Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp bij zoeken dubbeldiagnose kliniek angst en verslaving

Hulp bij zoeken dubbeldiagnose kliniek angst en verslaving

100 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Italo zei:
De zorg in Nederland is echt dramatisch. En maar geld uitgeven aan asiel en andere landen.
Klik om te vergroten...
Ah oké.
Italo zei:
Nu ik zelf meemaak hoe het is om in de dergelijke situatie te zitten maakt me echt boos hoe de zorg hier in Nederland geregeld is.
Klik om te vergroten...
Ja het is allemaal kut hier.

Wat zou je ondanks alle kut Zorg hier dan wel zelf kunnen doen?

Focus op wat je wel zelf kunt doen.
Daar hoor ik je namelijk niet over.
Succes verder, ik check uit hier.

Probeer dankbaar te zijn voor wat er wel is 🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeehond zei:
Ah oké.

Ja het is allemaal kut hier.

Wat zou je ondanks alle kut Zorg hier dan wel zelf kunnen doen?

Focus op wat je wel zelf kunt doen.
Daar hoor ik je namelijk niet over.
Succes verder, ik check uit hier.

Probeer dankbaar te zijn voor wat er wel is 🙏
Klik om te vergroten...
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man! In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.

Ik heb 2 keer opgenomen gezeten in een kliniek. 2 jaar geleden voor de benzos in zuid afrika. Ik zat daar op 7,5 mg lorazepam per dag toen ik binnenkwam en depressie/angsten. Ze bouwden alles binnen 1,5 week af en lag te trillen op de grond en kon aan geen sessie meedoen daar.

Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.

Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van trauma’s opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.

En allemaal beloofden ze van te voren gouden bergen, maar het bleken alleen maar geldmachines te zijn. Voor mij 10 anderen.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#3
Meld je aan bij VNN vossenloo je mag er roken en je word heel geleidelijk afgebouwd met benzos kijk niet naar recensies (zelfs de pyramide s in Egypte hebben negatieve recensies) en ga ervaren hoe het voor jou is. En geef de onderliggende problemen ook aan. Veel succes verder gewenst.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Italo zei:
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man! In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.

Ik heb 2 keer opgenomen gezeten in een kliniek. 2 jaar geleden voor de benzos in zuid afrika. Ik zat daar op 7,5 mg lorazepam per dag toen ik binnenkwam en depressie/angsten. Ze bouwden alles binnen 1,5 week af en lag te trillen op de grond en kon aan geen sessie meedoen daar.

Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.

Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van trauma’s opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.

En allemaal beloofden ze van te voren gouden bergen, maar het bleken alleen maar geldmachines te zijn. Voor mij 10 anderen.
Klik om te vergroten...
Je kunt boos zijn op het Nederlandse zorgsysteem, boos zijn op geld dat naar asiel of ontwikkelingshulp gaat, boos zijn op je eerdere programma’s. Wees boos op de hele wereld. Puntje bij paaltje sta jij hier dus zo te lezen voor de zoveelste keer op een cruciaal kruispunt in jouw leven en heb je het zo ver laten komen. Je zoekt het veel te veel buiten jezelf en je neemt hier van niemand iets aan.

Ik check ook uit. Sterkte en hopelijk maak je snel een keuze.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Italo zei:
Je hebt geen flauw idee waar je over praat man!
Klik om te vergroten...

Ik denk dat een gewaardeerd lid als @Zeehond heel goed weet waar hij over praat, en ik ben het met hem eens.
Ik heb veel plekken, ex werk gerelateerd, van de wereld gezien. En geloof me: hoe k*t de zorg in Nederland ook vaak is of lijkt, het kan echt heel veel slechter.

Italo zei:
In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.
Klik om te vergroten...

De PAAZ is ook geen behandel afdeling.
Het is een crisis afdeling.
Dus logisch dat het je niet heeft geholpen.

Italo zei:
Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.
Klik om te vergroten...

Dit, en ook in Zuid Africa. Dat is afkicken. Dat zijn ontwenningsverschijnselen. Dus het is niet dat ze je laten liggen, het is dat ze je helpen om op een veilige manier af te kicken. Ze kunnen ingrijpen waar nodig. Doe je alleen thuis afkicken kun je overlijden door een pittige afkick.
Dat je mee moet doen met een programma is om je te motiveren en inzichten te geven in. Vaak is het in die instellingen, zover ik weet, heel veel groepsgerelateerd. Misschien is dat wat lastiger omdat niet iedereen hetzelfde tempo loopt.

Italo zei:
Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van trauma’s opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.
Klik om te vergroten...

Ja, je mag huiverig zijn.
Maar je moet er toch proberen open minded in te gaan. En voor ogen te houden: ze gaan je helpen!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Ja het is allemaal kut hier.

Wat zou je ondanks alle kut Zorg hier dan wel zelf kunnen doen?

Focus op wat je wel zelf kunt doen.
Klik om te vergroten...
Bij de AA / NA zeggen ze inderdaad:

"God, please grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference."
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Bij de AA / NA zeggen ze inderdaad:

"God, please grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference."
Klik om te vergroten...
Ja klopt! Ik heb me aangemeld bij een kliniek en hoop dat ik er snel terecht kan. Dit kan zo niet langer. En hoop dat ze de benzos wel rustig gaan afbouwen. Want lees daar horror verhalen over in klinieken. :(
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Italo zei:
Ja klopt! Ik heb me aangemeld bij een kliniek en hoop dat ik er snel terecht kan. Dit kan zo niet langer. En hoop dat ze de benzos wel rustig gaan afbouwen. Want lees daar horror verhalen over in klinieken. :(
Klik om te vergroten...
Goed dat je je hebt aangemeldt ! ... Voor mij was het echt wel een hel de afbouw van benzo en opioide.
Heb de laatste dagen daar alleen maar zitten huilen zowat ... Voor me gevoel op dat moment ook heel snel afgebouwd wat "achteraf" gezien de beste manier voor "mij" is geweest.
Ook echt praktisch met de spullen in mijn hand op het punt gestaan weg te gaan daar... Maar ze wisten me te overtuigen na een paar goede individuele gesprekken om te blijven en wat ben ik daar blij mee zeg ! Echt het is niet in woorden uit te drukken hoe blij ik ben dat ik toen heb doorgezet ...

Het gaat gewoon heel zwaar worden en je zal op de blaren moeten zitten, maar hou voor ogen hoe goed je je gaat voelen als je het ergste achter de rug hebt. Zelfs het roken ga je na een week zeggen van jeetje.... ik heb veel meer lucht... ik voel me veel fitter... Niet veel later ga je het letterlijk zien in de spiegel.
Ja ik weet het, ben je niet mee eens net als ik toen dat maar onzin vond. Begrijp het gerust, been there done that.....

(Moet ik zeggen verdomme.. Ik die weer aan het roken is :persevere: Wat een klote zinloze domme verslaving is roken ook zeg. Ik moet ook echt weer stoppen.... 😓)
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Goed dat je je hebt aangemeldt ! ... Voor mij was het echt wel een hel de afbouw van benzo en opioide.
Heb de laatste dagen daar alleen maar zitten huilen zowat ... Voor me gevoel op dat moment ook heel snel afgebouwd wat "achteraf" gezien de beste manier voor "mij" is geweest.
Ook echt praktisch met de spullen in mijn hand op het punt gestaan weg te gaan daar... Maar ze wisten me te overtuigen na een paar goede individuele gesprekken om te blijven en wat ben ik daar blij mee zeg ! Echt het is niet in woorden uit te drukken hoe blij ik ben dat ik toen heb doorgezet ...

Het gaat gewoon heel zwaar worden en je zal op de blaren moeten zitten, maar hou voor ogen hoe goed je je gaat voelen als je het ergste achter de rug hebt. Zelfs het roken ga je na een week zeggen van jeetje.... ik heb veel meer lucht... ik voel me veel fitter... Niet veel later ga je het letterlijk zien in de spiegel.
Ja ik weet het, ben je niet mee eens net als ik toen dat maar onzin vond. Begrijp het gerust, been there done that.....

(Noet ik zeggen verdomme.. Ik die weer aan het roken is :persevere: Wat een klote zinloze domme verslaving is roken ook zeg. Ik moet ook echt weer stoppen.... 😓)
Klik om te vergroten...
Ik ga naar Thailand naar Siam Rehab. Daar mag je wel roken. Hoeveel benzos slikte jij per dag?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Italo zei:
Ik ga naar Thailand naar Siam Rehab. Daar mag je wel roken. Hoeveel benzos slikte jij per dag?
Klik om te vergroten...
Kwam van 30 a 40mg diazepam per dag, opiaten (hero a ~50mg p/d) en van een shitload Spice (omgerekend 40a50gr wiet per dag 🤯).
Jammer van het roken stukkie maargoed je gaat in opname en dat is het belangrijkste.

Edit: Weet je wat de wachttijden zijn?
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Kwam van 30 a 40mg diazepam per dag, opiaten (hero a ~50mg p/d) en van een shitload Spice (omgerekend 40a50gr wiet per dag 🤯).
Jammer van het roken stukkie maargoed je gaat in opname en dat is het belangrijkste.

Edit: Weet je wat de wachttijden zijn?
Klik om te vergroten...
Ik kan op korte termijn al terecht. Morgen komt de huisarts en geef ik de spoed aan.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#12
Italo zei:
Ik kan op korte termijn al terecht. Morgen komt de huisarts en geef ik de spoed aan.
Klik om te vergroten...

Dat zeggen ze bij Siam altijd.

Ik hoop dat je weet dat 90% van de NL zorgverzekeraars deze kliniek niet vergoed?

Succes in ieder geval! 💪
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#13
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Dat zeggen ze bij Siam altijd.

Ik hoop dat je weet dat 90% van de NL zorgverzekeraars deze kliniek niet vergoed?

Succes in ieder geval! 💪
Klik om te vergroten...
Ik begreep van mijn counselor dat vgz het wel zou kunnen vergoeden en dat hij alles regelt. En desnoods moet ik het zelf betalen, maar moet geholpen worden.
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo mensen, ik kamp nu al 2,5 jaar met een angststoornis en depressie. Om dit te onderdrukken ben ik 3mmc gaan gebruiken.

Ik ben er achtergekomen na veel research op internet dat klinieken zich voornamelijk richten alleen op verslaving en minder op de onderliggende problemen zoals angsten in mijn geval.

Hebben jullie adviezen welke klinieken hier wel in gespecialiseerd zijn? Graag door ervaringen etc.

Mag ook een buitenlandse kliniek zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Italo zei:
Hallo mensen, ik kamp nu al 2,5 jaar met een angststoornis en depressie. Om dit te onderdrukken ben ik 3mmc gaan gebruiken.

Ik ben er achtergekomen na veel research op internet dat klinieken zich voornamelijk richten alleen op verslaving en minder op de onderliggende problemen zoals angsten in mijn geval.

Hebben jullie adviezen welke klinieken hier wel in gespecialiseerd zijn? Graag door ervaringen etc.

Mag ook een buitenlandse kliniek zijn.
Klik om te vergroten...
Goed dat je hulp zoekt 👍

Een behandeling gaat ook altijd wel over uitpluizen waar het verslavingsgedrag nou voor dienst, en daar wat aan gaan doen.
Met andere woorden: angsten en depressie zullen zeker aan bod komen in een goede behandeling. Ze hebben, zoals je zelf
al hebt ontdekt, met elkaar te maken.

Mijn advies zou zijn om een rondje te bellen en uit te leggen wat er aan de hand is.

Begin eens bij https://www.ggzmomentum.nl/

En bel dan ook eens https://solutions-center.nl

Ik heb zelf bij Triora in de kliniek gezeten. Angst speelde bij mij ook zeker mee. Ik vond het OK, maar eigenlijk
had ik een hardere aanpak nodig. Kun je ook even bellen: https://triora.nl/

Houd je ons op de hoogte van je zoektocht naar herstel?
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank voor het meedenken, maar al deze klinieken ken ik al en zijn niet dubbeldiagnose. Dat is het probleem hier in Nederland namelijk.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#17
Castle Craig
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Italo zei:
Hallo mensen, ik kamp nu al 2,5 jaar met een angststoornis en depressie. Om dit te onderdrukken ben ik 3mmc gaan gebruiken.

Ik ben er achtergekomen na veel research op internet dat klinieken zich voornamelijk richten alleen op verslaving en minder op de onderliggende problemen zoals angsten in mijn geval.

Hebben jullie adviezen welke klinieken hier wel in gespecialiseerd zijn? Graag door ervaringen etc.

Mag ook een buitenlandse kliniek zijn.
Klik om te vergroten...
Goed dat je aan de bel trekt en bovenal sterkte.

Achteraf gezien ben ik ook drugs gaan misbruiken om angst te onderdrukken. Ik denk dat dit bij velen het geval is. Een typisch herkenbaar patroon. Bij mijn ambulante verslavingszorg gingen gesprekken over onthouding en angst hand in hand. Je zoekt nu naar iets heel typisch: dubbeldiagnose. Mijn advies zou zijn om je vooral te richten tot een kliniek die jou een goed gevoel geeft in plaats van je blind te staren op de dubbel diagnose. De middelen moeten worden afgebouwd en daarbij moet je tools krijgen aangereikt rondom het aanvliegen van jouw nieuwe leven. Het omgaan met angst is 1 van de vele facetten. Opnieuw plezier leren vinden is net zo belangrijk. Met plezier, voldoening, zingeving en relativering bestrijd je bijvoorbeeld ook je eigen angst, zonder dat je direct op jouw eigen angst focust. Wat ik daarmee wil zeggen is: kijk integraal naar jouw nieuwe leven en vanuit daar naar passende zorg.
Heel veel succes
I
ItaloLid
01-01-2024, 00:00
#19
Damius zei:
van
Klik om te vergroten...
Dank voor je reactie. Echter durf ik amper de deur nog uit door mijn angsten en daarom werkt denk ik ambulant ook niet voor mij. Alleen in een klinische setting voel ik me weer opgesloten en een heftig dagelijks programma. Dus dat is mijn dilemma.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik was verslaafd aan medicijnen, benzo's dus, drank, en cannabis.
Ik ben 7 weken opgenomen geweest, en daar ging de afbouw snel.
Dat is heel erg zwaar geweest. Een heel zwaar dagprogramma incluis.
Zo begonnen daar groepsgesprekken om 21.00 uur....en de dag begon om 06.30.
Deze kliniek heette Rooderheide, te sint Oedenrode.
Wat ben ik daar ver weg geweest, maar er was verpleging met wie je altijd kon praten, en daar waren ze heel goed in.
In een ander topic heb ik mijn verhaal neergezet daarover, dat ga ik hier niet doen.
Die kliniek is mijn redding geweest.
Ik vergeet die behandeling dus nooit van mijn leven meer

Wat mij opvalt in de posts van de TS is, dat hij graag wil stoppen, maar daaraan voorwaarden verbindt.
Dat is geen goede zaak.
Dan ben je nog niet echt rock bottom!
Als je net zover als ik was, bent, dan zeg je: help! Ik ben verslaafd! Hier ben ik, help me, en ik doe alles wat jullie mij adviseren!

Dán ben je echt gemotiveerd!
En, je bent echt goed te helpen in dat stadium.
Maar, géén voorwaarden! Accepteer wat je krijgt! Heb vertrouwen in de hulpverlening!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."