Ik vind het in principe altijd onacceptabel om rook te ruiken. Als ik rook ruik krijg ik het binnen en op dat moment adem ik dus giftige stoffen in die verspreid wordt door mijn medemens die verslaafd is aan nicotine. Ik vind het niet teveel gevraagd om niet vergiftigd te worden door mijn medemens.
Ik heb inmiddels wat opzoekwerk gedaan omtrent passief meeroken, over tweederangsrook en zelfs derderangsrook. (Nooit eerder gedaan....mss omdat ik een roker ben)
Ik ben op het punt gekomen dat ik niet anders kan dan je gelijk te geven, er is zelfs geen discussie over mogelijk.
Dus bij deze neem ik graag dingen terug die ik eerder neergeschreven heb.
Ik vond ´tot gisteren´ dat er soms toch wel een overdreven gezeur ontstaat bij niet rokers die een roker passeert en daar een ding van maken.
Na alle informatie te hebben gelezen kom ik tot de vaststelling dat ´dat gezeur´ geen gezeur is maar een terechte bezorgdheid.
Dus ik begrijp je volkomen ( net als andere niet rokers in dit topic)
net zoals ik begrijp dat je het zorgwekkend vind dat je giftige stoffen binnenkrijgt waar je niet voor kiest omdat een ander z´n sigaret wil roken.
Ik dacht altijd dat roken in de openlucht geen schade berokkend aan andere, alleen een stank die mss hinderlijk is.
En daarbij vond ik dan dat mensen dat ook kunnen negeren ipv te zaniken.
Tabak is wel degelijk erg schadelijk, ook voor mensen die niet roken maar die in bepaalde situaties gedwongen worden om mee te roken, en ik vind het goed dat we daar in onze maatschappij iets tegen doen.
Daar ben ik me nu bewust van, dus nogmaals alle begrip.
Of het bijdraagt aan milieuvervuiling, dat zal idd wel zo zijn maar volgens mij een peulenschil met vele andere dingen die er zijn en blijven bestaan.
Ik gooi mijn peukjes nooit weg op straat oid, ik heb een portable ashtray omdat ik me bewust ben dat een peukje niet zomaar vergaat.
Maar dankzij dit topic heb ik wel een eye-opener gehad, wss iets dat al veel mensen wisten maar iets waar ik me niet bewust van was( of wilde zijn).
Over dat er alternatieven moeten geboden worden voor rokers, dat vind ik wel.
Hoezo kan je iets tegen alternatieven hebben als deze ervoor zorgen dat niet-rokers daardoor geen last hebben van rokers?
Vadertje staat verkoopt al langer dan ik besta tabak in elke winkel, mensen worden verslaafd... en het blijft bestaan, waarom? Omdat het een goudmijn is.
Zolang de staat tabak verkoopt vind ik ook dat de staat alternatieven moet bieden voor rokers ( als roker gezegd zijnde)