Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCBR keuring THC

CBR keuring THC

109 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
In dit geval zou ik een tweede onderzoek gaan aanvragen.
Een soort van her keuring.
Anders ziet het er niet goed uit.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
HierEnDaarEenFuifje zei:
Er zijn altijd uitzonderlijke gevallen, ook in Nederland. Het beleid is echter wel strenger geworden de afgelopen jaren.
Klik om te vergroten...
Ik las net deze:

Onderzoek CBR bij gebruik medicinale cannabis - CBR-Advocaat

Gebruikt u medicinale cannabis dan loopt u het risico op problemen met het CBR en het OM, als u na een positieve bloedonderzoek wordt aangemeld voor een psychiatrisch onderzoek. Op zich kunt u best geschikt kunt worden verklaard bij gebruik van medicinale cannabis, mits het door een arts wordt...
cbr-advocaat.nl cbr-advocaat.nl

ADHD is geen indicatie voor medicinale cannabis (heb zelf ADHD onoplettend subtype aka ADD).
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pjotr777 zei:
Ik las net deze:

Onderzoek CBR bij gebruik medicinale cannabis - CBR-Advocaat

Gebruikt u medicinale cannabis dan loopt u het risico op problemen met het CBR en het OM, als u na een positieve bloedonderzoek wordt aangemeld voor een psychiatrisch onderzoek. Op zich kunt u best geschikt kunt worden verklaard bij gebruik van medicinale cannabis, mits het door een arts wordt...
cbr-advocaat.nl cbr-advocaat.nl

ADHD is geen indicatie voor medicinale cannabis (heb zelf ADHD onoplettend subtype aka ADD).
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf ook ADD. Het blijft gewoon heel lastig met bepaalde medicatie, de wetten etc... Artsen en de politie/het cbr werken helaas niet samen en een goede oplossing voor alle verschillende problemen die hiermee zijn die is er voorlopig niet.
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zelf zenuwpijn onder me schouderblad, 2 versleten onderrug wervels waar ze niks aan kunnen doen, adhd maar daar kan ik wel mee leven. Ik ben met me 39 jaar bij honderden specialisten geweest, naald in me nek om de zenuw plat te leggen, zware medicijnen zoals pijnstilling en naderhand zelfs anti depressie, dat is echt de grootste rotzooi die er is. Maar goed, bij breider adhd afdeling zagen ze dat adhd medicatie zoals concerta of wat voor pillen dan ook bij mij een nadelige werking hadden, daar was gezegd dat cannabis voor mij werkt en dat gewoon af en toe kon gebruiken. Alleen is daar niks van terug te vinden op papier, en wil daar niemand voor verantwoordelijk zijn. Als je adhd hebt krijg je bij een goede huisarts zo de olie voorgeschreven waar je ook mee mag rijden en minder als 1% thc in zit. Alleen soms is dat niet genoeg daar waar pijnstillers niks doen en mij misselijk een anders bijwerkingen geven. werkt cannabis fantastisch. Het zou zo moeten zijn dat je het verantwoord zou moeten kunnen nemen. Er moeten gewoon veel meer onderzoeken gedaan worden naar cannabis en ze moeten het zeker niet vergelijken met alcohol.

Ik heb echt een hele berg met medische bewijzen maar ik vraag me af of dat zal meewerken in het gesprek met de psychiater.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hier nog een relevant linkje voor de lezers onder ons:

Cannabis in het verkeer - Stichting Mediwiet

www.stichtingmediwiet.nl www.stichtingmediwiet.nl
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik mag overigens wel een bromfiets besturen heb ik nagevraagd bij het cbr.
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pjotr777 zei:
Ik mag overigens wel een bromfiets besturen heb ik nagevraagd bij het cbr.
Klik om te vergroten...
ja een bromfiets maar ook een brommobiel :)
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eyyy ik kom net bij de psychiater vandaan, welliswaar 10 minuten gezeten, 0 vragen gesteld, geen vragen over waarom, 1 vraag over de medische olie want die kon hij zelf niet. Maar werd duidelijk gemaakt of je het nou van de arts hebt ofniet, boeit ze geen ene reet. Is gewoon een geldmachine. Ik heb wel 45 minuten met de intaker gezeten waar de psychiater ook naartoe werkte alleen vroeg ik of zij alles wel kon noteren wat ik had uitgelegd aangezien na mijn antwoord gelijk een nieuwe vraag volgde, Dat kan onmogelijk allemaal netjes genoteerd worden,. Kwakzalfers zijn het, geld machines. Na mijn vraag wat kan wel en wat kan niet? kon geen antwoord op worden gegeven. Er werd duidelijk gemaakt dat er geen onderscheid gemaakt kan worden of iemand het 1x per week gebruikt, 2x of 1 keer in de maand. Hij zei dan kan het zo zijn dat er in week 1 Veel geconsumeerd zou worden, in week 2 niks maar dat wel terug te zien zou zijn in week 3 alleen niet te bewijzen of dat 1 dag, 1 week of 1 maand is. Ik had netjes papieren mee genomen van de dokter, mijn neuroloog, mijn onderzoeken, mijn MRI scans. Boeit ze geen ene reet. Enigste wanneer je je rijbewijs terug zult krijgen is wanneer ze de waarde in je bloed goed vinden. Alleen welke waarde kon niet gezegd worden. En hoe ook niet. Zoals ik zei wist de CBR arts hier ook geen antwoord op te geven. En psychiater ook niet. Mijn advocaat vind het vreemd aangezien ik naar een onderzoek moet om te zien of er spake is van drugs misbruik, alleen in 10 minuten tijd, en een intake van zn collega, en een bloed uitslag waarvan hij zelf geen reet van weet, maar zodra daar teveel op staat je wel je rijbewijs kwijt bent en zodra je even gestopt bent, weer flink kan betalen om aan te tonen dat er geen thc in je bloed zit en dan kan je daarna weer lekker rijden en zoals ik altijd al deed, mezelf netjes aan de regels houden, niet gebruiken tijdens werk, 15 uur wachten na gebruik. en zo weer je leven verder op pakken. ik ben zwaar teleurgesteld in het systeem en de manier waarop ze met je omgaan ongeacht je het van de huisarts hebt ofniet is het ook hun taak om te kunnen aan tonen wat wel en niet kan. Zoals ik al zei word ik geforceerd een onderzoek ta laten doen voor drugs misbruik alleen zoals me advocaat zei kunnen hun dat niet in 10 minuten doen en al helemaat niet zonder diepere vragen te stellen van waarom,hoeveel of wat dan ook maar simpelweg gewoon uitgaan van de uitslag. Nu ben ik niet geirriteerd omdat ik zelf de fout heb gemaakt een eer een te hoge waarde in me bloed zit, maar dat hun niet normaal kunnen uitleggen wat wel en niet kan. Ik rook cannabis voor de pijn, niet elke dag, niet elke week, maandelijks, dat betekent dus niet dat die waarde constant te hoog zal zijn. Maar hun je dus wel daarop straffen. Blijkbaar kan ik beter aan de Morphine waarvan ik helemaal van het padje raak en sochtends helemaal verrot ben van de nawerking daar waar cannabis dat niet doet maar wel 6 weken langer in je lichaam blijft. Dus er is maar 1 oplossing, stopopen, voor de 1 duurt dat wat langer als de andere, want, als je een snelle spijsvertering hebt gaat dat veel snellerm thccooh slaat op in je vetten, dus als je amper vetten hebt zal dat nog sneller gaan... bleh blehh bleh. Als ik dit dus van de CBRARTS VTV te horen had gekregen had ik hier op kunnen anticiperen. maar die kon geen antwoord geven. Dus komt er ook op neer dat ze zelf niet eens kunnen bewijzen of er sprake is van drugs maar gewoon simpelweg kijken naar je bloed, Dus als je 1 dag vtv in de avond je 1e blow van je leven rookt ben je ook je rijbewijs kwijt de volgende ochtend. Die waarde zakt bij iedereen anders maar ja, man man man
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
070smack zei:
wat is dit ?
Klik om te vergroten...

Dit is voer voor juridische hulp of iets dergelijks.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeebats zei:
Ja en met RC's helemaal oppassen. Van de meeste stofjes weet niemand hoe lang de halfwaardetijd is en wat de metabolieten zijn
Klik om te vergroten...
Zolang er in de regelgeving geen grenswaarden zijn vastgesteld en je niet overduidelijk dermate onder invloed bent dat het jouw rijvaardigheid negatief beïnvloedt, is het wettelijk niet per definitie een probleem.

In tegenstelling tot 4 weken na het roken van een joint, terwijl na die periode de rijvaardigheid toch echt niet meer significant wordt beïnvloed.

Dat is ontzettend krom.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Indigo Seeker zei:
Drink nog maar een biertje, doet je hersens goed.
Klik om te vergroten...
Ik rook liever wat hasj. Alcoholische dranken beïnvloeden meer dan alleen mijn rijvaardigheid.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hippie Langwaus zei:
Zolang er in de regelgeving geen grenswaarden zijn vastgesteld en je niet overduidelijk dermate onder invloed bent dat het jouw rijvaardigheid negatief beïnvloedt, is het wettelijk niet per definitie een probleem.

In tegenstelling tot 4 weken na het roken van een joint, terwijl na die periode de rijvaardigheid toch echt niet meer significant wordt beïnvloed.

Dat is ontzettend krom.
Klik om te vergroten...
Ja dat is waar en zeer zeker krom. Ik reageerde meer op de opmerking van Cordie:
Kordie zei:
Vanvaond drinken. Morgen middag rijden. Vanavond blowen. Morgenmiddag rijden.
Klik om te vergroten...
Dat je in dit geval ook echt moet oppassen met RC's. En sowieso met amfetamines moet je de volgende dag (en de dag erna) ook niet gaan rijden want dan zul je ook positief testen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeebats zei:
Ja dat is waar en zeer zeker krom. Ik reageerde meer op de opmerking van Cordie:

Dat je in dit geval ook echt moet oppassen met RC's. En sowieso met amfetamines moet je de volgende dag (en de dag erna) ook niet gaan rijden want dan zul je ook positief testen.
Klik om te vergroten...
Niemand zou onder invloed moeten rijden. Daar ben ik 100% voorstander van. Ook niet onder invloed van legale middelen. Of onder invloed van slaapgebrek of heftige emoties.

De wetgeving aangaande THC-zuur gehalte in iemands bloed i.v.m. rijvaardigheid is niet reëel naar mijn mening. En dat vind ik een kwalijke zaak.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daarom rij ik al sinds m’n rijbewijs ongeldig verklaard werd illegaal. Maakt toch allemaal geen fuck meer uit.
/
/JoepLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haze020 zei:
Hallo ik heb al een soort gelijk bericht geplaatst alleen mijn vraag niet zo duidelijk beschreven.

Zijn er mensen die de cbr keuring hebben gedaan voor thc met de nieuwe regeling vanaf 01-04-2022?

Wat nieuw is is dat je nu word getest door middel van bloed ipv urine op thc.

Ook moet je nu van te voren je bloed laten prikken en daarna het gesprek met de psychiater.

Word er na het gesprek met de psychiater voor een 2de keer bloed geprikt of is dat eenmalig?
Klik om te vergroten...
/
/JoepLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beste lezers,

Ik ben op 5 mei 2022 staande gehouden en toen begon alle ellende.

Ik heb afgelopen jaar (2023) in januari een onderzoek gehad naar drugsmisbruik, uitslag: in urine en bloed geen thc gevonden maar volgens de psychiater gebruikte ik het “heel” vaak. Hierdoor moet ik dus nog opnieuw een onderzoek doen.

Ik moest een recidieve periode van 1 jaar hebben. Oftewel vanaf 6 mei 2023 mocht ik een heronderzoek inplannen. Tot op heden nog niet gedaan i.v.m. andere privé omstandigheden.

Nu wil ik dus weer een onderzoek gaan inplannen en voor nu mag ik dus zelf een psychiater uitkiezen. Zijn er aanraders?????

Bij het eerste onderzoek kreeg ik een psychiater aangewezen maar voor het 2e onderzoek dus vrije keuze.

Ik ben inmiddels dus al anderhalf jaar mijn rijbewijs kwijt en ik vind persoonlijk dat alles redelijk moeizaam verloopt.

Ik weet niet wat anderen hebben ervaren maar ik ben inmiddels al meer dan 4k kwijt aan de gevolgen, 1 jaar na het incident en na het 1e onderzoek kreeg ik pas een brief met nog een extra boete van €950 euro en 1 punt op mijn rijbewijs.

Ik heb destijds trouwens wel een brief gekregen van het cbr met daarin dat ik wel op AM mocht blijven rijden, helaas was mij nergens aangegeven dat ik daarom een nieuw rijbewijs kon aanvragen met dus alleen AM geldig. Dit werd mij pas verteld door een agent nadat ik staande werd gehouden omdat ik reed zonder helm en toen dus geen rijbewijs had (omdat deze opgestuurd moest worden naar het cbr).

Ik ben dus benieuwd naar jullie meningen/ervaringen en uiteraard: welke psychiater nu kiezen?
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Indigo Seeker zei:
Daarom rij ik al sinds m’n rijbewijs ongeldig verklaard werd illegaal. Maakt toch allemaal geen fuck meer uit.
Klik om te vergroten...
Is verzekeringstechnisch wel heel riskant. Stel je voor dat je letsel veroorzaakt bij iemand, dan ben je de rest van je leven financieel de lul.
Ik begrijp je frustratie - heb je case hier in het topic gelezen - maar beperk dat rijden zonder rijbewijs alsjeblieft tot het minimale.
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#18
2e
RookGraag zei:
Zit momenteel zelf ook in deze mangelmolen sinds eind mei dit jaar.

Ja, na je afspraak met de psychiater wordt er voor de 2de keer bloed afgenomen.

Ik zal binnenkort proberen een topic aan te maken met mijn verhaal en ervaringen, werd in maart j.l. aangehouden met alcohol en drugs nadat ik door rood licht reed.
Klik om te vergroten...
2e maal bloed afgenomen dat heb ik niet eerder gehoord of gelezen weet je dat zeker?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jasonwachtmeester zei:
2e

2e maal bloed afgenomen dat heb ik niet eerder gehoord of gelezen weet je dat zeker?
Klik om te vergroten...
Ik heb het wel eens gehoord bij ex collega. Die had hoog gamma gt door ziekte. Een tweede test, meer gericht op recent alcohol inname ; cdt) was toen nodig. Maar ik zou zeggen dat dat samen wordt geprikt
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik wordt alleen op thc getest via bloed en voor zover ik kan zien in de papieren zal dit 1 maal zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."