Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp bij zoeken dubbeldiagnose kliniek angst en verslaving

Hulp bij zoeken dubbeldiagnose kliniek angst en verslaving

100 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou dan worden opgenomen in Iriszorg Wolfheze. Maar als ik de recensies daarvan lees word je ook niet vrolijk van. En het gaat hier almaar slechter en slechter..
_

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
_shikantaza
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Italo zei:
Er is gewoon geen hulp voor mij. Ik kamp met angst en paniekaanvallen, depressie, benzo verslaving en 3mmc verslaving. Ik lig al maanden op bed. En een verslavingskliniek is voor mij veel te intensief qua programma. Dat houdt ik nooit vol

En in klinieken worden de benzos ook veels te snel afgebouwd dat zeg je zelf. Dus er is gewoon geen passende hulp voor mij. Ik zie het niet meer zitten en dit wordt langzaam mijn dood.. 😢
Klik om te vergroten...
Het is allemaal tijdelijk. Je hebt niets te verliezen, alleen maar winst te behalen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Italo zei:
Er is gewoon geen hulp voor mij. Ik kamp met angst en paniekaanvallen, depressie, benzo verslaving en 3mmc verslaving. Ik lig al maanden op bed. En een verslavingskliniek is voor mij veel te intensief qua programma. Dat houdt ik nooit vol

En in klinieken worden de benzos ook veels te snel afgebouwd dat zeg je zelf. Dus er is gewoon geen passende hulp voor mij. Ik zie het niet meer zitten en dit wordt langzaam mijn dood.. 😢
Klik om te vergroten...
Ik zei niet "te" snel maar ze doen het wel snel ja. Maar of dat beter is of niet zal per persoon verschillen. Ikzelf was blij met de snelle methode hoewel zwaar, je bent er wel relatief snel van af. Trek je de pleister er langzaam af of snel... beide hebben voor en nadelen.

En
Natuurlijk is er hulp voor jou want de dingen waar jij nu last van hebt heeft >80% van alle verslaafden die in detox zitten last van. Zo zijn er vele duizenden en duizenden voor jou geweest waar ook nog eens vele er dieper inzaten, langer, meer namen enzt.... Als je wil dan kan ook jij stoppen.

Ik heb ook echt op vele momenten gedacht dat het nooit meer goed zou komen maar ondertussen 2 jaar later kan ik toch mooi zeggen ervan af te zijn en me vele malen weer beter voel dan in gebruik. Heeft veel tijd gekost, veel emoties, veel schuldgevoelens, veel energie, wanhoop, depressie enz. Het is een ongelofelijke zware strijd maar ooooh wat voelt het fijn als je kan zeggen dat je het overwonnen hebt.

Sterker dan ooit kom je er weer uit, met vele wijze lessen over jezelf. Ga dit aan, geef de moed niet op want ook jij kan dit echt waar.


(Voor jou beeldvorming... Ik zat voor Benzo, opiaten en Spice in de detox 2 jaar terug.)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Italo zei:
Noem eens een paar goede klinieken dan?
Klik om te vergroten...
Heb ik al een paar keer herhaald: Trubendorffer, Jellinek, Brijder. Daarvan heeft Trubendorffer de hoogste rating op Zorgkaartnederland. En hun locatie in Utrecht zou voor jou ook goed met het OV bereikbaar moeten zijn want het zit vlakbij Utrecht Centraal. Reiskosten worden vergoed door de zorgverzekeraar als je ver weg woont (zie: hardheidsclausule van je zorgverzekeraar).

www.trubendorffer.nl

Hulp bij jouw dubbele diagnose | Trubendorffer

Een verslaving gaat vaak samen met psychische klachten. Bel nu voor een intake via ☎085 - 580 0058, dan kunnen we je direct helpen bij dubbele diagnose.
www.trubendorffer.nl www.trubendorffer.nl
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Heb ik al een paar keer herhaald: Trubendorffer, Jellinek, Brijder. Daarvan heeft Trubendorffer de hoogste rating op Zorgkaartnederland. En hun locatie in Utrecht zou voor jou ook goed met het OV bereikbaar moeten zijn want het zit vlakbij Utrecht Centraal. Reiskosten worden vergoed door de zorgverzekeraar als je ver weg woont (zie: hardheidsclausule van je zorgverzekeraar).

www.trubendorffer.nl

Hulp bij jouw dubbele diagnose | Trubendorffer

Een verslaving gaat vaak samen met psychische klachten. Bel nu voor een intake via ☎085 - 580 0058, dan kunnen we je direct helpen bij dubbele diagnose.
www.trubendorffer.nl www.trubendorffer.nl
Klik om te vergroten...
Ik waardeer het meedenken hoor. Maar lees je wel goed? Trubendorfer heeft helemaal geen kliniek voor opname. Ik heb toch al eerder aangegeven dat ambulante behandeling niet werkt. En die andere klinieken waar je mee komt zijn geen dubbeldiagnose klinieken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Italo zei:
Ik waardeer het meedenken hoor. Maar lees je wel goed? Trubendorfer heeft helemaal geen kliniek voor opname. Ik heb toch al eerder aangegeven dat ambulante behandeling niet werkt. En die andere klinieken waar je mee komt zijn geen dubbeldiagnose klinieken.
Klik om te vergroten...
Ik geef verschillende opties waaruit je kunt kiezen.

Trubendorfer heeft de hoogse rating, voor als je de reviews het belangrijkst vindt. En ze bieden een gesloten detox. Daarna is de behandeling ambulant inderdaad. Of dat wel of niet passend is hangt af van hoe (niet-)ondersteunend je persoonlijke omgeving is bij het stoppen. Daar hebben we het al over gehad. Ik heb daarbij niet heel veel dingen gehoord die specifiek in de weg staan van een ambulante behandeling.

Maar in het geval dat echt alleen een poliklinische behandeling passend is, dan is er de optie Jellinek nog. Die zit ook in Utrecht vlakbij het station. Jellinek behandelt absoluut wel dubbele diagnoses, en zeker de dingen waar jij last van hebt, want er zit een grote samenhang tussen de klachten die je hebt. Ik denk dat meer cliënten wel last hebben van angst en depressie naast hun verslaving dan dat er cliënten zijn die dat niet hebben. Daarnaast heeft Jellinek op Zorgkaartnederland ook een heel hoge rating.

Brijder biedt zelfs verschillende trajecten aan voor verschillende soorten dubbele diagnoses. Die zijn dus extra gespecialiseerd in dubbele diagnoses. Ze noemen het een geïntegreerde aanpak, waarbij ze een behandeling op maat maken waarbij ze gebruik maken van verschillende expertises op verschillende plekken. Zo kunnen ze de behandeling aanpakken die tegelijkertijd op verslaving is gericht, en dingen als angst, trauma, relaties, en/of persoonlijkheidsstoornissen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Italo zei:
Ik waardeer het meedenken hoor. Maar lees je wel goed? Trubendorfer heeft helemaal geen kliniek voor opname. Ik heb toch al eerder aangegeven dat ambulante behandeling niet werkt. En die andere klinieken waar je mee komt zijn geen dubbeldiagnose klinieken.
Klik om te vergroten...

Ik zou je willen meegeven om eens met elk van die klinieken te bellen die ik heb gestuurd om te vragen wat ze voor je kunnen betekenen.

Alle klinieken die ik heb gestuurd spreken over dubbel diagnose op hun website én hebben klinische opnames in Nederland. Ze hebben verschillende beleidsvormen hoe ze met roken omgaan. Maar de meesten zijn niet rookvrij.

Daarnaast hebben ze ook opnames in het buitenland, maar daar ligt je voorkeur niet.
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ik geef verschillende opties waaruit je kunt kiezen.

Trubendorfer heeft de hoogse rating, voor als je de reviews het belangrijkst vindt. En ze bieden een gesloten detox. Daarna is de behandeling ambulant inderdaad. Of dat wel of niet passend is hangt af van hoe (niet-)ondersteunend je persoonlijke omgeving is bij het stoppen. Daar hebben we het al over gehad. Ik heb daarbij niet heel veel dingen gehoord die specifiek in de weg staan van een ambulante behandeling.

Maar in het geval dat echt alleen een poliklinische behandeling passend is, dan is er de optie Jellinek nog. Die zit ook in Utrecht vlakbij het station. Jellinek behandelt absoluut wel dubbele diagnoses, en zeker de dingen waar jij last van hebt, want er zit een grote samenhang tussen de klachten die je hebt. Ik denk dat meer cliënten wel last hebben van angst en depressie naast hun verslaving dan dat er cliënten zijn die dat niet hebben. Daarnaast heeft Jellinek op Zorgkaartnederland ook een heel hoge rating.

Brijder biedt zelfs verschillende trajecten aan voor verschillende soorten dubbele diagnoses. Die zijn dus extra gespecialiseerd in dubbele diagnoses. Ze noemen het een geïntegreerde aanpak, waarbij ze een behandeling op maat maken waarbij ze gebruik maken van verschillende expertises op verschillende plekken. Zo kunnen ze de behandeling aanpakken die tegelijkertijd op verslaving is gericht, en dingen als angst, trauma, relaties, en/of persoonlijkheidsstoornissen.
Klik om te vergroten...
Jellinek en Brijder zijn beide geen opties. Je mag daar niet roken. En mensen hier op het forum kunnen wel mooi zeggen dat dat mooi meegenomen is, maar als ik van het roken af wil komen ga ik het boek van Allan Carr wel lezen. Dat is niet mijn hoofdprobleem.

En de reden dat deze klinieken rookvrij zijn, is omdat ze dan subsidie krijgen. De zorg in Nederland is echt dramatisch. En maar geld uitgeven aan asiel en andere landen.

Nu ik zelf meemaak hoe het is om in de dergelijke situatie te zitten maakt me echt boos hoe de zorg hier in Nederland geregeld is. Bij de psychiater waar ik zit werd ik volgestampt met pillen waaronder de benzos (nog een probleem erbij) en hij had me ook anti depressiva voorgeschreven en 5 maanden geslikt. En totaal niet geholpen, werd er een zombie van.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Italo zei:
Jellinek en Brijder zijn beide geen opties. Je mag daar niet roken. En mensen hier op het forum kunnen wel mooi zeggen dat dat mooi meegenomen is, maar als ik van het roken af wil komen ga ik het boek van Allan Carr wel lezen. Dat is niet mijn hoofdprobleem.

En de reden dat deze klinieken rookvrij zijn, is omdat ze dan subsidie krijgen.
Klik om te vergroten...
Die instellingen doen dat omdat ze evidence-based werken en de beschikbare medisch-wetenschappelijke literatuur laat zien dat het effectiever is om alle verslavingen in één keer te behandelen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Italo zei:
Jellinek en Brijder zijn beide geen opties. Je mag daar niet roken. En mensen hier op het forum kunnen wel mooi zeggen dat dat mooi meegenomen is, maar als ik van het roken af wil komen ga ik het boek van Allan Carr wel lezen. Dat is niet mijn hoofdprobleem.
Klik om te vergroten...
Dus je laat je gehele toekomst afhangen van een paar weken niet roken?
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Dus je laat je gehele toekomst afhangen van een paar weken niet roken?
Klik om te vergroten...
Het gaat over een opname van 6 maanden lees ik op de website van brijder bij dubbele diagnose. Dat is geen paar weken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Italo zei:
Het gaat over een opname van 6 maanden lees ik op de website van brijder bij dubbele diagnose. Dat is geen paar weken.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je beter eerst kan informeren bij ze ipv zelf opzoeken want opname voor een dubbele diagnose is vaak niet nodig. Opname is voor de detox en de langste die in detox zat bij de brijder was 8 weken en die man had het record daar.

Maar dan nog, je laat je gehele levensgeluk afhangen van een paar maanden niet roken?
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Ik denk dat je beter eerst kan informeren bij ze ipv zelf opzoeken want opname voor een dubbele diagnose is vaak niet nodig. Opname is voor de detox en de langste die in detox zat bij de brijder was 8 weken en die man had het record daar.

Maar dan nog, je laat je gehele levensgeluk afhangen van een paar maanden niet roken?
Klik om te vergroten...
Ja klopt. Ik moet al van de 3mmc en de benzos afkicken en dan moet ik ook nog stoppen met roken. Dat wordt een hel voor mij. Ik ken mezelf jammergenoeg, dat ik dan na een paar dagen weer thuis ben.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Italo zei:
Ja klopt. Ik moet al van de 3mmc en de benzos afkicken en dan moet ik ook nog stoppen met roken. Dat wordt een hel voor mij. Ik ken mezelf jammergenoeg, dat ik dan na een paar dagen weer thuis ben.
Klik om te vergroten...
Ik dacht ook zo. Ik moest van de Benzo, van de hero en van de Spice afkicken. Deze drie staan in de top 5 van de meest hardnekkige verslavingen.
PLus dus roken en ik zag dat ook echt niet zitten. Ik was er boos over want daar kom ik niet voor. Ik hoef niet te stoppen met roken verdomme !

Toch is het mij ook gelukt ondanks ik ook enkele keren op het punt stond me spullen te pakken en te vertrekken. Maar gelukkig zijn er dan hulpoverleners die alle tijd voor je nemen om met je in gesprek te gaan. Ze geven een hoop tools en uitleg die mij er echt doorheen hebben geholpen.

Ik begrijp echt wel je (eigenwijze) houding en daar ben je zeker niet de enige van, ikzelf was er ook zo'n één. Toch zou je echt door die hel heen moeten. Leuk gaat het gewoon echt niet worden en als je wanhoop groot is gaat natuurlijk wel of niet roken je echt niet tegenhouden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik was verslaafd aan medicijnen, benzo's dus, drank, en cannabis.
Ik ben 7 weken opgenomen geweest, en daar ging de afbouw snel.
Dat is heel erg zwaar geweest. Een heel zwaar dagprogramma incluis.
Zo begonnen daar groepsgesprekken om 21.00 uur....en de dag begon om 06.30.
Deze kliniek heette Rooderheide, te sint Oedenrode.
Wat ben ik daar ver weg geweest, maar er was verpleging met wie je altijd kon praten, en daar waren ze heel goed in.
In een ander topic heb ik mijn verhaal neergezet daarover, dat ga ik hier niet doen.
Die kliniek is mijn redding geweest.
Ik vergeet die behandeling dus nooit van mijn leven meer

Wat mij opvalt in de posts van de TS is, dat hij graag wil stoppen, maar daaraan voorwaarden verbindt.
Dat is geen goede zaak.
Dan ben je nog niet echt rock bottom!
Als je net zover als ik was, bent, dan zeg je: help! Ik ben verslaafd! Hier ben ik, help me, en ik doe alles wat jullie mij adviseren!

Dán ben je echt gemotiveerd!
En, je bent echt goed te helpen in dat stadium.
Maar, géén voorwaarden! Accepteer wat je krijgt! Heb vertrouwen in de hulpverlening!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Italo zei:
De zorg in Nederland is echt dramatisch. En maar geld uitgeven aan asiel en andere landen.
Klik om te vergroten...
Ah oké.
Italo zei:
Nu ik zelf meemaak hoe het is om in de dergelijke situatie te zitten maakt me echt boos hoe de zorg hier in Nederland geregeld is.
Klik om te vergroten...
Ja het is allemaal kut hier.

Wat zou je ondanks alle kut Zorg hier dan wel zelf kunnen doen?

Focus op wat je wel zelf kunt doen.
Daar hoor ik je namelijk niet over.
Succes verder, ik check uit hier.

Probeer dankbaar te zijn voor wat er wel is 🙏
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Ah oké.

Ja het is allemaal kut hier.

Wat zou je ondanks alle kut Zorg hier dan wel zelf kunnen doen?

Focus op wat je wel zelf kunt doen.
Daar hoor ik je namelijk niet over.
Succes verder, ik check uit hier.

Probeer dankbaar te zijn voor wat er wel is 🙏
Klik om te vergroten...
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man! In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.

Ik heb 2 keer opgenomen gezeten in een kliniek. 2 jaar geleden voor de benzos in zuid afrika. Ik zat daar op 7,5 mg lorazepam per dag toen ik binnenkwam en depressie/angsten. Ze bouwden alles binnen 1,5 week af en lag te trillen op de grond en kon aan geen sessie meedoen daar.

Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.

Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van trauma’s opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.

En allemaal beloofden ze van te voren gouden bergen, maar het bleken alleen maar geldmachines te zijn. Voor mij 10 anderen.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#18
Meld je aan bij VNN vossenloo je mag er roken en je word heel geleidelijk afgebouwd met benzos kijk niet naar recensies (zelfs de pyramide s in Egypte hebben negatieve recensies) en ga ervaren hoe het voor jou is. En geef de onderliggende problemen ook aan. Veel succes verder gewenst.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Italo zei:
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man! In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.

Ik heb 2 keer opgenomen gezeten in een kliniek. 2 jaar geleden voor de benzos in zuid afrika. Ik zat daar op 7,5 mg lorazepam per dag toen ik binnenkwam en depressie/angsten. Ze bouwden alles binnen 1,5 week af en lag te trillen op de grond en kon aan geen sessie meedoen daar.

Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.

Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van trauma’s opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.

En allemaal beloofden ze van te voren gouden bergen, maar het bleken alleen maar geldmachines te zijn. Voor mij 10 anderen.
Klik om te vergroten...
Je kunt boos zijn op het Nederlandse zorgsysteem, boos zijn op geld dat naar asiel of ontwikkelingshulp gaat, boos zijn op je eerdere programma’s. Wees boos op de hele wereld. Puntje bij paaltje sta jij hier dus zo te lezen voor de zoveelste keer op een cruciaal kruispunt in jouw leven en heb je het zo ver laten komen. Je zoekt het veel te veel buiten jezelf en je neemt hier van niemand iets aan.

Ik check ook uit. Sterkte en hopelijk maak je snel een keuze.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Italo zei:
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man!
Klik om te vergroten...

Ik denk dat een gewaardeerd lid als @Zeehond heel goed weet waar hij over praat, en ik ben het met hem eens.
Ik heb veel plekken, ex werk gerelateerd, van de wereld gezien. En geloof me: hoe k*t de zorg in Nederland ook vaak is of lijkt, het kan echt heel veel slechter.

Italo zei:
In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.
Klik om te vergroten...

De PAAZ is ook geen behandel afdeling.
Het is een crisis afdeling.
Dus logisch dat het je niet heeft geholpen.

Italo zei:
Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.
Klik om te vergroten...

Dit, en ook in Zuid Africa. Dat is afkicken. Dat zijn ontwenningsverschijnselen. Dus het is niet dat ze je laten liggen, het is dat ze je helpen om op een veilige manier af te kicken. Ze kunnen ingrijpen waar nodig. Doe je alleen thuis afkicken kun je overlijden door een pittige afkick.
Dat je mee moet doen met een programma is om je te motiveren en inzichten te geven in. Vaak is het in die instellingen, zover ik weet, heel veel groepsgerelateerd. Misschien is dat wat lastiger omdat niet iedereen hetzelfde tempo loopt.

Italo zei:
Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van trauma’s opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.
Klik om te vergroten...

Ja, je mag huiverig zijn.
Maar je moet er toch proberen open minded in te gaan. En voor ogen te houden: ze gaan je helpen!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."