#1
Ja, herkenbaar wel hoor! Ik houd ook alles nauwkeurig bij in een dagboek. Drugs, drank, medicatie, slaap, alles. En heb ook goed duidelijk voor mezelf wanneer ik iets 'mag' of niet. Kan me daar behoorlijk goed aan houden. Ik zal nu bv écht niet m'n la opentrekken om spontaan aan de dope te gaan. Dat gebeurt niet meer. Maar... wél zin. Komt gewoon door onrust op andere vlakken. Even doorbijten, dan verdwijnt dat ook weer. Ik zondig soms met eten, maar dat mag ook wel, want ik sport iedere dag en eet verder heel gezond, dus wat voor mij zondigen is, is voor een ander denk ik 'zomaar een dag'.Dat is exact hoe het er bij mij ook aan toegaat het laatste jaar zelfs.
Ik heb gelukkig geen drugverslaving buiten tabak om dan.
Maar elke dag wanneer ik opsta heb ik trek om iets te gebruiken, maakt zelfs niet uit wat, ik geef er niet aan toe maar de drang is er wel.
Het is niet persé een craving, meer een vlucht uit de realiteit waarin we nu leven, een realiteit die ik moeilijk kan accepteren of waarin ik niet comfortabel of gelukkig kan zijn.
Dat is natuurlijk een gevaarlijke mix om in een verslaving te sukkelen, wat mij helpt is een drugschema opstellen waar aangestipt staat wat en wanneer ik wat kan gebruiken.
Bv 1x/maand ketamine, 1x/week tramadol, 1x/3 maanden mdma,..., tussendoor wiet en nooit meer dan 1x/week alprazolam.
Hier mag ik van mezelf nooit overheen gaan.
Drugs waarbij ik deze afspraken verbreek die zet ik op mijn zwarte lijst en kom ik nooit meer aan zoals GHB, cocaine,...
Op deze manier gaat het goed maar word ik wel een soort van verslaafd aan het schematje
Hehe, typisch, dat je in die lijstjes verslavingsgedrag begint te vertonen. 🤣