Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCBR keuring THC

CBR keuring THC

109 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Zolang er in de regelgeving geen grenswaarden zijn vastgesteld en je niet overduidelijk dermate onder invloed bent dat het jouw rijvaardigheid negatief beïnvloedt, is het wettelijk niet per definitie een probleem.

In tegenstelling tot 4 weken na het roken van een joint, terwijl na die periode de rijvaardigheid toch echt niet meer significant wordt beïnvloed.

Dat is ontzettend krom.
Klik om te vergroten...
Ja dat is waar en zeer zeker krom. Ik reageerde meer op de opmerking van Cordie:
Kordie zei:
Vanvaond drinken. Morgen middag rijden. Vanavond blowen. Morgenmiddag rijden.
Klik om te vergroten...
Dat je in dit geval ook echt moet oppassen met RC's. En sowieso met amfetamines moet je de volgende dag (en de dag erna) ook niet gaan rijden want dan zul je ook positief testen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeebats zei:
Ja dat is waar en zeer zeker krom. Ik reageerde meer op de opmerking van Cordie:

Dat je in dit geval ook echt moet oppassen met RC's. En sowieso met amfetamines moet je de volgende dag (en de dag erna) ook niet gaan rijden want dan zul je ook positief testen.
Klik om te vergroten...
Niemand zou onder invloed moeten rijden. Daar ben ik 100% voorstander van. Ook niet onder invloed van legale middelen. Of onder invloed van slaapgebrek of heftige emoties.

De wetgeving aangaande THC-zuur gehalte in iemands bloed i.v.m. rijvaardigheid is niet reëel naar mijn mening. En dat vind ik een kwalijke zaak.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daarom rij ik al sinds m’n rijbewijs ongeldig verklaard werd illegaal. Maakt toch allemaal geen fuck meer uit.
/
/JoepLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haze020 zei:
Hallo ik heb al een soort gelijk bericht geplaatst alleen mijn vraag niet zo duidelijk beschreven.

Zijn er mensen die de cbr keuring hebben gedaan voor thc met de nieuwe regeling vanaf 01-04-2022?

Wat nieuw is is dat je nu word getest door middel van bloed ipv urine op thc.

Ook moet je nu van te voren je bloed laten prikken en daarna het gesprek met de psychiater.

Word er na het gesprek met de psychiater voor een 2de keer bloed geprikt of is dat eenmalig?
Klik om te vergroten...
/
/JoepLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste lezers,

Ik ben op 5 mei 2022 staande gehouden en toen begon alle ellende.

Ik heb afgelopen jaar (2023) in januari een onderzoek gehad naar drugsmisbruik, uitslag: in urine en bloed geen thc gevonden maar volgens de psychiater gebruikte ik het “heel” vaak. Hierdoor moet ik dus nog opnieuw een onderzoek doen.

Ik moest een recidieve periode van 1 jaar hebben. Oftewel vanaf 6 mei 2023 mocht ik een heronderzoek inplannen. Tot op heden nog niet gedaan i.v.m. andere privé omstandigheden.

Nu wil ik dus weer een onderzoek gaan inplannen en voor nu mag ik dus zelf een psychiater uitkiezen. Zijn er aanraders?????

Bij het eerste onderzoek kreeg ik een psychiater aangewezen maar voor het 2e onderzoek dus vrije keuze.

Ik ben inmiddels dus al anderhalf jaar mijn rijbewijs kwijt en ik vind persoonlijk dat alles redelijk moeizaam verloopt.

Ik weet niet wat anderen hebben ervaren maar ik ben inmiddels al meer dan 4k kwijt aan de gevolgen, 1 jaar na het incident en na het 1e onderzoek kreeg ik pas een brief met nog een extra boete van €950 euro en 1 punt op mijn rijbewijs.

Ik heb destijds trouwens wel een brief gekregen van het cbr met daarin dat ik wel op AM mocht blijven rijden, helaas was mij nergens aangegeven dat ik daarom een nieuw rijbewijs kon aanvragen met dus alleen AM geldig. Dit werd mij pas verteld door een agent nadat ik staande werd gehouden omdat ik reed zonder helm en toen dus geen rijbewijs had (omdat deze opgestuurd moest worden naar het cbr).

Ik ben dus benieuwd naar jullie meningen/ervaringen en uiteraard: welke psychiater nu kiezen?
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Indigo Seeker zei:
Daarom rij ik al sinds m’n rijbewijs ongeldig verklaard werd illegaal. Maakt toch allemaal geen fuck meer uit.
Klik om te vergroten...
Is verzekeringstechnisch wel heel riskant. Stel je voor dat je letsel veroorzaakt bij iemand, dan ben je de rest van je leven financieel de lul.
Ik begrijp je frustratie - heb je case hier in het topic gelezen - maar beperk dat rijden zonder rijbewijs alsjeblieft tot het minimale.
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#7
2e
RookGraag zei:
Zit momenteel zelf ook in deze mangelmolen sinds eind mei dit jaar.

Ja, na je afspraak met de psychiater wordt er voor de 2de keer bloed afgenomen.

Ik zal binnenkort proberen een topic aan te maken met mijn verhaal en ervaringen, werd in maart j.l. aangehouden met alcohol en drugs nadat ik door rood licht reed.
Klik om te vergroten...
2e maal bloed afgenomen dat heb ik niet eerder gehoord of gelezen weet je dat zeker?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jasonwachtmeester zei:
2e

2e maal bloed afgenomen dat heb ik niet eerder gehoord of gelezen weet je dat zeker?
Klik om te vergroten...
Ik heb het wel eens gehoord bij ex collega. Die had hoog gamma gt door ziekte. Een tweede test, meer gericht op recent alcohol inname ; cdt) was toen nodig. Maar ik zou zeggen dat dat samen wordt geprikt
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wordt alleen op thc getest via bloed en voor zover ik kan zien in de papieren zal dit 1 maal zijn.
F
FrankNittiLid
01-01-2024, 00:00
#10
KloteCbr zei:
Voor de mensen die gepakt zijn met drugs, dit is die brochure van €65,- met de antwoorden die je moet geven bij die psychiater, heeft me gigantisch geholpen en heb m’n rijbewijs na 1e onderzoek gelijk terug gekregen👌🏽
Klik om te vergroten...
Erg interessant, dank hiervoor. De ‘strikvragen’ waar veel over wordt gesproken komen na het lezen hiervan best logisch op mij over.

heb je toevallig ook de brochures met voorbeeld gespreksverslagen die erbij zitten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."