Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe het nu met me gaat

Hoe het nu met me gaat

107 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
plex zei:
Nu kan i me niet meer verstoppen, nu kan ik die emoties niet meer weg drukken omdat ik kapot ben.
Klik om te vergroten...
Emoties wegdrukken is sowieso geen werkende strategie. Het is als een bal onder water drukken: Het kost moeite en ooit komt 'ie omhoog, hoe dan ook.

Dit is misschien een controversiële gedachte:

Het is goed dat je je emoties niet meer weg kunt drukken. Waar ga je ze anders verwerken dan in je bewustzijn? Als je ze niet ziet, kun je ze niet verwerken.

Ga dieper in de realisatie dat je je emoties niet weg kunt krijgen door ze weg te drukken (in je onderbewuste). De reden dat je kapot bent is omdat je je emoties wegdrukt middels weerstand. Je zegt nee tegen ze. Soms is dat een harde NEE, andere momenten een heel subtiele nee. Die nee moet een JA worden. Niet 99% maar 100% een ja. Dat doe je door volledig te zien dat verstoppen inderdaad niet mogelijk is. Dat wegdrukken nooit de echte oplossing kan zijn.

plex zei:
zoveel emoties heb ik nog nooit gevoeld:disrelieved:
Klik om te vergroten...
Maar je emoties zelf zijn niet het probleem. Het is je weerstand tegen je emoties, ook al is deze subtiel. De weerstand houdt je emoties in leven.

joseph-campbell-the-psychotic-drowns-in-the-same-waters-quote-on-storemypic-8b8b3.png

We zwemmen allemaal in dezelfde wateren van onze emoties. Net als een vis in de zee kun je niet ontsnappen aan het water. Maar als je in interne weerstand tegen het water (je emoties) bent, word je neurotisch en door extreme weerstand psychotisch. Een psychose is een extreme non-acceptatie van je emoties.

Je zegt het zelf al te zien:

"Nu kan ik me niet meer verstoppen, nu kan ik die emoties niet meer weg drukken"


Ik weet dat dit tegenstrijdig klinkt, maar ga juist verder in deze realisatie: als het echt zo is dat ik mijn emoties niet meer weg kan drukken, kan ik mijn weerstand tegen ze loslaten. Want ik kán er niet aan ontsnappen.

Leer zwemmen in deze wateren waar we allemaal niet uit kunnen ontsnappen. De echte ontsnapping ligt niet in uit het water komen, maar in het water (alles in je bewustzijn) accepteren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Van een vriendin die op ic werkt weet ik dat ze daar niet leuk reageren op automutilatie.

heftig je kan wel wat liefde gebruiken op zo’n moment toch?

Was bij brijder blij dat ze liefdevol waren ipv boos. Want boos dat doet de familie al.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
plex zei:
Hij zij dat ik dan geen andere drugs kan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat dit je lukt. Aan welke antidepressiva zat je psycholoog te denken? SNRI/DNRI?
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#4
plex zei:
telefonisch gesprek met de neuroloog was interessant, hij had het over stimulerende antidepressiva om beter te kunnen slapen. Verder Zou ik ergens dit jaar opgeroepen worden om bij het ziekenhuis een slaap onderzoek te doen. Hij zij dat ik dan geen andere drugs kan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Om een betrouwbare uitslag te krijgen denk ik wel dat het verstandig is om een langere tijd niks te gebruiken. Maar hoe lang die periode dan moet zijn durf ik niet te zeggen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe gaat het @plex ? Stevige trip gehad gister geloof ik.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@plex het is belangrijk dat je stopt met drugs maar dat weetje al. Je maakt het alleen maar erger voor jouzelf. (Plus je omgeving) (Dit doe je echt zelf)

Zolang je daar niet mee stopt gaat alles alleen maar erger worden. En niet een beetje ook niet.
Nog erger dat hoe je je nu voelt nog meer ellende en nog verder weg van jouzelf.

Hoe kom je er ook bij omte gaan snijden als je dat nog nooit eerder hebt gedaan?
Stop daar a.u.b meteen mee dat brengt echt helemaal niks. Als alleen maar verder weg van jouzelf.

Emoties willen er zijn. Net zoals Mindless zegt, je kan emoties niet blijven onderdrukken uiteindelijk komt die bal naar boven. Een goeie vriend zou je ook niet weg sturen maar je zou voor hem/haar ook klaarstaan. Doe dat dan ook voor jouzelf dat verdien je.

De wanhoop/leegte/mislukkeling die je voelt word 10000x erger door alle drugs die je gebruikt.
Je plaatst jezelf zo ook in een slachtofferrol. Dat gevoel word ook alleen maar groter met drugs.

Ik weet niet goed wat ik nog meer tegen je kan zeggen. Wij allen kunnen 1001 dingen tegen jou zeggen en advies geven maar ook voor jou geld dat je het zelf moet gaan doen.
Er zijn hier zoveel voorbeelden opt forum van wat je vooral niet moet doen ook uit hun toppa's kun je veel tips en tops halen.

Ga asap hulp zoeken!!

PM staat altijd open dat weet je. :praying1:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Plex, stop direct met drugs. Ga direct naar vrienden of familie of wie dan ook en zorg dat je niet alleen vwnt. Als je behoefte hebt om te gaan snijden bel iemand , eeen douche nemen. Dat helpt. Gooi alles waar je je mee kan snijden direct weg. En direct HA informeren en eventueel spoedopname GGZ instelling. Dit gaag helemaal de verkeerde kant op en drugs is daar de oorzaak van.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterkte plex. Op de gekste tijden wakker dus pm of telegrammen mag altijd he. Dikke knuff voor jou.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey, ik lees net in je laatste bericht dat je nu een stap richting automutilatie zet. Ik heb dit van 14j tot 22j gedaan, ook tijdens werk en dergelijke, als je erover wilt praten, bellen of chatten, hit me up!

Automutilatie kan een noodkreet zijn van hersenen die aangeven dat het zeker veel te veel is wat er allemaal gaande is. Een survival mode is dat. Je zult even pauze "moeten" nemen.

Ik kan zeggen dat ik geen spijt heb dat het zo gelopen is. Wat wel jammer is, en dat zeg ik ook even erbij, op een gegeven moment is er geen plek meer over en zul je het op zichtbare plekken gaan doen. Ik heb dat ook gedaan, en dat resulteerd dus in een "lelijke" arm waar je altijd ogen van krijgt. Het maakt mij niet uit, ik heb het geaccepteerd maar zijn wel dingen die je nu niet overziet. Er zullen ook zeer weinig mensen er naar vragen/empathie tonen, het is te heftig of ingewikkeld voor de meeste mensen om het te willen/kunnen begrijpen.

Houd je taai en sterkte met je situatie.
A
Alex91Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sterkte plex als je weer wil praten over vanalles en nog wat gewoon een bericht sturen. Hoop dat je hier door komt
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#11
plex zei:
Dit stripje van 1275ug LSD
Bekijk bijlage 56412
Klik om te vergroten...
Hey @plex, alweer geland? Hoe gaat het ermee?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik las dit net in een ander Toppa en ik wil dat ook graag met jou @plex delen.
Neo-Shulginist zei:
Van LSD krijg je lichamelijk gezien hoogstens een vergroeiing van de hartklep als je het heel erg lang heel veel gebruikt. Dus over lichamelijke gevolgen hoef je je niet zo'n zorgen te maken.

Wat mij nog wel door mijn hoofd schoot was dat het misschien wel even slim is om te letten op kenmerken van een psychotische episode. De leeftijd van 17 baart me wat dat betreft wel zorgen. Dat is namelijk een leeftijd waarop een biologische kwetsbaarheid voor het krijgen van psychoses duidelijk kan worden. In die zin zou het een voorteken kúnnen zijn dat hij zo'n behoefte heeft aan psychedelica. We weten uit wetenschappelijk onderzoek dat psychoses vaak volgen op een periode van hevig drugsgebruik, en er wordt soms gedacht dat mensen zo'n fase soms voelen aankomen en met drugs die gevoelens verdoven.
Deze opmerking is wel met uitdrukkelijk de kanttekening dat LSD geen psychotische episode veroorzaakt, maar wel kan meespelen bij de totstandkoming ervan bij mensen die daarvoor gevoelig zijn.

Kenmerken van een psychotische episode zijn bijvoorbeeld als mensen rare associaties maken, of als hij (ineens) iedeeën heeft die andere mensen niet kunnen volgen. Je kan ook letten op het taalgebruik: als iemand bijvoorbeeld alleen antwoordt in heel korte zinnen ('ja, goed'), of als iemand juist een spraakwaterval is waarbij er niet eens punten of komma's worden uitgesproken. Een ander opvallend kenmerk kan zijn als iemand katatonisch wordt: dan reageert die persoon gewoon even niet meer als hij/zij wordt aangesproken.
Let wel dat er alleen sprake is van een psychotische episode als er meerdere van dit soort kenmerken zijn. Lees daarover nog eens deze website door:
www.psychosenet.nl

Wat is een psychose? * Betrouwbare informatie van PsychoseNet

Op PsychoseNet vind je goede, betrouwbare informatie over mentale problemen en je herstel. Van trauma, depressie tot psychose. Je bent welkom.
www.psychosenet.nl www.psychosenet.nl
Klik om te vergroten...


Ik vraag me echt af hoe het met je gaat. Je bent sinds vrijdag niet meer online geweest. 🌸
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
@plex was toch ook op de meeting van @Zweevteev een tijdje terug?

Hebben degene van de meeting misschien nog contact met hem gehad via telegram bijvoorbeeld?
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jemig... Jij moet opgenomen worden

Hopelijk gaat het nu weer beter met je
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Torchic zei:
@plex was toch ook op de meeting van @Zweevteev een tijdje terug?

Hebben degene van de meeting misschien nog contact met hem gehad via telegram bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...
2 januari was hij voor het laatst online. :/
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zweevteev zei:
2 januari was hij voor het laatst online. :/
Klik om te vergroten...
Bij mij staat 5 januari maar alsnog te lang geleden.
@plex , ik hoop dat je heel gauw goed nieuws vertelt…
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Javelin FGM-148F zei:
Bij mij staat 5 januari maar alsnog te lang geleden.
@plex , ik hoop dat je heel gauw goed nieuws vertelt…
Klik om te vergroten...

En 5 januari heeft hij ook de LSD strip genomen.
Laten we hopen dat het goed gaat met @plex
Of dat hij in goede handen is.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#18
DF'ers zijn zo lief voor elkaar! 💛 Mooi om te zien vind ik dat.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
HappyMind zei:
DF'ers zijn zo lief voor elkaar! 💛 Mooi om te zien vind ik dat.
Klik om te vergroten...
Komt door de drugs, allemaal fake 😜 Just kidding
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe het nu met me gaat: (Gelukkig nieuwjaar iedereen)
Zweevteev zei:
Ik hoop dat je gesprek met de neuroloog en psycholoog wat zullen opleveren voor je op korte termijn.
Klik om te vergroten...
Torchic zei:
Hoe is het gegaan bij de neuroloog?
Klik om te vergroten...
telefonisch gesprek met de neuroloog was interessant, hij had het over stimulerende antidepressiva om beter te kunnen slapen. Verder Zou ik ergens dit jaar opgeroepen worden om bij het ziekenhuis een slaap onderzoek te doen. Hij zij dat ik dan geen andere drugs kan gebruiken.

Damius zei:
Wat een vervelende situatie! Goed dat je het van je afschrijft. Waar komt je angst voor slaapverlamming vandaan? Hoe verloopt het bij jou? Zelf ook meermaals gehad, maar het is niet gevaarlijk en/of dodelijk.
Klik om te vergroten...
Bij mij gaat het in 4 stages,
ik ga naar bed en doezel een beetje in, tactiele hallucinaties komen. ik voel de slaapverlamming aankomen. Een soort body high, is wel te vergelijken. Daarna ga ik dingen zien, mensen die gemarteld worden, mijn moeder die ik hoor stikken, ik die gemarteld word etc. Daarna voel ik pijn, pijn van de monsters die mij martelen. Soms kom ik half uit de slaapverlamming, maar wordt ik er gelijk weer terug in gezogen. Pijn, martelingen, tranen, verdriet. En dat de hele nacht door.

Brakka Mang zei:
Klinkt wel alsof er psychisch een en ander speelt...zit er schizofrenie of bipolariteit of manisch depressie in je familie. Niet dat ik zeg dat ik denk dat je geestesziek bent op dit moment kf dat je zwaar uit je nek kletst maar mocht het zo zijn kunnen dit misschien voortekenen zijn. Begint als man zijnde meestal rond je 28-35e.

Probeer je ook niks aan te praten naar zou ook misschien bepaalde dingen verklaren en misschien dat je dan ook met GGZ afspraak kan maken
Klik om te vergroten...
Ik hoop het niet.

Mindless zei:
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar als ik dit allemaal zo lees: extreme stress over werk en verantwoordelijkheid voor familie, vrienden en kinderen van vrienden, waardeloze slaap, niet eten, vrij extreem drugsgebruik (als ik het zo lees), hoe vreemd is het dan dat @plex mentaal helemaal niet goed functioneert? Om het nog zacht te zeggen.

Als ik het zo lees is er in eerste instantie een stress probleem dat niet goed aangepakt wordt en daardoor op is gaan stapelen en zo alleen maar erger wordt. Maar ja, ik ben ook maar iemand die wat leest op een forum.

Eens met dat @plex zichzelf nu helemaal op nummer 1 moet zetten en bepaalde dingen (tijdelijk of niet) los moet laten, hoe moeilijk ook.
Klik om te vergroten...
N3K0 zei:
Het lichaam doet er alles aan om jou op de beste manier in leven te houden.
Uitvallen doet het lichaam pas als we er niet naar luisteren en maar door blijven gaan en grenzen negeren. Bestwel zielig voor het lichaam.
wij "het ego" noem ik het maar even maakt het lichaam juist ziek meestal vanwege keuzes die we maken. Enof hoe we met dingen omgaan. (Door vanalles wat je je maar kan bedenken) (roken, slecht slapen, drugs, stress enz)

Kan het ook niet zo zijn dat je juist doordat je zo gefocust bent op slapen en slaapverlamming en zo ook false awakening dat het ook vaker lijkt te gebeuren maar dan zowel ook in je droom. Dat je droomt dat je slaapverlamming hebt. Want hoe zeker weet je dat je wakker bent? (Ik wil niet zeggen dat het zo is he, maar dit is gewoon beetje hard op denken en omdat ik zelf vroeger altijd veel bezig ben geweest met dromen en ook wel eens de slaapverlamming bewust mee maakte. (nooit zo in de frequentie als jij)
En ik een beetje het idee krijg dat je de slaapverlamming als een soort "vijand" zie. Tewijl ik hoe ik het weet is slaapverlamming iets wat een natuurlijk proces van lichaam is.
Mijn ervaring is dat als ik heel veel met iets bezig ben ik daar ook zeker over ga dromen.


Ik hoop dat je wat meer naar je lichaam gaat luisteren en echt goed voor jouzelf doet zorgen. 🤞
En dat je lekker rustig aan doet.

Hopelijk heb je een fijne kerst en kun je ook wat tot rust komen deze dagen. :santa: 🎄

Hoest verder met je mama?
Klik om te vergroten...
Ik heb inderdaad teveel druk op mezelf gezet en gedaan alsof iedereen die ik kende mijn verantwoordelijkheid is , terwijl ik maar 21 ben. Mijn maat waar ik werk voelt zich nu eenzaam omdat hij alleen het bedrijf runt. Voel ik me weer gelijk een klootzak. Dat ik me niet zo moet aanstellen, gewoon een happy face opzetten en hard gaan werken. Voel me een slapjanus, een mislukkeling. Stel me altijd zo veel aam. Ik moet voor iedereen zorgen en niet mijzelf, ik vernietig mijzelf.

Hoe het nu met me gaat?

ik heb automutilatie ontdekt, en daar kwam wat bloed bij kijken. nu ben ik. 6mg Bromazolam onder de tong te doen en norflurazepam te roken. Mnetaal ben ik een wrak, ik ben niet wie ik was 1 maand geleden. Ik ben ee schim, met een mes om mijn been. het voelt alsof al mijn problemen van vroeger die @Zweevteev misschien nog wel weet terug naar boven komen. Het ging zo beter met me, maar nu zoek alleen nog maar een mes om mijn huid te doorboren. Weer wat norflurazepam roken, ik weet het ook niet meer. het gaat beter. maar dat is het probleem. Nu kan i me niet meer verstoppen, nu kan ik die emoties niet meer weg drukken omdat ik kapot ben.

ik dacht dat het beter ging, maar opeens zit ik mijn benen open te snijden. dit heb ik nog nooit gedaan. zoveel emoties heb ik nog nooit gevoeld:disrelieved:

Ik ben nu kwetsbaar, instabiel. een mislukkeling, bloed over mijn benen, vingertoppen afgebrand. ik hirb nu zeker 200mg Norflurazepam gerookt, 6mg bromzolam.

Door op de spoedeisende hulp te zitten, voortgeduwd in een rolstoel omdat ik niet meer kon lopen na een psychose heeft me veranderd. ik ben een ander mens nu, hopelijk kan ik er iets positiefs van maken,

Ik ben kapot. een gebreoken mens. ach ja, ik leef. ik kan weer werken. ik kan weer ;open en praten en ben niet bijna aan het dood gaan zoals eerst.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."