Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCrackepidemie in Nederland

Crackepidemie in Nederland

46 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Had hem net gezien. Wat ik nog veel erger vindt is dat economisch daklozen in een daklozencentrum de stap naar crack en heroïne maken. Ik heb het heel veel zien gebeuren. Goed dat er aandacht aan wordt besteed. Crack is nog velen malen erger dan heroïne .misschien niet wat betreft ODen maar wel de maatschappelijke schade die het aanricht.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het crackgebruik blijkt algemener dan ik dacht. Zorgelijke ontwikkeling dit. Ik zie in mijn woonplaats ongelovelijk veel lege sealtjes op straat liggen, dus er wordt enorm veel coke en andere stimulantia gebruikt. De 'overstap' naar crack is dan makkelijk als er wat slinkse dealers zijn.

Ik heb zelf in de jaren '90 ook crack gemaakt van coke en het 3 keer gerookt. Gelukkig niet mee doorgegaan en daar gelukkig niet aan verslaafd geraakt.

Ik hoop dat de ellende voor de gebruikers en de rest van de samenleving niet helemaal uit de hand loopt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goeie docu. Goed dat er aandacht aan besteed wordt en voor wordt gewaarschuwd. Verschrikkelijk spul, blij dat het nooit op mn pad is gekomen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vond vooral de stijl van de interviewer fijn. Open, oordeel-vrij, en oprecht geïnteresseerd.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Ik vond vooral de stijl van de interviewer fijn. Open, oordeel-vrij, en oprecht geïnteresseerd.
Klik om te vergroten...
Inderdaad heel respectvol gedaan
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Ik vond vooral de stijl van de interviewer fijn. Open, oordeel-vrij, en oprecht geïnteresseerd.
Klik om te vergroten...

Ja hij maakt wel meer fijne items. Niet altijd even ver uitgediept. Deze is wel mooi gedaan. Heb nog maar de helft gekeken. Wel weer even genoeg pijpjes en folie gezien voor vandaag brrrrr 🥶

En die omschrijving van die zoete geur. Jaja, die ken ik maar al te goed 😅
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Ja hij maakt wel meer fijne items. Niet altijd even ver uitgediept. Deze is wel mooi gedaan. Heb nog maar de helft gekeken. Wel weer even genoeg pijpjes en folie gezien voor vandaag brrrrr 🥶

En die omschrijving van die zoete geur. Jaja, die ken ik maar al te goed 😅
Klik om te vergroten...
Zoet zoet, broer!
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Na een minuut of tien kijken afgezet..

Niet omdat het niet goed is maar omdat het zo triest en aangrijpend is. En dankbaar voel ik me ook dat ik nooit zo ben afgegleden..daar kunnen veel verslaafden niks aan doen dat het zo slecht met ze gaat.

Misschien kijk ik een andere keer.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Je hoeft alleen maar naar Frankfurt of Parijs te gaan om te zien wat ons binnenkort te wachten staat.
Een probleem is dat crack je waanzinnig gulzig maakt, het is nooit genoeg.

Ik heb het maar één keer geprobeerd, uit nieuwsgierigheid.
Eén keer gerookt. Het effect was zo sterk dat ik het meteen nog een keer wilde doen. Maar: het was niet te vergelijken met de eerste keer. Toch bleef ik roken tot mijn geld op was. Toen wilde ik geld pinnen, maar in mijn verwarde hoofd was ik mijn pincode vergeten.
Tja... dat heeft me uiteindelijk gered.
Ik ben naar huis gereden, heb benzo genomen om te kalmeren en op een gegeven moment nam het effect af. Toen vroeg ik me af: ben je gek geworden en heb ik mezelf gezworen het nooit meer aan te raken. Dat was 10 jaar geleden, dus ik ben veilig.
Duivels spul.
Mensen raken er alles door kwijt.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
De documentaire heb ik afgezien. Goed gemaakt, en respectvoller dan andere vergelijkbare documentaires.

Ik prijs mezelf gelukkig dat gerookte of gesnoven dingen bij mij niet binnenkomen. Betekent tegelijkertijd dat er een afstand is.

Ik misbruik dit topic nu om de posterboy campagne van het Leger Des Heils aan de orde te stellen.
Zonder twijfel worden er goede werken verricht. Maar ook zie ik daar mensen zonder goede reden niet bevrijd worden van het regime van beschermd wonen (business model). Voor velen is dit goed.
Anderen worden er in gevangen gehouden ..... vooral makkelijk als de sociale omgeving (trappenhuis !) door heeft welk spel er gespeeld kan worden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooie docu die goed inzage geeft hoe problematisch en diep geworteld de crack problematiek is
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben lang op en af gegaan met base ,soms een pauze van 16 jaar maar dan toch nog een folietje pakken.
Het is net als alcohol en opiaten een levens lange verslaving/gevecht om clean te blijven.

Die eerste high achterna lopen is totaal zinloos.
De docu hoef ik niet te zien.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
SoulAssassins zei:
maar dan toch nog een folietje pakken.
Klik om te vergroten...

Wat is het verschil tussen een folie en een lepel?
Ik zag een van de gebruikers ook met een gasbrander, om via lepel te verwarmen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Wat is het verschil tussen een folie en een lepel?
Ik zag een van de gebruikers ook met een gasbrander, om via lepel te verwarmen.
Klik om te vergroten...
Met de lepel maak je de crack ,en de crack gaat in de pijp of word gechineesd op folie.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heftige docu. Wat ik overigens niet begrijp; de high is erg kort (en daarmee dus duur om te gebruiken). Is het dan niet aantrekkelijker over te stappen op meth amfetamine?
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Damius zei:
Heftige docu. Wat ik overigens niet begrijp; de high is erg kort (en daarmee dus duur om te gebruiken). Is het dan niet aantrekkelijker over te stappen op meth amfetamine?
Klik om te vergroten...
Ik vermoed van niet omdat ik gok dat de comedown vele malen zwaarder is. Net zoals dat je van pep echt veel verrotter wordt als van een keertje coke.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Koffieb00n zei:
Ik vermoed van niet omdat ik gok dat de comedown vele malen zwaarder is. Net zoals dat je van pep echt veel verrotter wordt als van een keertje coke.
Klik om te vergroten...
De high is wel echt anders. Als ik als cokehead speed ging snuiven miste ik gewoon wat en had ik geen echte voldoening van het gebruik.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Interessant hoe verslavend die flash van 20 seconden kan zijn dat mensen hun gehele leven ervoor vergooien.

Ik heb vele crack verslaafden ontmoet in de klinieken waar ik heb gezeten. En 1 ding is zeker;

"Van crack word je gek!"
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
"Van crack word je gek!"
Klik om te vergroten...
Absoluut.
En daarnaast ook nog ziek, straatarm, dakloos en oud.
Vrouwen die crack gebruiken, verouderen extreem snel.
Op hun 25e zien ze eruit als 50.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."