Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - nu

Tijd van bezinning - nu

791 antwoorden
80 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Relmuis zei:
Voornamelijk bij wat jongere vrouwen, niet lang na het innemen, kan behoorlijk beangstigend zijn.
Er zijn nog wel wat meer bijwerkingen die weird zijn.
Raar middel.
Klik om te vergroten...
Ja, ik stond ook met m'n oren te klapperen toen ze het (vrij droog ook nog) vertelde.

Volgens mij vrat @Diametha zich ook vol met zoetigheid 's avonds laat. Die had ook Z-drugs in z'n dagelijkse medicatie-cocktail zitten.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Ja, ik stond ook met m'n oren te klapperen toen ze het (vrij droog ook nog) vertelde.
Klik om te vergroten...

De 'pincode ontfutsel test' al geprobeerd?
In eerste instantie lukte me dat niet maar toen ik vroeg om het eerste cijfer ipv de hele pincode en daarna de andere cijfers, lukte het wel.
Het was bij een goede vriend, dat speelde zeker een rol.
De vraag is of dit hoort bij een fatsoenlijk slaapmiddel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Relmuis zei:
De 'pincode ontfutsel test' al geprobeerd?
In eerste instantie lukte me dat niet maar toen ik vroeg om het eerste cijfer ipv de hele pincode en daarna de andere cijfers, lukte het wel.
Klik om te vergroten...
Hehehe, holy shit. Dat is wel echt linke soep. Niet in dit geval maar you know...
Relmuis zei:
Het was bij een goede vriend, dat speelde zeker een rol.
De vraag is of dit hoort bij een fatsoenlijk slaapmiddel.
Klik om te vergroten...
Nee, ik zie haar nooit als ze onder invloed is. De neemt ze tegenwoordig op de rand van haar bed en dan ben ik al lang en breed weer weg.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Ja, ik stond ook met m'n oren te klapperen toen ze het (vrij droog ook nog) vertelde.

Volgens mij vrat @Diametha zich ook vol met zoetigheid 's avonds laat. Die had ook Z-drugs in z'n dagelijkse medicatie-cocktail zitten.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar dus.

Mijn vriend maakt zelf niet zo’n probleem van de eetbuien. Er is immers een makkelijke oplossing: eten.

En hij ziet zelf ook niet de gedragsverandering, die dus ook door de trazodon kan komen. Ik hoop echt dat we een arts vinden die de hele cocktail nog eens goed kan bekijken.

Hij doet echt zijn best, is van de drugs af. Ik gun hem een goede psychiater. Met deze combi kun je niet zelf wat aan dokteren.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Ben ook aan ‘t piekeren, bijv dat de boodschappen zo duur zijn geworden. Maken jullie je daar ook zorgen om?
Klik om te vergroten...
Maak me niet alleen zorgen over dure boodschappen. De laatste tijd over de extreme kosten van bijna alles.

Mijn pluspuntje is dat ik bijna gestopt ben met roken (rook hooguit 3-4 sigaretten per dag ipv voorheen minstens 20) en dat bespaart me elke maand heel veel geld. Ik heb de afgelopen vijf weken honderden euro’s minder uitgegeven. Dus ik kan me iets meer veroorloven. Maar de zorgen blijven..
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel @Deadwing. Goed dat je met roken bent gestopt, althans bijna. Dat is inderdaad ook verschrikkelijk duur geworden.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Dankjewel @Deadwing. Goed dat je met roken bent gestopt, althans bijna. Dat is inderdaad ook verschrikkelijk duur geworden.
Klik om te vergroten...
Ja, doorgaan met roken op de oude voet had ik niet lang meer vol kunnen houden met de huidige prijzen voor tabak. En dat niet roken gezonder is, is natuurlijk net zo belangrijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja zeker! Overigens is er nu een levendige handel aan buitenlandse sigaretten. In Nederland zijn ze idd schrikbarend duur geworden.

Wat vriend betreft, we hadden laatst afgesproken dat hij het logeerbed vrij zou laten voor als een van ons onrustig sliep. Maar dit weekend lag het helemaal vol met spullen.

Verder kan hij natuurlijk eens kijken wat er gebeurt als hij de medicatie niet tegelijk neemt maar met bijv een uur er tussen. Dat ik zie of hij na medicijn A zo raar doet of na B. Maar wel in overleg met de behandelaar.

Eerst zelf maar eens bijslapen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, ik dacht dat ik heel dom was maar ze zijn nog niet zo lang geleden verhuisd en dan vind ik het eerder dom van hun. Er hangt alleen een briefje 'huisarts is verhuisd' maar verder geen info. En op de website is adres moeilijk te vinden en als je ze belt krijg je allemaal keuzemenu's.... met koude handen met je telefoon lukt het gewoon niet. Op Google maps sattelite zie je dat het nog gebouwd wordt haha, allemaal steigers dus dat zegt je ook niks.
IK heb het geprobeerd. En ik weet zelf al dat de diagnose 'stress' gaat zijn dus ik dacht vanmorgen, ik laat het maar los. Heb voor 2 gesloten deuren gestaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Heb voor 2 gesloten deuren gestaan.
Klik om te vergroten...
Dat is klote, ja.
Temeer als je een hele reis hebt moeten maken om er te komen!
Soms laten ze je erg lang zoeken naar hun werkplaats, ik heb nooit begrepen, waarom dit allemaal zo moeilijk gemaakt wordt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raar he. Het leek ook wel een grap ofzo. Ik heb het maar laten zitten, ook omdat het in principe niet ernstig is. Meer van 'ik weet zelf dat het stress is maar als de dokter het zegt kun je het makkelijker verkopen naar de buitenwereld'. Waarom je een streep door je agenda zet op sommige dagen.

Het was niet ver fietsen maar op die eerste locatie hing een vaag briefje. Toen dacht ik dat het op de andere locatie van gezondheidscentrum is waar het bloedprikken altijd is. Maar daar was het ook niet. En toen was ik al zo ver te laat dat ik dacht, laat maar ff. Heb nog gebeld maar dan krijg je zo'n bandje van 1 minuut zodat je vervolgens een terugbelafspraak kunt maken.

Thuis begreep ik wel waar het nieuwe gebouw is maar dat ziet er niet uit als een dokterspraktijk.... het lijkt net een hotel ofzo.

Verder lijkt in het begeleid wonen complex (waar vriend woont) op meerdere locaties de boel te escaleren zo voor kerst. Begeleiding druk ivm crisis en er was iemand met spoed overgeplaatst na een escalatie. Verklaart ook waarom er bij vriend niemand langs was geweest juist terwijl hij heel depressief was. Normaal komen ze elke dag 2 keer.
Ook bij vriend in huis dreigt de boel te escaleren, ik heb dat op 2 plekken gemeld. Ze zitten er nu wel bovenop. Op zich is het niet mijn zaak.... maar ik dacht dat zij dachten dat vriend wellicht bij mij was en dat was hij niet. Als in dat huis 2 mensen depressief op de kamer zitten met de lichten uit en de deur niet open doen.... dan gaan zij weer weg omdat ze denken dat ze er niet zijn.

Anyway vriend was bang dat ik zou terugvallen, ik was bang dat hij zou terugvallen maar t is bij allebei niet gebeurd. En er komt een ingelaste huisvergadering voor die jongens. Eind goed, al goed denk ik.
En anders bellen we Frank Visser haha.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een moment van bezinning. Nu
.
Na enkele jaren lid te zijn van DF, is het moment voor mij gekomen om te bezinnen ivm het Koningsschap dat eraan gaat komen vandaag.
Kort gezegd hoop ik, dat mijn bijdragen ook voor anderen, zinvol zijn geweest tot nu toe!
Ik heb hier ook veel van me af kunnen schrijven, dat lucht op.
Eea vergemakkelijkt door de anonimiteit uiteraard, maar toch.

Ik blijf nog wel even op DF!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
@De Zandman ik wist idd niet zeker hoe het zat met drugs. Voorgeschreven medicatie hoef je niet mee te tellen is mij verteld.
Anyway, voor mij is die 25 nog heel ver weg maar het KAN dus.

Effe denken dan ben ik 67. Dan is de wereld misschien al vergaan. Nee grapje.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeker zijn jouw bijdragen zinvol @De Zandman

En ook het feit dat je zo lang alcoholvrij bent (sorry ik weet even niet of je alcoholvrij bent of clean dus correct me als ik de verkeerde woorden gebruik). Mooi dat je met kerst ook nog even het Koningskind erbij haalt want dat vergeten we nog wel eens tussen alle commercie.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Alinde
Ik ben idd alcoholvrij!
Al meer dan 25 jaar.
Nu ben ik ook al helemaal drugsvrij, op voorgeschreven medicatie na, die ik niet kan missen maar wel onder de categorie " drugs" vallen, maar deze tel ik dus niet mee.

Fijn, dat je mijn bijdragen zinvol vindt!
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit ook vinden.

Dit is post nr. 10.000.....
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
@Alinde
Ik ben idd alcoholvrij!
Al meer dan 25 jaar.
Nu ben ik ook al helemaal drugsvrij, op voorgeschreven medicatie na, die ik niet kan missen maar wel onder de categorie " drugs" vallen, maar deze tel ik dus niet mee.

Fijn, dat je mijn bijdragen zinvol vindt!
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit ook vinden.

Dit is post nr. 10.000.....
Klik om te vergroten...
Hier nog een die je bijdragen altijd zinvol vindt! Vindt ze altijd interessant en inspirerend om te lezen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als ik dat kan, @Alinde, dan kun ji het ook!
Neem het nuchter, het clean zijn, iedere dag per 24 uur. Dan maak je het niet zo zwaar en houd je het overzichtelijk.
Dit was een advies aan mij gegeven door de AA, en ik ben nu tot meer dan 25 jaren abstinentie gekomen....iedere keer per 24 uur! Dat kan jij ook, en dan kom je vanzelf aan 25 jaren nuchter zijn!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deadwing zei:
Hier nog een die je bijdragen altijd zinvol vindt! Vindt ze altijd interessant en inspirerend om te lezen.
Klik om te vergroten...
Dank je, @Deadwing!
Ik ga er voorlopig nog mee door!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Dank je, @Deadwing!
Ik ga er voorlopig nog mee door!
Klik om te vergroten...

Top.
En proficiat met de status df koning

Alinde; wat balen van die huisarts.
Maar geen idee om je buurman even kort bij te praten. Dat het nu anders is dan een jaar geleden bv toen je om 7u naar ah to go ging voor je wijn
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bezinning.

Ik denk steeds aan de broer die geen contact meer wil. De bijbehorende schoonzus zie ik dus ook niet meer, hoewel ik niet weet hoe zij er zelf in staat.

Ik zou stil moeten staan bij de rest van de broers en zussen, die mij ondanks alles willen zien met kerst. De broer die het meest met mij te stellen heeft gehad, heeft mij zelf uitgenodigd. Zijn vrouw had er genoeg van kunnen hebben. Alle keren dat broer naar mij toe gekomen is. Zij moest thuis de boel draaiende houden, zwanger, hoogzwanger..... 3 kleine kinderen. De dag dat ze een bruiloft hadden, de kids uit logeren moesten etc etc. (Natuurlijk was ik mij er op het moment van terugvallen niet van bewust dat zij die bruiloft hadden).
De keren dat ik ze s nachts belde. Soms met een hulpvraag soms met complete onzin. Soms nuchter, vaak niet.
Ze nodigen mij uit, ondanks alles. Het was niet verplicht om mij te vragen, ik was al onder de spreekwoordelijke plannen met kerst. Zij verdient een medaille. Ik weet dat haar ouders ook veel voor anderen doen en dat dat haar met de paplepel is ingegoten. Maar ZO veel. Nooit heeft ze geappt dat ze het zat was.

Er is geen cadeau te bedenken voor mensen die alles al hebben. Het meeste wat ik voor mijn broer kan doen is van zijn kinderen houden. Heel veel. Soms is het jammer dat ik zelf geen kinderen heb maar dat zou er los van moeten staan. Het is leuk een kinderloze tante te hebben. Kinderloze tantes zijn anders dan tantes met kinderen. Mijn jongste tante had heel lang geen kinderen, pas toen ik 22 was werd zij moeder. Onze tante Et, wat hebben we veel leuke dingen met haar gedaan en wat denk ik vaak dat ik een Et wil zijn.

Ik heb toch een mooi cadeau voor mijn broer. 'Mooi' tussen aanhalingstekens. Toen hij 12 was maakte hij een fietstocht met mijn vader, een lange. Het moet een bijzonder moment zijn geweest want het gezin was altijd druk en eindelijk had hij onze vader een paar dagen voor zichzelf. Dagen waarin mijn vader hem leerde om door te zetten. Iets wat hij inderdaad geleerd heeft, dat zien we elke dag.
Vorige week was ik af en toe aan het opruimen (Mindless, dat met die grijze container :wink: ) en ik vond een werkstuk dat ik maakte over hun fietsvakantie. 1997. Adobe bestond nog niet of in ieder geval niet in mijn leven. Alles geknipt, geplakt en met kleurpotloden ingekleurd. Het gymnasiummeisje dat ik ooit was. Het verslag is mooi gebleven, de inkt is niet vervaagd zeg maar. Letterlijk. Ik appte broer en hij had meteen interesse.

Dat soort dingen. Ik kan het niet meer terugdraaien, de velen terugvallen. Nogmaals ik vind dat GGZ wel eerder verslavingszorg had mogen inschakelen maarja. Wel kan ik ipv de Alinde die alleen maar neemt, de Alinde worden die ook geeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021...40
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."