Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen dip, juist het tegenovergestelde

Geen dip, juist het tegenovergestelde

40 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vermoed dat dit dealerpraatjes 250mg pillen zijn. Zijn ze getest? Zou me niets verbazen als daar bijvoorbeeld 100mg uit komt na een test.
En dus ja, trust issues als het hierom gaat.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wij testten onze pillen op gabberfeesten weleens, puur voor de lol. Zeiden ze dat het troep was, slikten we ze alsnog. De 'goede oude tijd'. 🤐😅
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou er best iets over willen zeggen, maar dan hoor ik waarschijnlijk dat ik beter niks kan zeggen.
Daarom zeg ik maar niets.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
VJ_LSD72 zei:
Begin jaren 90 bijna elk weekend en dan bleef het vaak niet bij 1 pilletje. Uitschieters en soms totaal over de top uit de bocht. Pacman was er niks bij.
Klik om te vergroten...

Damius zei:
Mocht dit het geval zijn dan is mijn veronderstelling dat we hier collectief getuige zijn van de personificatie van een 8e wereldwonder.
Klik om te vergroten...

Valt wel mee hoor. In de gabbercultuur van de jaren '90 was het inderdaad heel gewoon om elke week pillen te nemen. Kan genoeg mensen die dat deden zonder problemen. En toen wist niemand wat over een 3 maanden regel of zoveel miligram per kilo en testen kon soms op een feest ter plekken. Maar niemand ging naar een testcentrum hoor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Perenijsje zei:
In de gabbercultuur van de jaren '90 was het inderdaad heel gewoon om elke week pillen te nemen. Kan genoeg mensen die dat deden zonder problemen.
Klik om te vergroten...
Dit geloof ik onmiddelijk ☝️
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Perenijsje zei:
Maar niemand ging naar een testcentrum hoor.
Klik om te vergroten...
Naja we hebben nu ook niet echt andere opties om te testen toch😅

En verder geloof ik ook heulemaal dat er genoeg mensen waren die ongeschonden veel te veel en veel te vaak xtc gebruikten in de jaren 90. Maar inmiddels zijn de risico’s en hoe je die kan beperken wél bekend. En iedereen moet uiteindelijk zelluf weten, maar het is wel onze taak men daarop te wijzen toch?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Naja we hebben nu ook niet echt andere opties om te testen toch😅

En verder geloof ik ook heulemaal dat er genoeg mensen waren die ongeschonden veel te veel en veel te vaak xtc gebruikten in de jaren 90. Maar inmiddels zijn de risico’s en hoe je die kan beperken wél bekend. En iedereen moet uiteindelijk zelluf weten, maar het is wel onze taak men daarop te wijzen toch?
Klik om te vergroten...

Nee ik bedoel ik weet niet eens of ze er toen al wel waren die testcentra, heb nog nooit gehoord dat er in die jaren iemand heen ging. Maar nu is die optie er in ieder geval wel. Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar in Nederland zijn er nu op zich genoeg mogelijkheden/locaties om je drugs te laten testen als je het wilt.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
ik weet niet eens of ze er toen al wel waren die testcentra
Klik om te vergroten...
Jazeker.

August de Loor

Informatie over mentale gezondheid, alcohol, roken en drugs van het Trimbos-instituut.
www.trimbos.nl www.trimbos.nl

Geweldige vent trouwens.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Javelin FGM-148F zei:
Mijn vrienden pakken een halfje plus andere middelen vrijwel wekelijks. Ze gaan niet te hard door maar echt vaak. Ze begrijpen mij niet als ik over dip zeik. Ze hebben het nog nooit meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Of doen alsof ze geen dip hebben kan ook toch?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
En verder geloof ik ook heulemaal dat er genoeg mensen waren die ongeschonden veel te veel en veel te vaak xtc gebruikten in de jaren 90. Maar inmiddels zijn de risico’s en hoe je die kan beperken wél bekend. En iedereen moet uiteindelijk zelluf weten, maar het is wel onze taak men daarop te wijzen toch?
Klik om te vergroten...
Klopt maar zulke mensen zijn geen 8 wonder, ze bestaan echt wel. Helaas hoor ik niet bij:)
MR_CHIP zei:
Of doen alsof ze geen dip hebben kan ook toch?
Klik om te vergroten...
nee. Ik ken goed genoeg deze mensen, ze zijn geen kids meer en werken hard, ook zeer actief over t algemeen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat moet dan wel heel speciaal iets wezen lucky them
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Nee ik bedoel ik weet niet eens of ze er toen al wel waren die testcentra, heb nog nooit gehoord dat er in die jaren iemand heen ging. Maar nu is die optie er in ieder geval wel. Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar in Nederland zijn er nu op zich genoeg mogelijkheden/locaties om je drugs te laten testen als je het wilt.
Klik om te vergroten...
Ja vind het zelf wel heeeeeul jammer dat het niet meer op feestjes kan heheh. Maar dat komt door mijn impulsieve aard😂 Voor die testcentra moet je je gebruik toch echt plannen en vooraf inkopen enzeu.

Javelin FGM-148F zei:
Klopt maar zulke mensen zijn geen 8 wonder, ze bestaan echt wel. Helaas hoor ik niet bij:)
Klik om te vergroten...
Jaaaa precies! Mensen zonder dip al helemaal (heb ik bij xtc ook zelden maar bij pep áltijd). Maar ook mensen die zonder gevolgen echt kunnen mísbruiken zullen er zijn… ding is vooral: wil je dat risico zelf.

Vind persoonlijk iig dat we niet te makkelijk xrc misbruik moeten goed praten met “maar dat deden we in de 90s ook!!!!!”. Dat deed Peer nu niet hoor, maar zie dat zoooooo vaak hier dus wilde dat voorkomen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Perenijsje zei:
Valt wel mee hoor. In de gabbercultuur van de jaren '90 was het inderdaad heel gewoon om elke week pillen te nemen. Kan genoeg mensen die dat deden zonder problemen. En toen wist niemand wat over een 3 maanden regel of zoveel miligram per kilo en testen kon soms op een feest ter plekken. Maar niemand ging naar een testcentrum hoor.
Klik om te vergroten...
Jep. Ik kan er uit ervaring over meepraten. Energiehal? Present. Hellraiser? Present. Thunderdome? Present. It? Roxy? La Xala? Awakenings? Present, present, present. Lekker pillen slikken, beetje speed erbij en gáán met die banaan. Daarnaast lekker dagelijks blowen voor meer dan tien jaar. Er zijn vast mensen die mentaal zeer sterk in hun schoenen staan en dat zonder katers kunnen bolwerken (ben je zo iemand, gefeliciteerd, je bent de uitzondering op de regel), maar bij mij heeft dit er toch zeker mede voor gezorgd dat ik nu kamp met een fijne angst- en slaapstoornis. 🥳
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Vind persoonlijk iig dat we niet te makkelijk xrc misbruik moeten goed praten met “maar dat deden we in de 90s ook!!!!!
Klik om te vergroten...
Het topic is; geen dip, juist het tegenovergestelde, met uitleg erbij zit je al gauw in de 90s.
Met de kennis van nu zou ik het anders doen, maar die kennis war er gewoon niet.
Er bestond ook geen Nederlands woord voor de dip, 'midweekdip' uit het Engels overgenomen, woendag- en dinsdagdip kwamen later.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij mij is die tijd één grote blur. 🤐😂
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
De term wel eens gehoord maar meer weet ik er niet van.
Het was een beetje blurry tijd inderdaad. :relieved:
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ging vanaf 2002 naar feestjes, thunderdome, dominator, masters of hardcore, illigal vibes, elke maand wel een of 2 feestjes, ik kan me toch ergens herinneren dat de dinsdag dip toen wel bekend was al, ik heb m zelf nooit gehad gelukkig, als ik al eens een kater had was dat vaak omdat er veel te veel bij gezopen werd of omdat er shit door elkaar gebruikt werd, maar bij t vaste recept, mdma, en dan coke in de after, heb ik eigenlijk nooit last
d
dcsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik gebruik sinds een half jaar drugs, en tot nu toe heb ik 4 keer xtc gedaan en 4 keer 3mmc. Ik neem meestal volgens mij best veel, bij xtc ongeveer 3x250mg, maar ik ben ook best wel groot. Ik hallucineer ook nooit eigenlijk, en ik heb altijd nog heel veel controle. Ik merk dat ik na gebruik helemaal geen dip heb, en eigenlijk juist het tegenovergestelde. Ik voel me juist heel blij, energiek en goed. 1 keer was ik wel een dag heel moe, maar dat was dan ook na een all night long. Mogelijk heb ik er wel wat slaapproblemen door, ik merk dat ik de laatste tijd wat vaker wakker word tijdens mijn slaap, maar dat kan ook andere oorzaken hebben. Verder merk ik ook dat mijn brein erg sterk reageert op techno, die dopamine release die je ervan kan krijgen merk ik behoorlijk.
Ik weet dat 8 keer in een half jaar best veel is, dus ik ga er nu ook mee minderen. Ik ben voor mijn gevoel niet verslavingsgevoelig en kan prima een tijdje zonder, ik vind even rust juist fijn.
Ik kan tot zover niet echt vergelijkbare gevallen vinden op het forum, dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ervaren, en of ik hier op lange termijn wel nog last van kan gaan krijgen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, zo gaat het als je net begint. Dat verandert hoe langer je gebruikt. De katers worden steeds zwaarder. Met jouw hoge dosissen MDMA en ook nog zo frequent zal dat niet lang duren.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Ja, zo gaat het als je net begint. Dat verandert hoe langer je gebruikt. De katers worden steeds zwaarder. Met jouw hoge dosissen MDMA en ook nog zo frequent zal dat niet lang duren.
Klik om te vergroten...
+ 1.

O, die heerlijke begindagen, waarin je zonder problemen een nacht kon doortrekken op de x of m en de volgende dag straaaaaaalend aan het werk ging. 🥰

It changes, believe me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."