Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste drugs in de volgende situaties

Beste drugs in de volgende situaties

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alleen: een stim en rustig op bed liggen, muziek luisteren. K-holen.
Met vrienden, thuis: entactogenen, stims, soms wat psychedelica.
Op een feest/festival: zo goed als alles wat ik aangeboden krijg! 🤪
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij mij verandert het steeds... wel terugkerend: hallucinogenen bij seks. En poppers. En soms stimulanten. Entactogenen vind ik niet zo lekker en kun je toch maar beter maximaal één keer in de drie maanden doen.
K
KalebasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals de titel al zegt, beschrijf hier je persoonlijke favoriet bij de volgende situaties. Onderbouw ook waarom! Ik begin:

Thuis: 2-CB. Lekker met je partner of beste vriend(in) in het huis trippen is imo echt fantastisch. Muziekje aan, comfy kleding aan en lekker trippen.
Feest / festival: XTC / MDMA. "ik hou van jou bro". Lekker euforisch van de muziek genieten bij de mainstage terwijl iemand je schouders masseert, bek plakkerig van een lolly en trillende pupillen. Love it.
Buiten bij een kampvuur: Lean. Lekker scheef zijn met je maten bij een kampvuur en er bij lopen als een stel gewonde houthakkers. Geweldig.

Ik ben benieuwd!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Overal: wiet
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op het moment: high on life

Vroeger: coke, dexamfetamine + diazepam, biertje
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Op het moment: high on life
Klik om te vergroten...
Same, maar om de 2,5 a 3 maanden:

6-APB in mijn eentje, zowel thuis als buiten (met de fiets erop uit)

En nu ook eens 4F-MPH gedaan samen met een buddy en dan 's avonds chillen: bijna nuchter voelen maar dan energieker, veel zin om te praten (niet niveau speed natuurlijk). Vroeger deden we op zo'n avond wiet maar dit is veel leuker: geen inkak moment, geen onvermijdelijke vreetkick, geen moeite met praten soms (heb ik persoonlijk met wiet).

Psychedelica al lang niet gedaan. Was er altijd erg fan van, maar geen behoefte meer aan. Maar wie weet komt dat nog eens terug.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Same, maar om de 2,5 a 3 maanden:

6-APB in mijn eentje, zowel thuis als buiten (met de fiets erop uit)

En nu ook eens 4F-MPH gedaan samen met een buddy en dan 's avonds chillen: bijna nuchter voelen maar dan energieker, veel zin om te praten (niet niveau speed natuurlijk). Vroeger deden we op zo'n avond wiet maar dit is veel leuker: geen inkak moment, geen onvermijdelijke vreetkick, geen moeite met praten soms (heb ik persoonlijk met wiet).

Psychedelica al lang niet gedaan. Was er altijd erg fan van, maar geen behoefte meer aan. Maar wie weet komt dat nog eens terug.
Klik om te vergroten...

Vind ‘high on life’ altijd zo’n aparte uitdrukking. Al helemaal als die van mensen komt (zoals jij bijvoorbeeld Mindless) die heel erg uitdragen dat ook het negatieve bij het leven hoort en dat ‘geluk ervaren’ niet perse de baseline is. Waarom zou je jezelf dan ‘high on life’ noemen? Dat lijkt mij voor de meesten een vrij onhaalbare utopie, en klinkt een beetje alsof iemand die dit nastreeft het gevaar loopt zichzelf voor de gek te houden. Het nuchtere leven kunnen waarderen gaat niet over high (willen) zijn, waarom zou je het dan toch zo wensen te noemen of voelen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
AD(H)D'ers verenigt u! 💫
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
O ja, heerlijk, met een stim op rustig op bed liggen of - beter nog - in de hangmat. Ultieme rust. ♥️

Kan in een geile setting de combi 2m/3m met g erg waarderen. Ballonnetje erbij om het af te maken...

Op een feestje de laatste tijd eigenlijk alleen 2mmc. Heel soms nog weleens oldschool mdma of X. 5mapb was eerst favoriet, maar daar sliep ik slecht van.

Af en toe een boevig uitstapje met drank met coke (in de kroeg of zo, niet naar een rave), al ben ik drank niet meer echt van plan eigenlijk. Dus even kijken wat dat voor de coke betekent. 😅
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Vind ‘high on life’ altijd zo’n aparte uitdrukking. Al helemaal als die van mensen komt (zoals jij bijvoorbeeld Mindless) die heel erg uitdragen dat ook het negatieve bij het leven hoort en dat ‘geluk ervaren’ niet perse de baseline is. Waarom zou je jezelf dan ‘high on life’ noemen? Dat lijkt mij voor de meesten een vrij onhaalbare utopie, en klinkt een beetje alsof iemand die dit nastreeft het gevaar loopt zichzelf voor de gek te houden. Het nuchtere leven kunnen waarderen gaat niet over high (willen) zijn, waarom zou je het dan toch zo wensen te noemen of voelen.
Klik om te vergroten...
Ik was het niet die het origineel postte, maar om te antwoorden:

Geluk is mijn baseline aan het worden. Niet uitbundige euforie of zo, maar kalm vredig geluk, dankbaarheid voor alles en gebeurtenissen die dat verder spiegelen. En in contrast met hoe ik eerder was, zou ik kunnen zeggen dat ik nu high ben, maar dat is ten opzichte van toen, nu is het normaal om me gewoon goed te voelen, met natuurlijk ook weleens uitzonderingen (en ik moet zeggen dat als dat gebeurd, of meer accuraat: als ik het contact met mezelf verlies, ik dat soms als extra naar ervaar, door dat contrast). In die zin is "high" wellicht "verkeerd" gekozen, al heb ik persoonlijk geen probleem met die term hiervoor.

Het negatieve hoort bij het leven, maar ik zie het niet zo als dat het leven min of meer gelijkmatig verdeeld is tussen negativiteit/positiviteit. Onze baseline ís geluk. Meer en meer daarin verblijven, is meer en meer positiviteit ervaren. (beetje als in: door een roze bril gekeken, wordt alles roze) Ik zie het ervaren van negativiteit als een soort alarm: kom terug naar jezelf.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ik was het niet die het origineel postte, maar om te antwoorden:

Geluk is mijn baseline aan het worden. Niet uitbundige euforie of zo, maar kalm vredig geluk, dankbaarheid voor alles en gebeurtenissen die dat verder spiegelen. En in contrast met hoe ik eerder was, zou ik kunnen zeggen dat ik nu high ben, maar dat is ten opzichte van toen, nu is het normaal om me gewoon goed te voelen, met natuurlijk ook weleens uitzonderingen (en ik moet zeggen dat als dat gebeurd, of meer accuraat: als ik het contact met mezelf verlies, ik dat soms als extra naar ervaar, door dat contrast). In die zin is "high" wellicht "verkeerd" gekozen, al heb ik persoonlijk geen probleem met die term hiervoor.

Het negatieve hoort bij het leven, maar ik zie het niet zo als dat het leven min of meer gelijkmatig verdeeld is tussen negativiteit/positiviteit. Onze baseline ís geluk. Meer en meer daarin verblijven, is meer en meer positiviteit ervaren. (beetje als in: door een roze bril gekeken, wordt alles roze) Ik zie het ervaren van negativiteit als een soort alarm: kom terug naar jezelf.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt heel goed, blij voor je om dat te horen! Ik weet dat dat bij jou ook wel eens anders in geweest. Ik herken me hier ook wel een beetje in: ik voel me steeds beter in de algehele zin, en haal geluk uit kleinere dingen dan vroeger. Ik zou kunnen stellen dat ik gelukkiger ben dan eerst.

Maar toch vind ik het ook wel fijn om af en toe een intens tripje te ervaren of helemaal wonky te gaan op 2F-DCK :) Al doe ik dat nu niet meer om de verveling te ontsnappen of om me even "anders" te voelen. Het voelt als een verrijking van de rest van mijn leven, hoe raar dat misschien ook klinkt..
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thuis alleen: keta (liefste niet aan beginnen vanwege hoog verslavingspotentieel met deze stof), t liefste als de mogelijkheid ervoor is trippen op 2cb of 1p-lsd.

Op een dansfeest: 2cb lage dosis, 3cmc, maar de leukste blijft toch MDMA/Xtc.

Thuis bij vrienden: Een lekker koud pilsemanneke, en soms wat keta. Maar dit is zeer sporadisch.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben 40, enorm heftig leven gehad (vanaf nu hopelijk nog 40 jaar de goede kant op :) ), alles gedaan dat God verboden heeft, maar dat hou je niet meer dan 25 jaar vol, dus alleen nog thuis: Vrijwel alle halucinogenen, maar N DMT als absolute topper; is echt een categorie apart. 4-ho-met gewoon omdat het rete vet is, niet misselijk veel minder heftig voor mind dan paddos. Op zn tijd 100 a 150 mg 5-MAPB, heerlijk. 6-APB heb ik dagen lang een mega kater van, met 5-MAPB helemaal nergens last van :grin: en af en toe een snaak.
a
annoniemmLid
01-01-2024, 00:00
#14
Op straat: Basecoke en beetje donker om te dimmen
thuis: mdma/ oxycodon
bajes: hassj
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thuis alleen: Disso's (k-holen) of Pyros (vroegah vooral)

met heel vertrouwd gezeldschap: psychedelica ( dmt en 5-meo liever alleen)

feest: SPEED EN GHB
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
stimkin zei:
Alleen: een stim en rustig op bed liggen, muziek luisteren. K-holen.
Met vrienden, thuis: entactogenen, stims, soms wat psychedelica.
Op een feest/festival: zo goed als alles wat ik aangeboden krijg! 🤪
Klik om te vergroten...
Huh? Met een stim rustig op bed liggen en muziek luisteren?
Heb je dan wellicht ADHD? Want met bijv. speed op zou ik echt niet rustig op bed kunnen liggen.

PS: Een topickick van een 2 jaar oud topic. 😅
s
stimkinLid
01-01-2024, 00:00
#17
JeetjeMineetje zei:
Huh? Met een stim rustig op bed liggen en muziek luisteren?
Heb je dan wellicht ADHD? Want met bijv. speed op zou ik echt niet rustig op bed kunnen liggen.

PS: Een topickick van een 2 jaar oud topic. 😅
Klik om te vergroten...
Bingo. Heb ADD
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thuis: pep of 4-MMC. Om nog wat geilere ongeremdere seksnachten dan normaal te hebben😇
Festival: pep/4-MMC+ MDMA. De eerste voor de energie en euforie en de MDMA om toch een klein beetje vaag te zijn en lekker helemaal in de muziek op te kunnen gaan🔥
Bij vrienden: Alcohol+coke. Voor de gezelligheid en om weer iets helderder te worden als we teveel alcohol op hebben.

@Jazz35 en @JeetjeMineetje Vriendlief heeft ook ADHD en wordt ook rustig juist van stimulanten.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gebruikt er iemand ook wiet tijdens dans festivals? En zo ja, een bepaald type aanbevolen? (Aangezien we in de drie maanden periode zitten 🙄)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thuis: 3-mmc
Festival: 6-apb
Kampvuurtje: 4-ho-met

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."