Je hebt geen flauw idee waar je over praat man!
Ik denk dat een gewaardeerd lid als
@Zeehond heel goed weet waar hij over praat, en ik ben het met hem eens.
Ik heb veel plekken, ex werk gerelateerd, van de wereld gezien. En geloof me: hoe k*t de zorg in Nederland ook vaak is of lijkt, het kan echt heel veel slechter.
In begin 2024 ben ik opgenomen geweest op de Paaz van een ziekenhuis waar ik de heftigste behandelingen heb gehad om mijn depressie en angst te behandelen waaronder ECT en Esketamine. Helaas zonder resultaat.
De PAAZ is ook geen behandel afdeling.
Het is een crisis afdeling.
Dus logisch dat het je niet heeft geholpen.
Daarna vorig jaar heb ik in er afkickkliniek gezeten genaamd connection sggz waar ik voor mijn verslaving van benzos en 3mmc opgenomen werd. Ook daar hetzelfde meegemaakt. Ik lag te trillen op de grond ik deed geen oog dicht en moest perse meedoen aan het programma wat me echt niet lukte.
Dit, en ook in Zuid Africa. Dat is afkicken. Dat zijn ontwenningsverschijnselen. Dus het is niet dat ze je laten liggen, het is dat ze je helpen om op een veilige manier af te kicken. Ze kunnen ingrijpen waar nodig. Doe je alleen thuis afkicken kun je overlijden door een pittige afkick.
Dat je mee moet doen met een programma is om je te motiveren en inzichten te geven in. Vaak is het in die instellingen, zover ik weet, heel veel groepsgerelateerd. Misschien is dat wat lastiger omdat niet iedereen hetzelfde tempo loopt.
Snap je dat ik huiverig ben waar ik naartoe moet gaan? Ik heb daar soort van trauma’s opgelopen en heb er nog vaak nachtmerries over.
Ja, je mag huiverig zijn.
Maar je moet er toch proberen open minded in te gaan. En voor ogen te houden: ze gaan je helpen!