Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe het nu met me gaat

Hoe het nu met me gaat

107 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi DF, Het gaat nu goed, erg goed zelfs. Goed op een niveau dat ik mezelf niet herken als ik dit topic terug lees. Het doet een beetje pijn aangezien ik het eigelijk al vergeten was (vanwege gebrekkig geheugen).

Half jaar niks gebruikt behalve HHC en alcohol (alcohol ook veel minder). Sorry voor de zorg die toch wel meer aanwezig was dan ik had verwacht. Wordt weer tijd om een positieve comeback te maken op DF!

Was even pittig en wel lang herstel (fysiek/mentaal), kon even niet bezig zijn met alles van het verleden dus heb me een tijdje geïsoleerd om te leren wat nou echt belangrijk is in het leven.

Paar weken terug weer eens weer eens een empactogeen geprobeerd en laatst LSD. LSD + 4-HO-PCP, resulteerde wel in een psychose met ambulance, politie (geen aanhouding). Wel wat andere impactvolle dingen gebeurd die dag wat ook nog aardig wat verwerking nodig heeft. Maar het gaat goed, daar heb ik ook weer van geleerd. Ben blijkbaar nog niet toe aan psychedelica.

Bedankt allemaal,
DF'ers hebben grote harten😉

Tijd om te genieten van het leven❤️
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Plex zei:
Hoi DF, Het gaat nu goed, erg goed zelfs. Goed op een niveau dat ik mezelf niet herken als ik dit topic terug lees. Het doet een beetje pijn aangezien ik het eigelijk al vergeten was (vanwege gebrekkig geheugen).

Half jaar niks gebruikt behalve HHC en alcohol (alcohol ook veel minder). Sorry voor de zorg die toch wel meer aanwezig was dan ik had verwacht. Wordt weer tijd om een positieve comeback te maken op DF!

Was even pittig en wel lang herstel (fysiek/mentaal), kon even niet bezig zijn met alles van het verleden dus heb me een tijdje geïsoleerd om te leren wat nou echt belangrijk is in het leven.

Paar weken terug weer eens weer eens een empactogeen geprobeerd en laatst LSD. LSD + 4-HO-PCP, resulteerde wel in een psychose met ambulance, politie (geen aanhouding). Wel wat andere impactvolle dingen gebeurd die dag wat ook nog aardig wat verwerking nodig heeft. Maar het gaat goed, daar heb ik ook weer van geleerd. Ben blijkbaar nog niet toe aan psychedelica.

Bedankt allemaal,
DF'ers hebben grote harten😉

Tijd om te genieten van het leven❤️
Klik om te vergroten...

Fijn dat je op deze manier bent kunnen terug komen. Trots op jou!
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Plex zei:
Hoi DF, Het gaat nu goed, erg goed zelfs. Goed op een niveau dat ik mezelf niet herken als ik dit topic terug lees. Het doet een beetje pijn aangezien ik het eigelijk al vergeten was (vanwege gebrekkig geheugen).

Half jaar niks gebruikt behalve HHC en alcohol (alcohol ook veel minder). Sorry voor de zorg die toch wel meer aanwezig was dan ik had verwacht. Wordt weer tijd om een positieve comeback te maken op DF!

Was even pittig en wel lang herstel (fysiek/mentaal), kon even niet bezig zijn met alles van het verleden dus heb me een tijdje geïsoleerd om te leren wat nou echt belangrijk is in het leven.

Paar weken terug weer eens weer eens een empactogeen geprobeerd en laatst LSD. LSD + 4-HO-PCP, resulteerde wel in een psychose met ambulance, politie (geen aanhouding). Wel wat andere impactvolle dingen gebeurd die dag wat ook nog aardig wat verwerking nodig heeft. Maar het gaat goed, daar heb ik ook weer van geleerd. Ben blijkbaar nog niet toe aan psychedelica.

Bedankt allemaal,
DF'ers hebben grote harten😉

Tijd om te genieten van het leven❤️
Klik om te vergroten...
Goed om te horen dat het beter met je gaat!
Het was al zo lang geleden, dat ik bang was dat we nooit meer een berichtje van je zouden ontvangen.
Krijg je ook professionele hulp, of vrienden/familie waar je steun bij kan vinden?
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuifcabine zei:
Krijg je ook professionele hulp, of vrienden/familie waar je steun bij kan vinden?
Klik om te vergroten...
Ben de hele tijd bezig geweest met het proberen te regelen van enige vorm van ondersteuning, helaas is het allemaal meer diagnose dan ondersteunen. Familie/vrienden zijn er maar het is toch altijd een schaamte dingetje. Denk dat er uiteindelijk wel de juiste hulp moet komen het is alleen lastig die te krijgen. Gelukkig gaat het sowieso stukken beter, veel beter dan half jaar geleden temminste.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#5
Plex zei:
Ben de hele tijd bezig geweest met het proberen te regelen van enige vorm van ondersteuning, helaas is het allemaal meer diagnose dan ondersteunen. Familie/vrienden zijn er maar het is toch altijd een schaamte dingetje. Denk dat er uiteindelijk wel de juiste hulp moet komen het is alleen lastig die te krijgen. Gelukkig gaat het sowieso stukken beter, veel beter dan half jaar geleden temminste.
Klik om te vergroten...
Soms is het denk ik ook wel fijn om dingen voor jezelf te houden, maarja dat maakt het voor een ander vaak ook moeilijker om je te helpen. Echt goed om te horen dat het stukken beter gaat, ik hoop dat je ook positieve dingen kan halen uit deze moeilijke tijd. En precies wat jij zegt, genieten van het leven :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed om te horen dat het zoveel beter met je gaat.

Maar geef toch gewoon psychedelica op joh, als het tot zulke heftige dingen leidt. Dan is het gewoon niet voor jou. Je kunt prima zonder psychedelica. Zelfs met een mooie trip blijf je meestal alleen maar over met een vage herinnering ervan. En met zulke risico's is het het gewoon niet waard.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless wat je zegt is waar, als ik in een psychose kom door psychedelica, dan is het simpelweg een te groot risico. Ik weet alleen niet of het probleem bij de LSD lag of de 4-HO-PCP. Ik heb de neiging best van de kaart te raken / slechte ervaringen te hebben met x-PCP en psychedelica.

Met psychedelica alleen heb ik eigelijk nooit een slechte of verwarde ervaring gehad (behalve DPT / 5-MeO-DMT), misschien is het onhandig maar denk eraan om misschien dan een keer een hele lage 1p-LSD dosering te proberen van 75ug / 100ug. Dit hoop ik temminste, maar misschien dat psychedelica nu echt voorbij is voor mij.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb 3 psychoses gehad en toen pas begon ik in te zien dat het nuchtere leven het beste mooiste is
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Plex zei:
@Mindless wat je zegt is waar, als ik in een psychose kom door psychedelica, dan is het simpelweg een te groot risico. Ik weet alleen niet of het probleem bij de LSD lag of de 4-HO-PCP. Ik heb de neiging best van de kaart te raken / slechte ervaringen te hebben met x-PCP en psychedelica.

Met psychedelica alleen heb ik eigelijk nooit een slechte of verwarde ervaring gehad (behalve DPT / 5-MeO-DMT), misschien is het onhandig maar denk eraan om misschien dan een keer een hele lage 1p-LSD dosering te proberen van 75ug / 100ug. Dit hoop ik temminste, maar misschien dat psychedelica nu echt voorbij is voor mij.
Klik om te vergroten...
Haal die misschien maar weg. Je weet toch dat het onhandig is?

Al ben je "maar" 1 keer afgevoerd met een ambulance met een psychose, dat zou al genoeg moeten zijn om het gewoon niet meer te doen. Maar bij jou is dit meerdere keren gebeurd toch?

Waarvoor? Waar neem je dit risico voor? Ik heb meer dan 100x getript. Het zijn bijzondere maar ook vage herinneringen nu. Het echte leven is gewoon je dagelijkse leven, daar kun je 'het' vinden.

Zelf weten natuurlijk, maar met zulke extreme risico's vind ik het onverstandig om zelfs in lagere doseringen te proberen.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Al ben je "maar" 1 keer afgevoerd met een ambulance met een psychose, dat zou al genoeg moeten zijn om het gewoon niet meer te doen. Maar bij jou is dit meerdere keren gebeurd toch?
Klik om te vergroten...
Gelukkig niet afgevoerd, heb blijkbaar hartproblemen en teveel 4-HO-PCP binnen gekregen.

Ik vormde gelukkig geen gevaar voor de mensen om me heen, meer voor mezelf. Gelukkig heb ik er met mijn omgeving na de schrik nog een beetje om kunnen laggen, het was ook wel een bizarre / soms langwekkende ervaring. Misschien nog een tripreport waard. Denk dat ik het voor nu met je eens ben, de behoefde om te trippen is nu ook helemaal weg. Bedankt voor je input.

De andere psychose was door het roken van NEP, MDPHP en het roken van norflurazepam.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#11
Plex zei:
dan een keer een hele lage 1p-LSD dosering te proberen van 75ug / 100ug
Klik om te vergroten...
Wat probeer jij ermee te bereiken? Met zo n lage dosering zal je wss veilig blijven maar met 200 en hoger alsnog in het zh belanden.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Javelin FGM-148F zei:
Wat probeer jij ermee te bereiken? Met zo n lage dosering zal je wss veilig blijven maar met 200 en hoger alsnog in het zh belanden.
Klik om te vergroten...
Ben enorm gefascineerd door het menselijk brein. Psychologie, autonomie, neurologie en ik heb er in het verleden veel positiefs kunnen halen. Psychedelische zelf heeft me behalve deze ervaring nooit iets negatiefs gebracht en veel zelfkennis en leerzame momenten gebracht. Met onverantwoord combi gebruik is het vaak mis gegaan. Voor nu laat ik het erbij, en misschien voor altijd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Plex zei:
Gelukkig niet afgevoerd, heb blijkbaar hartproblemen en teveel 4-HO-PCP binnen gekregen.

Ik vormde gelukkig geen gevaar voor de mensen om me heen, meer voor mezelf. Gelukkig heb ik er met mijn omgeving na de schrik nog een beetje om kunnen laggen, het was ook wel een bizarre / soms langwekkende ervaring. Misschien nog een tripreport waard. Denk dat ik het voor nu met je eens ben, de behoefde om te trippen is nu ook helemaal weg. Bedankt voor je input.

De andere psychose was door het roken van NEP, MDPHP en het roken van norflurazepam.
Klik om te vergroten...
Als je je berichten terugleest en doet alsof die van een ander zijn, dan zou je zelf toch ook tegen diegene zeggen: blijf gewoon van die dingen af als je psychosegevoelig bent(?)


Javelin FGM-148F zei:
Wat probeer jij ermee te bereiken? Met zo n lage dosering zal je wss veilig blijven maar met 200 en hoger alsnog in het zh belanden.
Klik om te vergroten...
Maar waar ligt die "grens" en is het echt wel zo zwart/wit. Iemand die psychosegevoelig is kan ook een psychose krijgen op een lagere dosering.

Het blijft gewoon gokken met je geestelijke gezondheid. En voor wat. Een mogelijk interessante tijdelijke trip ervaring.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zijn laatste bericht was die van 1275mg trip....leek al geen goed idee gezien zijn situatie. Had er toen al een slecht gevoel over en nu al een week stilte. Laten we bidden dat het goed gaat 🙏
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe het nu met me gaat, (heb hier ook een topic op DF van gemaakt)

heb het idee dat oorzaken en vanalles niet helemaal duidelijk is op DF.

Ik ben nu drie keer gecrasht (iets richting instorten/psychose). Dit was ongeveer elke week, dus de laatste 3 weken.

Klachten van crash:
Hallucineren visueel/auditiev
Slaperigheid (wanneer ik ging zitten, sliep ik gekijk)
Geheugenverlies (geen geheugen hebben) Uit eigen geheugen zou ik nu niks kunnen verstellen van de afgelopen 3 weken. Alleen dat ik in die 3 weken een/paar keer 2-FMA gebruikt heb.
Misselijk/overgeven
Zo duizelig dat lopen niet/amper gaat
Hoofdpijn
Pijn in ledematen
En nog wel wat dingen, maar weet het niet allemaal uit mijn hoofd. Herstellende periodes weet ik soms nog wat ik die ochtend gegeten had ofzo maar dat is dan weer verdwenen na de volgende crash.

Gebruik was om meer en beter te kunnen werken omdat ik net herstellend was van mijn 1e crash. Weer teveel van mezelf vragen en op SEH beland 2e crash dus. Degene waarmee ik werk (mijn baas is ook een van mijn beste vrienden, en als ik niet werk functioneerd het bedrijf niet = geen geld = geen geld voor hem, zijn familie van 3 kinderen). Dit is dus ook een van de vele dingen die ik dan noem als reden voor al dit gedoe. (Alle crashes, 1e, 2e (SEH) en nu werkende aan de 3e). Er spelen veel dingen, drugs hebben veel problemen minder maar ook erger gemaakt, maar is geen optie voor lange termijn. 3e crash net gehad (of nog gaande afhankelijk van hoeveel ik eet/drink/en of ik komende dagen de herstelperiode in ga of slaapverlamming heb A.K.A of ik slaap). Mijn leven is een gaos en ik heb geen tijd, nu is de eerste dag dat ik iets (voor de leuk) gedaan heb want het meeste drugs gebruik is wel meestal functioneel.

Die bijna dagelijkse benzo's: constate stress bestrijding en om niet de hele dag bang te zijn om naar bed te gaan (wegens slaapverlamming). En ook nog kunnen slapen.
Die bijna dagelijkse(meestal lichte) stims: Werken, werken werken, moeder in leven houden (niet letterlijk)
Nu 3 dagen dus amper gegeten/gedronken. (Door slaapverlamming, niet drugs), dus als in herstel gebruik ik drugs om te presenteren.

De 3e crash lijkt minder erg te zijn dan de andere aangezien ik kan lopen (redelijk) en praten (redelijk)

Het ironische is dat de dag dat ik de hele dag door drugs gebruikte(gisteren) (met name pyro's roken zoals MDPHP, NEP, O-DSMT bingen, stims zoals 3-FA bingen en benzo's er bovenop. De dag erna wat vandaag is me behoorlijk goed voel, waarschijnlijk omdat ik eindelijk een aantal uur geslapen heb.

Na de 2e crash (de SEH dus) ging het beter met me, nogsteeds amper/geen geheugen maar was terstellend want had gehoopt dat ik gewoon volledigzou herstellen. Maar de kern van het probleem (hele nacht hallucineren) is niet 1, 2, 3 weg. Wel na een crash. Daardoor sliep ik 16 uur per dag. Ik sliep dus goed, mijn lichaam forceerde me goed te slapen.

Probleem opgelost toch? Nee. Bijna helemaal hersteld bijna vier dagen geleden toen ik weer normale hoeveelheden ging slapen was het weer terug, slaap verlamming. 3 dagen niet slapen maar geen benzo's of wat dan ook genomen, werdt erger en begon constant te hallucineren, extreem intens. Waanideeën begonnen te komen en werd, geen idee, psychotisch ofzo.

Het ging echt slecht met me door dagen niet slapen, mijzelf kwijt en eindelijk weer een dag dat ik niks hoefde, wat maanden geleden is. Had toen niemand in mijn omgeving, ik ging maar gebruiken. En niet niks ook, hele dag/nacht door eindigend in een psychose en 4 uur slaap. Dit is eigelijk ook hoe de 1e en 2e crash kwamen.

Dit gaat allemaal in cirkeltjes, vicieuze.
Week 1: Crash, 3 dagen geen slaap, herstel 5 dagen
Week 2: crash 4 dagen geen slaap. net wat harder of omdat ik al bekend was geworden met ziekenhuis van vorige crash gelijk SEH opgenomen. Herstellen 6 dagen ofzo met amper drugs gebruik en weer 16 uur slaap per dag.
Week 3: zelfde, crash 3 dagen geen slaap en ga nu met herstel beginnen gok ik, als ik weer 16 uir per nacht ga slapen, anders wordt het nog een nachtje over.

Zoals ik al zij, er zijn veel dingen die stress/drukte/problemen veroorzaken. Vele mensen die verwachtimgen hebben. Ik weet niet hoelang ik dit nog vol hou.

Maar ben wel steeds meer goed aan het Eten gezond nog wel.
Sporten
Slaapritme krijgen, temminste in de periodes waar ik niet 16 uur slaap. Eigelijk vooral wanneer ik niet slaap, erin en eruit op gecontroleerde wijze.
Eetritme verbeterd.

En het belangrijkste: werken aan mijn mentale/fysieke welzijn.

Afspraak met de neuroloog staat op 27dec, met psycholoog moet nog komen.

Zo, zo even wat duidelijkheid.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind dit echt zo erg voor je. Ik weet niet wat ik moet zeggen verder. Ik kan me echt niet voorstellen door wat voor een hel jij momenteel gaat. Ik hoop dat je gesprek met de neuroloog en psycholoog wat zullen opleveren voor je op korte termijn.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sluit me aan bij @Zweevteev . Je bent zo te lezen goed bezig om er ook zelf van alles aan te doen. :boxright3::boxleft4: Goed dat je het hier deelt en dat je een topic hebt geopend om je verhaal te doen. Sterk van je dat je hulp zoekt.
Is een alarmkaart (crisisdienst) iets wat geregeld zou kunnen worden? Of AIZ... Wellicht via de huisarts? Voor de tussentijd dat je moet wachten op een neuroloog en psycholoog..

Heel veel sterkte in ieder geval en blijf hier delen wat je meemaakt. DF is er voor je.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cardboard zei:
blijf hier delen wat je meemaakt.
Klik om te vergroten...
100%, heel belangrijk om in contact te blijven in zo'n staat als deze!
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cardboard zei:
Sluit me aan bij @Zweevteev . Je bent zo te lezen goed bezig om er ook zelf van alles aan te doen. :boxright3::boxleft4: Goed dat je het hier deelt en dat je een topic hebt geopend om je verhaal te doen. Sterk van je dat je hulp zoekt.
Is een alarmkaart (crisisdienst) iets wat geregeld zou kunnen worden? Of AIZ... Wellicht via de huisarts? Voor de tussentijd dat je moet wachten op een neuroloog en psycholoog..

Heel veel sterkte in ieder geval en blijf hier delen wat je meemaakt. DF is er voor je.
Klik om te vergroten...
Ik ga nu vast naar de huisarts, dus binnenkort ook weer.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zweevteev zei:
100%, heel belangrijk om in contact te blijven in zo'n staat als deze!
Klik om te vergroten...
Nu valt het mee, heb4 uur kunnen slapen na 3 dagen. Ben wel in een verward genoegen staat om domme dingen te doen, (drugs).weet niet of ik nog psychotisch ben, of dat ik random dingen ga doen. We zullen zien eerst kijken of we gaan kunnen slapen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."