Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
206 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Waarom neem ik toch steeds dat kwartje lorazepam terwijl dat er eigenlijk af mag/moet?
Op t moment zelf wil ik zoveel mogelijk dus ook dat kwartje.
Klik om te vergroten...
Verslaving.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wil niet meer! Vroeger kon 'k nog van alles 'ja nee ja haha :relaxed: ' zeggen en beetje aardig doen maar da's nu mooi weg, in het begin waren mensen trots op me nu zegt iedereen 'pff wat ben je toch prikkelbaar Naus' ja joh hoe zou het komen, ga weg dan als je me niet moet. Gezeik joh, klaar mee.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Het is rotspul, zeker bij langdurig gebruik. Ik hoop dat je het over een jaartje ofzo ook zo zult zien. In jou geval vrees ik dat het niet de verslaafde in je is, maar de donkere krachten van de benzo-shit. Maar langzaam afbouwen is zeker mogelijk.
Klik om te vergroten...
Dank je wel!

Ik kom uit een toestand van drank en benzo’s. Drank nu 4 maanden laten staan op 1 terugval na.
Afgelopen nacht de extra benzo’s NIET genomen.

Hoop morgen weer hetzelfde te kunnen zeggen.

De frustratie is dat ik me echt depressief voel. En niet blij kan zijn met het ‘mooie weer’.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Dank je wel!

Ik kom uit een toestand van drank en benzo’s. Drank nu 4 maanden laten staan op 1 terugval na.
Afgelopen nacht de extra benzo’s NIET genomen.

Hoop morgen weer hetzelfde te kunnen zeggen.

De frustratie is dat ik me echt depressief voel. En niet blij kan zijn met het ‘mooie weer’.
Klik om te vergroten...
We hadden het er eerder al over, maar ik herken het "waarom kan ik niet gewoon genieten van dit mooie weer? "iedereen" om me heen lijkt hier geen moeite mee te hebben..."

Dat is naar "buiten" (in de zin van: buiten jezelf) kijken, terwijl de frustratie, stress en depressieve gevoelens schreeuwen: @Alinde, wij hebben je aandacht nodig!

Je kunt ook niet relaxed in de tuin zitten als je een hond of een kind hebt die om je aandacht vraagt. Eerst moet je daar je aandacht aan geven, daarna is er de rust en ruimte om de schoonheid van de wereld binnen te laten komen.

En dat kan een proces zijn van steeds terug moeten komen naar eerst de aandacht inwaarts te richten. Het zit in lagen.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zojuist een nieuw tv’tje geïnstalleerd op mijn kamer en de gedachte kwam even in me op van “als ik keta haal kan ik echt ultiem chillen op mn kamer vanaf nu”. Het stemmetje bestaat nog… overmorgen 4 weken zonder! (Langst tot nu toe)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel Mindless.

Godzijdank nu een therapeut gevonden die de juiste snaar weet te raken. Betaal het wel zelf maar een sessie is even duur als een doos benzo’s.
Dus elke keer dat ik dat niet koop kan ik naar die mevrouw.

Frustratie: Nu al miscommunicaties over het weekend weg. Iemand die wel/niet/wel/niet de kar wil trekken, maar je mag t vooral niet overnemen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Dankjewel Mindless.

Godzijdank nu een therapeut gevonden die de juiste snaar weet te raken. Betaal het wel zelf maar een sessie is even duur als een doos benzo’s.
Dus elke keer dat ik dat niet koop kan ik naar die mevrouw.

Frustratie: Nu al miscommunicaties over het weekend weg. Iemand die wel/niet/wel/niet de kar wil trekken, maar je mag t vooral niet overnemen.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je een geschikte therapeut hebt gevonden. :)

Ik zeg je eerlijk, ook al sta ik helemaal achter die post van mij hierboven (van dinsdag), soms heb ik ook weer van die dagen dat het weer super moeilijk lijkt. Vandaag is 1 van die dagen.

Dat ongemakkelijke, onrustige, licht-depressieve, onververvulde gevoel, waarvan ik wéét: ik moet het juist recht aan kijken, maar dan toch proberen ervan weg te kijken omdat het ongemakkelijk is. Ik praat mezelf dan aan dat het ook moeilijker is door de warmte, maar ergens weet ik ook wel dat dat het zoveelste smoesje is om niet te hoeven kijken. Alles om maar niet te hoeven kijken/voelen. Eigenlijk de hele dag al doe ik dit met afleidingen. Stond vanmiddag ook weer op het punt om 4F-MPH te nemen om me energiek/goed te voelen, net zoals ik gister deed. Dat gelukkig niet gedaan vandaag.

Welk beter moment dus dan nu, om even op te houden met wegkijken en het gewoon even onder ogen te komen. Het is te uitputtend om steeds maar van proberen te ontsnappen. Het vreet energie.


Hoop dat je de frustraties over het weekendje weg even bij je neer kunt leggen. Het is nu avond. Tijd om te ontspannen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je wel. Moet me idd niet te druk maken. Kan vooraf bedenken dat je zo’n weekend niet onder controle krijgt.

Wat rot dat je je zo voelt. Weet je zelf wel wat je zo onrustig maakt?
(bedoel niet dat je dat hier zou moeten schrijven)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Dank je wel. Moet me idd niet te druk maken. Kan vooraf bedenken dat je zo’n weekend niet onder controle krijgt.
Klik om te vergroten...
Ja laten komen hoe het komt. :)

Alinde zei:
Wat rot dat je je zo voelt. Weet je zelf wel wat je zo onrustig maakt?
(bedoel niet dat je dat hier zou moeten schrijven)
Klik om te vergroten...
Schrijf het toch ff als je het niet erg vindt. :wink:

Heb geen duidelijk aanwijsbare reden. Het gaat goed in mijn leven en heb nu even een paar weekjes vrij, dus even niks om me druk over te maken als ik puur kijk naar verplichtingen en dergelijke.

Soms is iets er al zolang, dan is het verhaal dat aan een gevoel vast zit weg, maar het gevoel is hardnekkiger begrijp je? Dat zit dieper en is eigenlijk naamloos geworden. Bij mij voelt dat als een onrust/spanning, soms ook als een leegte en lichte depressiviteit. Ik weet niet of je bekend bent met de schrijver/spreker Eckhart Tolle? (ook zeer aan te raden om een paar mindfulness filmpjes van te checken. Alleen hem horen en zien praten word je al Zen van) Die noemt dit wat ik beschrijf "the painbody". Oftewel: het pijnlichaam. Alle emoties opgeslagen in het lichaam die, als je er geen aandacht aan geeft, blijven zitten en alles zwaar maken, je energie wegslurpen, etc.

Maar net even rustig op mijn balkon gezeten daarmee. Zo in de avond wanneer de wereld rustiger is en ook wat koeler, toch wat makkelijker om dat te doen. Gewoon zitten met het gevoel, niks meer dan dat. Niet eraan ontsnappen. Voelt altijd juist om te doen. Dit keer geen grote ontlading/spanning die ineens van me afvalt (dat gebeurt soms ook wel), maar alsnog altijd rustiger makend om even niet ervan te proberen te ontsnappen maar te rusten in het moment samen met dat in me.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soms mag je ook gewoon ff down zijn. En als je minder middelen gaat gebruiken kan er ook nog gevoel loskomen, dat je eerder verdoofd hebt.

Ik zal een paar sessies aankijken hoe mijn therapie werkt, daarna kan ik daar wel wat over schrijven.
A
Amber.cherryLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Dank je wel!

Ik kom uit een toestand van drank en benzo’s. Drank nu 4 maanden laten staan op 1 terugval na.
Afgelopen nacht de extra benzo’s NIET genomen.

Hoop morgen weer hetzelfde te kunnen zeggen.

De frustratie is dat ik me echt depressief voel. En niet blij kan zijn met het ‘mooie weer’.
Klik om te vergroten...
Wat mega knap van je ? En terugvallen is normaal. Je faalt pas als je opgeeft. En niets probeerd. Dus GO GIRL 🩷

ik heb jaren geworsteld met drank. Dronk dan enkele weken , maar mijn maag trok t niet ( gelukkig) en dan afkicken coldturkey. Week ziek.,daarna weer soort normaal maar veel triggers en bang voor ex en depressief. En zo weer aan de drank om te verdoven. Narc Ex had iedereen tegen mij. Ook huisarts met zijn gaslighting.

Na 7 jaar ups en downs op een dag gestopt. Walgde van de geur en gevoel. En paar keer avond terugval. Je brein moet nu weer zelf al die stofjes aanmaken. En je moet dus steun hebben. Afleiding, verandering en wetende dat het weken, maanden duurt. Maar steeds beter. En bewegen. En weten waarom je t doet. En wees liet voor jezelf. Koop wat leuks van centjes die je uitgaf aan drank bijv. En je wordt fitter. Alleen sterke mindset houden. YOU CAN DO THIS
Ps. Hoe gaat t nu 🍀
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een superlief bericht! Dankjewel!

Cool dat je je verhaal deelt.

Het is hier zowel drank als benzo’s. Het werkt beide op GABA dus t is dezelfde gevoeligheid.
Ik heb ruim een maand niet gedronken… maar ik woon nu niet thuis maar bij familie. Thuis ging het nog niet, om meerdere redenen waaronder ook gezeik op de buurt.
En de medicatie is ook in beheer bij familie.

Ik heb 4 mei uitgesproken ‘ik ben verslaafd’. Familie erbij, arts erbij. Maar ben pas november of december bij Brijder aan de beurt.

Ik sta nog niet op eigen benen zegmaar. Alleen thuis zijn is nog teveel verbonden aan verdoving. Het grootste verschil is denk ik dat ik geen benzo’s meer zelf bestel. Dat was afgelopen maart voor t laatst. Ben wel onwijs blij met dit forum want wist echt niks over verslaving.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dank je. Dat was eigenlijk het hele ding, ik voelde me lamlendig en dat was beter te doorstaan met pammen.
In januari kreeg ik 150 stuks lorazepam, ongevraagd en legaal… daarna ging het hard.

Moe zijn, willen slapen, daar niet van opknappen. Van een drankje WEL opknappen.

‘gelukkig’ speelt dit pas sinds Jan ‘22. Dat ik zelf ging bestellen zeg maar en steeds overdag nemen.

Best gek om eens lichamelijk ziek te zijn. Ik
Las elders iets over nooit koorts hebben. Ik heb dus ook nooit koorts. Hoop alleen dat mijn ouders het nog niet hebben gekregen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vanmorgen tijdens een fietstocht zag ik een mooie Amerikaanse pick-up truck. Daardoor kreeg ik trek in Roggewhisky. Hoe sneaky kunnen triggers zijn? 🤣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ulixes zei:
Ik hoop dat je er van genoten hebt, maar wel kan inzien hoe makkelijk het kan zijn. Dat je er elke keer weer in kan trappen zeg maar 🙈
Klik om te vergroten...

Ja helemaal nu we het weer een paar keer gebruikt hebben afgelopen weken is de knop weer helemaal aan. Eerst vond ik coke amper wat aan en had ik echt veel liever pep (alhoewel ik 2 jaar geleden wel de erfenis van mn pa vooral aan coke opgesnoven heb). Maar nu een paar hele "goede" ervaringen met coke gehad de laatste tijd. En vorig weekend weer een nieuwe dealer gevonden via een maatje die ook op die verjaardag was. Normaal hebben we al goed spul, maar dit was nog weer wat beter. En nou willen we toch weer omdat het zo lekker was...
Dus we zitten nu weer op precies hetzelfde punt als vorige week. En ik ben gewoon eerlijk dat ik voor 90% al weet hoe het zaterdag gaat lopen.

@Mevrouw Pløp en @dupont Ik weet het, maar het is gewoon zo lastig voor me omdat ik er dus nog wel zoveel voordelen uithaal ook. Anders was dat besluit veel makkelijker gemaakt. En met pep wegen nu de nadelen wel op tegen de voordelen. Dat heb ik nu al bijna 2 maanden niet gebruikt en heb ik ook echt geen trek naar. En ik kan het allemaal wel heel goed rationaliseren en omdenken. Maar mijn verslaafde brein kiest toch weer voor het korte termijn genot.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Perenijsje zei:
Ja helemaal nu we het weer een paar keer gebruikt hebben afgelopen weken is de knop weer helemaal aan. Eerst vond ik coke amper wat aan en had ik echt veel liever pep (alhoewel ik 2 jaar geleden wel de erfenis van mn pa vooral aan coke opgesnoven heb). Maar nu een paar hele "goede" ervaringen met coke gehad de laatste tijd. En vorig weekend weer een nieuwe dealer gevonden via een maatje die ook op die verjaardag was. Normaal hebben we al goed spul, maar dit was nog weer wat beter. En nou willen we toch weer omdat het zo lekker was...
Dus we zitten nu weer op precies hetzelfde punt als vorige week. En ik ben gewoon eerlijk dat ik voor 90% al weet hoe het zaterdag gaat lopen.

@Mevrouw Pløp en @dupont Ik weet het, maar het is gewoon zo lastig voor me omdat ik er dus nog wel zoveel voordelen uithaal ook. Anders was dat besluit veel makkelijker gemaakt. En met pep wegen nu de nadelen wel op tegen de voordelen. Dat heb ik nu al bijna 2 maanden niet gebruikt en heb ik ook echt geen trek naar. En ik kan het allemaal wel heel goed rationaliseren en omdenken. Maar mijn verslaafde brein kiest toch weer voor het korte termijn genot.
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar zie je die eeuwige vicieuze cirkel nou echt niet of wil je het niet zien?

Ga aan jezelf werken want je bent alleen maar verder aan het wegzakken en het enige wat je doet is je verslaving goed praten en gaat van het ene middel na het andere…

Je hebt de regie in eigen handen maar het komt over op mij alsof je het allemaal wel prima vind en je het allemaal maar laat gebeuren.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Torchic zei:
Sorry hoor maar zie je die eeuwige vicieuze cirkel nou echt niet of wil je het niet zien?

Ga aan jezelf werken want je bent alleen maar verder aan het wegzakken en het enige wat je doet is je verslaving goed praten en gaat van het ene middel na het andere…

Je hebt de regie in eigen handen maar het komt over op mij alsof je het allemaal wel prima vind en je het allemaal maar laat gebeuren.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het echt mee eens. Ik heb even door Perenijsje zijn/haar topics gelezen en het lijkt al minstens 2 jaar bezig te zijn. Wil je hier niet uit? Ik vraag me dan ook echt af welke “voordelen” jij hier nog in ziet. Ik zie ze namelijk niet, en heb toch echt mijn bril op… Wellicht een beetje hard maar ik heb echt het beste met je voor. Wellicht ook een idee om de relatie met je partner eens goed te bekijken want jullie lijken elkaar er onwijs in mee te trekken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Torchic zei:
Sorry hoor maar zie je die eeuwige vicieuze cirkel nou echt niet of wil je het niet zien?
Klik om te vergroten...

Als iemand nog voordeel haalt uit gebruiken en niet wilt stoppen, dan is dat ook gewoon zo toch? 🤷‍♂️
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Als iemand nog voordeel haalt uit gebruiken en niet wilt stoppen, dan is dat ook gewoon zo toch? 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
I guess 😄
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb echt cravings 😅 ik ben ook de hele dag alleen vandaag. Ik heb mijn telefoon beneden in de brievenbus gedaan, dan kan ik in ieder geval niemand bellen. Had het niet aan zien komen zo na bijna 2 maanden clean. Des te meer reden om het dus niet te doen. Focus op werk en draaien vandaag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."