Hoe het nu met me gaat: (Gelukkig nieuwjaar iedereen)
Ik hoop dat je gesprek met de neuroloog en psycholoog wat zullen opleveren voor je op korte termijn.
Hoe is het gegaan bij de neuroloog?
telefonisch gesprek met de neuroloog was interessant, hij had het over stimulerende antidepressiva om beter te kunnen slapen. Verder Zou ik ergens dit jaar opgeroepen worden om bij het ziekenhuis een slaap onderzoek te doen. Hij zij dat ik dan geen andere drugs kan gebruiken.
Wat een vervelende situatie! Goed dat je het van je afschrijft. Waar komt je angst voor slaapverlamming vandaan? Hoe verloopt het bij jou? Zelf ook meermaals gehad, maar het is niet gevaarlijk en/of dodelijk.
Bij mij gaat het in 4 stages,
ik ga naar bed en doezel een beetje in, tactiele hallucinaties komen. ik voel de slaapverlamming aankomen. Een soort body high, is wel te vergelijken. Daarna ga ik dingen zien, mensen die gemarteld worden, mijn moeder die ik hoor stikken, ik die gemarteld word etc. Daarna voel ik pijn, pijn van de monsters die mij martelen. Soms kom ik half uit de slaapverlamming, maar wordt ik er gelijk weer terug in gezogen. Pijn, martelingen, tranen, verdriet. En dat de hele nacht door.
Klinkt wel alsof er psychisch een en ander speelt...zit er schizofrenie of bipolariteit of manisch depressie in je familie. Niet dat ik zeg dat ik denk dat je geestesziek bent op dit moment kf dat je zwaar uit je nek kletst maar mocht het zo zijn kunnen dit misschien voortekenen zijn. Begint als man zijnde meestal rond je 28-35e.
Probeer je ook niks aan te praten naar zou ook misschien bepaalde dingen verklaren en misschien dat je dan ook met GGZ afspraak kan maken
Ik hoop het niet.
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar als ik dit allemaal zo lees: extreme stress over werk en verantwoordelijkheid voor familie, vrienden en kinderen van vrienden, waardeloze slaap, niet eten, vrij extreem drugsgebruik (als ik het zo lees), hoe vreemd is het dan dat
@plex mentaal helemaal niet goed functioneert? Om het nog zacht te zeggen.
Als ik het zo lees is er in eerste instantie een stress probleem dat niet goed aangepakt wordt en daardoor op is gaan stapelen en zo alleen maar erger wordt. Maar ja, ik ben ook maar iemand die wat leest op een forum.
Eens met dat
@plex zichzelf nu helemaal op nummer 1 moet zetten en bepaalde dingen (tijdelijk of niet) los moet laten, hoe moeilijk ook.
Het lichaam doet er alles aan om jou op de beste manier in leven te houden.
Uitvallen doet het lichaam pas als we er niet naar luisteren en maar door blijven gaan en grenzen negeren. Bestwel zielig voor het lichaam.
wij "het ego" noem ik het maar even maakt het lichaam juist ziek meestal vanwege keuzes die we maken. Enof hoe we met dingen omgaan. (Door vanalles wat je je maar kan bedenken) (roken, slecht slapen, drugs, stress enz)
Kan het ook niet zo zijn dat je juist doordat je zo gefocust bent op slapen en slaapverlamming en zo ook false awakening dat het ook vaker lijkt te gebeuren maar dan zowel ook in je droom. Dat je droomt dat je slaapverlamming hebt. Want hoe zeker weet je dat je wakker bent? (Ik wil niet zeggen dat het zo is he, maar dit is gewoon beetje hard op denken en omdat ik zelf vroeger altijd veel bezig ben geweest met dromen en ook wel eens de slaapverlamming bewust mee maakte. (nooit zo in de frequentie als jij)
En ik een beetje het idee krijg dat je de slaapverlamming als een soort "vijand" zie. Tewijl ik hoe ik het weet is slaapverlamming iets wat een natuurlijk proces van lichaam is.
Mijn ervaring is dat als ik heel veel met iets bezig ben ik daar ook zeker over ga dromen.
Ik hoop dat je wat meer naar je lichaam gaat luisteren en echt goed voor jouzelf doet zorgen. 🤞
En dat je lekker rustig aan doet.
Hopelijk heb je een fijne kerst en kun je ook wat tot rust komen deze dagen.
![:santa:]()
🎄
Hoest verder met je mama?
Ik heb inderdaad teveel druk op mezelf gezet en gedaan alsof iedereen die ik kende mijn verantwoordelijkheid is , terwijl ik maar 21 ben. Mijn maat waar ik werk voelt zich nu eenzaam omdat hij alleen het bedrijf runt. Voel ik me weer gelijk een klootzak. Dat ik me niet zo moet aanstellen, gewoon een happy face opzetten en hard gaan werken. Voel me een slapjanus, een mislukkeling. Stel me altijd zo veel aam. Ik moet voor iedereen zorgen en niet mijzelf, ik vernietig mijzelf.
Hoe het nu met me gaat?
ik heb automutilatie ontdekt, en daar kwam wat bloed bij kijken. nu ben ik. 6mg Bromazolam onder de tong te doen en norflurazepam te roken. Mnetaal ben ik een wrak, ik ben niet wie ik was 1 maand geleden. Ik ben ee schim, met een mes om mijn been. het voelt alsof al mijn problemen van vroeger die
@Zweevteev misschien nog wel weet terug naar boven komen. Het ging zo beter met me, maar nu zoek alleen nog maar een mes om mijn huid te doorboren. Weer wat norflurazepam roken, ik weet het ook niet meer. het gaat beter. maar dat is het probleem. Nu kan i me niet meer verstoppen, nu kan ik die emoties niet meer weg drukken omdat ik kapot ben.
ik dacht dat het beter ging, maar opeens zit ik mijn benen open te snijden. dit heb ik nog nooit gedaan. zoveel emoties heb ik nog nooit gevoeld
Ik ben nu kwetsbaar, instabiel. een mislukkeling, bloed over mijn benen, vingertoppen afgebrand. ik hirb nu zeker 200mg Norflurazepam gerookt, 6mg bromzolam.
Door op de spoedeisende hulp te zitten, voortgeduwd in een rolstoel omdat ik niet meer kon lopen na een psychose heeft me veranderd. ik ben een ander mens nu, hopelijk kan ik er iets positiefs van maken,
Ik ben kapot. een gebreoken mens. ach ja, ik leef. ik kan weer werken. ik kan weer ;open en praten en ben niet bijna aan het dood gaan zoals eerst.