Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - nu

Tijd van bezinning - nu

791 antwoorden
76 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Het kon niet door de beugel… verder wil ik niet in details treden.

Ok boodschap duidelijk. Probleem is dat ik niet weet wie dat dan kan begeleiden. Mijn eigen psychiater van GGZ heeft niet zoveel kaas gegeten van afbouw.
Ik heb bij Brijder tijdens een opname de benzo’s in 3 weken afgebouwd maar dat was veel te snel en ben later thuis flink op mijn bek gegaan (nov/dec 2023).
De verslavingsarts van de kliniek wilde afgelopen aug/sept in een week weer afbouwen naar 0 en dat vond ik zelf veel te snel. Uiteindelijk hebben we niet meer aan de benzo’s gesleuteld voor mijn ontslag.

Ik wil het ook liever onder begeleiding doen maar ze hebben er echt geen verstand van. De meeste kennis vind ik hier op forum.
Klik om te vergroten...
Bij Radboud UMC is een arts gespecialiseerd in Benzo afbouw. Achternaam Paling. Kun je onderzoeken. Mocht je er ooit klaar voor zijn dan kun je daar wellicht terecht.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank je _shi. De naam heb ik vaker gehoord idd.

Jullie hebben wel gelijk, ik denk dat ik beter kan proberen stabiel te blijven in de ‘feestmaand’ met de huidige dosering benzo’s. Wel kan ik proberen koffie te minderen of te stoppen, dat wordt hier altijd aangeraden.

Ik hoop dat ik bij de hulpverlening weer credits op kan bouwen en t.z.t. de kliniek weer ‘in de rug’ kan houden. Ik ken wel een voorbeeld van iemand die werd opgenomen wegens dreigende psychose. Maar misschien heb ik mijn kansen verspeeld daar.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
By the way, ik heb gisteren dus geen benzo’s gehad omdat ik te weinig in huis had. Misschien is er een fout gemaakt bij het uitzetten, anders ben ik 2 tabletten kwijt geraakt bij vriend. Maakt niet uit, ik had gerekend op een nacht zonder slaap maar heb toch nog wat uurtjes geslapen.

Maar… ik had vanmiddag een gesprek en in het zaaltje er naast was een groepje heel vals aan het zingen compleet met sambaballen. Dat is dus niet te doen…
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fijn dat je er weer bent Alinde!👋🏻
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zegt het goed.

Toch zie ik nu in dat TV ook structuur kan geven. Ik had ff een dood momentje (en craving). Thuishulp is weg, ik wil nog niet lunchen, wil niet in bed kruipen. En nu zie ik dat herhaling GTST is, das op zich wel ff relaxed. Oja het regent ook nog.
Kijk het al jaren niet meer maar t is nog elke dag hetzelfde denk ik.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Het kon niet door de beugel
Klik om te vergroten...

Jammer om te horen.
Dat zal dan sowieso een indruk hebben gegeven op de kliniek. Wat in je nadeel kan werken.
Anderzijds, niet nu alweer nadenken over de kliniek.

Alinde zei:
Jullie hebben wel gelijk, ik denk dat ik beter kan proberen stabiel te blijven in de ‘feestmaand’ met de huidige dosering benzo’s.
Klik om te vergroten...

Zekers, niet teveel aan die afbouw denken.
Kijk eens waar je vanaf komt en hoe goed je bezig bent.

Kun je je nog die tijd herinneren dat jhe met bebloed hoofd bij de AH to GO om 7u in de ochtend je flessen wijn stond af te rekenen?
Kijk eens waar je nu staat: da tis gewoon TOP. Ook al met benzo's/
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dankjewel. Het is eigenlijk nog steeds koorddansen hoor. Ik heb nu een paar nachten te weinig geslapen en voel me niet echt stabiel.

Ja ik weet het nog… ik ben afgelopen weken in mijn hoofd die periode nog eens door gegaan. Ik dacht in december ook dat de verwondingen nooit meer helemaal zouden wegtrekken maar gelukkig zie je er niks meer van.

Sowieso zie ik er niet uit als een alcoholist. Tenminste dat zei iemand in de kliniek. Waarschijnlijk doordat de periodes van binge drinken relatief kort geduurd hebben. Aan de andere kant werd ik door mijn vorige psychiater ook niet serieus genomen omdat ik niet de uiterlijke kenmerken van een alcoholist had.

Idd de benzo’s maar even zo laten. Ik merk dat ik toch wat stress krijg van de maand december met de familie-activiteiten. Ik laat in ieder geval het oud en nieuw met vrienden aan me voorbij gaan.

Ik heb me heel schuldig gevoeld over de laatste periode in de kliniek maar heb gelukkig onlangs nog een paar keer contact gehad met mijn casemanager. Hij weet dat ik nu wel mijn best doe.

Schuld en schaamte helpen mij niet vooruit, ik kan beter naar de toekomst kijken.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Bij Radboud UMC is een arts gespecialiseerd in Benzo afbouw. Achternaam Paling. Kun je onderzoeken. Mocht je er ooit klaar voor zijn dan kun je daar wellicht terecht.
Klik om te vergroten...

Hij werkt voor Brijder ook. Hij is mijn arts geweest enkele jaren geleden toen ik GHB verslaafd was. Dus via die weg is die ook te bereiken.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb oprecht een hele goede ervaring met ambulant afbouwen bij de eerder genoemde instelling. Veel begrip gehad en ruimte voor verlenging van de interval periode tussen afbouwen.

En stonden open voor mijn input wat betreft ashton etc. Alleen in de detox was het weer een totaal ander verhaal. Daar is het rammen naar de 0.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank je voor het delen van je ervaring. Ja detox is idd rammen naar 0. Ik sliep daar vrijwel niet en ben 9 dagen na ontslag terug gevallen in alcohol. Nog een detox, weer een maand niet of nauwelijks slaap, weer een terugval.

Ik zal binnenkort je topic eens bij lezen.

Overigens verschillen ook de meningen of je lorazepam moet omrekenen naar diazepam, of de lorazepam omlaag brengen. Bovendien kunnen artsen eigenwijs zijn en kunnen ze elkaar flink tegenspreken/tegenwerken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Helemaal gesloopt na deze dag dagbehandeling.

Ik had het elders al geschreven, in t weekend zijn we gebeld dat een bekende van ons zwaar onder invloed ergens was aangetroffen door de politie. Vriend heeft ze een paar belangrijke telefoonnummers gegeven en daarna mochten ze hem geen verdere informatie verstrekken.

Denk dat ik toch ff gesprekje aanvraag om het van me af te praten want het gaf wel wat spanningen.

Misschien ook omdat ik nu zo’n situatie eens van de andere kant meemaak. Dat ik nu zie hoe het is voor andere mensen als je in crisis raakt door gebruik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verder bij creatieve therapie besproken dat ik mijzelf geen tijd gun voor creatief zijn, thuis. Dat is toch iets uit mijn opvoeding.

Knutselen is voor kinderen en zodra je de leeftijd hebt voor een bijbaantje ben je klaar met knutselen.

Mijn moeder heeft ook geen hobby’s. Immers het huishouden is nooit helemaal klaar. Over een tante die wel creatief is zegt ze: tante Trudy heeft niets beters te doen. Je neemt zoiets toch mee vanuit je opvoeding.

De therapeute zei ook dat TV kijken geen ontspanning is. Daar kan ik mij wel in vinden. (‘s avonds TV kijken mocht wel bij ons).
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom is tv kijken geen ontspanning wat een onzin
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij is dat ook iets van de streek, vragen naar zieke familieleden, praten over kwalen.
Bij mijn vrienden elders in het land is dat niet zo. Er komt er een binnen met een sterk verhaal, de volgende heeft een nog sterker verhaal, etc. Das wel gezellig.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voor mij geldt dat een opname bij crisis beter is dan thuis volgestopt worden met pillen. Of erger, thuis blijven terwijl je een gevaar bent voor jezelf.

Ik zal toch eens bij de kliniek peilen of ik bij crisis daar nog terecht kan. De kliniek is van een andere organisatie, niet GGZ, en in principe val ik nu weer onder GGZ. Dit was een soort uitstapje. Het lijkt of die organisatie de bedden minder afgeschaald heeft dan GGZ. Ik zag daar mensen binnen komen die er veel minder slecht aan toe waren dan ik in maart.

Eigenlijk geldt dat wat voor mij code donkerrood is, voor GGZ oranje is. Ik ben echt wel suïcidaal geweest in oktober.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb bijna geen keus, als ik uit balans ben word ik gek in die winkels. Staat ook in mijn signaleringsplan: niet winkelen.
Als je echt iets nodig hebt is het wat anders maar wat rondkijken als tijdverdrijf is voor mij echt geen ontspanning.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Voor mij geldt dat een opname bij crisis beter is dan thuis volgestopt worden met pillen. Of erger, thuis blijven terwijl je een gevaar bent voor jezelf.
Klik om te vergroten...

Ik denk idd dat iedereen in een crisis situatie een bed moet krijgen ik de ggz.
Goed dat je het na vraagt.
Dat geeft je ook duidelijkheid en rust.

Alinde zei:
Ik ben echt wel suïcidaal geweest in oktober.
Klik om te vergroten...

Heftig.
Gelukkig niet gedaan.
Ik weet wel als je bv naast het spoor staat dat de politie je moet meenemen en over moet dragen aan een zorginstelling. Je hoeft dan niet de cel in. Maar volgens mij zit er vooral een urenbeperking op crisisbed.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mwah ik heb wel gevaarlijke dingen gedaan. Ik denk dat GGZ een beetje kop in het zand steekt in sommige situaties.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Typisch zo’n dag waarop ik vroeger ging gebruiken. Regen, moe, vanmiddag en vanavond geen verplichtingen. Gewoon maar uitzitten en uitrusten deze dag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gisteren de casemanager van de kliniek kort gesproken, omdat hij nog contact heeft met mijn vriend. Heel fijn om hem weer even te zien. Hij was blij dat ik mezelf herpakt heb en dat ik weer vaker alleen thuis kan zijn.
Vriend heeft in februari tijdens opname een terugval gehad en is nu 9 maanden clean. Daarvoor was hij ook al een tijd clean. De meeste mensen hadden niet verwacht dat hij na zijn opname clean zou blijven.
Ik ben nu ruim een maand clean, het is een begin. Het scheelt dat ik niet uit een omgeving kom die om drank en drugs draait.

Ben echt moe na gisteren, eerst dagbehandeling en toen die volleybal met allemaal nieuwe mensen, handjes schudden etc. Volleybal helpt mijn wel om te stoppen met piekeren. Daar heb je geen tijd voor als je de hele tijd moet opletten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...40
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."