#1
Ik zou dan worden opgenomen in Iriszorg Wolfheze. Maar als ik de recensies daarvan lees word je ook niet vrolijk van. En het gaat hier almaar slechter en slechter..
Het is allemaal tijdelijk. Je hebt niets te verliezen, alleen maar winst te behalen.Er is gewoon geen hulp voor mij. Ik kamp met angst en paniekaanvallen, depressie, benzo verslaving en 3mmc verslaving. Ik lig al maanden op bed. En een verslavingskliniek is voor mij veel te intensief qua programma. Dat houdt ik nooit vol
En in klinieken worden de benzos ook veels te snel afgebouwd dat zeg je zelf. Dus er is gewoon geen passende hulp voor mij. Ik zie het niet meer zitten en dit wordt langzaam mijn dood.. 😢
Ik zei niet "te" snel maar ze doen het wel snel ja. Maar of dat beter is of niet zal per persoon verschillen. Ikzelf was blij met de snelle methode hoewel zwaar, je bent er wel relatief snel van af. Trek je de pleister er langzaam af of snel... beide hebben voor en nadelen.Er is gewoon geen hulp voor mij. Ik kamp met angst en paniekaanvallen, depressie, benzo verslaving en 3mmc verslaving. Ik lig al maanden op bed. En een verslavingskliniek is voor mij veel te intensief qua programma. Dat houdt ik nooit vol
En in klinieken worden de benzos ook veels te snel afgebouwd dat zeg je zelf. Dus er is gewoon geen passende hulp voor mij. Ik zie het niet meer zitten en dit wordt langzaam mijn dood.. 😢
Heb ik al een paar keer herhaald: Trubendorffer, Jellinek, Brijder. Daarvan heeft Trubendorffer de hoogste rating op Zorgkaartnederland. En hun locatie in Utrecht zou voor jou ook goed met het OV bereikbaar moeten zijn want het zit vlakbij Utrecht Centraal. Reiskosten worden vergoed door de zorgverzekeraar als je ver weg woont (zie: hardheidsclausule van je zorgverzekeraar).Noem eens een paar goede klinieken dan?
Ik waardeer het meedenken hoor. Maar lees je wel goed? Trubendorfer heeft helemaal geen kliniek voor opname. Ik heb toch al eerder aangegeven dat ambulante behandeling niet werkt. En die andere klinieken waar je mee komt zijn geen dubbeldiagnose klinieken.Heb ik al een paar keer herhaald: Trubendorffer, Jellinek, Brijder. Daarvan heeft Trubendorffer de hoogste rating op Zorgkaartnederland. En hun locatie in Utrecht zou voor jou ook goed met het OV bereikbaar moeten zijn want het zit vlakbij Utrecht Centraal. Reiskosten worden vergoed door de zorgverzekeraar als je ver weg woont (zie: hardheidsclausule van je zorgverzekeraar).
![]()
Hulp bij jouw dubbele diagnose | Trubendorffer
Een verslaving gaat vaak samen met psychische klachten. Bel nu voor een intake via ☎085 - 580 0058, dan kunnen we je direct helpen bij dubbele diagnose.www.trubendorffer.nl
Ik geef verschillende opties waaruit je kunt kiezen.Ik waardeer het meedenken hoor. Maar lees je wel goed? Trubendorfer heeft helemaal geen kliniek voor opname. Ik heb toch al eerder aangegeven dat ambulante behandeling niet werkt. En die andere klinieken waar je mee komt zijn geen dubbeldiagnose klinieken.
Ik waardeer het meedenken hoor. Maar lees je wel goed? Trubendorfer heeft helemaal geen kliniek voor opname. Ik heb toch al eerder aangegeven dat ambulante behandeling niet werkt. En die andere klinieken waar je mee komt zijn geen dubbeldiagnose klinieken.
Jellinek en Brijder zijn beide geen opties. Je mag daar niet roken. En mensen hier op het forum kunnen wel mooi zeggen dat dat mooi meegenomen is, maar als ik van het roken af wil komen ga ik het boek van Allan Carr wel lezen. Dat is niet mijn hoofdprobleem.Ik geef verschillende opties waaruit je kunt kiezen.
Trubendorfer heeft de hoogse rating, voor als je de reviews het belangrijkst vindt. En ze bieden een gesloten detox. Daarna is de behandeling ambulant inderdaad. Of dat wel of niet passend is hangt af van hoe (niet-)ondersteunend je persoonlijke omgeving is bij het stoppen. Daar hebben we het al over gehad. Ik heb daarbij niet heel veel dingen gehoord die specifiek in de weg staan van een ambulante behandeling.
Maar in het geval dat echt alleen een poliklinische behandeling passend is, dan is er de optie Jellinek nog. Die zit ook in Utrecht vlakbij het station. Jellinek behandelt absoluut wel dubbele diagnoses, en zeker de dingen waar jij last van hebt, want er zit een grote samenhang tussen de klachten die je hebt. Ik denk dat meer cliënten wel last hebben van angst en depressie naast hun verslaving dan dat er cliënten zijn die dat niet hebben. Daarnaast heeft Jellinek op Zorgkaartnederland ook een heel hoge rating.
Brijder biedt zelfs verschillende trajecten aan voor verschillende soorten dubbele diagnoses. Die zijn dus extra gespecialiseerd in dubbele diagnoses. Ze noemen het een geïntegreerde aanpak, waarbij ze een behandeling op maat maken waarbij ze gebruik maken van verschillende expertises op verschillende plekken. Zo kunnen ze de behandeling aanpakken die tegelijkertijd op verslaving is gericht, en dingen als angst, trauma, relaties, en/of persoonlijkheidsstoornissen.
Die instellingen doen dat omdat ze evidence-based werken en de beschikbare medisch-wetenschappelijke literatuur laat zien dat het effectiever is om alle verslavingen in één keer te behandelen.Jellinek en Brijder zijn beide geen opties. Je mag daar niet roken. En mensen hier op het forum kunnen wel mooi zeggen dat dat mooi meegenomen is, maar als ik van het roken af wil komen ga ik het boek van Allan Carr wel lezen. Dat is niet mijn hoofdprobleem.
En de reden dat deze klinieken rookvrij zijn, is omdat ze dan subsidie krijgen.
Dus je laat je gehele toekomst afhangen van een paar weken niet roken?Jellinek en Brijder zijn beide geen opties. Je mag daar niet roken. En mensen hier op het forum kunnen wel mooi zeggen dat dat mooi meegenomen is, maar als ik van het roken af wil komen ga ik het boek van Allan Carr wel lezen. Dat is niet mijn hoofdprobleem.
Het gaat over een opname van 6 maanden lees ik op de website van brijder bij dubbele diagnose. Dat is geen paar weken.Dus je laat je gehele toekomst afhangen van een paar weken niet roken?
Ik denk dat je beter eerst kan informeren bij ze ipv zelf opzoeken want opname voor een dubbele diagnose is vaak niet nodig. Opname is voor de detox en de langste die in detox zat bij de brijder was 8 weken en die man had het record daar.Het gaat over een opname van 6 maanden lees ik op de website van brijder bij dubbele diagnose. Dat is geen paar weken.
Ja klopt. Ik moet al van de 3mmc en de benzos afkicken en dan moet ik ook nog stoppen met roken. Dat wordt een hel voor mij. Ik ken mezelf jammergenoeg, dat ik dan na een paar dagen weer thuis ben.Ik denk dat je beter eerst kan informeren bij ze ipv zelf opzoeken want opname voor een dubbele diagnose is vaak niet nodig. Opname is voor de detox en de langste die in detox zat bij de brijder was 8 weken en die man had het record daar.
Maar dan nog, je laat je gehele levensgeluk afhangen van een paar maanden niet roken?
Ik dacht ook zo. Ik moest van de Benzo, van de hero en van de Spice afkicken. Deze drie staan in de top 5 van de meest hardnekkige verslavingen.Ja klopt. Ik moet al van de 3mmc en de benzos afkicken en dan moet ik ook nog stoppen met roken. Dat wordt een hel voor mij. Ik ken mezelf jammergenoeg, dat ik dan na een paar dagen weer thuis ben.
Ah oké.De zorg in Nederland is echt dramatisch. En maar geld uitgeven aan asiel en andere landen.
Ja het is allemaal kut hier.Nu ik zelf meemaak hoe het is om in de dergelijke situatie te zitten maakt me echt boos hoe de zorg hier in Nederland geregeld is.
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man! In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.Ah oké.
Ja het is allemaal kut hier.
Wat zou je ondanks alle kut Zorg hier dan wel zelf kunnen doen?
Focus op wat je wel zelf kunt doen.
Daar hoor ik je namelijk niet over.
Succes verder, ik check uit hier.
Probeer dankbaar te zijn voor wat er wel is 🙏
Je kunt boos zijn op het Nederlandse zorgsysteem, boos zijn op geld dat naar asiel of ontwikkelingshulp gaat, boos zijn op je eerdere programma’s. Wees boos op de hele wereld. Puntje bij paaltje sta jij hier dus zo te lezen voor de zoveelste keer op een cruciaal kruispunt in jouw leven en heb je het zo ver laten komen. Je zoekt het veel te veel buiten jezelf en je neemt hier van niemand iets aan.Je hebt geen flauw idee waar je over praat man! In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.
Ik heb 2 keer opgenomen gezeten in een kliniek. 2 jaar geleden voor de benzos in zuid afrika. Ik zat daar op 7,5 mg lorazepam per dag toen ik binnenkwam en depressie/angsten. Ze bouwden alles binnen 1,5 week af en lag te trillen op de grond en kon aan geen sessie meedoen daar.
Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.
Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van trauma’s opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.
En allemaal beloofden ze van te voren gouden bergen, maar het bleken alleen maar geldmachines te zijn. Voor mij 10 anderen.
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man!
In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.
Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.
Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van trauma’s opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."