#1
Wow hadden ze in jouw jeugd nog een v&d?!?!?!?!
ja, en de loerwinkel .... oftewel de fysieke kijkshop
Wow hadden ze in jouw jeugd nog een v&d?!?!?!?!
En sorryZo is dat, en tijdens het uitgaan dansen met een sigaret in je hand.
Ik denk dat je toen nog bijna overal mocht roken, lijkt een eeuwigheid geleden...
Nu voel ik me plots wel oud🤐 thx
Bij de V&D heb ik veel fietsen gejat om naar huis te fietsen hahaha ,we noemde dat leenfietsen omdat ze netjes geparkeerd werden in de wijk lol.
Ot
Ik heb me peukjes via de straat ,ik scan barcode voor echtheid.
Lekker man.
Wow hadden ze in jouw jeugd nog een v&d?!?!?!?!
Jullie zijn écht oud.
Nee jou fiets had ik gewoon compleet gejat hahaWas jij dat!?! (zat in 023).
Een jaar of dertig geleden werden er veel meer fietsen gejat dan nu.
Een tijdje terug liet ik mijn smartphone overdag op de houder op mijn fiets, midden in Amsterdam en ging toen een uur of twee naar één van de twee cruisebars die op dat tijdspit open was.
Kon mijn smartphone niet vinden. Ik in paniek. In de cruising area kijken (vroeger kwam daar nog weleens zakkenrollers, reden te meer om je spullen bij de garderobe te laten) in mijn tas. Paniek!
Bleek hij nog op mijn stuur in de houder (voor het politiebureau) te zitten.
Door al dat jatten was het in Amsterdam net of bezit -van fietsen- niet bestaat. Studenten waarvan de fiets gestolen werd, kochten gewoon een nieuwe van een verslaafde voor €25,-. (Misschien wel hun eigen).
Omgekeerd lieten/laten veel mensen hun fietsen gewoon 'wegrotten'. Moet je natuurlijk wel een oude opoefiets hebben, want als een fiets ook maar iets aantrekkelijk is (versnellingen of een vouwfiets helemaal) is hij zo weg.
V&D had prachtige gebouwen, een fluttig assortiment (maar toen wisten we nog niet beter) en uiteindelijk een geweldig restaurant, LaPlace.
In Duitsland liepen ze wat dit betreft nog een stuk achter, maar ook daar zijn er minstens twee warenhuizen/warenhuisketens gesloten de afgelopen paar jaar.
In mijn tijd was het dergelijk bedrag, maar dan in guldens.Door al dat jatten was het in Amsterdam net of bezit -van fietsen- niet bestaat. Studenten waarvan de fiets gestolen werd, kochten gewoon een nieuwe van een verslaafde voor €25,-. (Misschien wel hun eigen).
Nee jou fiets had ik gewoon compleet gejat haha
V&D is hier nu al best lang weg ,heel het pand staat leeg te rotten ,jammer het waren goede tijden haha
Maar indd voor een tientje had ik ook al een fiets van een junk ,ik vond het teveel dus ik jatte hem zelf ff in een drukke stad alsof het niks is (1986)
Heel herkenbaar allemaal voor mij als ex hero junk .hele mooie maar serieuze citaat bericht cq waarschuwing!Zie héél af een toe nog steeds heren met een fiets leuren in 020, maar bij lange na niet zoveel als in de jaren Negentig.
Je struikelde over de heroïne verslaafden, zelfs bij mijn eerste studenten complex de Droevendaalse Steeg in Wageningen liepen ze nog rond. Op een gegeven moment (voor mijn tijd) schijnt er een hele barak vol met heroïne gebruikers te hebben gezeten en had mijn huisgenoot (zelf voormalig kraker en verslaafde) (de/een) deur van het pand weggehaald (niet zeker of hij dat alleen had gedaan) en die was op de gang terecht gekomen van onze studenten barak.
Iemand (verslaafde waarschijnlijk) had op de deur met marker geschreven iets als dit;
Ik heb (in het leven) ondervonden,
dat je nooit straffeloos het leven van een ander mens kunt raken
Of zoiets.
Heel herkenbaar allemaal voor mij als ex hero junk .hele mooie maar serieuze citaat bericht cq waarschuwing!
Het leven was bizar toen man man wat een ellende ,gelukkig is fatsoenlijk bruin niet te krijgen dus de junks die spuiten zijn er niet meer.
Allemaal overgestapt naar fetanyl oid of Oxy .
Allemaal klote spul ,zelf de methadon van vandaag is niet te nassen haha ,geef mij die vloeibare maar dan was je gegarandeerd de halve dag in een zware nod.
Dit soort mensen zijn broeders in hetzelfde gevecht ,zo ben ik ze allemaal verloren aan de naald of de killpil .Hoe noem je iemand die je zelf niet vaak genoeg ziet om een echte vriend te zijn (maar waar je wel dingen mee hebt gedaan (geen seks)) maar dichter bij je staat dan een kennis?
De meeste hero verslaafden zijn gewoon goed ,ze zijn alleen in een situatie terecht gekomen waar ze zelf niet uit kunnen komen.Hij sprak over heroïne verslaafden als al die arme goede mensen die verslaafd zijn geraakt. Dat had ik ook al een jaar of 25 niet meer gehoord.
Dit soort mensen zijn broeders in hetzelfde gevecht ,zo ben ik ze allemaal verloren aan de naald of de killpil .
Ik heb het een keer zo begaait dat ik de inhoud van een woonkamer op de gang heb geflikkerd in PZZ
Psychiatrisch ziekenhuis zeeland
Een junk zat in de woonkamer te janken ,in plaats van hem te steunen was de trekker al overgehaald en begon ik met de verbouwing van die unit.
Ik ben buiten getrapt en ook direct weer vastgezet in een tbs kliniek met een ibs aan me broek ,dat is vastzetten op bevel van de burgemeester.
Ziekelijk om dit allemaal te vertellen ,als ik die tijd kon omdraaien had ik hier niet gezeten.
Ik ben ook nooit gestopt met blowen ,me blowtje is me medicijn anders krijg ik nachtmerries en super veel flashbacks van gebeurtenissen die het daglicht niet waard zijn.Mijn huisgenoot was van de heroïne af, maar hij zei dat hij met 'roken' (marihuana met tabak) nooit zou stoppen.
In die tijd las je wel eens dat marihuana roken minder schadelijk was dan tabak, maar dan gingen ze uit van Marihuana joints zonder tabak en zonder de carcinogenen in de verbrande hennep mee te tellen.
Aan de andere kant rook je weer veel minder.
Ook dronken we toen stevig.
Wat ook een valkuil schijnt te zijn voor gestopte heroïne gebruikers.
Hier hoop ik al heel me leven op ,drug no1 wat ook alles kapot kan maken dan dope ooit goed kan maken.Het is een mooi voorbeeld voor hoe het met alcohol zou moeten verlopen de komende jaren.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."