Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
225 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
GroenRook zei:
Wanhoop? Een kansloze toevlucht.
Ik heb zelf dingen verkloot, dit niet direct toegegeven, me daardoor heel schuldig gevoeld en steeds meer gaan drinken tot het punt kwam dat ik weer ketamine ging gebruiken als de kansloze niet werkende uitweg die alles alleen maar erger maakt …
Ik weet hoe het werkt en toch doe ik het..
Het is het denken op korte termijn, even vluchten, maar dat heeft de situatie zoveel erger gemaakt.

Ook ben ik weer gevallen en is er weer een raam gesneuveld…
Klik om te vergroten...
Zoek hulp. Bel je huisarts.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Zoek hulp. Bel je huisarts.
Klik om te vergroten...
Direct, maar redelijk haha.
Jaa ik was al van plan om weer hulp te gaan zoeken. Ben het lang uit de weg gegaan, maar het is wel duidelijk dat ik een best probleem heb voor mezelf 😅
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#3
miles zei:
Kutje, net een halfje wit in de auto gevonden, terwijl het de bedoeling is dat ik pas weer over 3 weken op zn vroegst iets gebruik, kon wel eens lastig worden...
Maar goed t ligt in de kluis, en ik doe het niet...
Klik om te vergroten...
Gefaald, ik ben toch zwakker als ik dacht,
Vrijdag had ik een feestje van een opdrachtgever, werk al een half jaar regelmatig voor dit bedrijf en ken het personeel wel aardig dus.
Dacht ik
Op het feestje vrijdag bleek dat er een man of 6 waren die coke gebruikten en ik heb vrolijk meegedaan , en toen ik na de tijd thuiskwam heb ik dat beetje wat nog in de kluis lag opgemaakt, gelukkig was het minder als ik dacht.
En nu vanmiddag heb ik om 5 uur, en zojuist de 2mmc gepakt die ik nog overhad van m'n experimentje laatst, heb nog een klein lijntje, dat maak ik zo op en dan weer terug naar 0, opnieuw beginnen aan m'n maand niks gebruiken, en deze keer echt, ook maar even geen alcohol, dat is m'n grootste valkuil denk ik..
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik verbaas me er overigens wel vaker over hoe veel jongeren van 20/25 er zijn die gebruiken, voor mijn gevoel was dit 15 jaar geleden toen ik zo oud was veel minder, in elk geval in mijn regio
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#5
kuromi zei:
Wakker geworden met gigantische cravings. Ik kan alleen maar huilen. Mijn brein wil meer. Mijn brein wil weg van de pijn. Dit zijn momenten dat ik het jammer vind dat wiet mij psychotisch maakt. Ik steek liever een joint op als escape dan dat ik weer aan de 3MMC ga. Ik heb een emotiehanteringsplan maar niks daaruit lijkt te werken. Ook zijn psychologen niet beschikbaar nu ivm weekend en Pasen. Nog 2 dagen.. Ik hoop dat ik er doorheen kom. Misschien dan toch weer aan de benzo's..
Klik om te vergroten...
Je brein speelt spelletjes met je. Je bent veel sterker dan dit!💓

Hoe gaat het nu met je?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
kuromi zei:
Dankjewel, ik ga hard mijn best doen 🩷
Klik om te vergroten...
Je kunt het!
kuromi zei:
Wakker geworden met gigantische cravings. Ik kan alleen maar huilen. Mijn brein wil meer. Mijn brein wil weg van de pijn. Dit zijn momenten dat ik het jammer vind dat wiet mij psychotisch maakt. Ik steek liever een joint op als escape dan dat ik weer aan de 3MMC ga. Ik heb een emotiehanteringsplan maar niks daaruit lijkt te werken. Ook zijn psychologen niet beschikbaar nu ivm weekend en Pasen. Nog 2 dagen.. Ik hoop dat ik er doorheen kom. Misschien dan toch weer aan de benzo's..
Klik om te vergroten...
Zoek afleiding. Ga iets doen, zelfs al heb je er geen reet zin in. Sportschool, wandelen, naar de bioscoop met een zak chips. Mijn dm staat voor je open.
b
butterfreeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jullie zijn lief. Super bedankt. Uiteindelijk heb ik inderdaad met een vriendin kunnen praten hierover wat enorm oplucht, het voelde alsof ik een gigantisch geheim voor haar had. Ook heb ik de pijn geaccepteerd voor wat hij is. Ik ben nog steeds aan het rouwen om mijn relatie die een jaar geleden is verbroken (hij is ook verslaafd dus dit voelt dan als een makkelijkere manier om bij hem te komen? Je brein speelt soms rare spelletjes met je).

Ik had met mijn vriendin alle opties besproken, en ben uiteindelijk gaan slapen voor een tijdje. Dit is volgens m'n psychologen vermijdingsgedrag, maar ik vind een paar uurtjes slapen een stuk beter dan weer een binge in gaan of medicatie misbruiken. Uiteindelijk heb ik ook geen medicatie genomen, dus alles is goedgekomen.

Bedankt allemaal voor de steun 🩷
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
kuromi zei:
Jullie zijn lief. Super bedankt. Uiteindelijk heb ik inderdaad met een vriendin kunnen praten hierover wat enorm oplucht, het voelde alsof ik een gigantisch geheim voor haar had. Ook heb ik de pijn geaccepteerd voor wat hij is. Ik ben nog steeds aan het rouwen om mijn relatie die een jaar geleden is verbroken (hij is ook verslaafd dus dit voelt dan als een makkelijkere manier om bij hem te komen? Je brein speelt soms rare spelletjes met je).

Ik had met mijn vriendin alle opties besproken, en ben uiteindelijk gaan slapen voor een tijdje. Dit is volgens m'n psychologen vermijdingsgedrag, maar ik vind een paar uurtjes slapen een stuk beter dan weer een binge in gaan of medicatie misbruiken. Uiteindelijk heb ik ook geen medicatie genomen, dus alles is goedgekomen.

Bedankt allemaal voor de steun 🩷
Klik om te vergroten...
Goed om te horen. Dat is in ieder geval een aanpak die later niet nog meer spijt en schuld oproept of een kater.

Een dutje is prima en lekker. Ik vind zelf het gevaar van langer slapen overdag dat ik m'n nachtrust mogelijk verknal, en dat ik wel eens gaar wakker word. Voor mij is 45 tot 60 minuten meestal wel prima. Kan voor jou anders zijn hoor.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
kuromi zei:
Jullie zijn lief. Super bedankt. Uiteindelijk heb ik inderdaad met een vriendin kunnen praten hierover wat enorm oplucht, het voelde alsof ik een gigantisch geheim voor haar had. Ook heb ik de pijn geaccepteerd voor wat hij is. Ik ben nog steeds aan het rouwen om mijn relatie die een jaar geleden is verbroken (hij is ook verslaafd dus dit voelt dan als een makkelijkere manier om bij hem te komen? Je brein speelt soms rare spelletjes met je).

Ik had met mijn vriendin alle opties besproken, en ben uiteindelijk gaan slapen voor een tijdje. Dit is volgens m'n psychologen vermijdingsgedrag, maar ik vind een paar uurtjes slapen een stuk beter dan weer een binge in gaan of medicatie misbruiken. Uiteindelijk heb ik ook geen medicatie genomen, dus alles is goedgekomen.

Bedankt allemaal voor de steun 🩷
Klik om te vergroten...
Goed gedaan! 💪 En ja, het benoemen en bespreken helpt écht. You can do this! ♥️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Even mijn eigen frustratie eruit gooien hoor. Ik ben verdomme al iets van 85 dagen gestopt met vapen en heb de afgelopen weken nog maar één keertje gedronken (en/of drugs gedaan). In het begin ging ik zoete shit vreten. Óók mee gestopt, maar ik blijf dus verdomme wél kilo's aankomen! Ik zat na jaren en jaren eindelijk weer lekker in m'n vel, op een gewicht dat past bij wie ik ben. Zat wel een beetje tegen de ondergrens van het groen aan qua bmi, dus netjes twee kilo erbij gegeten en nu wil het aankomen niet meer stoppen plots. 😔 Terwijl ik niet drink, niet snoep, niet vape, veel sport... Godverdegodver. Irritant!
Klik om te vergroten...
Als het aanhoudt even bij de huisarts langs.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Even mijn eigen frustratie eruit gooien hoor. Ik ben verdomme al iets van 85 dagen gestopt met vapen en heb de afgelopen weken nog maar één keertje gedronken (en/of drugs gedaan). In het begin ging ik zoete shit vreten. Óók mee gestopt, maar ik blijf dus verdomme wél kilo's aankomen! Ik zat na jaren en jaren eindelijk weer lekker in m'n vel, op een gewicht dat past bij wie ik ben. Zat wel een beetje tegen de ondergrens van het groen aan qua bmi, dus netjes twee kilo erbij gegeten en nu wil het aankomen niet meer stoppen plots. 😔 Terwijl ik niet drink, niet snoep, niet vape, veel sport... Godverdegodver. Irritant!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Ex-verslaafde is korter 😉
Klik om te vergroten...

Die onzin doe ik niet aan 😂
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Als het aanhoudt even bij de huisarts langs.
Klik om te vergroten...
Ik denk eigenlijk dat het te maken heeft met het feit dat het mentaal iets beter gaat dan een jaar terug (mag niet zeiken dus). Toen ik mentaal niet lekker zat en veeeeeeel sportte en intermittent fasting deed, ben ik als een malle afgevallen. Maar goed, ik kamp nu ook met een blessure waardoor ik eigenlijk alleen cardio kan doen en geen krachttraining (of niet op mijn niveau). Dat kan er ook mee te maken hebben. Maar goede tip, ik heb volgende week sowieso een afspraak bij mijn arts, dan kaart ik het effe aan. Alles goed en aardig met die vertraagde stofwisseling na het kappen met nicotine, maar nu ben ik er klaar mee. Ik doe verdomme alles netjes, word ik ervoor gestraft, zó voelt het. 🤬
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Ik denk eigenlijk dat het te maken heeft met het feit dat het mentaal iets beter gaat dan een jaar terug (mag niet zeiken dus). Toen ik mentaal niet lekker zat en veeeeeeel sportte en intermittent fasting deed, ben ik als een malle afgevallen. Maar goed, ik kamp nu ook met een blessure waardoor ik eigenlijk alleen cardio kan doen en geen krachttraining (of niet op mijn niveau). Dat kan er ook mee te maken hebben. Maar goede tip, ik heb volgende week sowieso een afspraak bij mijn arts, dan kaart ik het effe aan. Alles goed en aardig met die vertraagde stofwisseling na het kappen met nicotine, maar nu ben ik er klaar mee. Ik doe verdomme alles netjes, word ik ervoor gestraft, zó voelt het. 🤬
Klik om te vergroten...
Ah joh. Het lekkerste vlees heeft een vetrandje.

Nah geintje. Je krijgt zo veel moois terug voor herstel!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Jazz35 zei:
Ik denk eigenlijk dat het te maken heeft met het feit dat het mentaal iets beter gaat dan een jaar terug (mag niet zeiken dus). Toen ik mentaal niet lekker zat en veeeeeeel sportte en intermittent fasting deed, ben ik als een malle afgevallen. Maar goed, ik kamp nu ook met een blessure waardoor ik eigenlijk alleen cardio kan doen en geen krachttraining (of niet op mijn niveau). Dat kan er ook mee te maken hebben. Maar goede tip, ik heb volgende week sowieso een afspraak bij mijn arts, dan kaart ik het effe aan. Alles goed en aardig met die vertraagde stofwisseling na het kappen met nicotine, maar nu ben ik er klaar mee. Ik doe verdomme alles netjes, word ik ervoor gestraft, zó voelt het. 🤬
Klik om te vergroten...
Bij mij was stoppen met nicotine +10
Stoppen met wiet (laatste 4 maanden) + 10 kg
Leeftijd + 5 kg

Ik was veel te mager toen ik begon met de goede stappen, maar ondertussen kunnen er wel wat kg vanaf (liefst rond de buik..)

Nu week 6 dat ik flink sport en week 2 dat ik toch nog een tikkeltje beter eet.

Nu ben ik nog altijd niet afgevallen, maar ik merk wel dat dit snel beter zal gaan.

Sterkte en geniet maar van nicotinevrij leven dan komt het wel goed!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Ah joh. Het lekkerste vlees heeft een vetrandje.

Nah geintje. Je krijgt zo veel moois terug voor herstel!
Klik om te vergroten...
Haha, ja, dat zeggen meer mannen. Zelf was ik zo fucking blij dat ik een megaslank afgetraind lijf had (al zeg ik het zelf 😅), dat ik nu baal van die extra kilo's. Maar mijn lief probeert me gerust te stellen en zegt dat ik er hartstikke strak uitzie. Nicotinevrij ben ik idd superblij mee! Dus niet zeiken, gezond blijven eten en dan zal het wel loslopen allemaal. En inderdaad, kilootje meer is geen ramp (mantra).
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Bij mij was stoppen met nicotine +10
Stoppen met wiet (laatste 4 maanden) + 10 kg
Leeftijd + 5 kg

Ik was veel te mager toen ik begon met de goede stappen, maar ondertussen kunnen er wel wat kg vanaf (liefst rond de buik..)

Nu week 6 dat ik flink sport en week 2 dat ik toch nog een tikkeltje beter eet.

Nu ben ik nog altijd niet afgevallen, maar ik merk wel dat dit snel beter zal gaan.

Sterkte en geniet maar van nicotinevrij leven dan komt het wel goed!
Klik om te vergroten...
Wow, twee keer tien erbij. Wat suf toch hè, dat we gestraft worden voor onze goede gewoontes! Wél lekker bezig zo te lezen. ♥️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Haha, ja, dat zeggen meer mannen. Zelf was ik zo fucking blij dat ik een megaslank afgetraind lijf had (al zeg ik het zelf 😅), dat ik nu baal van die extra kilo's. Maar mijn lief probeert me gerust te stellen en zegt dat ik er hartstikke strak uitzie. Nicotinevrij ben ik idd superblij mee! Dus niet zeiken, gezond blijven eten en dan zal het wel loslopen allemaal. En inderdaad, kilootje meer is geen ramp (mantra).
Klik om te vergroten...
"Meer om van te houden" :)
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Bij mij was stoppen met nicotine +10
Stoppen met wiet (laatste 4 maanden) + 10 kg
Klik om te vergroten...
Zelf bijna 3 maanden nu gestopt met roken/blowen, soms edibles in het weekend. Nog steeds kom ik helemaal niks aan. Altijd hetzelfde gewicht.

Ik heb wel het idee dat ik meer eet, maar zo is mijn lichaam altijd geweest. Echter is het indd wel normaal dat veel mensen aankomen als ze stoppen met middelengebruik.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
Ik heb zin in ket 🫠
Klik om te vergroten...

En ik zag al wat op tegen dit Paasweeekend omdat het vorig jaar met Pasen even mis ging.
Vannacht ook een gebruikersdroom waarin ik besloot ket te bestellen, maar het lukte me niet mijn dealer te appen; ik werd door een onzichtbare kracht gedwarsboomd 😊

Gisteren een fijne dag gehad met kunst en lekker eten (en alcoholvrij bier, ook al is alcohol geen probleem, ik heb ook geen moeite het helemaal te laten staan...)

En nu ben ik 6 weken vrij van middelen. Ik heb geen enkel doel, ik zeg alleen elke dag; vandaag niet 🤗

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."