Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBorstvoeding en XTC

Borstvoeding en XTC

41 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MaanLander zei:
Ik zeg gewoon doen je leeft maar 1 keer schat
Klik om te vergroten...
Nee, ik zou zeggen er komen nog genoeg feestjes, nu beter even de juiste prioriteiten stellen.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben een recreatief gebruiker van drugs, en heb al een lange tijd geen XTC meer gebruikt, ik denk toch ruim 1.5 jaar a 2 jaar niet.

Ik ben sindskort bevallen van een zoontje en heb een festival gepland staan in juli. Nu wil ik uiteraard geen risicos lopen en veilig gebruiken zonder dat ons zoontje XTC binnenkrijgt, dus ik moet gaan kolven en het weggooien, maar heeft iemand ervaring met het geven van borstvoeding en gebruik van XTC hoelang moet ik kolven en hoe groot is de kans dat ons zoontje dadelijk de borst weigert, omdat hij de fles moet.

Allemaal vragen. Als het teveel gedoe is kan ik uiteraard ook aan de alcohol, zodat het niet zo lang hoef te wachten tot het uit mijn systeem is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
GroteDoppe zei:
Ik ben een recreatief gebruiker van drugs, en heb al een lange tijd geen XTC meer gebruikt, ik denk toch ruim 1.5 jaar a 2 jaar niet.

Ik ben sindskort bevallen van een zoontje en heb een festival gepland staan in juli. Nu wil ik uiteraard geen risicos lopen en veilig gebruiken zonder dat ons zoontje XTC binnenkrijgt, dus ik moet gaan kolven en het weggooien, maar heeft iemand ervaring met het geven van borstvoeding en gebruik van XTC hoelang moet ik kolven en hoe groot is de kans dat ons zoontje dadelijk de borst weigert, omdat hij de fles moet.

Allemaal vragen. Als het teveel gedoe is kan ik uiteraard ook aan de alcohol, zodat het niet zo lang hoef te wachten tot het uit mijn systeem is.
Klik om te vergroten...
Lekker nuchter blijven. En als je toch gebruikt gooi je een week na gebruik de afgekolfte melk weg voor de zekerheid.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op Drugsinfo.nl staat dat je 8 dagen moet wachten voordat je weer borstvoeding kan geven.
www.drugsinfo.nl

Drugs en borstvoeding

Drugs kunnen in de moedermelk terechtkomen, wat schadelijk is voor het kind. Drugs gebruiken bij borstvoeding is dan ook geen goed idee.
www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl

Persoonlijk denk ik dat dat een overschatting is, want MDMA is na 48 uur uit het bloed. Maar better safe than sorry.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
GroteDoppe zei:
en hoe groot is de kans dat ons zoontje dadelijk de borst weigert, omdat hij de fles moet
Klik om te vergroten...
Geen ervaringsdeskundige maar ik weet wel dat de ervaringen hiervan zó uiteenlopen, dat dit slecht te voorspellen is voor jou en je zoontje. Krijgt hij nu al eens een flesje? Zo niet schijnt het te helpen om hem er al aan te laten wennen. En ik weet dat als je kindje sowieso al een slechter zuigreflex heeft, je het beter wel echt kunt laten.

Ballen trouwens dat je dit doet als jonge moeder!!! Vind het altijd fijn om te lezen als nieuwe ouders niet totaal hun oude leven kwijtraken ofzo... En ook ballen als je besluit alleen te drinken of wat dan ook hoor.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je je kind goed op wilt voeden kun helemaal geen drugs meer gebruiken tot ze het huis weer uit zijn vind ik.

Straks overkomt je iets ernstigs wat je nuchter nooit was over komen.
Of je bent prikkelbaar tijdens herstel, dat straal je ook af op je kind…
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
alles gaat voorbij zei:
Als je je kind goed op wilt voeden kun helemaal geen drugs meer gebruiken tot ze het huis weer uit zijn vind ik.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het niet mee eens.
Waarom zou je dit als jonge ouders niet een paar keer per jaar mogen doen?
Een leuk festival bezoeken met een pilletje of een romantisch avondje met drugs samen in een hotel?
Dat kan heel verantwoord en uit ervaring kan ik je zeggen dat je zoveel verantwoordelijkheidsgevoel hebt voor het meest dierbare wat je bezit dat je juist extra voorzichtig bent.
Wij hebben er juist ontzettend bewust van genoten, hoewel onze kinderen toen wel al bijna puber waren.

Heb je zelf kinderen?
Het is juist goed om met kinderen ook leuke dingen met elkaar te blijven doen zo af en toe.
Gezellig uit eten, nachtje weg, even tijd voor elkaar. Genoeg stellen verliezen elkaar onderweg omdat ze opgeslokt worden door het gezinsleven.

Gewoon met mate genieten, dat kan en mag.

Er kan je nuchter ook van alles overkomen, sla de krant maar open.

Maar prima als jij als ouder nooit drugs gaat gebruiken.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
alles gaat voorbij zei:
Als je je kind goed op wilt voeden kun helemaal geen drugs meer gebruiken tot ze het huis weer uit zijn vind ik.
Klik om te vergroten...
Wat een onzin. Ben ik het ook niet mee eens inderdaad.

Zelf zou ik gebruik tijdens dat je voor je kinderen moet zorgen, zelfs een jointje als ze op bed liggen, wel altijd afkeuren. Er moet iemand zijn die meteen in de auto kan stappen en snel kan reageren.

Maar verder… mag je als ouder niet meer genieten dan? Denk je niet dat je daar een leukere en meer aanwezige/gemotiveerde ouder van wordt? En is het niet ook iets goeds je kinderen een goed voorbeeld te geven van drank en drugsgebruik op een veilige manier? Je gaat het nooit bij ze weghouden. Zou er veel voor over hebben als je weet dat ze JOU zouden opzoeken voor advies ipv de dealer of net zo onervaren vrienden.
H
HolletikkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat goed dat je hier een topic over opent. Ik kwam het bij toeval tegen toen ik iets anders aan het opzoeken was en besloot een account aan te maken om te reageren.

Ik heb hier persoonlijke ervaring mee. Heb toen mijn kind 6 maanden was xtc gebruikt bij A State of Trance. Veel proberen te vinden via Google en zelf zoveel mogelijk een logisch verhaal van proberen te maken omdat je er weinig over kan vinden. Met de informatie op https://www.e-lactancia.org/breastfeeding/methylenedioxymethamphetamine-mdma/product/ heb ik mijn overwegingen gemaakt.

Dit is een betrouwbare website die ook door lactatiekundigen worden gebruikt om wisselwerking met medicijnen te checken bij het geven van borstvoeding. Uiteindelijk heb ik het als volgt gedaan: ik kocht een simpele urine drugstest. Zaterdag op zondagnacht ben ik naar A State of Trance gegaan. De eerstvolgende kolfbeurt na het feest heb ik de drugstest uitgevoerd met mijn moedermelk. Dit bleek te werken, het was een positieve test op mdma. Vervolgens had ik op basis van de informatie op de eerdergenoemde website met betrekking tot de halfwaardetijd (lees ook https://www.borstvoeding.nl/het-dag...lfwaardetijd, T1/2,,via de melk te verkleinen.) besloten om woensdagochtend weer mijn moedermelk te testen met de drugstest. Deze gaf toen een negatief resultaat en dus voelde het voor mij comfortabel genoeg om mijn kind weer aan te leggen.

Ik heb er overigens geen problemen mee gehad, mijn kind wilde gelijk weer aanhappen. Ik was hier wel heel bang voor dat dit zou gebeuren, maar gelukkig niet. Dit is ook wel weer kindafhankelijk denk ik.
Hoeveel je moet kolven is afhankelijk van hoeveel voedingen je zoon normaal krijgt op een dag. Je moet net zoveel kolfmomenten nemen als aantal voedingen op een dag om je productie op peil te houden. Ik had gelukkig geen terugloop in productie maar heb daar eerder gelukkig ook nooit problemen mee gehad.

Ik gaf destijds al geen nachtvoedingen meer dus ik hoefde tijdens het feest niet te kolven. Op festivals en feesten kan je altijd bij de ehbo terecht om te kolven, ik had voor de zekerheid wel mijn spullen meegenomen. Heb op de terugweg in de trein gekolfd omdat het toen wel op klappen stond hahaha.

Geniet van je festival in juli en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Hier ben ik het niet mee eens.
Waarom zou je dit als jonge ouders niet een paar keer per jaar mogen doen?
Een leuk festival bezoeken met een pilletje of een romantisch avondje met drugs samen in een hotel?
Dat kan heel verantwoord en uit ervaring kan ik je zeggen dat je zoveel verantwoordelijkheidsgevoel hebt voor het meest dierbare wat je bezit dat je juist extra voorzichtig bent.
Wij hebben er juist ontzettend bewust van genoten, hoewel onze kinderen toen wel al bijna puber waren.

Heb je zelf kinderen?
Het is juist goed om met kinderen ook leuke dingen met elkaar te blijven doen zo af en toe.
Gezellig uit eten, nachtje weg, even tijd voor elkaar. Genoeg stellen verliezen elkaar onderweg omdat ze opgeslokt worden door het gezinsleven.

Gewoon met mate genieten, dat kan en mag.

Er kan je nuchter ook van alles overkomen, sla de krant maar open.

Maar prima als jij als ouder nooit drugs gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...
Honderd procent mee eens. Wij hebben dit (ook als jonge ouders) gewoon gedaan af en toe. Zoonlief logeerde dan bij opa en oma zodat wij konden genieten van een nachtje techno, een stedentripje of een tof festival. Helemaal niks mis mee. Blije opa en oma, verwend kind, gelukkige ouders. Niet alles in het leven van een (jonge) ouder draait om de kinderen. Je bent je eigen persoon, met eigen interesses, met facinaties en hobby's, je bent geliefden, je bent vrienden, je bent zo veel meer dan alleen een vader of een moeder. Bovendien: de dingen blijven doen waar je blij van wordt, levert uiteindelijk zo veel goeds op voor het ouderschap. Geloof me, je kind voelt het als je als moeder lekker in je vel zit, en de dingen doet die jou blij maken.

Dit gezegd hebbende: xtc heb ik nooit gedaan met borstvoeding. Alcohol wel een keer. Kolven en wegflikkeren inderdaad. Best een gedoetje vond ik het. Maar het was de avond waard. Overigens lag ik er na vier bier al vanaf herinner ik me, na ruim een jaar niet drinken. Acht dagen lijkt me inderdaad trouwens erg overdreven. Als de xtc uit je bloed is, is het ook uit de melk.

Mijn zoon vond het wel lastig in het begin hoor: flesjes. Het duurde even voor hij dat pakte. Wat hier wel goed hielp was hem af en toe laten wennen aan een pinkie in zijn mond of een speentje. Al wil je misschien liever niet dat je kindje aan een speentje went, dat weet ik niet.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Holletikker zei:
Wat goed dat je hier een topic over opent. Ik kwam het bij toeval tegen toen ik iets anders aan het opzoeken was en besloot een account aan te maken om te reageren.

Ik heb hier persoonlijke ervaring mee. Heb toen mijn kind 6 maanden was xtc gebruikt bij A State of Trance. Veel proberen te vinden via Google en zelf zoveel mogelijk een logisch verhaal van proberen te maken omdat je er weinig over kan vinden. Met de informatie op https://www.e-lactancia.org/breastfeeding/methylenedioxymethamphetamine-mdma/product/ heb ik mijn overwegingen gemaakt.

Dit is een betrouwbare website die ook door lactatiekundigen worden gebruikt om wisselwerking met medicijnen te checken bij het geven van borstvoeding. Uiteindelijk heb ik het als volgt gedaan: ik kocht een simpele urine drugstest. Zaterdag op zondagnacht ben ik naar A State of Trance gegaan. De eerstvolgende kolfbeurt na het feest heb ik de drugstest uitgevoerd met mijn moedermelk. Dit bleek te werken, het was een positieve test op mdma. Vervolgens had ik op basis van de informatie op de eerdergenoemde website met betrekking tot de halfwaardetijd (lees ook https://www.borstvoeding.nl/het-dagelijks-leven/borstvoeding-en-medicijngebruik/#:~:text=De halfwaardetijd, T1/2,,via de melk te verkleinen.) besloten om woensdagochtend weer mijn moedermelk te testen met de drugstest. Deze gaf toen een negatief resultaat en dus voelde het voor mij comfortabel genoeg om mijn kind weer aan te leggen.

Ik heb er overigens geen problemen mee gehad, mijn kind wilde gelijk weer aanhappen. Ik was hier wel heel bang voor dat dit zou gebeuren, maar gelukkig niet. Dit is ook wel weer kindafhankelijk denk ik.
Hoeveel je moet kolven is afhankelijk van hoeveel voedingen je zoon normaal krijgt op een dag. Je moet net zoveel kolfmomenten nemen als aantal voedingen op een dag om je productie op peil te houden. Ik had gelukkig geen terugloop in productie maar heb daar eerder gelukkig ook nooit problemen mee gehad.

Ik gaf destijds al geen nachtvoedingen meer dus ik hoefde tijdens het feest niet te kolven. Op festivals en feesten kan je altijd bij de ehbo terecht om te kolven, ik had voor de zekerheid wel mijn spullen meegenomen. Heb op de terugweg in de trein gekolfd omdat het toen wel op klappen stond hahaha.

Geniet van je festival in juli en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!
Klik om te vergroten...
Wat goed dit verhaal!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
alles gaat voorbij zei:
Als je je kind goed op wilt voeden kun helemaal geen drugs meer gebruiken tot ze het huis weer uit zijn vind ik.

Straks overkomt je iets ernstigs wat je nuchter nooit was over komen.
Of je bent prikkelbaar tijdens herstel, dat straal je ook af op je kind…
Klik om te vergroten...
Wat ik ook regelmatig zie: jonge ouders die niet lekker in hun vel zitten zijn omdat ze hun hele leven hebben omgegooid en alles plots in het teken van hun kind staat. Ze verliezen zichzelf, hebben geen aandacht voor elkaar, doen nauwelijks nog dingen waar ze gelukkig van worden, hebben hierdoor een onwijs kort lontje en vechten elkaar de kiet uit. Wie zijn de dupe? Juist, de kinderen. Geloof me, ik heb het vaaaaaak zien gebeuren.

Nee hoor, ik geloof er heilig in dat het beter en gezonder is, voor zowel ouder als kind, dat je als moeder (of vader) blijft doen waar je gelukkig van wordt. Als dat af en toe een xtc-pilletje is: go for it!

Note: uiteraard moedig ik frequent gebruik als ouder niet aan! Ook moedig ik gebruik niet aan waarbij het kind aanwezig is en al dan niet op bed ligt.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lieve meid, doe het niet! Dat is het niet waard. Er is geen onderzoek naar gedaan (logisch) en alles gebaseerd op theorieën. Ik zou nooit, nooit echt nooit het risico nemen om mijn kindje te beschadigen op wat voor manier! Je hebt nu al langere tijd niet gebruikt. Ga daar even mee door. Je pilletje komt wel weer

Ik ben nuchter naar festivals en feestjes gegaan tijdens borstvoeding. Lekker kolven op de ehbo en die melk bewaard. Drinken heb ik ook nooit gedaan. Maar deed ik sowieso al bijna niet.

Toen mijn dochter 13 maanden was zijn we gestopt. Zij wilde niet meer en ik had daar vrede mee. Paar maanden later ben ik naar een weekend festival gegaan en helemaal los gegaan. Ok... Dat was too much, want ik was een week daarna naar de kloten, haha.

Mijn dochter is nu bijna 3. Ik ga naar drum & bass feestjes, festivals en doe trip avondjes. Soms met man, soms zonder als we geen oppas hebben. Dan wisselen we elkaar af. De ene keer ik, de andere keer hij. Dochterlief gaat uit logeren. Niemand die er last van heeft. Wij hebben lol. En dag later zijn we weer met zn drietjes. Hetzij een beetje brak, maar ook gewoon heerlijk lekker tv hangen en knuffelen.

Geloof me. Je pilletje kan wachten! En dan is het ook nog steeds leuk.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb twee jaar borstvoeding gegeven. Ik gebruikte toen nog geen drugs.
Ik ben toen 1 x naar een festival geweest, waar ik wat alcohol heb gedronken, en gekolfd, dit weggegooid.

Is je baby al gewend om af en toe een flesje te krijgen? Die van mij dronk niet goed uit een flesje, en viel aan zodra ik weer beschikbaar was.
Het kolven vond ik een hoop gedoe. Per keer was ik er minstens een half uur mee bezig. Ook zonde om al die melk weg te gooien.

Na mdma gebruik zal je meerdere dagen de melk weg moeten gooien.
Bij borstvoeding zijn moeder en kind goed op elkaar ingespeeld. Ook de stoffen in de melk zijn aangepast op de levensfase van de baby, en verandert steeds. Je hebt ook 'regeldagen', waarbij de baby een grotere behoefte heeft en jouw lichaam zich weer daarop aanpast door meer te gaan produceren.

Ik zou dit proces niet voor meerdere dagen verstoren en nog wachten met mdma. Vooral als je niet weet hoe goed hij het flesje pakt!
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Hier ben ik het niet mee eens.
Waarom zou je dit als jonge ouders niet een paar keer per jaar mogen doen?
Een leuk festival bezoeken met een pilletje of een romantisch avondje met drugs samen in een hotel?
Dat kan heel verantwoord en uit ervaring kan ik je zeggen dat je zoveel verantwoordelijkheidsgevoel hebt voor het meest dierbare wat je bezit dat je juist extra voorzichtig bent.
Wij hebben er juist ontzettend bewust van genoten, hoewel onze kinderen toen wel al bijna puber waren.

Heb je zelf kinderen?
Het is juist goed om met kinderen ook leuke dingen met elkaar te blijven doen zo af en toe.
Gezellig uit eten, nachtje weg, even tijd voor elkaar. Genoeg stellen verliezen elkaar onderweg omdat ze opgeslokt worden door het gezinsleven.

Gewoon met mate genieten, dat kan en mag.

Er kan je nuchter ook van alles overkomen, sla de krant maar open.

Maar prima als jij als ouder nooit drugs gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...
Blijkbaar neem ik de opvoeding en de verantwoordelijkheid die er bij komt kijken te serieus dan.
Zeehond zei:
Heb je zelf kinderen?
Klik om te vergroten...
Nee gelukkig niet. Het is 1 van de weinige dingen in mijn leven waar ik heel erg tevreden over ben.
M
MaanLanderLid
01-01-2024, 00:00
#16
GroteDoppe zei:
Ik ben een recreatief gebruiker van drugs, en heb al een lange tijd geen XTC meer gebruikt, ik denk toch ruim 1.5 jaar a 2 jaar niet.

Ik ben sindskort bevallen van een zoontje en heb een festival gepland staan in juli. Nu wil ik uiteraard geen risicos lopen en veilig gebruiken zonder dat ons zoontje XTC binnenkrijgt, dus ik moet gaan kolven en het weggooien, maar heeft iemand ervaring met het geven van borstvoeding en gebruik van XTC hoelang moet ik kolven en hoe groot is de kans dat ons zoontje dadelijk de borst weigert, omdat hij de fles moet.

Allemaal vragen. Als het teveel gedoe is kan ik uiteraard ook aan de alcohol, zodat het niet zo lang hoef te wachten tot het uit mijn systeem is.
Klik om te vergroten...
Ik zeg gewoon doen je leeft maar 1 keer schat
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#17
MaanLander zei:
Ik zeg gewoon doen je leeft maar 1 keer schat
Klik om te vergroten...
Ik hoop zo dat ik deze verkeerd interpreteer.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
alles gaat voorbij zei:
Nee gelukkig niet. Het is 1 van de weinige dingen in mijn leven waar ik heel erg tevreden over ben.
Klik om te vergroten...
Hoe denk je dan te kunnen oordelen over mensen met kinderen?
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#19
FerdFatoehaus zei:
Hoe denk je dan te kunnen oordelen over mensen met kinderen?
Klik om te vergroten...
Het lijkt me dat je hier over na moet hebben gedacht voordat ze er zijn?
En ik ken een ouder die het niet aandurft vanwege haar kinderen, ik had haar mening overgenomen.
En ik denk/dacht dat je 24/7 voor ze klaar moet staan ook al zijn ze bij opa en oma. Maar als je keihard zit te trippen (of zo leip bent als een deur), dan kan dat toch niet?

En je zet ze op de wereld in een realiteit waaruit je zelf maar al te graag even uit ontsnapt, ik vind dat niet helemaal fair.

Maar iedereen zn menig hierover is heel persoonlijk merk ik, en ik zeg dit vanuit mijn pov. Ik vind deze realiteit ingewikkeld en geen pretje.

En ik ben trouwens ook gewend om hem goed te raken terwijl de meeste mensen lang zoveel niet gebruiken (denk ik) en daardoor minder tijd nodig zijn voor herstel. Dus vanuit dat punt kan ik er idd moeilijk over oordelen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Mag het een tietje meer zijn please?
Klik om te vergroten...
Altijd vragen om meer leer nou eens blij te zijn met wat je al hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."