#1
ik heb nog steeds de illusie van gecontroleerd gebruik
Precies, dan zie je het toch? (@MR_CHIP)Je weet zelf wat het is: illusie.
Dus nu denk je jezelf vast in een cirkeltje:
- Je ziet dat je een illusie van gecontroleerd gebruik hebt.
- Je zegt tegen jezelf (en ons) dat je 'nog steeds' die illusie van gecontroleerd gebruik hebt.
Dus: 'nog steeds' Daarmee tegen jezelf (en ons) zeggend: het probleem is er nog steeds.
Alsof dat uit zichzelf gaat veranderen. (niet dus)
Het zien (van de illusie van gecontroleerd gebruik of überhaupt van misbruik) is het punt waarop je de cirkel kunt doorbreken, mits je gepaste actie onderneemt. Maar na dat zien pak jij het patroon gewoon weer op. En ik denk dat je dat op een bepaald niveau bewust doet omdat je ermee door wÃlt gaan.
Zo kaap je je eigen intelligentie, want ik denk inderdaad ook dat je helemaal niet dom bent, maar dat je op deze manier vlucht van je verantwoordelijkheid om wat van je leven te gaan maken.
Wat anderen hier ook al zeiden. Helemaal niets gaat veranderen totdat jij zelf de keuze gaat maken positief te veranderen. Maar tot die tijd maak je dus constant keuzes om niet te veranderen hè. Het is niet dat er niets gebeurt. Je bent steeds aan jezelf aan het rechtvaardigen waarom je niet zou moeten veranderen.