Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpoed ADVIES nodig!

Spoed ADVIES nodig!

252 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
trippymeeuw zei:
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Klik om te vergroten...
Niet dat je hoeft te antwoorden, maar wanneer begon dat en je weet misschien wat de reden was? Dan moet je erover praten met iemand en kijken wat je kunt veranderen.. Misschien begon het doordat je plots te relax was na een drugs, of misschien ben je iemand kwijt geraakt, werk, school problemen.. kan alles zijn, maar als je tot rust komt door gebruik van drugs, is kans erg groot dat je dubbel in de problemen komt, als drugs uitgewerkt zijn. En echt, een drugs als Oxicodon kan alles in je voor heel lang in de war schoppen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
trippymeeuw zei:
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Klik om te vergroten...
Therapie helpt!

Van je af schrijven in een dagboek. Praten met vrienden of tegen je huisdier :). Boswandeling. Sporten. Film pakken. Mogelijkheden zat.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Hey drugsforum,
Ik had een vraag ik ga door een periode met flink veel stress waardoor ik niet kan slapen en continu nadenk. Ik wil via recept een diazepam of lorazepam krijgen om overdag en snachts meer rust te krijgen. Heb de afgelopen dagen veel oxycodon gebruikt. Wat is jullie advies en voor welk medicijn moet ik gaan en hoe heb ik de beste kans op het recept te krijgen?

ZOU IEMAND HIER GRAAG EEN GOED ADVIES WILLEN GEVEN?
Klik om te vergroten...
ik zou nu stoppen met zelf medicatie met opioids en benzodiazepine´s als het nog kan. ik slik al bijna 3 jaar dagelijks benzos met 2 gesloten detoxen en na behandelingen van dien en still die benzos maken het bijna onmogelijk als je eenmaal te diep bent gegaan. ik zou nog eerder pyrovalones aanraden.


therapie, hulp en psychedelica onder begeleiding.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Klik om te vergroten...

Noot:. Benzo's nemen of oxcycodon is beslist niet de oplossing!
Je komt op een hellend vlak met alleen maar meer ellende terecht.....niet doen, die benzo's!
Advies genoeg hier.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
FatalDestruction zei:
Precies zeggen wat je nu zegt en probeer er een beetje emotioneel van te worden. Je kunt een joint proberen voor jezelf en bij de huisarts zal je denk ik iets anders krijgen dan pammetjes als je zegt het voor het slapen te willen.. je kunt beter zeggen dat je telkens paniekaanvallen hebt.
Klik om te vergroten...
Niet echt een helpend bericht dit.
F
FatalDestructionLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw Pløp zei:
Niet echt een helpend bericht dit.
Klik om te vergroten...
Dat geld denk ik grotendeels voor deze site.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er zou een nieuwe forum regel moeten komen: pakkende topic titels.

hulp gevraagd
Spoed advies nodig
Help ik heb advies nodig

Dat is toch niks! Zet nou verdomme in je titel wat het topic inhoudt.

“Ervaring veel stress hulp tot kalmeren advies gevraagd”

En daar vat je het gewoon in een keer mee samen. Dat het een totaal bullshit topic is even achterwegen laten
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Er zou een nieuwe forum regel moeten komen: pakkende topic titels.

hulp gevraagd
Spoed advies nodig
Help ik heb advies nodig

Dat is toch niks! Zet nou verdomme in je titel wat het topic inhoudt.

“Ervaring veel stress hulp tot kalmeren advies gevraagd”

En daar vat je het gewoon in een keer mee samen. Dat het een totaal bullshit topic is even achterwegen laten
Klik om te vergroten...
Zit je al in de stress, krijg je ook nog eens commentaar op je titels 😄

Ach ja, was bij mij ook vaak een irritatiepuntje met emails, vooral op ‘t werk. Met pakkende subjects als “vraagje” of erger nog “vraagje; bla bla bla?”. Ja beste collega, ik weet hoe vraagtekens werken :wink:

‘t Is allemaal goed bedoeld. In 99% van de gevallen.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Klik om te vergroten...
Mijn persoonlijke ervaring na 37 jaar sceptisch te zijn geweest over psychologische hulp..

8 maanden overspannen thuis gezeten. Ik viel uit met lichamelijke klachten door overmatige stress die ik al jaren mee sleepte en alleen maar erger werden. Ik ging in mijn hoofd zitten, doom scenario's bedenken was dagelijkse kost.

Een bedrijfspsycholoog heeft mij weer arbeids geschikt gekregen en nu loop ik privé bij een psycholoog via de huisarts, die toch wel wat trauma's aan het licht brengt.

Het had niet zo ver hoeven komen al had ik eerder hulp gezocht..

Succes man!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Zit je al in de stress, krijg je ook nog eens commentaar op je titels 😄

Ach ja, was bij mij ook vaak een irritatiepuntje met emails, vooral op ‘t werk. Met pakkende subjects als “vraagje” of erger nog “vraagje; bla bla bla?”. Ja beste collega, ik weet hoe vraagtekens werken :wink:

‘t Is allemaal goed bedoeld. In 99% van de gevallen.
Klik om te vergroten...
Als je niet in staat bent een betere titel te verzinnen als deze neem je je eigen probleem NIET serieus. En natuurlijk wens ik TS het beste, maar ik irriteer me mateloos aan de titels. Wat zou je doen als er in de krant staat op de voorpagina: Er is een nieuwe president kijk gauw op pagina 7?
D
DansmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
De meeste kans dat je huisarts je op de juiste manier helpt is door eerlijk te zijn over wat er aan de hand is. En als daarbij iets kalmerends nodig is schrijft hij dat vast voor :)

Zo heb ik ooit na een plotselinge relatiebreuk en 4 nachten helemaal niet slapen, niet kunnen eten etc, een paar pammetjes meegehad om even de angst wat te verminderen. Ik voelde me zó lullig dat ik met liefdesverdriet bij de huisarts kwam, maar werd gewoon serieus genomen
Klik om te vergroten...
Idd vertrouw je huisarts! Precies het bovenstaande heb ik ook gehad: na relatiebreuk 5 nachten niet geslapen/gegeten (dus geen drugs in het spel, gewoon angst en verdriet). Uiteindelijk vol schaamte de huisarts gebeld en iets voorgeschreven gekregen.

jouw verhaal is anders, maar wat je ook gebruikt hebt het is belangrijk om daar eerlijk over te zijn en hulp voor te vragen. Ik weet vanuit mijn professie dat hier zorgvuldig mee om wordt gegaan. En i hate to break it to you: maar je bent echt niet de enige die hiermee komt.

ben benieuwd hoe het nu met je is!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
AudioAddict zei:
Mijn persoonlijke ervaring na 37 jaar sceptisch te zijn geweest over psychologische hulp..

8 maanden overspannen thuis gezeten. Ik viel uit met lichamelijke klachten door overmatige stress die ik al jaren mee sleepte en alleen maar erger werden. Ik ging in mijn hoofd zitten, doom scenario's bedenken was dagelijkse kost.

Een bedrijfspsycholoog heeft mij weer arbeids geschikt gekregen en nu loop ik privé bij een psycholoog via de huisarts, die toch wel wat trauma's aan het licht brengt.

Het had niet zo ver hoeven komen al had ik eerder hulp gezocht..

Succes man!
Klik om te vergroten...
Thanks voor je bericht! Het is bij mij ook problemen in mijn relationele sfeer heb iets gedaan een fout begaan waar ik enorm veel spijt van heb en last van heb. Mijn vriendin heeft mij vergeven maar heb er alsnog last van. En qua opleiding gebied is mijn stage tijdelijk stop gezet omdat ze lucht hadden gekregen van het feit dat ik oxycodon had genomen.
Heb nu toch een 1.5 mg bramozolam genomen,( merk nu al dat me hoofd veel rustiger is.) heb morgen een gesprek met mijn arts waar ik alles ga vertellen. Ik hoop dat hij iets voorschrijft zodat mijn hoofd rust heeft zodat ik weer de dingen kan gaan doen die leuk vind. En in die tussentijd in behandeling bij een professional. Ik heb mijn leven lang al last van overdenken en tot zo erg dat ik lichamelijke klachten krijgt zoals, paniek, stress, zweten, kotsen, hele hoge hartslag. Ben in 7dagen tijd van 76.0 kg naar 72.5kg. Eet nauwelijks nog wat, en ben een topsporter en dat doe ik ook niet meer vandaag voor het eerst weer gegaan om toch mijn zinnen te verzetten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Een topsporter die stopt met sporten krijgt volgens mij ook direct te maken met ontwenningsverschijnselen in bepaalde zin. En bramozolam pakken is dan hetzelfde als intensief sporten bij wijze van. Maar ok, je bent genoeg gewaarschuwd en sterkte met je gedachtegangen!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Een topsporter die stopt met sporten krijgt volgens mij ook direct te maken met ontwenningsverschijnselen in bepaalde zin. En bramozolam pakken is dan hetzelfde als intensief sporten bij wijze van. Maar ok, je bent genoeg gewaarschuwd en sterkte met je gedachtegangen!
Klik om te vergroten...
Nou ik ben wel ff blij met die rust in me kop. Kan eindelijk nu weer eens eten, en fatsoenlijk praten met mensen zondercdat ik continu in me eigen hoofd zit. Maarja ik geef dit morgen ook gewoon aan bij me huisarts dat ik dit neem en dat het werkt. Zo heb ik ook gwn weer zin in sporten en eten zondercdat ik teveel nadenk. En dan kan ik tijdens de medicatie in therapie en met professionele mensen in gesprek gaan.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
trippymeeuw zei:
Nou ik ben wel ff blij met die rust in me kop. Kan eindelijk nu weer eens eten, en fatsoenlijk praten met mensen zondercdat ik continu in me eigen hoofd zit. Maarja ik geef dit morgen ook gewoon aan bij me huisarts dat ik dit neem en dat het werkt. Zo heb ik ook gwn weer zin in sporten en eten zondercdat ik teveel nadenk. En dan kan ik tijdens de medicatie in therapie en met professionele mensen in gesprek gaan.
Klik om te vergroten...
Maar als je bijvoorbeeld pammetjes slikt is therapie veel minder effectief en ze zullen het niet snel zomaar voorschrijven voor overdag.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
FatalDestruction zei:
Dat geld denk ik grotendeels voor deze site.
Klik om te vergroten...
ik ben het hier totaal mee oneens
oke dit forum is ook een trigger van mij, maar vaak haal ik ook kracht/motivatie uit de berichten die ik lees/ richting mij worden geplaatst dat ik dan als een of andere sellfisch persoon mij er niets van aantrek als mensen mij proberen te helpen wil niet zeggen dat er diep van binnen iets blijft hangen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Torchic zei:
Maar als je bijvoorbeeld pammetjes slikt is therapie veel minder effectief en ze zullen het niet snel zomaar voorschrijven voor overdag.
Klik om te vergroten...
Hoeven ook geen hogere doseringen te zijn. Maar ik ga er alles toe zetten dat ik een recept krijgt
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Hoeven ook geen hogere doseringen te zijn. Maar ik ga er alles toe zetten dat ik een recept krijgt
Klik om te vergroten...
Dan wens ik je daar veel succes mee👍🏻

Volgensmij ben je genoeg gewaarschuwd door de leden hier op het forum die er helaas veel vanaf weten. Maar als jij dat advies in de wind slaat moet je dat vooral doen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
wat ga je doen als je huisarts het niet eens is met je kijk op de zelfbehandeling ?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Torchic zei:
Dan wens ik je daar veel succes mee👍🏻

Volgensmij ben je genoeg gewaarschuwd door de leden hier op het forum die er helaas veel vanaf weten. Maar als jij dat advies in de wind slaat moet je dat vooral doen.
Klik om te vergroten...
Nou ja onder advies van de huisarts met begeleiding. Weet niet eens of ze wat voor gaat schrijven

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."