Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCBR keuring THC

CBR keuring THC

109 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naar mijn idee heb je recht op een second opinion. Dus idd naar een contra expertise toewerken....
Zoals je al zei, bij een 0,0 uitslag lijkt het mij vreemd om zo maar even te kunnen zeggen dat je 1 x per week gebruikt.
Dit kan volgens mij niet.
Is er geen andere pijn medicatie mogelijk zodat je kunt stoppen met blowen?
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik gebruik helemaal niks meer sinds 7-12-2022
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
070smack zei:
ik gebruik helemaal niks meer sinds 7-12-2022
Klik om te vergroten...
En dan moet je dat een jaar volhouden en meerdere testjes en resultaten aantonen om weer de zaak terug te draaien?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
En dan moet je dat een jaar volhouden en meerdere testjes en resultaten aantonen om weer de zaak terug te draaien?
Klik om te vergroten...

Noot:. Dat zou heel goed kunnen. Meerdere urine controles en zo....
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
En dan moet je dat een jaar volhouden en meerdere testjes en resultaten aantonen om weer de zaak terug te draaien?
Klik om te vergroten...
Als jij het weet kun je mij het dan vertellen? Voor zover ik heb gelezen zegt hij druksmisbruik maar niet verslaafd. in hoe verre dat verschil maakt weet ik ook niet. Maar zzoals ik lees is het dan 1 jaar rijbewijs kwijt en daaarna kan ik een nieuwe medische keuring aanvragen. en dan na 1 jaar weer keuren en dan na 3 jaar, maar ik lees ook verhalen over meerdere keren laten prikken wat ik wel beter zou vinden, geeef mij me rijbewijs maar terug en laat mij maar 1 jaar lang elke 2 maanden bloed prikken. dan kan ik ook verder met me leveen
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het CBR zal dan uw rijbewijs voor meer dan een jaar ongeldig verklaren en dan staat u een erg vervelend en duur traject te wachten van periodieke keuringen. U mag dan pas na een jaar opnieuw proberen door het onderzoek te komen en als u het dan wel haalt, krijgt u na 1, 3, 5 en 10 jaren weer zo’n onderzoek opgelegd om het rijbewijs te behouden.


staat ergens
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#7
update:

de psychiater heeft mij dossier terug geroepen voor inzage en er zullen dingen aangepast worden.

Dat doe je niet zomaar :)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
070smack zei:
Als jij het weet kun je mij het dan vertellen? Voor zover ik heb gelezen zegt hij druksmisbruik maar niet verslaafd. in hoe verre dat verschil maakt weet ik ook niet. Maar zzoals ik lees is het dan 1 jaar rijbewijs kwijt en daaarna kan ik een nieuwe medische keuring aanvragen. en dan na 1 jaar weer keuren en dan na 3 jaar, maar ik lees ook verhalen over meerdere keren laten prikken wat ik wel beter zou vinden, geeef mij me rijbewijs maar terug en laat mij maar 1 jaar lang elke 2 maanden bloed prikken. dan kan ik ook verder met me leveen
Klik om te vergroten...
Tja, de volgende psychiater moet begrijpen dat je geen risicos neemt. En dat is moeilijk te bewijzen als ze ervan uitgaan dat je blowt om pijn te stillen. Dus als je via de advocaat kunt checken hoe je kunt aantonen dat je geen thc meer consumeert tegen de pijn, dan moet je wel kans maken weer deel te mogen nemen aan het verkeer.
In Spanje kon ik 2 wekelijks urine test doen en psychiater weet daardoor dat ik periodes niet hebt geblowd en maken dan een correct rapport.
Maar advocaat vragen neem ik aan ..
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#9
zetten je schaak mat
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soms zit een en ander wettelijk zeer krom in elkaar.
Wat mij vreemd lijkt is dat er gezegd wordt dat er niets veranderd is en je een keer per week gebruikt, terwijl je 0,0 getest hebt....
Dat kan toch niet waar zijn.
Wat een lulverhaal van die psychiater.
Soms wordt eerlijkheid zwaar bestraft....
Je kunt toch in bezwaar gaan neem ik aan.
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Tja, de volgende psychiater moet begrijpen dat je geen risicos neemt. En dat is moeilijk te bewijzen als ze ervan uitgaan dat je blowt om pijn te stillen. Dus als je via de advocaat kunt checken hoe je kunt aantonen dat je geen thc meer consumeert tegen de pijn, dan moet je wel kans maken weer deel te mogen nemen aan het verkeer.
In Spanje kon ik 2 wekelijks urine test doen en psychiater weet daardoor dat ik periodes niet hebt geblowd en maken dan een correct rapport.
Maar advocaat vragen neem ik aan ..
Klik om te vergroten...
ik woonde zelf in Barcelona daarna Girona en daarna Cabrils, ik overweeg om dit jaar echt terug te komen. wwat is dit nederland toch veranderd
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik lees dat je veel pijn hebt.
Wordt daar onderzoek naar verricht?
Is er medicatie mogelijk?
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#13
. Wanneer u in het kader van uw correctierecht wijzigingen voorstelt, wordt door ons beoordeeld of dit aanleiding geeft tot aanpassingen van uw rapport. Of uw correcties uiteindelijk in de definitieve versie van het rapport worden opgenomen, blijft de verantwoordelijkheid van de psychiater. Uw rapportage wordt daarna - met eventuele aanpassingen - direct opgestuurd naar het CBR. Indien er naar aanleiding van uw reactie aanpassingen zijn gedaan in uw rapport, ontvangt u nog een afschrift van het definitieve rapport. 
Ik verzoek u om ons uiterlijk binnen 3 werkdagen per email te laten weten of u wel of niet gebruik wilt maken van uw blokkeringsrecht via [email protected] .  Vermeld hierbij uw CBR kenmerk en achternaam.
Eventuele correcties kunt u eveneens in deze mail zetten. Wijzigingen aangebracht in het rapport zelf kunne wij niet in behandeling nemen. Ook moet we u er op wijzen dat het niet is toegestaan om slechts voor gedeelten van het verslag toestemming voor verzending te geven, of om als voorwaarde voor verzending te stellen dat bepaalde correcties of opmerkingen eerst moeten worden overgenomen in het rapport. Mocht u dit toch willen, dan gaan wij er vanuit dat u zich niet kunt vinden in de inhoud van het rapport en ons dus geen toestemming geeft voor verzending naar het CBR.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben werkelijk reuze benieuwd hoe dit gaat aflopen.. dit zou inhouden dat mensen die medisch middelen krijgen voorgeschreven toch nog een motorvoertuig
mogen besturen terwijl zij onder invloed zijn.
Niet te geloven!
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja dat klopt, de cbr arts zei zelf, als iemand dement is kan die ze AM rijbewijs dus gewoon aanvragen en een brommobiel besturen.

totdat dus, iets gebeurd met ernstige bewijzen dat het echt niet kan. ongeluk of gevaarlijk rijgedrag etc.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drie tot vier weken niet blowen daarna een bloedonderzoek, nou, als je veel en langdurig geblowd hebt, hoop ik voor je dat de test niet positief uitvalt....thc blijft zoooo ontzettend lang in je lijf zitten!
Zes weken niet blowen was beter geweest..laat je de uitslag hier weten? Is ook voor anderen hier van groot belang om te weten!
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb zojuist bericht van de psychiater met daarin de resultaten van het laboratorium onderzoek: geen THC in bloed.
Wel contraindicaties in het rapport voor m’n huidige medicijn gebruik: lorazepam en promethazine.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Promethazine is een medicijn wat door het CBR bezien wordt bij dagelijks gebruik om geen rijbewijs te verlenen.... lorazepam is mij onbekend.
Er bestaat een enorme lijst van medicijnen waarvan dat CBR vindt dat gebruik niet samengaat met autorijden m.a.w. ze verstrekken geen rijbewijs als er een medicijn wat in die lijst staat gebruikt wordt.
H
Haze020Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo ik heb al een soort gelijk bericht geplaatst alleen mijn vraag niet zo duidelijk beschreven.

Zijn er mensen die de cbr keuring hebben gedaan voor thc met de nieuwe regeling vanaf 01-04-2022?

Wat nieuw is is dat je nu word getest door middel van bloed ipv urine op thc.

Ook moet je nu van te voren je bloed laten prikken en daarna het gesprek met de psychiater.

Word er na het gesprek met de psychiater voor een 2de keer bloed geprikt of is dat eenmalig?
R
RookGraagLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zit momenteel zelf ook in deze mangelmolen sinds eind mei dit jaar.

Ja, na je afspraak met de psychiater wordt er voor de 2de keer bloed afgenomen.

Ik zal binnenkort proberen een topic aan te maken met mijn verhaal en ervaringen, werd in maart j.l. aangehouden met alcohol en drugs nadat ik door rood licht reed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."