Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
262 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speedboot zei:
Grrrrrr sinds koningsdag 2024 helemaal clean van alle middelen behalve alcohol, waarbij alle snuifgerei een definitieve stop zou zijn. Carnaval afgelopen jaar een slippertje gemaakt helaas. 1 puntje en was ook meteen genezen. Dikke teleurstelling maar meteen herpakt. Helaas gisteren weer raak. In dronken bui een puntje miauw aangenomen. Meteen hele nacht overhoop maar het wakkerde meteen aan tot het kopen van een grammetje sos. En daar zit ik dan.
Klik om te vergroten...
Het kan snel gaan. Balen joh, maar begin lekker opnieuw. Het is een les, geen mislukking.
Speedboot zei:
Ik probeer te begrijpen waar het fout gaat. Alcohol is absolute een hele grote trigger maar heb daar op deze twee momenten na nooit moeite mee gehad en drink 3 maal per week.
Klik om te vergroten...
Het antwoord zit in je eigen post als je de text vanaf "maar" weglaat πŸ‘ (dat is je verslaving die aan het woord is).
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wil zo graag wiet roken, ik mis het ontzettend. Afgelopen weken enorm veel trek al ervaren, het is telkens doorzetten en hopen dat het snel beter word.

Ik geniet (nog) niet echt van het leven. Voel me erg vlak en dan lonkt wiet gebruiken toch wel enorm.

Helaas kan ik gewoon niet 1 keer een bong vullen. Dat word dan vrijwel direct een dagelijkse bedoeling, en de trek zal dan inhoudbaar worden.

Verslaving pff
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Ik wil zo graag wiet roken, ik mis het ontzettend. Afgelopen weken enorm veel trek al ervaren, het is telkens doorzetten en hopen dat het snel beter word.

Ik geniet (nog) niet echt van het leven. Voel me erg vlak en dan lonkt wiet gebruiken toch wel enorm.

Helaas kan ik gewoon niet 1 keer een bong vullen. Dat word dan vrijwel direct een dagelijkse bedoeling, en de trek zal dan inhoudbaar worden.

Verslaving pff
Klik om te vergroten...

Praat je daar ook telefonisch of face-to-face over met fellows? Dat je je vlak voelt, niet kan genieten en eigenlijk heel erg heimwee hebt naar gebruik?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Praat je daar ook telefonisch of face-to-face over met fellows? Dat je je vlak voelt, niet kan genieten en eigenlijk heel erg heimwee hebt naar gebruik?
Klik om te vergroten...

Eigenlijk nooit, ik schaam me ervoor. Hoe kan ik nou nog verlangens hebben... Maar toch.. Ik hoor weinig anderen erover.
Op meetings voel ik vaak niet de vrijheid om te delen hierover. Het draagt niet echt bij aan de boodschap van NA.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Eigenlijk nooit, ik schaam me ervoor. Hoe kan ik nou nog verlangens hebben... Maar toch.. Ik hoor weinig anderen erover.
Op meetings voel ik vaak niet de vrijheid om te delen hierover. Het draagt niet echt bij aan de boodschap van NA.
Klik om te vergroten...
Ga bellen kerel. Het helpt. 😘
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Eigenlijk nooit, ik schaam me ervoor.
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk maar volkomen onnodig.
Het is feite jouw invulling van wat de ander denkt; een mind fuck.
Ik denk dat helemaal niet, het woord schaamte komt niet eens in me op.
Hoe gaat schaamte je helpen?
Een valse vraag maar ik stel 'm toch. :smirk:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Eigenlijk nooit, ik schaam me ervoor. Hoe kan ik nou nog verlangens hebben... Maar toch.. Ik hoor weinig anderen erover.
Op meetings voel ik vaak niet de vrijheid om te delen hierover. Het draagt niet echt bij aan de boodschap van NA.
Klik om te vergroten...

Ga er inderdaad over praten én over bellen. Die schaamte is normaal. Maar schaamte verdwijnt maar op één manier: door erover te praten.

Dit doet me ontzettend denken aan mijn eigen patronen in de eerste drie jaar van mijn herstel. Ik vond dat ik na een tijdje clean die gevoelens en verlangens niet meer mocht hebben.

Maar het is de realiteit: je voelt dit. En je gevoelens zijn valide en echt. Dus die schaamte is Γ¨cht niet nodig. Ik heb het de laatste weken ook lastiger gehad. En eigenlijk zou ik daar ook hier op forum meer over moeten schrijven. Maar uiteindelijk is het voor ons allen heel makkelijk om mooi weer te spelen.

Ik vind het wel fijn dat je er in elk geval hier wel eerlijk over bent. β™₯️

Mocht je m'n nummer willen om er eens over te bellen, mag je me een PB sturen. Je bent nooit alleen Raver. Ook niet met zucht of heimwee naar gebruik ook na langere periodes cleantijd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe gaat β€œie @Raver ?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Hoe gaat β€œie @Raver ?
Klik om te vergroten...

Het gaat gelukkig stukken beter. Meetings gepakt en gedeeld erover. Ook na de meeting met mensen erover gesproken, dus scheelt wel echt inderdaad.

Ik vraag soms wat teveel van mezelf en dan kut vinden dat ik trek krijg haha.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Het gaat gelukkig stukken beter. Meetings gepakt en gedeeld erover. Ook na de meeting met mensen erover gesproken, dus scheelt wel echt inderdaad.

Ik vraag soms wat teveel van mezelf en dan kut vinden dat ik trek krijg haha.
Klik om te vergroten...
Mooi, lekker bezig. Tsja, een diabeticus kan het ook kut vinden om Insuline te moeten spuiten... Maar het is het medicijn voor het leven.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben sinds zondagavond, dus nou 3 dagen, weer helemaal gestopt met blowenπŸ‘
Maar ik had echt niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn en ik er zoveel last van zou hebben terwijl ik het pas een paar maanden deed πŸ™ˆπŸ˜«πŸ˜“
Het was echt zo'n gewoonte op sommige momenten al dat ik echt heel veel cravings heb dan. Maar ik heb ook echt heel veel last hebt van benauwdheid, druk op de borst, spanning en slecht slapen en alles natuurlijk omdat ik nou geen wiet meer gebruik om te ontspannen.

En het is natuurlijk wel extra lastig omdat mijn vriend het wel doet. Maar hij zorgt er in ieder geval voor dat er niks meer ligt als hij naar zijn werk gaat, aangezien ik toch niet zelf kan draaienπŸ˜…
Maar goed, ik zet gewoon door en elke dag is er 1πŸ‘

En ik heb ChatGPT echt een heel schema laten maken voor de eerste twee weken met allemaal dingen die je kan verwachten en ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen en affirmaties enzo, dat helpt welπŸ‘
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn mentale obsessies kunnen zich gisteravond en vandaag lekker loslaten op de verkiezingsuitslag.

Bleghhhhh ik wordt een beetje gek van de kermis in mijn hoofd. Ben eigenlijk al heel moe en wil gewoon uit die obsessie stappen. Maar dat blijkt dan toch weer makkelijker gezegd dan gedaan.

Er is ook weinig terecht gekomen van effectief werken vandaag. Geeft mezelf weer een mooie stok om mee te slaan. En uiteindelijk komt het weer neer op het aloude 'ik ben niet goed genoeg'.

Terugkerend thema ook nu in m'n stap 4. Ongetwijfeld dat het daardoor nu ook weer zichtbaarder wordt in mijn leven. Dat hoort een beetje bij het doorlopen van de stappen.

Anyway, ik zal blij zijn als ik straks bij m'n vriend kom en we lekker samen kunnen komen* πŸ‘¨β€πŸ³

EDIT: lol, ik bedoelde koken, niet komen βœŠπŸ’¦
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sorry hoor, maar
LucidLucy zei:
het aloude 'ik ben niet goed genoeg'.
Klik om te vergroten...
dat lijkt mij niet toepasselijk.

De wereld vergeten en "just carry on" is gebaseerd op volgzaamheid. Goede mensen denken, voelen, en beleven. Compleet anders dan volgzaam en passend in een actieve democratie !
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Damn, sinds lange tijd had ik echt weer eens zien in een goede IPA van de tap. Not today, my friends.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gisteravond heel boos en gefrustreerd geweest voor het eerst in zes weken ongeveer.

Bij de woonvorm hebben we normaal gesproken maaltijd en dagafsluiting. Dit loopt soms rommelig maar gisteren kregen we praktisch geen tijd om te eten en toen moest de dag afgesloten worden en klaar.

Ik overweeg om volgende keer NA het eten te gaan eten. Gewoon mijn eigen eten, iets lekkers, en dan op mijn gemak. Dus als de afwas klaar is mijn eigen potje koken. (En uiteraard zelf afwassen dan).
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Niet gefrustreerd:
Vandaag heb ik bovenstaande aangekaart. Vrij snel daarna kreeg ik verzoek of ik naar kantoor wilde komen voor een gesprek. Ik dacht meteen dat het (weer) ging over roken en vapen op plaatsen waar dat niet is toegestaan... Maar nee het ging over mijn opmerkingen over de maaltijd van gisteren. Of ik even rustig wilde zitten en toelichten wat er nu precies aan de hand was want dan konden ze de begeleiding van gisteren er op aan spreken.

Heel fijn.

Wel gefrustreerd: Dat ik niet mag roken en vapen op de plaatsen waar ik wil zou willen roken en vapen.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Niet gefrustreerd:
Vandaag heb ik bovenstaande aangekaart. Vrij snel daarna kreeg ik verzoek of ik naar kantoor wilde komen voor een gesprek. Ik dacht meteen dat het (weer) ging over roken en vapen op plaatsen waar dat niet is toegestaan... Maar nee het ging over mijn opmerkingen over de maaltijd van gisteren. Of ik even rustig wilde zitten en toelichten wat er nu precies aan de hand was want dan konden ze de begeleiding van gisteren er op aan spreken.

Heel fijn.

Wel gefrustreerd: Dat ik niet mag roken en vapen op de plaatsen waar ik wil zou willen roken en vapen.
Klik om te vergroten...

Ik moet wel een beetje lachen om de laatste zin, haha. Ik kon daar zelf in opname ook enorm gefrustreerd van raken dat zij bepaalden wanneer ik wel en niet mocht roken. Want hoe bedoel je, niet meer na 23u mogen roken? Ik ben geen klein kind meer πŸ˜‚. Maarja, it is what it is.

Wel fijn dat je even met ze kon praten over de gebeurtenis van gisteren!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als herstellend verslaafde kan ik me om dit soort zaken ook wel druk maken. Ik vind vooral de reacties onder dit bericht ook echt bizar. Mensen hebben echt geen flauw benul van wat een (alcohol)verslaving teweeg kan brengen. Een flesje wijn naar iemand opsturen, kan voor de verkeerde persoon (en hun naasten) destructieve gevolgen hebben.

Maar ach, het gaat om het gebaar πŸ˜…

Facebook

www.facebook.com www.facebook.com
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Als herstellend verslaafde kan ik me om dit soort zaken ook wel druk maken. Ik vind vooral de reacties onder dit bericht ook echt bizar. Mensen hebben echt geen flauw benul van wat een (alcohol)verslaving teweeg kan brengen. Een flesje wijn naar iemand opsturen, kan voor de verkeerde persoon (en hun naasten) destructieve gevolgen hebben.

Maar ach, het gaat om het gebaar πŸ˜…

Facebook

www.facebook.com www.facebook.com
Klik om te vergroten...
De bedoeling was goed. Ik geef eerder het sociale stigma op verslaving de schuld, als er al een schuldige is.
Gelukkig zijn we dat aan het doorbreken met een steeds groter wordende groep mensen.

De mooiste aanpak zou zijn om de ontvanger een goedmakertje te laten kiezen. Maar als daar alcohol tussen
staat kan het ook weer als trigger bestempeld worden... Maargoed, dan was het in ieder geval een keuze
en niet een "overval".

We leven helaas in een maatschappij waar alcoholgebruik genormaliseerd is, en triggers zijn dus te verwachten.

Maar misschien wel een goede eye-opener dit FB bericht.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
De mooiste aanpak zou zijn om de ontvanger een goedmakertje te laten kiezen. Maar als daar alcohol tussen
staat kan het ook weer als trigger bestempeld worden... Maargoed, dan was het in ieder geval een keuze
en niet een "overval".
Klik om te vergroten...

Ja goed, een keuze lijkt me prima. Vanaf een schermpje kan ik redelijk veilig afstand doen van die alcohol. Dat zou voor mij niet per se de grootste trigger zijn. Maar als het ineens bij me thuis geleverd wordt...

Op de meeste momenten zal ik het waarschijnlijk direct door de gootsteen spoelen en een fellow bellen. Het zou niet eens in me opkomen het bij de buurvrouw af te geven.

Op een zwak moment echter, zou ik het misschien ook in de koelkast leggen 'voor het geval er iemand op visite komt'. (Yeah right 🀣)

Je moet je voorstellen dat ze dit met enige andere drug zo doen. Dat ze daadwerkelijk wat kabouter post in je brievenbus steken. Bizar toch?

Ik vind datzelfde eigenlijk ook van al die brieven van de staats-, vrienden- en Postcodeloterij. Zelf had ik nooit iets met gokken. Maar de vorige bewoonster zal er denk ik aan meegedaan hebben. Wekelijks ontvang ik minstens twee keer post van een loterij. Ik zou eens moeten kijken of ik dat stop kan zetten. Al die golden tickets, 'speciaal voor mij' geselecteerde aanbiedingen, een hoop papier die bij mij direct de container in gaat.

Alleen de decemberkalender. Die krijg ik dan ook als cadeautje en doe ik toch vrolijk aan mee. Maar ergens is ook dat een beetje gek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5253545556...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."