Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak wordt steeds zwaarder aangepakt.

Tabak wordt steeds zwaarder aangepakt.

161 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Wow hadden ze in jouw jeugd nog een v&d?!?!?!?!
Klik om te vergroten...

ja, en de loerwinkel .... oftewel de fysieke kijkshop :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
mandragora zei:
Zo is dat, en tijdens het uitgaan dansen met een sigaret in je hand.
Ik denk dat je toen nog bijna overal mocht roken, lijkt een eeuwigheid geleden...
Nu voel ik me plots wel oud🤐 thx
Klik om te vergroten...
En sorry

Voor mij ben je nogsteeds een groen blad 💕💕💕✨✨✨
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
Bij de V&D heb ik veel fietsen gejat om naar huis te fietsen hahaha ,we noemde dat leenfietsen omdat ze netjes geparkeerd werden in de wijk lol.

Ot
Ik heb me peukjes via de straat ,ik scan barcode voor echtheid.
Lekker man.
Klik om te vergroten...

Was jij dat!?! (zat in 023).

Een jaar of dertig geleden werden er veel meer fietsen gejat dan nu.

Een tijdje terug liet ik mijn smartphone overdag op de houder op mijn fiets, midden in Amsterdam en ging toen een uur of twee naar één van de twee cruisebars die op dat tijdspit open was.

Kon mijn smartphone niet vinden. Ik in paniek. In de cruising area kijken (vroeger kwam daar nog weleens zakkenrollers, reden te meer om je spullen bij de garderobe te laten) in mijn tas. Paniek!

Bleek hij nog op mijn stuur in de houder (voor het politiebureau) te zitten.

Door al dat jatten was het in Amsterdam net of bezit -van fietsen- niet bestaat. Studenten waarvan de fiets gestolen werd, kochten gewoon een nieuwe van een verslaafde voor €25,-. (Misschien wel hun eigen).

Omgekeerd lieten/laten veel mensen hun fietsen gewoon 'wegrotten'. Moet je natuurlijk wel een oude opoefiets hebben, want als een fiets ook maar iets aantrekkelijk is (versnellingen of een vouwfiets helemaal) is hij zo weg.

V&D had prachtige gebouwen, een fluttig assortiment (maar toen wisten we nog niet beter) en uiteindelijk een geweldig restaurant, LaPlace.

In Duitsland liepen ze wat dit betreft nog een stuk achter (je denkt soms dat je 25 jaar geleden leeft), maar ook daar zijn er minstens twee warenhuizen/warenhuisketens gesloten de afgelopen paar jaar.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Wow hadden ze in jouw jeugd nog een v&d?!?!?!?!

Jullie zijn écht oud.
Klik om te vergroten...

Ben er zelfs nog geweest toen ze CD-I/i in V&D verkochten.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij de V&D heb ik veel fietsen gejat om naar huis te fietsen hahaha ,we noemde dat leenfietsen omdat ze netjes geparkeerd werden in de wijk lol.

Ot
Ik heb me peukjes via de straat ,ik scan barcode voor echtheid.
Lekker man.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het een keer zo begaait dat ik de inhoud van een woonkamer op de gang heb geflikkerd in PZZ
Psychiatrisch ziekenhuis zeeland
Een junk zat in de woonkamer te janken ,in plaats van hem te steunen was de trekker al overgehaald en begon ik met de verbouwing van die unit.
Ik ben buiten getrapt en ook direct weer vastgezet in een tbs kliniek met een ibs aan me broek ,dat is vastzetten op bevel van de burgemeester.
Ziekelijk om dit allemaal te vertellen ,als ik die tijd kon omdraaien had ik hier niet gezeten.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Was jij dat!?! (zat in 023).

Een jaar of dertig geleden werden er veel meer fietsen gejat dan nu.

Een tijdje terug liet ik mijn smartphone overdag op de houder op mijn fiets, midden in Amsterdam en ging toen een uur of twee naar één van de twee cruisebars die op dat tijdspit open was.

Kon mijn smartphone niet vinden. Ik in paniek. In de cruising area kijken (vroeger kwam daar nog weleens zakkenrollers, reden te meer om je spullen bij de garderobe te laten) in mijn tas. Paniek!

Bleek hij nog op mijn stuur in de houder (voor het politiebureau) te zitten.

Door al dat jatten was het in Amsterdam net of bezit -van fietsen- niet bestaat. Studenten waarvan de fiets gestolen werd, kochten gewoon een nieuwe van een verslaafde voor €25,-. (Misschien wel hun eigen).

Omgekeerd lieten/laten veel mensen hun fietsen gewoon 'wegrotten'. Moet je natuurlijk wel een oude opoefiets hebben, want als een fiets ook maar iets aantrekkelijk is (versnellingen of een vouwfiets helemaal) is hij zo weg.

V&D had prachtige gebouwen, een fluttig assortiment (maar toen wisten we nog niet beter) en uiteindelijk een geweldig restaurant, LaPlace.

In Duitsland liepen ze wat dit betreft nog een stuk achter, maar ook daar zijn er minstens twee warenhuizen/warenhuisketens gesloten de afgelopen paar jaar.
Klik om te vergroten...
Nee jou fiets had ik gewoon compleet gejat haha
V&D is hier nu al best lang weg ,heel het pand staat leeg te rotten ,jammer het waren goede tijden haha
Maar indd voor een tientje had ik ook al een fiets van een junk ,ik vond het teveel dus ik jatte hem zelf ff in een drukke stad alsof het niks is (1986)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Door al dat jatten was het in Amsterdam net of bezit -van fietsen- niet bestaat. Studenten waarvan de fiets gestolen werd, kochten gewoon een nieuwe van een verslaafde voor €25,-. (Misschien wel hun eigen).
Klik om te vergroten...
In mijn tijd was het dergelijk bedrag, maar dan in guldens.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Soulassasins zei:
Nee jou fiets had ik gewoon compleet gejat haha
V&D is hier nu al best lang weg ,heel het pand staat leeg te rotten ,jammer het waren goede tijden haha
Maar indd voor een tientje had ik ook al een fiets van een junk ,ik vond het teveel dus ik jatte hem zelf ff in een drukke stad alsof het niks is (1986)
Klik om te vergroten...

Zie héél af een toe nog steeds heren met een fiets leuren in 020, maar bij lange na niet zoveel als in de jaren Negentig.

Je struikelde over de heroïne verslaafden, zelfs bij mijn eerste studenten complex de Droevendaalse Steeg in Wageningen liepen ze nog rond. Op een gegeven moment (voor mijn tijd) schijnt er een hele barak vol met heroïne gebruikers te hebben gezeten en had mijn huisgenoot (zelf voormalig kraker en verslaafde) (de/een) deur van het pand weggehaald (niet zeker of hij dat alleen had gedaan) en die was op de gang terecht gekomen van onze studenten barak.

Iemand (verslaafde waarschijnlijk) had op de deur met marker geschreven iets als dit;

Ik heb (in het leven) ondervonden,
dat je nooit straffeloos het leven van een ander mens kunt raken


Of zoiets.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Zie héél af een toe nog steeds heren met een fiets leuren in 020, maar bij lange na niet zoveel als in de jaren Negentig.

Je struikelde over de heroïne verslaafden, zelfs bij mijn eerste studenten complex de Droevendaalse Steeg in Wageningen liepen ze nog rond. Op een gegeven moment (voor mijn tijd) schijnt er een hele barak vol met heroïne gebruikers te hebben gezeten en had mijn huisgenoot (zelf voormalig kraker en verslaafde) (de/een) deur van het pand weggehaald (niet zeker of hij dat alleen had gedaan) en die was op de gang terecht gekomen van onze studenten barak.

Iemand (verslaafde waarschijnlijk) had op de deur met marker geschreven iets als dit;

Ik heb (in het leven) ondervonden,
dat je nooit straffeloos het leven van een ander mens kunt raken


Of zoiets.
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar allemaal voor mij als ex hero junk .hele mooie maar serieuze citaat bericht cq waarschuwing!
Het leven was bizar toen man man wat een ellende ,gelukkig is fatsoenlijk bruin niet te krijgen dus de junks die spuiten zijn er niet meer.
Allemaal overgestapt naar fetanyl oid of Oxy .
Allemaal klote spul ,zelf de methadon van vandaag is niet te nassen haha ,geef mij die vloeibare maar dan was je gegarandeerd de halve dag in een zware nod.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Soulassasins zei:
Heel herkenbaar allemaal voor mij als ex hero junk .hele mooie maar serieuze citaat bericht cq waarschuwing!
Het leven was bizar toen man man wat een ellende ,gelukkig is fatsoenlijk bruin niet te krijgen dus de junks die spuiten zijn er niet meer.
Allemaal overgestapt naar fetanyl oid of Oxy .
Allemaal klote spul ,zelf de methadon van vandaag is niet te nassen haha ,geef mij die vloeibare maar dan was je gegarandeerd de halve dag in een zware nod.
Klik om te vergroten...

De maatschappij was toen anders.

Hoe noem je iemand die je zelf niet vaak genoeg ziet om een echte vriend te zijn (maar waar je wel dingen mee hebt gedaan (geen seks)) maar dichter bij je staat dan een kennis?

Hij sprak over heroïne verslaafden als al die arme goede mensen die verslaafd zijn geraakt. Dat had ik ook al een jaar of 25 niet meer gehoord.

Ik vertel tegen de tieners op mijn uitzendwerk vaak dat ze eens moeten kijken op oude filmpjes hoe erg de heroïne epidemie vroeger was en dat ze zich afvragen of ze dat wel willen en of ze -aan gezien ze al aan de vape zijn- het risico willen lopen zo te worden als de verslaafden toen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Hoe noem je iemand die je zelf niet vaak genoeg ziet om een echte vriend te zijn (maar waar je wel dingen mee hebt gedaan (geen seks)) maar dichter bij je staat dan een kennis?
Klik om te vergroten...
Dit soort mensen zijn broeders in hetzelfde gevecht ,zo ben ik ze allemaal verloren aan de naald of de killpil .
Casrus zei:
Hij sprak over heroïne verslaafden als al die arme goede mensen die verslaafd zijn geraakt. Dat had ik ook al een jaar of 25 niet meer gehoord.
Klik om te vergroten...
De meeste hero verslaafden zijn gewoon goed ,ze zijn alleen in een situatie terecht gekomen waar ze zelf niet uit kunnen komen.
Van een junk je ook niet houden omdat ze zo sluw zijn als een vos en alles kapot maken wat er kapot te maken valt.
Zelfs hun willen dit niet en maken er vaak ook een eindje aan.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Soulassasins zei:
Dit soort mensen zijn broeders in hetzelfde gevecht ,zo ben ik ze allemaal verloren aan de naald of de killpil .
Klik om te vergroten...

Dit was een blowende kunstenaar, bij mijn weten is hij nooit ernstig aan iets anders verslaafd geweest, of als dat wel zo is, lang.

Maar hij vertelde mij (na mijn zoveelste chemseks saga) dat hij ook indertijd gesnowball-d had (heroïne en (meth)amphetamine, niet sperma, wat in de tenten waarin wij rondhangen gemakkelijk had gekund).

Hij is kunstenaar, ik woonde bij een wereldvermaarde videokunstenaar in Amsterdam, waar ik hem van kende.

Maar ik zal niet meer vertellen omdat mensen zichzelf dan gaan herkennen en dat lijkt me niet goed.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Onze scene hier in Roosendaal was een harde kern gebruikers ,stuk voor stuk mensen waar je niet de rug wil naar keren.
Maar voor elkaar waren we best goed ,een zieke broeder hielpen we aan methadon in zijn huis aan zijn bed.
In ruil daarvoor kreeg je zorg terug ,elkaar rippen was er ook niet bij maar dealers rippen wel en dat ging niet echt zachtzinnig op zijn zachts gezegd.
Dus onze scene was gevreesd ,we zagen er ook altijd netjes uit en niet verloederd ,daar stond onze scene om bekent over het hele land.
De vele afkick klinieken kunnen dit beamen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soulassasins zei:
Ik heb het een keer zo begaait dat ik de inhoud van een woonkamer op de gang heb geflikkerd in PZZ
Psychiatrisch ziekenhuis zeeland
Een junk zat in de woonkamer te janken ,in plaats van hem te steunen was de trekker al overgehaald en begon ik met de verbouwing van die unit.
Ik ben buiten getrapt en ook direct weer vastgezet in een tbs kliniek met een ibs aan me broek ,dat is vastzetten op bevel van de burgemeester.
Ziekelijk om dit allemaal te vertellen ,als ik die tijd kon omdraaien had ik hier niet gezeten.
Klik om te vergroten...

Mijn huisgenoot was van de heroïne af, maar hij zei dat hij met 'roken' (marihuana met tabak) nooit zou stoppen.

In die tijd las je wel eens dat marihuana roken minder schadelijk was dan tabak, maar dan gingen ze uit van Marihuana joints zonder tabak en zonder de carcinogenen in de verbrande hennep mee te tellen.

Aan de andere kant rook je weer veel minder.

Ook dronken we toen stevig.

Wat ook een valkuil schijnt te zijn voor gestopte heroïne gebruikers.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Mijn huisgenoot was van de heroïne af, maar hij zei dat hij met 'roken' (marihuana met tabak) nooit zou stoppen.

In die tijd las je wel eens dat marihuana roken minder schadelijk was dan tabak, maar dan gingen ze uit van Marihuana joints zonder tabak en zonder de carcinogenen in de verbrande hennep mee te tellen.

Aan de andere kant rook je weer veel minder.

Ook dronken we toen stevig.

Wat ook een valkuil schijnt te zijn voor gestopte heroïne gebruikers.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook nooit gestopt met blowen ,me blowtje is me medicijn anders krijg ik nachtmerries en super veel flashbacks van gebeurtenissen die het daglicht niet waard zijn.
Alcohol is altijd al een dikke hooo voor mij geweest omdat ik dan nog gewelddadiger ben en gerust een man of 3 een pak slaag geef.
Dus de laatste keer iets gedronken is ook alweer 35 jaar geleden.
Gaten vullen met gaten helpt niet ,dus het is of kappen met die nutteloze shit of doodgaan zo simpel is het met hero.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat verhaal met die 3 boeren heb ik al eens verteld dacht ik en is ergens terug te vinden hahaha.
3 zeeuwen gesloopt en de trots van Tholen hun nieuwe politiecel die ik mocht bezoeken als eerste buitenstaander was een directe hit.
Die nieuwe cel heb ik gesloopt ,ramen ingetikt kozijntjes eruit en de plee stond scheef. De rekening voor alles kreeg ik later hahaha
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tabak wordt inderdaad steeds strenger aangepakt. Ik vind het mooi om te zien dat roken steeds minder normaal wordt gevonden.

Maar ik hou ook van vrije keus, dus als mensen tabak willen gebruiken, moet dat thuis of buitenshuis, waar geen langdurig of intensief contact met andere mensen is, kunnen.

Het is belangrijk dat roken niet een algemeen geaccepteerde of gewaardeerde ondeugd blijft.

Ik kan overigens af en toe genieten van het roken van een pijp, maar doe dit altijd in volledige eenzaamheid waar niemand last van me heeft behalve ik zelf.

Het is een mooi voorbeeld voor hoe het met alcohol zou moeten verlopen de komende jaren.

Als de ontmoediging van tabak en alcohol nog verder uit de pas gaan lopen, zou dat ronduit hypocriet zijn.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Het is een mooi voorbeeld voor hoe het met alcohol zou moeten verlopen de komende jaren.
Klik om te vergroten...
Hier hoop ik al heel me leven op ,drug no1 wat ook alles kapot kan maken dan dope ooit goed kan maken.
Zwaar fout om het te promoten van dat giftig goedje.

Ot
Mijn peukjes zijn van de straat maar wie niet tegenwoordig?
Een pakkie shag kost een vermogen ,daar heb ik een hele slof peuken voor puur voor het roken van een joint.
Verder vind ik roken ook een vieze gewoonte en ook gewoon een drug in mijn ogen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het aanbod sigaretten op de illegale markt is in NL alleen maar toegenomen sinds de laatste verhoging van de prijzen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."