Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan Tramadol en nu afkicken

Verslaafd aan Tramadol en nu afkicken

71 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Kan niet zeggen dat het vandaag beter gaat, heb zo’n buikpijn , alles wat ik eet komt er daarna weer uit. Had gehoopt dat het vandaag wat beter ging maar helaas 😔
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo ,

ik had nooit gedacht dat ik hier ooit over zou praten maar ik ben verslaafd geraakt aan Tramadol. Zo’n 2 jaar geleden is het begonnen, van 4 per dag naar nu wel 20 per dag (50mg).
ik ben er nu gewoon helemaal klaar mee. Ik haat mezelf dat ik het zo ver heb laten komen. Nu is het deze week nog herfst vakantie dus ik wil mijn kinderen (2&4) dit niet aan doen. Ik ben vastberaden om zaterdag te gaan stoppen. Ik ben wel een beetje bang voor de afkickverschijnselen. Ik heb ook al geprobeerd het af te bouwen maar dat werkt gewoon niet bij mij. Dan denk ik elke keer ag vandaag nog maar 1 extra en dat ben ik zo weer terug bij af.
ik heb ook niemand om mee te praten dus dat was een beetje mijn doel van dit forum.
hopend dat iemand met deze ervaring wat kan vertellen , of dat iemand me er een beetje door heen sleept door is een berichtje sturen.
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nouja dat is dus het punt niemand weet dat ik hier aan verslaafd ben , ik durf er ook niet voor uit te komen omdat ik niet weet hoe mijn man gaat reageren , ik heb ook 2 kleine kinderen dus ik wil het allemaal niet op t spel zetten het moet gewoon afgelopen zijn nou
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
@JaqJaq klopt het dat je 20 keer per dag 50 mg tramadol neemt? Want dat zou dan 1000 mg tramadol per dag zijn. Dat is een flinke hoeveelheid. Normaal gesproken zou je dan wel af moeten bouwen.
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat klopt , zou het gevaren met zich mee kunnen brengen als ik in een keer stop? Of word het dan alleen een heftige afkick ?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
JaqJaq zei:
Ja dat klopt , zou het gevaren met zich mee kunnen brengen als ik in een keer stop? Of word het dan alleen een heftige afkick ?
Klik om te vergroten...
Wat vind je gevaarlijk? De kans dat je in levensgevaar komt is denk ik klein, maar een ‘heftige afkick’ lijkt me waarschijnlijk en dat is zeker niet gezond. De maximale dagelijkse dosis tramadol is eigenlijk 400 mg. Daar zit je ver boven. Als je tijdens de afkick niet onder medische supervisie staat is er waarschijnlijk niemand die kan ingrijpen als het echt mis zou gaan. Dus ik heb wel wat bedenkingen bij je plan.

Vraag is ook: als je heftige ontwenningsverschijnselen krijgt, hoe ga je dat uitleggen aan je omgeving?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
JaqJaq zei:
Nouja dat is dus het punt niemand weet dat ik hier aan verslaafd ben , ik durf er ook niet voor uit te komen omdat ik niet weet hoe mijn man gaat reageren , ik heb ook 2 kleine kinderen dus ik wil het allemaal niet op t spel zetten het moet gewoon afgelopen zijn nou
Klik om te vergroten...
Je hoeft je echt niet te schamen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Bespreek jouw situatie om te beginnen met je huisarts.
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Wat vind je gevaarlijk? De kans dat je in levensgevaar komt is denk ik klein, maar een ‘heftige afkick’ lijkt me waarschijnlijk en dat is zeker niet gezond. De maximale dagelijkse dosis tramadol is eigenlijk 400 mg. Daar zit je ver boven. Als je tijdens de afkick niet onder medische supervisie staat is er waarschijnlijk niemand die kan ingrijpen als het echt mis zou gaan. Dus ik heb wel wat bedenkingen bij je plan.

Vraag is ook: als je heftige ontwenningsverschijnselen krijgt, hoe ga je dat uitleggen aan je omgeving?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik gewoon ga doen of ik een zware griep heb , de wilskracht is er echt wel dus ik ga liever een week door een hel dan dat ik eerlijk moet zijn en iedereen overstuur ga maken. Als ik het bijv elke dag met 100 mg zou afbouwen , heeft dat ook zin denk je of gaat dat dan te snel ?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
JaqJaq zei:
Als ik het bijv elke dag met 100 mg zou afbouwen , heeft dat ook zin denk je of gaat dat dan te snel ?
Klik om te vergroten...
Normaal gesproken zou je ongeveer 5 tot 10 % van je dosis afhalen per week, dus 100 mg per dag is nog steeds snel.

Ik kan geen goede inschatting maken van de risico’s, maar voorzichtigheid is wel geboden bij plotseling stoppen met een hoge dosis tramadol. Dus ik zou je willen aanraden om te overleggen met je huisarts. Dan hoeft je omgeving er nog steeds niet van af te weten, maar dan kijkt er in ieder geval een professional mee.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed dat je aan de bel trekt. Zoals anderen al aangeven: goed om onder professionele begeleiding af te bouwen. Dat brengt je ook in positie om na te denken over de zorg voor je kids in deze tussentijd en hoe dat te organiseren. Dat brengt jou gelijk weer extra rust tijdens de afkick zelf. Daar zijn jij en de kids allen bij gebaad.
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#11
JaqJaq zei:
Ik ga het toch eerst zelf proberen , en als dat niet lukt dan ga ik hulp zoeken
Klik om te vergroten...
Ik wil het ook voor mezelf. Ik wil graag oud worden en me kinderen kinderen zien krijgen. Dat houd ik in me achterhoofd.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
JaqJaq zei:
Hallo ,

ik had nooit gedacht dat ik hier ooit over zou praten maar ik ben verslaafd geraakt aan Tramadol. Zo’n 2 jaar geleden is het begonnen, van 4 per dag naar nu wel 20 per dag (50mg).
ik ben er nu gewoon helemaal klaar mee. Ik haat mezelf dat ik het zo ver heb laten komen. Nu is het deze week nog herfst vakantie dus ik wil mijn kinderen (2&4) dit niet aan doen. Ik ben vastberaden om zaterdag te gaan stoppen. Ik ben wel een beetje bang voor de afkickverschijnselen. Ik heb ook al geprobeerd het af te bouwen maar dat werkt gewoon niet bij mij. Dan denk ik elke keer ag vandaag nog maar 1 extra en dat ben ik zo weer terug bij af.
ik heb ook niemand om mee te praten dus dat was een beetje mijn doel van dit forum.
hopend dat iemand met deze ervaring wat kan vertellen , of dat iemand me er een beetje door heen sleept door is een berichtje sturen.
Klik om te vergroten...
Wil je tips en hulp of gewoon iemand om mee te praten dan mag je mij berichten
Ik heb zelf zo'n verslaving gehad en erger, weet precies het ritueeltje

Hou je taai, je kunt het.
De pijn is maar tijdelijk, je lichaam zal herstellen
Wat is een paar weken en maanden in pijn, als je daarna het gemaakt kan hebben
Leef je leven vrij
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben vandaag 10 maanden clean van tramadol. Ik gebruikte het 7 jaar (na ontstekingen voorgeschreven gekregen maar te afhankelijk geworden en zelf besteld) 400mg en kreeg in de kliniek een afbouwschema van 2,5 week. Ik ging door een hel. Nu is het nog steeds af en toe moeilijk, het leren leven zonder euforie en verdoving.
De eerste stap, stap 1 begint met erkennen van je probleem waarna je in stap 2 en 3 hulp kan zoeken/krijgen die je nodig hebt, Succes!
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mowgli33 zei:
Ik ben vandaag 10 maanden clean van tramadol. Ik gebruikte het 7 jaar (na ontstekingen voorgeschreven gekregen maar te afhankelijk geworden en zelf besteld) 400mg en kreeg in de kliniek een afbouwschema van 2,5 week. Ik ging door een hel. Nu is het nog steeds af en toe moeilijk, het leren leven zonder euforie en verdoving.
De eerste stap, stap 1 begint met erkennen van je probleem waarna je in stap 2 en 3 hulp kan zoeken/krijgen die je nodig hebt, Succes!
Klik om te vergroten...
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet ook heel goed dat dit niet kan. Mijn man is een bedrijf aan het opbouwen en werkt z’n eigen een slag in de rondte en ik ga elke keer het geld daar aan uit geven. Terwijl ik niet eens meer die euforie voel van hoe het in het begin was, dat is allang weg. Ik word juist gestresst van het idee dat ik zo stiekem loop te doen en verkeerd bezig ben. En al helemaal voor m’n kinderen. Ik ga het proberen zaterdag, ik ga ook gewoon alles weg gooien dus ik heb dan ook de kans niet om iets te pakken ik moet er maar door heen. Ik zal nog laten weten hoe het gaat bedankt voor de berichten allemaal !
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
JaqJaq zei:
Ik weet ook heel goed dat dit niet kan. Mijn man is een bedrijf aan het opbouwen en werkt z’n eigen een slag in de rondte en ik ga elke keer het geld daar aan uit geven. Terwijl ik niet eens meer die euforie voel van hoe het in het begin was, dat is allang weg. Ik word juist gestresst van het idee dat ik zo stiekem loop te doen en verkeerd bezig ben. En al helemaal voor m’n kinderen. Ik ga het proberen zaterdag, ik ga ook gewoon alles weg gooien dus ik heb dan ook de kans niet om iets te pakken ik moet er maar door heen. Ik zal nog laten weten hoe het gaat bedankt voor de berichten allemaal !
Klik om te vergroten...
Zoek nou hulp. Dit gaat echt niet goed komen zo. Je kunt niet clean worden voor een ander, alleen voor jezelf.
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Zoek nou hulp. Dit gaat echt niet goed komen zo. Je kunt niet clean worden voor een ander, alleen voor jezelf.
Klik om te vergroten...
Ik ga het toch eerst zelf proberen , en als dat niet lukt dan ga ik hulp zoeken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
JaqJaq zei:
Ik wil het ook voor mezelf. Ik wil graag oud worden en me kinderen kinderen zien krijgen. Dat houd ik in me achterhoofd.
Klik om te vergroten...
Met Opiaten kun je prima oud worden, zeker met farmaceutische. Ga ze langzaam afbouwen joh. Je gaat lijden puur uit schaamte. Hoeft echt niet.
M
Mama1234Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Met Opiaten kun je prima oud worden, zeker met farmaceutische. Ga ze langzaam afbouwen joh. Je gaat lijden puur uit schaamte. Hoeft echt niet.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat er vele denken zoek hulp. Ik ben geboren op het woonwagenkamp en ook zeer streng opgevoed , op t kamp maken ze drugs (ik niet hoor 😆) maar het zelf gebruiken is me echt altijd verboden. In onze cultuur is ook dat je je vader en moeder op handen draagt. Het zou echt een grote schande zijn als dit uit komt. Ik wil gewoon ook mezelf de schande besparen en mijn familie ook.
misschien snap je nu een beetje waarom ik Liever geen hulp wil zoek
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
JaqJaq zei:
Ik snap dat er vele denken zoek hulp. Ik ben geboren op het woonwagenkamp en ook zeer streng opgevoed , op t kamp maken ze drugs (ik niet hoor 😆) maar het zelf gebruiken is me echt altijd verboden. In onze cultuur is ook dat je je vader en moeder op handen draagt. Het zou echt een grote schande zijn als dit uit komt. Ik wil gewoon ook mezelf de schande besparen en mijn familie ook.
misschien snap je nu een beetje waarom ik Liever geen hulp wil zoek
Klik om te vergroten...
Oh dit snap ik wel. Zelf ook lang op het kamp gewoond, mensen snappen vaak de sociale controle en ellende niet als dit soort dingen uitkomen. Wat je wel gewoon kan doen is naar je huisarts die heeft geheimhoudingsplicht en kan je verder helpen met misschien een afbouwschema of eventuele andere opties. Zo zelf ook van de Benzos afgekickt zonder dat het uit kwam

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."