Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo , ik had nooit gedacht dat ik hier ooit over zou praten maar ik ben verslaafd geraakt aan Tramadol. Zo’n 2 jaar geleden is het begonnen, van 4 per dag naar nu wel 20 per dag (50mg). ik ben er nu gewoon helemaal klaar mee. Ik haat mezelf dat ik het zo ver heb laten komen. Nu is het deze week nog herfst vakantie dus ik wil mijn kinderen (2&4) dit niet aan doen. Ik ben vastberaden om zaterdag te gaan stoppen. Ik ben wel een beetje bang voor de afkickverschijnselen. Ik heb ook al geprobeerd het af te bouwen maar dat werkt gewoon niet bij mij. Dan denk ik elke keer ag vandaag nog maar 1 extra en dat ben ik zo weer terug bij af. ik heb ook niemand om mee te praten dus dat was een beetje mijn doel van dit forum. hopend dat iemand met deze ervaring wat kan vertellen , of dat iemand me er een beetje door heen sleept door is een berichtje sturen."
"Nouja dat is dus het punt niemand weet dat ik hier aan verslaafd ben , ik durf er ook niet voor uit te komen omdat ik niet weet hoe mijn man gaat reageren , ik heb ook 2 kleine kinderen dus ik wil het allemaal niet op t spel zetten het moet gewoon afgelopen zijn nou"
"Ja dat klopt , zou het gevaren met zich mee kunnen brengen als ik in een keer stop? Of word het dan alleen een heftige afkick ?"
"OtherShore zei: Wat vind je gevaarlijk? De kans dat je in levensgevaar komt is denk ik klein, maar een ‘heftige afkick’ lijkt me waarschijnlijk en dat is zeker niet gezond. De maximale dagelijkse dosis tramadol is eigenlijk 400 mg. Daar zit je ver boven. Als je tijdens de afkick niet onder medische supervisie staat is er waarschijnlijk niemand die kan ingrijpen als het echt mis zou gaan. Dus ik heb wel wat bedenkingen bij je plan. Vraag is ook: als je heftige ontwenningsverschijnselen krijgt, hoe ga je dat uitleggen aan je omgeving? Klik om te vergroten... Ik denk dat ik gewoon ga doen of ik een zware griep heb , de wilskracht is er echt wel dus ik ga liever een week door een hel dan dat ik eerlijk moet zijn en iedereen overstuur ga maken. Als ik het bijv elke dag met 100 mg zou afbouwen , heeft dat ook zin denk je of gaat dat dan te snel ?"
"JaqJaq zei: Ik ga het toch eerst zelf proberen , en als dat niet lukt dan ga ik hulp zoeken Klik om te vergroten... Ik wil het ook voor mezelf. Ik wil graag oud worden en me kinderen kinderen zien krijgen. Dat houd ik in me achterhoofd."
"Mowgli33 zei: Ik ben vandaag 10 maanden clean van tramadol. Ik gebruikte het 7 jaar (na ontstekingen voorgeschreven gekregen maar te afhankelijk geworden en zelf besteld) 400mg en kreeg in de kliniek een afbouwschema van 2,5 week. Ik ging door een hel. Nu is het nog steeds af en toe moeilijk, het leren leven zonder euforie en verdoving. De eerste stap, stap 1 begint met erkennen van je probleem waarna je in stap 2 en 3 hulp kan zoeken/krijgen die je nodig hebt, Succes! Klik om te vergroten..."
"Ik weet ook heel goed dat dit niet kan. Mijn man is een bedrijf aan het opbouwen en werkt z’n eigen een slag in de rondte en ik ga elke keer het geld daar aan uit geven. Terwijl ik niet eens meer die euforie voel van hoe het in het begin was, dat is allang weg. Ik word juist gestresst van het idee dat ik zo stiekem loop te doen en verkeerd bezig ben. En al helemaal voor m’n kinderen. Ik ga het proberen zaterdag, ik ga ook gewoon alles weg gooien dus ik heb dan ook de kans niet om iets te pakken ik moet er maar door heen. Ik zal nog laten weten hoe het gaat bedankt voor de berichten allemaal !"
"dupont zei: Zoek nou hulp. Dit gaat echt niet goed komen zo. Je kunt niet clean worden voor een ander, alleen voor jezelf. Klik om te vergroten... Ik ga het toch eerst zelf proberen , en als dat niet lukt dan ga ik hulp zoeken"
"dupont zei: Met Opiaten kun je prima oud worden, zeker met farmaceutische. Ga ze langzaam afbouwen joh. Je gaat lijden puur uit schaamte. Hoeft echt niet. Klik om te vergroten... Ik snap dat er vele denken zoek hulp. Ik ben geboren op het woonwagenkamp en ook zeer streng opgevoed , op t kamp maken ze drugs (ik niet hoor 😆) maar het zelf gebruiken is me echt altijd verboden. In onze cultuur is ook dat je je vader en moeder op handen draagt. Het zou echt een grote schande zijn als dit uit komt. Ik wil gewoon ook mezelf de schande besparen en mijn familie ook. misschien snap je nu een beetje waarom ik Liever geen hulp wil zoek"
"Jullie zullen wel gek van mij worden Maarja ik heb ook echt niemand waar ik mee kan praten dus sorry voor het ongemak 😆"