#1
Nee, ik zou zeggen er komen nog genoeg feestjes, nu beter even de juiste prioriteiten stellen.Ik zeg gewoon doen je leeft maar 1 keer schat
Nee, ik zou zeggen er komen nog genoeg feestjes, nu beter even de juiste prioriteiten stellen.Ik zeg gewoon doen je leeft maar 1 keer schat
Lekker nuchter blijven. En als je toch gebruikt gooi je een week na gebruik de afgekolfte melk weg voor de zekerheid.Ik ben een recreatief gebruiker van drugs, en heb al een lange tijd geen XTC meer gebruikt, ik denk toch ruim 1.5 jaar a 2 jaar niet.
Ik ben sindskort bevallen van een zoontje en heb een festival gepland staan in juli. Nu wil ik uiteraard geen risicos lopen en veilig gebruiken zonder dat ons zoontje XTC binnenkrijgt, dus ik moet gaan kolven en het weggooien, maar heeft iemand ervaring met het geven van borstvoeding en gebruik van XTC hoelang moet ik kolven en hoe groot is de kans dat ons zoontje dadelijk de borst weigert, omdat hij de fles moet.
Allemaal vragen. Als het teveel gedoe is kan ik uiteraard ook aan de alcohol, zodat het niet zo lang hoef te wachten tot het uit mijn systeem is.
Geen ervaringsdeskundige maar ik weet wel dat de ervaringen hiervan zó uiteenlopen, dat dit slecht te voorspellen is voor jou en je zoontje. Krijgt hij nu al eens een flesje? Zo niet schijnt het te helpen om hem er al aan te laten wennen. En ik weet dat als je kindje sowieso al een slechter zuigreflex heeft, je het beter wel echt kunt laten.en hoe groot is de kans dat ons zoontje dadelijk de borst weigert, omdat hij de fles moet
Hier ben ik het niet mee eens.Als je je kind goed op wilt voeden kun helemaal geen drugs meer gebruiken tot ze het huis weer uit zijn vind ik.
Wat een onzin. Ben ik het ook niet mee eens inderdaad.Als je je kind goed op wilt voeden kun helemaal geen drugs meer gebruiken tot ze het huis weer uit zijn vind ik.
Honderd procent mee eens. Wij hebben dit (ook als jonge ouders) gewoon gedaan af en toe. Zoonlief logeerde dan bij opa en oma zodat wij konden genieten van een nachtje techno, een stedentripje of een tof festival. Helemaal niks mis mee. Blije opa en oma, verwend kind, gelukkige ouders. Niet alles in het leven van een (jonge) ouder draait om de kinderen. Je bent je eigen persoon, met eigen interesses, met facinaties en hobby's, je bent geliefden, je bent vrienden, je bent zo veel meer dan alleen een vader of een moeder. Bovendien: de dingen blijven doen waar je blij van wordt, levert uiteindelijk zo veel goeds op voor het ouderschap. Geloof me, je kind voelt het als je als moeder lekker in je vel zit, en de dingen doet die jou blij maken.Hier ben ik het niet mee eens.
Waarom zou je dit als jonge ouders niet een paar keer per jaar mogen doen?
Een leuk festival bezoeken met een pilletje of een romantisch avondje met drugs samen in een hotel?
Dat kan heel verantwoord en uit ervaring kan ik je zeggen dat je zoveel verantwoordelijkheidsgevoel hebt voor het meest dierbare wat je bezit dat je juist extra voorzichtig bent.
Wij hebben er juist ontzettend bewust van genoten, hoewel onze kinderen toen wel al bijna puber waren.
Heb je zelf kinderen?
Het is juist goed om met kinderen ook leuke dingen met elkaar te blijven doen zo af en toe.
Gezellig uit eten, nachtje weg, even tijd voor elkaar. Genoeg stellen verliezen elkaar onderweg omdat ze opgeslokt worden door het gezinsleven.
Gewoon met mate genieten, dat kan en mag.
Er kan je nuchter ook van alles overkomen, sla de krant maar open.
Maar prima als jij als ouder nooit drugs gaat gebruiken.
Wat goed dit verhaal!Wat goed dat je hier een topic over opent. Ik kwam het bij toeval tegen toen ik iets anders aan het opzoeken was en besloot een account aan te maken om te reageren.
Ik heb hier persoonlijke ervaring mee. Heb toen mijn kind 6 maanden was xtc gebruikt bij A State of Trance. Veel proberen te vinden via Google en zelf zoveel mogelijk een logisch verhaal van proberen te maken omdat je er weinig over kan vinden. Met de informatie op https://www.e-lactancia.org/breastfeeding/methylenedioxymethamphetamine-mdma/product/ heb ik mijn overwegingen gemaakt.
Dit is een betrouwbare website die ook door lactatiekundigen worden gebruikt om wisselwerking met medicijnen te checken bij het geven van borstvoeding. Uiteindelijk heb ik het als volgt gedaan: ik kocht een simpele urine drugstest. Zaterdag op zondagnacht ben ik naar A State of Trance gegaan. De eerstvolgende kolfbeurt na het feest heb ik de drugstest uitgevoerd met mijn moedermelk. Dit bleek te werken, het was een positieve test op mdma. Vervolgens had ik op basis van de informatie op de eerdergenoemde website met betrekking tot de halfwaardetijd (lees ook https://www.borstvoeding.nl/het-dagelijks-leven/borstvoeding-en-medicijngebruik/#:~:text=De halfwaardetijd, T1/2,,via de melk te verkleinen.) besloten om woensdagochtend weer mijn moedermelk te testen met de drugstest. Deze gaf toen een negatief resultaat en dus voelde het voor mij comfortabel genoeg om mijn kind weer aan te leggen.
Ik heb er overigens geen problemen mee gehad, mijn kind wilde gelijk weer aanhappen. Ik was hier wel heel bang voor dat dit zou gebeuren, maar gelukkig niet. Dit is ook wel weer kindafhankelijk denk ik.
Hoeveel je moet kolven is afhankelijk van hoeveel voedingen je zoon normaal krijgt op een dag. Je moet net zoveel kolfmomenten nemen als aantal voedingen op een dag om je productie op peil te houden. Ik had gelukkig geen terugloop in productie maar heb daar eerder gelukkig ook nooit problemen mee gehad.
Ik gaf destijds al geen nachtvoedingen meer dus ik hoefde tijdens het feest niet te kolven. Op festivals en feesten kan je altijd bij de ehbo terecht om te kolven, ik had voor de zekerheid wel mijn spullen meegenomen. Heb op de terugweg in de trein gekolfd omdat het toen wel op klappen stond hahaha.
Geniet van je festival in juli en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!
Wat ik ook regelmatig zie: jonge ouders die niet lekker in hun vel zitten zijn omdat ze hun hele leven hebben omgegooid en alles plots in het teken van hun kind staat. Ze verliezen zichzelf, hebben geen aandacht voor elkaar, doen nauwelijks nog dingen waar ze gelukkig van worden, hebben hierdoor een onwijs kort lontje en vechten elkaar de kiet uit. Wie zijn de dupe? Juist, de kinderen. Geloof me, ik heb het vaaaaaak zien gebeuren.Als je je kind goed op wilt voeden kun helemaal geen drugs meer gebruiken tot ze het huis weer uit zijn vind ik.
Straks overkomt je iets ernstigs wat je nuchter nooit was over komen.
Of je bent prikkelbaar tijdens herstel, dat straal je ook af op je kind…
Blijkbaar neem ik de opvoeding en de verantwoordelijkheid die er bij komt kijken te serieus dan.Hier ben ik het niet mee eens.
Waarom zou je dit als jonge ouders niet een paar keer per jaar mogen doen?
Een leuk festival bezoeken met een pilletje of een romantisch avondje met drugs samen in een hotel?
Dat kan heel verantwoord en uit ervaring kan ik je zeggen dat je zoveel verantwoordelijkheidsgevoel hebt voor het meest dierbare wat je bezit dat je juist extra voorzichtig bent.
Wij hebben er juist ontzettend bewust van genoten, hoewel onze kinderen toen wel al bijna puber waren.
Heb je zelf kinderen?
Het is juist goed om met kinderen ook leuke dingen met elkaar te blijven doen zo af en toe.
Gezellig uit eten, nachtje weg, even tijd voor elkaar. Genoeg stellen verliezen elkaar onderweg omdat ze opgeslokt worden door het gezinsleven.
Gewoon met mate genieten, dat kan en mag.
Er kan je nuchter ook van alles overkomen, sla de krant maar open.
Maar prima als jij als ouder nooit drugs gaat gebruiken.
Nee gelukkig niet. Het is 1 van de weinige dingen in mijn leven waar ik heel erg tevreden over ben.Heb je zelf kinderen?
Ik zeg gewoon doen je leeft maar 1 keer schatIk ben een recreatief gebruiker van drugs, en heb al een lange tijd geen XTC meer gebruikt, ik denk toch ruim 1.5 jaar a 2 jaar niet.
Ik ben sindskort bevallen van een zoontje en heb een festival gepland staan in juli. Nu wil ik uiteraard geen risicos lopen en veilig gebruiken zonder dat ons zoontje XTC binnenkrijgt, dus ik moet gaan kolven en het weggooien, maar heeft iemand ervaring met het geven van borstvoeding en gebruik van XTC hoelang moet ik kolven en hoe groot is de kans dat ons zoontje dadelijk de borst weigert, omdat hij de fles moet.
Allemaal vragen. Als het teveel gedoe is kan ik uiteraard ook aan de alcohol, zodat het niet zo lang hoef te wachten tot het uit mijn systeem is.
Ik hoop zo dat ik deze verkeerd interpreteer.Ik zeg gewoon doen je leeft maar 1 keer schat
Hoe denk je dan te kunnen oordelen over mensen met kinderen?Nee gelukkig niet. Het is 1 van de weinige dingen in mijn leven waar ik heel erg tevreden over ben.
Het lijkt me dat je hier over na moet hebben gedacht voordat ze er zijn?Hoe denk je dan te kunnen oordelen over mensen met kinderen?
Altijd vragen om meer leer nou eens blij te zijn met wat je al hebt.Mag het een tietje meer zijn please?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."