Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan Tramadol en nu afkicken

Verslaafd aan Tramadol en nu afkicken

71 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
JaqJaq zei:
Hallo ,

ik had nooit gedacht dat ik hier ooit over zou praten maar ik ben verslaafd geraakt aan Tramadol. Zo’n 2 jaar geleden is het begonnen, van 4 per dag naar nu wel 20 per dag (50mg).
ik ben er nu gewoon helemaal klaar mee. Ik haat mezelf dat ik het zo ver heb laten komen. Nu is het deze week nog herfst vakantie dus ik wil mijn kinderen (2&4) dit niet aan doen. Ik ben vastberaden om zaterdag te gaan stoppen. Ik ben wel een beetje bang voor de afkickverschijnselen. Ik heb ook al geprobeerd het af te bouwen maar dat werkt gewoon niet bij mij. Dan denk ik elke keer ag vandaag nog maar 1 extra en dat ben ik zo weer terug bij af.
ik heb ook niemand om mee te praten dus dat was een beetje mijn doel van dit forum.
hopend dat iemand met deze ervaring wat kan vertellen , of dat iemand me er een beetje door heen sleept door is een berichtje sturen.
Klik om te vergroten...
Wil je tips en hulp of gewoon iemand om mee te praten dan mag je mij berichten
Ik heb zelf zo'n verslaving gehad en erger, weet precies het ritueeltje

Hou je taai, je kunt het.
De pijn is maar tijdelijk, je lichaam zal herstellen
Wat is een paar weken en maanden in pijn, als je daarna het gemaakt kan hebben
Leef je leven vrij
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben vandaag 10 maanden clean van tramadol. Ik gebruikte het 7 jaar (na ontstekingen voorgeschreven gekregen maar te afhankelijk geworden en zelf besteld) 400mg en kreeg in de kliniek een afbouwschema van 2,5 week. Ik ging door een hel. Nu is het nog steeds af en toe moeilijk, het leren leven zonder euforie en verdoving.
De eerste stap, stap 1 begint met erkennen van je probleem waarna je in stap 2 en 3 hulp kan zoeken/krijgen die je nodig hebt, Succes!
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mowgli33 zei:
Ik ben vandaag 10 maanden clean van tramadol. Ik gebruikte het 7 jaar (na ontstekingen voorgeschreven gekregen maar te afhankelijk geworden en zelf besteld) 400mg en kreeg in de kliniek een afbouwschema van 2,5 week. Ik ging door een hel. Nu is het nog steeds af en toe moeilijk, het leren leven zonder euforie en verdoving.
De eerste stap, stap 1 begint met erkennen van je probleem waarna je in stap 2 en 3 hulp kan zoeken/krijgen die je nodig hebt, Succes!
Klik om te vergroten...
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet ook heel goed dat dit niet kan. Mijn man is een bedrijf aan het opbouwen en werkt z’n eigen een slag in de rondte en ik ga elke keer het geld daar aan uit geven. Terwijl ik niet eens meer die euforie voel van hoe het in het begin was, dat is allang weg. Ik word juist gestresst van het idee dat ik zo stiekem loop te doen en verkeerd bezig ben. En al helemaal voor m’n kinderen. Ik ga het proberen zaterdag, ik ga ook gewoon alles weg gooien dus ik heb dan ook de kans niet om iets te pakken ik moet er maar door heen. Ik zal nog laten weten hoe het gaat bedankt voor de berichten allemaal !
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
JaqJaq zei:
Ik weet ook heel goed dat dit niet kan. Mijn man is een bedrijf aan het opbouwen en werkt z’n eigen een slag in de rondte en ik ga elke keer het geld daar aan uit geven. Terwijl ik niet eens meer die euforie voel van hoe het in het begin was, dat is allang weg. Ik word juist gestresst van het idee dat ik zo stiekem loop te doen en verkeerd bezig ben. En al helemaal voor m’n kinderen. Ik ga het proberen zaterdag, ik ga ook gewoon alles weg gooien dus ik heb dan ook de kans niet om iets te pakken ik moet er maar door heen. Ik zal nog laten weten hoe het gaat bedankt voor de berichten allemaal !
Klik om te vergroten...
Zoek nou hulp. Dit gaat echt niet goed komen zo. Je kunt niet clean worden voor een ander, alleen voor jezelf.
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Zoek nou hulp. Dit gaat echt niet goed komen zo. Je kunt niet clean worden voor een ander, alleen voor jezelf.
Klik om te vergroten...
Ik ga het toch eerst zelf proberen , en als dat niet lukt dan ga ik hulp zoeken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
JaqJaq zei:
Ik wil het ook voor mezelf. Ik wil graag oud worden en me kinderen kinderen zien krijgen. Dat houd ik in me achterhoofd.
Klik om te vergroten...
Met Opiaten kun je prima oud worden, zeker met farmaceutische. Ga ze langzaam afbouwen joh. Je gaat lijden puur uit schaamte. Hoeft echt niet.
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Met Opiaten kun je prima oud worden, zeker met farmaceutische. Ga ze langzaam afbouwen joh. Je gaat lijden puur uit schaamte. Hoeft echt niet.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat er vele denken zoek hulp. Ik ben geboren op het woonwagenkamp en ook zeer streng opgevoed , op t kamp maken ze drugs (ik niet hoor πŸ˜†) maar het zelf gebruiken is me echt altijd verboden. In onze cultuur is ook dat je je vader en moeder op handen draagt. Het zou echt een grote schande zijn als dit uit komt. Ik wil gewoon ook mezelf de schande besparen en mijn familie ook.
misschien snap je nu een beetje waarom ik Liever geen hulp wil zoek
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
JaqJaq zei:
Ik snap dat er vele denken zoek hulp. Ik ben geboren op het woonwagenkamp en ook zeer streng opgevoed , op t kamp maken ze drugs (ik niet hoor πŸ˜†) maar het zelf gebruiken is me echt altijd verboden. In onze cultuur is ook dat je je vader en moeder op handen draagt. Het zou echt een grote schande zijn als dit uit komt. Ik wil gewoon ook mezelf de schande besparen en mijn familie ook.
misschien snap je nu een beetje waarom ik Liever geen hulp wil zoek
Klik om te vergroten...
Oh dit snap ik wel. Zelf ook lang op het kamp gewoond, mensen snappen vaak de sociale controle en ellende niet als dit soort dingen uitkomen. Wat je wel gewoon kan doen is naar je huisarts die heeft geheimhoudingsplicht en kan je verder helpen met misschien een afbouwschema of eventuele andere opties. Zo zelf ook van de Benzos afgekickt zonder dat het uit kwam
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
JaqJaq zei:
Ik snap dat er vele denken zoek hulp. Ik ben geboren op het woonwagenkamp en ook zeer streng opgevoed , op t kamp maken ze drugs (ik niet hoor πŸ˜†) maar het zelf gebruiken is me echt altijd verboden. In onze cultuur is ook dat je je vader en moeder op handen draagt. Het zou echt een grote schande zijn als dit uit komt. Ik wil gewoon ook mezelf de schande besparen en mijn familie ook.
misschien snap je nu een beetje waarom ik Liever geen hulp wil zoek
Klik om te vergroten...
Als je cold turkey stopt komen ze er juist achter. Je gebruikt veel te veel om van de ene op de andere dag te kunnen stoppen.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#11
JaqJaq zei:
Ik snap dat er vele denken zoek hulp. Ik ben geboren op het woonwagenkamp en ook zeer streng opgevoed , op t kamp maken ze drugs (ik niet hoor πŸ˜†) maar het zelf gebruiken is me echt altijd verboden. In onze cultuur is ook dat je je vader en moeder op handen draagt. Het zou echt een grote schande zijn als dit uit komt. Ik wil gewoon ook mezelf de schande besparen en mijn familie ook.
misschien snap je nu een beetje waarom ik Liever geen hulp wil zoek
Klik om te vergroten...
Hulp zoeken betekent niet dat ze het te weten komen, je kan ook gewoon hulp zoeken bij de huisarts die heeft beroepsgeheim. Zoek op zijn minst hulp bij de huisarts.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Als je cold turkey stopt komen ze er juist achter. Je gebruikt veel te veel om van de ene op de andere dag te kunnen stoppen.
Klik om te vergroten...
Ligt er natuurlijk aan

De acute ontwenning kan je makkelijk maskeren als "ziek zijn" maar de mentale veranderingen gaan wel zwaar opvallen en mensen gaan zeker merken dat er iets aan de hand is met je
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ghbeetje zei:
Oh dit snap ik wel. Zelf ook lang op het kamp gewoond, mensen snappen vaak de sociale controle en ellende niet als dit soort dingen uitkomen. Wat je wel gewoon kan doen is naar je huisarts die heeft geheimhoudingsplicht en kan je verder helpen met misschien een afbouwschema of eventuele andere opties. Zo zelf ook van de Benzos afgekickt zonder dat het uit kwam
Klik om te vergroten...
Red pill zei:
Wil je tips en hulp of gewoon iemand om mee te praten dan mag je mij berichten
Ik heb zelf zo'n verslaving gehad en erger, weet precies het ritueeltje

Hou je taai, je kunt het.
De pijn is maar tijdelijk, je lichaam zal herstellen
Wat is een paar weken en maanden in pijn, als je daarna het gemaakt kan hebben
Leef je leven vrij
Klik om te vergroten...
Dit zijn de berichten die ik hoopte te krijgen dank u. Het klinkt misschien gek maar ik kijk er gewoon naar uit om te beginnen met het stoppen , alles in de prullenbak en weg ermee.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Succes zaterdag! Hou je ons op de hoogte hoe het je vergaat?
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Jullie zullen wel gek van mij worden Maarja ik heb ook echt niemand waar ik mee kan praten dus sorry voor het ongemak πŸ˜†
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Welkom op het forum!πŸ‘‹πŸ»

Ga je op eigen houtje afbouwen of doe je dit onder begeleiding? Het lijkt me slim om dit in samenspraak te doen met een professional zodat je afkick zo comfortabel mogelijk is.
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank voor jullie steun πŸ’“
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik voel me een vrouw van 80 die op een krukje moet zitten om de was op te vouwen is dit normaal.? Snel buiten adem , 0 energie. Of past dit er niet bij en zit ik me nu aan te stellen ? Mentaal gaat het eigenlijk wel goed alleen fysiek voel ik me heel zwak
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
het kan helaas echt nog wel effe duren
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het stoppen met opioΓ―den is geen kleinigheid.
Zelfs van de minder zware types kun je nog lang beroerd zijn ..
Houd vol, je bent goed op weg!
Het zou zonde zijn als je terugvalt want dan heb je voor niets zo geleden.
Het is nu echt een kwestie van doorzetten en het wordt straks echt beter!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."