Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
135 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
46F7792B-4FA1-411E-9132-F78DBD5B8DB8.jpeg

bijna 600 dagen alcoholvrij. BIEM
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu op de kop af 25 jaren niet meer geblowd!
En dit na jarenlang stevig misbruik...maar, exit nu.
Een soort van kroonjaar!
Wat die blowerij betreft mis ik het stoned ofwel onder invloed zijn van THC nog geen seconde...ik ben blij dat ik ervan af ben!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#3
@LucidLucy onwijs veel respect voor jou kerel ♥️

@Ulixes gefeliciteerd!
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb geen mijlpalen! nog niet tenmiste en mijlpalen zijn eng!
om toch mee te kunnen doen meld ik hierbij mijn terugval van vanacht!
hoe verder je komt met die mijlpalen hoe enger! Straks kun je nooit meer gebruiken
Ja dat vind ik eng ja! oke ik heb een probleem
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Altijd Dirkie❤️
Klik om te vergroten...
Dankjewel 🥹
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ken een vendor die dit nog verkoopt maar kan de verleiding weerstaan. Ain't worth the pain.


B9C2FF09-3255-450C-81DF-C6D54F1318DA.jpeg
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed bezig! Toen ik gestopt was met misbruik van drank en drugs, was al heel snel merkbaar aan een betere conditie en neer energie hebben, dat drugs en drank met mij geen goede combinatie zijn.
Nu gebruik ik heel af en toe een beetje 2fdck, verder nog wat voorgeschreven medicijnen.
Het gaat beter zo en mijn portefeuille is ook in een wat betere situatie....ik zou weleens hier op tafel alle geld willen zien opgestapeld, wat ik erdoorheen gejaagd heb met gebruiken en zuipen!
De tafel zou aardig vol gestapeld zijn met bankbiljetten....
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#8
CE1C6BEF-A0CC-4771-AB28-89FE815C6FA8.png
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Was 3 maanden 25 dagen clean. Nu mogen we weer opnieuw gaan tellen. Half 10 opgehaald worden voor een meeting na geen slaap, klote terugval. Was het niet waard. We gaan een witte sleutelhanger ophalen zo.
R
RoerbakgroenteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bijna 6 weken gestopt met alcohol! Het valt mij ineens op hoeveel tijd ik over houd op een dag doordat ik niet telkens met drinken bezig hoef te zijn.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#11
HappyMind zei:
Welkom terug 😂
Klik om te vergroten...
Komt goed als je sauzen door elkaar mengt krijg je hamburger saus.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laramonjour zei:
EEN MAAND LANG GEEN PIHP GEBRUIKT :nevergonnagiveyouup:


Stiekem wel een beetje trots
Klik om te vergroten...
Helaas, helaas de teller is teruggezet naar 3 dagen.

Achja beter 3 dan 0
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sterretje1984 zei:
Het gevoel van even lekker naar mijn warme deken te willen en lekker out te gaan blijf ik nog dagelijks houden! Dat zal wel de verslaving zijn. Maar ik ben de baas
Klik om te vergroten...
Dat laatste is echt key. Cravings kunnen (zullen) er zijn, maar weten dat jij de baas bent, over-ruled dat. Maar de baas zijn komt met verantwoordelijkheid. Vaak wist ik zelf wel dat ik degene ben die erover gaat of ik in het moment een middel (die ik me had voorgenomen niet te nemen) wel of niet neem, maar dan drukte ik die wetenschap soms even weg, zodat ik tóch even die escape kon hebben. En dan heeft "de baas zijn" eigenlijk geen waarde meer. Je moet het zelf waarde geven door het in de werkelijkheid te realiseren. Aldus: te doen. Of in dit geval: niet te doen.

Verslaafd worden aan iets is heel menselijk. Ik denk dat we onszelf er daarom ook niet teveel voor moeten afstraffen, middels bijvoorbeeld oneindige schuldgevoelens. Want dat helpt je simpelweg niet vooruit, maar werkt juist tegen.

Maar tegelijkertijd is er dus wel die complete verantwoordelijkheid nodig om van een verslaving af te komen. Discipline, consistente discipline. En ja, soms ook gewoon boos worden op jezelf omdat je je niet aan je voornemen hebt gehouden. Voor mij persoonlijk is dat altijd mijn probleem geweest, niet alleen op het vlak van drugs, maar op alles eigenlijk. Ik had discipline, tótdat ik er even geen zin in had. En daarna wimpelde ik het ook weer makkelijk weg, zonder écht boos op mezelf te worden. Ik zorgde er dus voor dat falen een optie werd. Ja, dat werkt dus niet en is dus helemaal geen discipline, maar eerder tijdelijke motivatie te noemen. Ja, op het ene moment wil je stoppen (of juist starten) met iets, maar op het andere moment weer niet. Dus je wilt het eigenlijk niet écht. Je wil zou niet afhankelijk moeten zijn van je huidige gevoel. Op een gegeven moment moet er denk ik een keuze gemaakt worden. Een eed aan jezelf. Want wat is je woord anders waard? Ook al is het "slechts" aan jezelf. Júist aan jezelf is je woord van absoluut belang. Al kan het helpen deze ook uit te spreken aan anderen. Dan creëer je consequenties. Consequenties zijn er sowieso altijd, maar in de zin van: doe ik dit niet (of juist wel), dan zal er grote teleurstelling zijn, een gebroken discipline en een daling in de waarde van je woord aan jezelf en/of aan anderen.

Helaas ben ik daar pas laat achter gekomen en heb ik mezelf en daardoor ook anderen pijn gedaan door niet een man van mijn woord te zijn geweest.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
90 dagen vandaag! 🥳
Klik om te vergroten...
Haha je loopt me net wat voor. Hier 87 dagen 🤓
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Laramonjour zei:
Helaas, helaas de teller is teruggezet naar 3 dagen.

Achja beter 3 dan 0
Klik om te vergroten...
Ik ben trots op je 3 dagen, een nieuw begin.
Straf jezelf niet, pak het positieve en je kunt er mee verder. Weer een leermoment. Het is jouw reis ❤️
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#16
Al een tijd gestopt met blowen, roken en ketamine (op een terugval na)

Nu vandaag 1e dag geen alcohol.
Dat maakt me nu compleet middelenvrij! :upsidedown:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kreeg onlangs mijn medailld omdat ik 365 dagen nuchter was.

Best trots, had er maar 10 jaar voor nodig.


🤣🤣🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
GroenRook zei:
Al een tijd gestopt met blowen, roken en ketamine (op een terugval na)

Nu vandaag 1e dag geen alcohol.
Dat maakt me nu compleet middelenvrij! :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Goed bezig!!

Dat geeft op zichzelf ook al dopamine hè? :wink:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Laramonjour zei:
Helaas, helaas de teller is teruggezet naar 3 dagen.

Achja beter 3 dan 0
Klik om te vergroten...
Het wordt makkelijker. De periodes worden langer. De aanhouder wint in dit geval, daar ben ik zeker van!

Mindless zei:
Goed bezig!!

Dat geeft op zichzelf ook al dopamine hè? :wink:
Klik om te vergroten...
Pfoeh zeker week 2 t/m 4 volledig clean zijn. En al helemaal als je van de stims af komt. Net alsof je sommige dagen in die periode 'natuurlijk' strak staat.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
21 maanden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."