#1
Ik check ook uit van deze thread. Maar @Italo als je bereidt wordt naar jezelf te gaan kijken en met je herstel bezig wilt gaan ben je altijd welkom in mijn inbox. Succes ๐
Ah okรฉ.De zorg in Nederland is echt dramatisch. En maar geld uitgeven aan asiel en andere landen.
Ja het is allemaal kut hier.Nu ik zelf meemaak hoe het is om in de dergelijke situatie te zitten maakt me echt boos hoe de zorg hier in Nederland geregeld is.
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man! In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.Ah okรฉ.
Ja het is allemaal kut hier.
Wat zou je ondanks alle kut Zorg hier dan wel zelf kunnen doen?
Focus op wat je wel zelf kunt doen.
Daar hoor ik je namelijk niet over.
Succes verder, ik check uit hier.
Probeer dankbaar te zijn voor wat er wel is ๐
Je kunt boos zijn op het Nederlandse zorgsysteem, boos zijn op geld dat naar asiel of ontwikkelingshulp gaat, boos zijn op je eerdere programmaโs. Wees boos op de hele wereld. Puntje bij paaltje sta jij hier dus zo te lezen voor de zoveelste keer op een cruciaal kruispunt in jouw leven en heb je het zo ver laten komen. Je zoekt het veel te veel buiten jezelf en je neemt hier van niemand iets aan.Je hebt geen flauw idee waar je over praat man! In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.
Ik heb 2 keer opgenomen gezeten in een kliniek. 2 jaar geleden voor de benzos in zuid afrika. Ik zat daar op 7,5 mg lorazepam per dag toen ik binnenkwam en depressie/angsten. Ze bouwden alles binnen 1,5 week af en lag te trillen op de grond en kon aan geen sessie meedoen daar.
Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.
Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van traumaโs opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.
En allemaal beloofden ze van te voren gouden bergen, maar het bleken alleen maar geldmachines te zijn. Voor mij 10 anderen.
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man!
In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.
Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.
Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van traumaโs opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.
Bij de AA / NA zeggen ze inderdaad:Ja het is allemaal kut hier.
Wat zou je ondanks alle kut Zorg hier dan wel zelf kunnen doen?
Focus op wat je wel zelf kunt doen.
Ja klopt! Ik heb me aangemeld bij een kliniek en hoop dat ik er snel terecht kan. Dit kan zo niet langer. En hoop dat ze de benzos wel rustig gaan afbouwen. Want lees daar horror verhalen over in klinieken.Bij de AA / NA zeggen ze inderdaad:
"God, please grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference."
Goed dat je je hebt aangemeldt ! ... Voor mij was het echt wel een hel de afbouw van benzo en opioide.Ja klopt! Ik heb me aangemeld bij een kliniek en hoop dat ik er snel terecht kan. Dit kan zo niet langer. En hoop dat ze de benzos wel rustig gaan afbouwen. Want lees daar horror verhalen over in klinieken.![]()
Ik ga naar Thailand naar Siam Rehab. Daar mag je wel roken. Hoeveel benzos slikte jij per dag?Goed dat je je hebt aangemeldt ! ... Voor mij was het echt wel een hel de afbouw van benzo en opioide.
Heb de laatste dagen daar alleen maar zitten huilen zowat ... Voor me gevoel op dat moment ook heel snel afgebouwd wat "achteraf" gezien de beste manier voor "mij" is geweest.
Ook echt praktisch met de spullen in mijn hand op het punt gestaan weg te gaan daar... Maar ze wisten me te overtuigen na een paar goede individuele gesprekken om te blijven en wat ben ik daar blij mee zeg ! Echt het is niet in woorden uit te drukken hoe blij ik ben dat ik toen heb doorgezet ...
Het gaat gewoon heel zwaar worden en je zal op de blaren moeten zitten, maar hou voor ogen hoe goed je je gaat voelen als je het ergste achter de rug hebt. Zelfs het roken ga je na een week zeggen van jeetje.... ik heb veel meer lucht... ik voel me veel fitter... Niet veel later ga je het letterlijk zien in de spiegel.
Ja ik weet het, ben je niet mee eens net als ik toen dat maar onzin vond. Begrijp het gerust, been there done that.....
(Noet ik zeggen verdomme.. Ik die weer aan het roken isWat een klote zinloze domme verslaving is roken ook zeg. Ik moet ook echt weer stoppen.... ๐)
Kwam van 30 a 40mg diazepam per dag, opiaten (hero a ~50mg p/d) en van een shitload Spice (omgerekend 40a50gr wiet per dag ๐คฏ).Ik ga naar Thailand naar Siam Rehab. Daar mag je wel roken. Hoeveel benzos slikte jij per dag?
Ik kan op korte termijn al terecht. Morgen komt de huisarts en geef ik de spoed aan.Kwam van 30 a 40mg diazepam per dag, opiaten (hero a ~50mg p/d) en van een shitload Spice (omgerekend 40a50gr wiet per dag ๐คฏ).
Jammer van het roken stukkie maargoed je gaat in opname en dat is het belangrijkste.
Edit: Weet je wat de wachttijden zijn?
Ik kan op korte termijn al terecht. Morgen komt de huisarts en geef ik de spoed aan.
Ik begreep van mijn counselor dat vgz het wel zou kunnen vergoeden en dat hij alles regelt. En desnoods moet ik het zelf betalen, maar moet geholpen worden.Dat zeggen ze bij Siam altijd.
Ik hoop dat je weet dat 90% van de NL zorgverzekeraars deze kliniek niet vergoed?
Succes in ieder geval! ๐ช
Die zijn er wel maar jij wil hun hulp niet omdat je je rookverslaving belangrijker vindt.Ik vind het echt ongelofelijk dat we in een land als Nederland bijna geen enkele kliniek hebben die dubbeldiagnose aanbied.
Precies dit. Herstel gaat over het opruimen van de dingen waarvan we proberen te vluchten. Depressie en angsten heb ikEigenlijk is elke verslavingskliniek er juist op ingericht om meervoudige problematiek aan te pakken. De meeste mensen die daar hulp zoeken, worstelen naast hun verslaving ook met zaken als depressie, trauma, ADHD of autisme. Dat is daar eerder de standaard dan een uitzondering,
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."