#1
Ik heb een zware dag achter de rug gehad , wist niet waar ik het zoeken moest , vooral met de kids ik wil hun nooit te kort doen dus ik moest echt huilen toen ze me van alles vroegen en dat papa dan moest zeggen kom ik doe t wel
Wat vind je gevaarlijk? De kans dat je in levensgevaar komt is denk ik klein, maar een ‘heftige afkick’ lijkt me waarschijnlijk en dat is zeker niet gezond. De maximale dagelijkse dosis tramadol is eigenlijk 400 mg. Daar zit je ver boven. Als je tijdens de afkick niet onder medische supervisie staat is er waarschijnlijk niemand die kan ingrijpen als het echt mis zou gaan. Dus ik heb wel wat bedenkingen bij je plan.Ja dat klopt , zou het gevaren met zich mee kunnen brengen als ik in een keer stop? Of word het dan alleen een heftige afkick ?
Je hoeft je echt niet te schamen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Bespreek jouw situatie om te beginnen met je huisarts.Nouja dat is dus het punt niemand weet dat ik hier aan verslaafd ben , ik durf er ook niet voor uit te komen omdat ik niet weet hoe mijn man gaat reageren , ik heb ook 2 kleine kinderen dus ik wil het allemaal niet op t spel zetten het moet gewoon afgelopen zijn nou
Ik denk dat ik gewoon ga doen of ik een zware griep heb , de wilskracht is er echt wel dus ik ga liever een week door een hel dan dat ik eerlijk moet zijn en iedereen overstuur ga maken. Als ik het bijv elke dag met 100 mg zou afbouwen , heeft dat ook zin denk je of gaat dat dan te snel ?Wat vind je gevaarlijk? De kans dat je in levensgevaar komt is denk ik klein, maar een ‘heftige afkick’ lijkt me waarschijnlijk en dat is zeker niet gezond. De maximale dagelijkse dosis tramadol is eigenlijk 400 mg. Daar zit je ver boven. Als je tijdens de afkick niet onder medische supervisie staat is er waarschijnlijk niemand die kan ingrijpen als het echt mis zou gaan. Dus ik heb wel wat bedenkingen bij je plan.
Vraag is ook: als je heftige ontwenningsverschijnselen krijgt, hoe ga je dat uitleggen aan je omgeving?
Normaal gesproken zou je ongeveer 5 tot 10 % van je dosis afhalen per week, dus 100 mg per dag is nog steeds snel.Als ik het bijv elke dag met 100 mg zou afbouwen , heeft dat ook zin denk je of gaat dat dan te snel ?
Ik wil het ook voor mezelf. Ik wil graag oud worden en me kinderen kinderen zien krijgen. Dat houd ik in me achterhoofd.Ik ga het toch eerst zelf proberen , en als dat niet lukt dan ga ik hulp zoeken
Wil je tips en hulp of gewoon iemand om mee te praten dan mag je mij berichtenHallo ,
ik had nooit gedacht dat ik hier ooit over zou praten maar ik ben verslaafd geraakt aan Tramadol. Zo’n 2 jaar geleden is het begonnen, van 4 per dag naar nu wel 20 per dag (50mg).
ik ben er nu gewoon helemaal klaar mee. Ik haat mezelf dat ik het zo ver heb laten komen. Nu is het deze week nog herfst vakantie dus ik wil mijn kinderen (2&4) dit niet aan doen. Ik ben vastberaden om zaterdag te gaan stoppen. Ik ben wel een beetje bang voor de afkickverschijnselen. Ik heb ook al geprobeerd het af te bouwen maar dat werkt gewoon niet bij mij. Dan denk ik elke keer ag vandaag nog maar 1 extra en dat ben ik zo weer terug bij af.
ik heb ook niemand om mee te praten dus dat was een beetje mijn doel van dit forum.
hopend dat iemand met deze ervaring wat kan vertellen , of dat iemand me er een beetje door heen sleept door is een berichtje sturen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."