Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
367 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
bummer begeleiding werkt vanaf 14:30 maar huisarts had geen tijd om telefonisch nog te overleggen vandaag dus dat wordt overgedragen aan de ochtend dienst van morgen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Mezelf (ik tag je omdat je onlangs opname heb gehad )
en ik zou graag jullie mening willen horenn

, ik heb te horen gekregen dat mijn plek op AFZ beschikbaar is ik ben nu 9 weken clean is het zinvol om dat traject nu alsnog ook in te gaan (opname voor max 7 weken gericht op detox/ hoe ermee om te gaan )

hoor graag jullie mening
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
@Mezelf (ik tag je omdat je onlangs opname heb gehad )
en ik zou graag jullie mening willen horenn

, ik heb te horen gekregen dat mijn plek op AFZ beschikbaar is ik ben nu 9 weken clean is het zinvol om dat traject nu alsnog ook in te gaan (opname voor max 7 weken gericht op detox/ hoe ermee om te gaan )

hoor graag jullie mening
Klik om te vergroten...
Ik zou 't zeker gaan doen. Je kunt er veel leren, je hebt nu een helder hoofd en er begint rond jouw huidige cleantijd een lastige fase (de muur) waar je baat zult hebben bij een veilige plek om het clean zijn vol te houden. Het zal (in het begin) niet makkelijk zijn maar je komt er altijd beter uit.

Het is wellicht overkill t.o.v. een reguliere kliniek maar je bent niet voor niets aangemeld en als je op zoek gaat naar een reguliere behandeling dan begint er weer een wachttijd. Je bent nu gemotiveerd om clean te blijven maar dat is waarschijnlijk op de lange termijn onvoldoende. Voor langdurig herstel zul je echt hard aan jezelf moeten werken. Je bent al begonnen met nieuwe gewoontes en gedrag, pak dat door. Je kunt dingen opruimen waar je de rest van je leven profijt van zult hebben.

Het gevaarlijkste dat je voorlopig (d.w.z. de komende jaren) kunt denken is "ik ben nu voorgoed hersteld". Blijf er aan werken. En daar zul je in een klinische opname veel kennis over opdoen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou dit ook zeer zeker aannamen en aanpakken! Misschien denk jij nu het gaat wel goed dit is niet nodig. Maar omdat het goed gaat nu ga jij hier nog sterker uitkomen! En wat stellen die 7 weken nu voor? Je zit nu lekker in een winnende flow dus hou dit vast en pak deze extra kans aan!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
1000031810.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 60506
Klik om te vergroten...
Ga het doen kerel!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
ik heb te horen gekregen dat mijn plek op AFZ beschikbaar is ik ben nu 9 weken clean is het zinvol om dat traject nu alsnog ook in te gaan (opname voor max 7 weken gericht op detox/ hoe ermee om te gaan )
Klik om te vergroten...
Ik twijfel een beetje. Ik ken de kliniek in kwestie niet, maar veel klinieken in Nederland zijn vooral gericht op detox. Als je al 9 weken clean bent heb je geen detox nodig. Daarnaast is het stukje therapie vaak erg mager. Ik vind het nogal wat om een plek in een kliniek bezet te houden alleen voor twee uurtjes CRA of wat dan ook per dag. Dan zijn er mensen die het harder nodig hebben.

Aan de andere kant: het is een mooie manier om nog 7 weken cleantijd te pakken en je kan wel aan je verslaving werken (hoewel dat ambulant ook kan). Dus nogmaals: ik twijfel wat ik je het beste kan adviseren 😅 Voor jou is het waarschijnlijk beter om gewoon te gaan, dat denk ik wel. Dus misschien toch maar doen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
deze uitleg effe van de site gehaald
ik zal al jullie meningen meenemen in mijn besluiten ik heb nu nog geen definitief besluit genomen (en moet ook nog gebeld gaan worden )

Detoxificatie
Op de afdeling voor detoxificatie is het doel voornamelijk detoxificeren en stabiliseren. Patiënten verblijven hier met een indicatie voor maximaal 7 weken. We bieden dagstructuur. Daarnaast krijgen de patiënten modules en groepsmomenten die met praktische handvatten met betrekking tot het omgaan met verslaving en bijkomende problemen. De toezichthouder reclassering en ambulante hulpverleners zijn leidend in het traject. De kliniek kan gezien worden als een middel in een langdurig, ambulant traject. Het streven is dat het natraject en de doelen van opname bij start bekend zijn. Er is toegang tot een huisarts, psychiater, maatschappelijk werk en een psycholoog.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Detox lijkt nu ook niet meer nodig, dus ik twijfel ook. Volgens mij kom je er ook niet meer in als je eerlijk meldt dat je al zo lang niets genomen hebt.
Maar je kunt zeker nog wel wat therapie gebruiken lijkt me.
Moeilijke vraag. Je kunt niet gelijk in het natraject van de detox beginnen neem ik aan?

Of misschien kun je starten en mag je na een week eruit en met natraject beginnen..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
deze uitleg effe van de site gehaald
ik zal al jullie meningen meenemen in mijn besluiten ik heb nu nog geen definitief besluit genomen (en moet ook nog gebeld gaan worden )

Detoxificatie
Op de afdeling voor detoxificatie is het doel voornamelijk detoxificeren en stabiliseren. Patiënten verblijven hier met een indicatie voor maximaal 7 weken. We bieden dagstructuur. Daarnaast krijgen de patiënten modules en groepsmomenten die met praktische handvatten met betrekking tot het omgaan met verslaving en bijkomende problemen. De toezichthouder reclassering en ambulante hulpverleners zijn leidend in het traject. De kliniek kan gezien worden als een middel in een langdurig, ambulant traject. Het streven is dat het natraject en de doelen van opname bij start bekend zijn. Er is toegang tot een huisarts, psychiater, maatschappelijk werk en een psycholoog.
Klik om te vergroten...
Detox lijkt me inderdaad niet meer nodig voor jou. Misschien kun je jouw situatie voorleggen en samen met de instelling uitzoeken of er nog iets te halen valt voor jou.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat zal ik zeker vragen zodra mijn behandelaar mij belt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Detox lijkt nu ook niet meer nodig, dus ik twijfel ook. Volgens mij kom je er ook niet meer in als je eerlijk meldt dat je al zo lang niets genomen hebt.
Klik om te vergroten...
dit is btw in gang gezet door mijn behandelaar die natuurlijk weten dat ik nu inmiddels 9 weken clean ben
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
net fivoor gesproken en ergen intern wonen en dan traumabehandeling volgens is beter dan afz die is echt alleen gericht op detox niet op verdere behandeling/soorten behandeling (volgens collega's die hij had gesproken )maar behandelaar ging voor de zekerheid nog effe bellen met afz of er toch niet meer mogelijkheden zijn , en hij gaat ook bellen met verslavingsarts want behandeling volgend terwijl ik nog hier woon werd afgeraden door begeleiders hier ivm terugval risico
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
dit te horen gekregen verder nog van fivoor nadat hij met AFZ kliniek had gebeld

Nee dat bieden ze niet MR-CHIP, net nog over gehad. Gaat meer over als je echt nog in gebruik bent helaas
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Stay clean!
Klik om te vergroten...
i will 🤗 :thumbsup:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
dit te horen gekregen verder nog van fivoor nadat hij met AFZ kliniek had gebeld

Nee dat bieden ze niet MR-CHIP, net nog over gehad. Gaat meer over als je echt nog in gebruik bent helaas
Klik om te vergroten...
Het goede nieuws is wel: als je kunt detoxen en opknappen zonder opname, dan is de kans dat je op lange termijn succesvol blijft groter dan bij opname in kliniek.

Stay clean!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jazz35 zei:
Lukt het je om het nu te laten staan? You can do this!
Klik om te vergroten...
heb niks meer
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Gelukkig! Kun je bij jezelf nagaan wat er gebeurde in je hoofd waardoor je tot dit gebruik kwam?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
ik heb werkelijk nog geen idee
ben ook benieuwd wat de 20mg Amitriptyline gaat doen na dit avontuur
Klik om te vergroten...
Is dat je medicatie?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Gelukkig! Kun je bij jezelf nagaan wat er gebeurde in je hoofd waardoor je tot dit gebruik kwam?
Klik om te vergroten...
ik heb werkelijk nog geen idee
ben ook benieuwd wat de 20mg Amitriptyline gaat doen na dit avontuur

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3637383940...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."