Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCrackepidemie in Nederland

Crackepidemie in Nederland

46 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Felis zei:
Ik heb geen ervaring met flakka.

Ik heb tina geprobeerd, maar dat werkt veel langer dan crack, veel veel langer.
Ik heb het echter op een festival gebruikt en was er niet verslaafd aan, maar ik kan me herinneren dat het effect erg lang aanhield. Na 24 uur was slapen ondenkbaar (oké, bij vaker gebruik werkt het niet zo sterk).

Bij mijn crackgebruik, dat ook beperkt bleef tot proberen, wilde ik al na 20 minuten meer.
Als je verslaafd bent aan crack, bestaat dat uit roken, 5 euro halen voor de volgende pijp, weer roken, enzovoort.
Klik om te vergroten...
Op welke manier heb je Tina gebruikt?

Zijn er dealers die dat per 5 euro verkopen?
Of wordt dat door mede gebruikers onderling verkocht?
Wat maakt het dat je alsmaar door wil gebruiken?
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAutist zei:
Op welke manier heb je Tina gebruikt?

Zijn er dealers die dat per 5 euro verkopen?
Of wordt dat door mede gebruikers onderling verkocht?
Wat maakt het dat je alsmaar door wil gebruiken?
Klik om te vergroten...
- tina nasaal, crack gerookt
- Met 5 euro bedoelde ik crack en niet tina
- Ik heb het alleen geprobeerd en gebruik het niet meer, noch tina noch crack.
Ik kan echter niet beschrijven waarom ik na de eerste crackpijp meteen weer wilde roken. Dat is een onbeschrijfelijk gevoel, dat zich helaas niet herhaalt. Je blijft roken, maar het effect van de eerste pijp komt niet terug.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Felis zei:
- tina nasaal, crack gerookt
- Met 5 euro bedoelde ik crack en niet tina
- Ik heb het alleen geprobeerd en gebruik het niet meer, noch tina noch crack.
Ik kan echter niet beschrijven waarom ik na de eerste crackpijp meteen weer wilde roken. Dat is een onbeschrijfelijk gevoel, dat zich helaas niet herhaalt. Je blijft roken, maar het effect van de eerste pijp komt niet terug.
Klik om te vergroten...
Voel je je ook tering depri als crack is uitgewerkt?
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#4
MDMAutist zei:
Voel je je ook tering depri als crack is uitgewerkt?
Klik om te vergroten...
Nee.
Ik heb maar één dag crack gerookt.
De volgende dag was ik alleen maar boos dat ik zoveel geld had uitgegeven.
Ik heb mezelf gezworen het nooit meer aan te raken.

Zoals ik al zei, je kunt mijn ervaring (een korte poging) niet vergelijken met de ervaring van iemand die verslaafd is aan crack.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Felis zei:
- tina nasaal, crack gerookt
- Met 5 euro bedoelde ik crack en niet tina
- Ik heb het alleen geprobeerd en gebruik het niet meer, noch tina noch crack.
Ik kan echter niet beschrijven waarom ik na de eerste crackpijp meteen weer wilde roken. Dat is een onbeschrijfelijk gevoel, dat zich helaas niet herhaalt. Je blijft roken, maar het effect van de eerste pijp komt niet terug.
Klik om te vergroten...
Crystal meth roken is 100(misschien iets overdreven) keer heftiger schijnt het , ik wou het een keer proberen maar God greep in en de pijp donderde op de grond 🤣 Beschouwde het als een teken van god en nooit meer een poging gedaan. Uit anderen hun verhalen opmakende leidt het gebruik vooral naar super heftige rukbunkermarathons en zwaar seksueel grensoverschrijdende stoute dingen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deel 2 is afgelopen week ook verschenen:

B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het schijnt dat ze nu ook proeven willen gaan doen met gesubsidieerd crack gebruik....dat laat maar weer zien dat degenen die dat uit hun lala koker trekken in een hele andere wereld leven. Crackgebruikers kan je niet vergelijken met heroïne. Heroïne is het op een gegeven moment klaar. Crack is nooit genoeg, helemaal bij hardcore gebruikers niet. Geef ze en ze zullen alleen maar nog meer nodig hebben. Een dergelijke proef jaagt criminaliteit eerder aan dan dat het afremt. Ik ga me overigens wel aanmelden , kan een leuke bijverdienste zijn.

Ps. Ik bedenk me net dat het ook wel eens zo zou kunnen zijn dat ze met die een veel sinister doel hebben en ze de populatie crack gebruikers naar gesubsidieerde rustplaatsen willen verplaatsen 😈
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heftig!
T
TimmyTaakstrafLid
01-01-2024, 00:00
#9
Interessant, thanks!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Had hem net gezien. Wat ik nog veel erger vindt is dat economisch daklozen in een daklozencentrum de stap naar crack en heroïne maken. Ik heb het heel veel zien gebeuren. Goed dat er aandacht aan wordt besteed. Crack is nog velen malen erger dan heroïne .misschien niet wat betreft ODen maar wel de maatschappelijke schade die het aanricht.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het crackgebruik blijkt algemener dan ik dacht. Zorgelijke ontwikkeling dit. Ik zie in mijn woonplaats ongelovelijk veel lege sealtjes op straat liggen, dus er wordt enorm veel coke en andere stimulantia gebruikt. De 'overstap' naar crack is dan makkelijk als er wat slinkse dealers zijn.

Ik heb zelf in de jaren '90 ook crack gemaakt van coke en het 3 keer gerookt. Gelukkig niet mee doorgegaan en daar gelukkig niet aan verslaafd geraakt.

Ik hoop dat de ellende voor de gebruikers en de rest van de samenleving niet helemaal uit de hand loopt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goeie docu. Goed dat er aandacht aan besteed wordt en voor wordt gewaarschuwd. Verschrikkelijk spul, blij dat het nooit op mn pad is gekomen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vond vooral de stijl van de interviewer fijn. Open, oordeel-vrij, en oprecht geïnteresseerd.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Ik vond vooral de stijl van de interviewer fijn. Open, oordeel-vrij, en oprecht geïnteresseerd.
Klik om te vergroten...
Inderdaad heel respectvol gedaan
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Ik vond vooral de stijl van de interviewer fijn. Open, oordeel-vrij, en oprecht geïnteresseerd.
Klik om te vergroten...

Ja hij maakt wel meer fijne items. Niet altijd even ver uitgediept. Deze is wel mooi gedaan. Heb nog maar de helft gekeken. Wel weer even genoeg pijpjes en folie gezien voor vandaag brrrrr 🥶

En die omschrijving van die zoete geur. Jaja, die ken ik maar al te goed 😅
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Ja hij maakt wel meer fijne items. Niet altijd even ver uitgediept. Deze is wel mooi gedaan. Heb nog maar de helft gekeken. Wel weer even genoeg pijpjes en folie gezien voor vandaag brrrrr 🥶

En die omschrijving van die zoete geur. Jaja, die ken ik maar al te goed 😅
Klik om te vergroten...
Zoet zoet, broer!
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Na een minuut of tien kijken afgezet..

Niet omdat het niet goed is maar omdat het zo triest en aangrijpend is. En dankbaar voel ik me ook dat ik nooit zo ben afgegleden..daar kunnen veel verslaafden niks aan doen dat het zo slecht met ze gaat.

Misschien kijk ik een andere keer.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Je hoeft alleen maar naar Frankfurt of Parijs te gaan om te zien wat ons binnenkort te wachten staat.
Een probleem is dat crack je waanzinnig gulzig maakt, het is nooit genoeg.

Ik heb het maar één keer geprobeerd, uit nieuwsgierigheid.
Eén keer gerookt. Het effect was zo sterk dat ik het meteen nog een keer wilde doen. Maar: het was niet te vergelijken met de eerste keer. Toch bleef ik roken tot mijn geld op was. Toen wilde ik geld pinnen, maar in mijn verwarde hoofd was ik mijn pincode vergeten.
Tja... dat heeft me uiteindelijk gered.
Ik ben naar huis gereden, heb benzo genomen om te kalmeren en op een gegeven moment nam het effect af. Toen vroeg ik me af: ben je gek geworden en heb ik mezelf gezworen het nooit meer aan te raken. Dat was 10 jaar geleden, dus ik ben veilig.
Duivels spul.
Mensen raken er alles door kwijt.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#20
De documentaire heb ik afgezien. Goed gemaakt, en respectvoller dan andere vergelijkbare documentaires.

Ik prijs mezelf gelukkig dat gerookte of gesnoven dingen bij mij niet binnenkomen. Betekent tegelijkertijd dat er een afstand is.

Ik misbruik dit topic nu om de posterboy campagne van het Leger Des Heils aan de orde te stellen.
Zonder twijfel worden er goede werken verricht. Maar ook zie ik daar mensen zonder goede reden niet bevrijd worden van het regime van beschermd wonen (business model). Voor velen is dit goed.
Anderen worden er in gevangen gehouden ..... vooral makkelijk als de sociale omgeving (trappenhuis !) door heeft welk spel er gespeeld kan worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."