Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAls het al licht wordt

Als het al licht wordt

32 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het altijd ee heerlijk moment, vooral de vogeltjes, ga vaak nog ff in de tuin zitten als het bijna zo ver is als ik thuis kom
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat als je nog wakker bent dat het al licht wordt is toch het meest irritante wat er is? Hebben hier meer mensen last van? Ik krijg instant anxiety… 🙈
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet vaak.

Alleen met NEP gehad, de laatste tijd.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ja dat gevoel had ik ook als ik het in mijn eentje zo laat had gemaakt.

Maar zelfs met groepen mensen uitgaan haatte ik het als de zon alweer opkwam. Meer een soort protest gevoel vanuit mijn lichaam: "dit klopt niet, dit is niet goed voor me".
Klik om te vergroten...
Hier ook precies hetzelfde. Vooral de combinatie van licht worden en fluitende vogeltjes. Dan kun je niet meer ontkennen dat je de nacht hebt overgeslagen en dat het écht tijd is om te gaan. Ik vind dat ook echt altijd irritant. Ook een soort schuldgevoel naar mijn lijf. Gelukkig is dat al een hele tijd geleden inmiddels.

Als ik wél heb geslapen vind ik dit juist het allerlekkerste moment van de dag. Vroeg wakker zijn terwijl iedereen nog slaapt, zon die langzaam opkomt, fluitende vogeltjes. 😍 Eigenlijk precies dezelfde situatie maar dan mét slaap haha
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inactive zei:
Dat als je nog wakker bent dat het al licht wordt is toch het meest irritante wat er is? Hebben hier meer mensen last van? Ik krijg instant anxiety… 🙈
Klik om te vergroten...
Vond dit ook maar niks vroeger toen we tot laat uit gingen.

En dan die tjirpende vogeltjes erbij laten het nog fouter aanvoelen. Je weet gewoon dat je je hele ritme verneukt en dat je niks zal hebben aan je volgende dag.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
miles zei:
Ik vind het altijd ee heerlijk moment, vooral de vogeltjes, ga vaak nog ff in de tuin zitten als het bijna zo ver is als ik thuis kom
Klik om te vergroten...
Het moment zelf met de tjirpende vogeltjes vind ik ook heerlijk, maar ik heb dan al net een nacht slaap achter de rug. :tonguewink:

Wel echt serieus een bijzonder moment: heel vroeg wanneer de wereld nog stil is en de vogels net beginnen te zingen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
miles zei:
Ik vind het altijd ee heerlijk moment, vooral de vogeltjes, ga vaak nog ff in de tuin zitten als het bijna zo ver is als ik thuis kom
Klik om te vergroten...
Vind ik ook juist chill! Het mooiste was om buiten te feesten en het dan langzaam licht te zien worden terwijl je staat te dansen. Dan is de overgang ook niet zo groot.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inactive zei:
Dat als je nog wakker bent dat het al licht wordt is toch het meest irritante wat er is? Hebben hier meer mensen last van? Ik krijg instant anxiety… 🙈
Klik om te vergroten...
Ja vreselijk. Lag ik in de conedown op bed terwijl m’n omgeving fris en fruitig naar ‘t werk gaat. Voelde me altijd zo’n onwijze loser dan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Ja vreselijk. Lag ik in de conedown op bed terwijl m’n omgeving fris en fruitig naar ‘t werk gaat. Voelde me altijd zo’n onwijze loser dan.
Klik om te vergroten...
Ja dat gevoel had ik ook als ik het in mijn eentje zo laat had gemaakt.

Maar zelfs met groepen mensen uitgaan haatte ik het als de zon alweer opkwam. Meer een soort protest gevoel vanuit mijn lichaam: "dit klopt niet, dit is niet goed voor me".
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pompoen zei:
Hier ook precies hetzelfde. Vooral de combinatie van licht worden en fluitende vogeltjes. Dan kun je niet meer ontkennen dat je de nacht hebt overgeslagen en dat het écht tijd is om te gaan. Ik vind dat ook echt altijd irritant. Ook een soort schuldgevoel naar mijn lijf. Gelukkig is dat al een hele tijd geleden inmiddels.

Als ik wél heb geslapen vind ik dit juist het allerlekkerste moment van de dag. Vroeg wakker zijn terwijl iedereen nog slaapt, zon die langzaam opkomt, fluitende vogeltjes. 😍 Eigenlijk precies dezelfde situatie maar dan mét slaap haha
Klik om te vergroten...
Ja, het moment zelf is echt magisch. Deze tijd (vanaf 4 uur 's nachts om precies te zijn) wordt in veel verschillende culturen ook als daadwerkelijk magisch gezien: het stilste moment van de dag. En dan in die stilte de vogels die beginnen met hun prachtige ochtendzang. Dit kan echt diep in jezelf doordringen en zelfs tot spirituele ervaringen leiden. Het kan daadwerkelijk tot je gaan spreken op een manier die taal ver voorbij gaat. Psychedelisch eigenlijk.

En dat lukt natuurlijk makkelijker met een uitgerust dan een vermoeid lichaam. Al kan ik natuurlijk niet voor anderen zeggen dat dat geen bijzondere ervaring kan zijn. Mijn lichaam begint in ieder geval hevig te protesteren als ik de hele nacht oversla. :wink:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Vind ik ook juist chill! Het mooiste was om buiten te feesten en het dan langzaam licht te zien worden terwijl je staat te dansen. Dan is de overgang ook niet zo groot.
Klik om te vergroten...

Ja over 2 weken naar Ground Zero, het enige nachtfestival wat er nog is. Dan is het wel mooi idd.

Maar gewoon thuis vind ik het ook niks als het weer licht wordt. Gaat ook veel te snel altijd🙈
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inactive zei:
Dat als je nog wakker bent dat het al licht wordt is toch het meest irritante wat er is? Hebben hier meer mensen last van? Ik krijg instant anxiety… 🙈
Klik om te vergroten...

Inactive zei:
Dat als je nog wakker bent dat het al licht wordt is toch het meest irritante wat er is? Hebben hier meer mensen last van? Ik krijg instant anxiety… 🙈
Klik om te vergroten...
Gordijnen dicht doen, lichten uit.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Ja vreselijk. Lag ik in de conedown op bed terwijl m’n omgeving fris en fruitig naar ‘t werk gaat. Voelde me altijd zo’n onwijze loser dan.
Klik om te vergroten...
Eens. Hoewel dit voor mij veelal in de weekenden gebeurde. Het geluid van spelende en joelende kinderen uit de buurt / van de buren versterkte mijn gevoel van totale isolatie. Het ergste vond ik dan vaak niet alleen de gedachten van het moment zelf, maar het besef dat het nu alwéér zo ver heeft moeten komen. De optelsom van die dramatische momenten waarin mijn zelfbeeld tot beneden het NAP was gekropen.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had hier nooit heel veel moeite mee, al klaagden vrienden van mij hier wel altijd over. Accepteren dat je het bont gemaakt had en de consequenties ervan ondervinden was voor mij altijd part of the deal.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Na een nacht slaap is het licht inderdaad een heel andere beleving! Zonder slaap is het besef dat je je volgende dag hebt verpest toch overheersender dan de tjirpende vogels
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Highonlife zei:
Ik had hier nooit heel veel moeite mee, al klaagden vrienden van mij hier wel altijd over. Accepteren dat je het bont gemaakt had en de consequenties ervan ondervinden was voor mij altijd part of the deal.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd. Dat was ook altijd mijn insteek en attitude toen ik nog niet doorsloeg in gebruik en het zich voornamelijk beperkte tot een techno feestje her en der tijdens m’n studententijd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Damius zei:
Eens. Hoewel dit voor mij veelal in de weekenden gebeurde. Het geluid van spelende en joelende kinderen uit de buurt / van de buren versterkte mijn gevoel van totale isolatie. Het ergste vond ik dan vaak niet alleen de gedachten van het moment zelf, maar het besef dat het nu alwéér zo ver heeft moeten komen. De optelsom van die dramatische momenten waarin mijn zelfbeeld tot beneden het NAP was gekropen.
Klik om te vergroten...
Precies dit.

Mindless zei:
Ja dat gevoel had ik ook als ik het in mijn eentje zo laat had gemaakt.

Maar zelfs met groepen mensen uitgaan haatte ik het als de zon alweer opkwam. Meer een soort protest gevoel vanuit mijn lichaam: "dit klopt niet, dit is niet goed voor me".
Klik om te vergroten...
Dat was mijn grote dillemma altijd. Ik wilde wel gebruiken (op het laatst natuurlijk niet meer) maar ik wilde mijn nachtrust ook krijgen. Dat was echt zo'n mentale spagaat waar ik me altijd in bevond...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb een tijdje zo geleefd.
Was geweldig. Was toen echt een nachtmens.

05 uur naar bed.
11.30 uur opstaan.

Met speed op destijds haalde ik de dag door.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Ik heb een tijdje zo geleefd.
Was geweldig. Was toen echt een nachtmens.

05 uur naar bed.
11.30 uur opstaan.

Met speed op destijds haalde ik de dag door.
Klik om te vergroten...
Nachtwerk trok me vroeger, maar behalve wat ploegendiensten via uitzendwerk heb ik het nooit gekregen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vroeger als ik het te laat maakte dan kwam altijd Dora op tv. :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."