Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
363 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
ik heb nog steeds de illusie van gecontroleerd gebruik
Klik om te vergroten...

Javelin FGM-148F zei:
Je weet zelf wat het is: illusie.
Klik om te vergroten...
Precies, dan zie je het toch? (@MR_CHIP)

Dus nu denk je jezelf vast in een cirkeltje:

- Je ziet dat je een illusie van gecontroleerd gebruik hebt.
- Je zegt tegen jezelf (en ons) dat je 'nog steeds' die illusie van gecontroleerd gebruik hebt.

Dus: 'nog steeds' Daarmee tegen jezelf (en ons) zeggend: het probleem is er nog steeds.

Alsof dat uit zichzelf gaat veranderen. (niet dus)

Het zien (van de illusie van gecontroleerd gebruik of überhaupt van misbruik) is het punt waarop je de cirkel kunt doorbreken, mits je gepaste actie onderneemt. Maar na dat zien pak jij het patroon gewoon weer op. En ik denk dat je dat op een bepaald niveau bewust doet omdat je ermee door wílt gaan.

Zo kaap je je eigen intelligentie, want ik denk inderdaad ook dat je helemaal niet dom bent, maar dat je op deze manier vlucht van je verantwoordelijkheid om wat van je leven te gaan maken.

Wat anderen hier ook al zeiden. Helemaal niets gaat veranderen totdat jij zelf de keuze gaat maken positief te veranderen. Maar tot die tijd maak je dus constant keuzes om niet te veranderen hè. Het is niet dat er niets gebeurt. Je bent steeds aan jezelf aan het rechtvaardigen waarom je niet zou moeten veranderen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Geloof er geen zak van.
Klik om te vergroten...
na dit
die bw biedt ook traject aan om met verslaving om te gaan in herstel te gaan
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
na dit
die bw biedt ook traject aan om met verslaving om te gaan in herstel te gaan
Klik om te vergroten...
Nou hopelijk doe je daar dan wel iets mee.

Ik gun jou namelijk ook gewoon een fijn en mooi leven waarin jij in control bent en niet de verslaving. Want ik geloof zo echt niet dat je happy de peppy bent. ( peppy misschien wel :lolol: 😋)

Ookal is moeilijk en eng om om hulp te vragen/accepteren en om je kwetsbaar optestellen pak alle hulp aan die je krijgt en kan krijgen. :twohearts:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
weer proberen clean te blijven
Klik om te vergroten...
Proberen? Of doen?

Bij dat laatste is toch echt actie vereist.
Er verandert niets, als je niets veranderd.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Proberen? Of doen?

Bij dat laatste is toch echt actie vereist.
Er verandert niets, als je niets veranderd.
Klik om te vergroten...
ik moet idd nog van die woordkeuze af
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
ik moet idd nog van die woordkeuze af
Klik om te vergroten...

Woordkeuze gaat het niet om.
In de actie komen, dat wel!

Maargoed, alleen als je echt wilt natuurlijk. Voor mij hoef je het niet te doen.

Maar als je ècht wil, ècht een beter leven wil, ècht clean wil worden, ècht wil herstellen: pak een meeting.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zet hem op 💪
Maar krijg je helemaal geen therapie verder daar?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
wat ik ook ergens hoop : nee na vandaag is de bw waar ik nu ben het beste , ik ga echt met wat ik vandaag heb meegemaakt weer proberen clean te blijven misschien kan dat de beslissing die nog niet op papier is gezet ongedaan maken ( er staat 28 maart een gesprek dat de beslissing op papier komt)
Klik om te vergroten...
Nou ga ervoor Chipje!!!! Je hebt jezelf al meerdere keren laten zien dat je wel degelijk niet kan gebruiken. Nu nog ff dat duiveltje tackelen.

Die zegt het kan wel voor een keer. Ik kan wel drugs inslaan en bewaren bij iemand anders. Al die zogenaamde briljante plannen moet je eigenlijk iets voor bedenken wat je dan kan doen wat helpend is.

Een meeting is b.v al zo een stap. En ja dat is eng en moeilijk maar jij hebt vast en zeker al ergere dingen overwonnen dan zoiets spannends doen.
Ik weet zeker dat jij dat kan en alles maar laten afhangen van anderen schiet niet op jij hebt wel degelijk over bepaalde dingen in jou leven zelf de regie en jij kan wel degelijk verstandige keuzes maken.
Dus leg niet alles bij het volgende volgende volgende gesprek neer.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben ik de enige die benieuwd is hoe dit is afgelopen bij de hap?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
annihilation zei:
Ben ik de enige die benieuwd is hoe dit is afgelopen bij de hap?
Klik om te vergroten...
sorry
ik had het alleen op de DF telegram gedeeld blijkbaar niet hier

alle vitale functies in orde het is echt het lichaam en vooral de lever nieren maag e.d die moeten herstellen
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
sorry
ik had het alleen op de DF telegram gedeeld blijkbaar niet hier

alle vitale functies in orde het is echt het lichaam en vooral de lever nieren maag e.d die moeten herstellen
Klik om te vergroten...
En heb je al een plan van aanpak? Of hulp nodig daarbij?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
annihilation zei:
En heb je al een plan van aanpak? Of hulp nodig daarbij?
Klik om te vergroten...
naja
ik ga het een en ander mailen benaderen in de hoop dat op de 28ste toch ik op bw mag blijven

fivoor mailen met de vraag om zsm klinische detox opname proberen te regelen,



app gesprekken namen weg gehaald


naar behandelaren fivoor

hoi X zou ik jouw email adres mogen ik wil graag een mail opstellen met proberen nog 1 kans te krijgen om toch op bw te mogen blijven wonen met als voorwaarde dat ik een klinische detox doe via fivoor (geen idee of jullie dat kunnen/willen regelen nog ) maar de gedachte dat ik hier weg moet doet echt veel pijn en is het opgeven van die drugs waard ik wil niet naar een bw waar de verleiding tot gebruik en daarmee de keuze tot herstel alleen maar moeilijker ik zal CURATOR ook meenemen dan in de cc , hopelijk een laatste redmiddel
antwoord

[3/6, 12:56] X Ik ga het overleggen met X
[3/6, 12:57] X Denk dat we ook moeten kijken hoe dat gesprek met de BW en CURATO loopt

ja hopelijk als ik beloof dat traject in te gaan en dus clean wordt ik daar kan blijven wonen met intensieve ambulante hulp ,
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
wat zou een backup plan moeten zijn die klinische detox ga ik nog steeds voor ookal zou bw niet meer doorgaan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat die klinische opname bij jou niet gaat slagen @MR_CHIP.....
Dat denk ik omdat je iedere keer weer terugvalt, ook al zit je nu op een bw waar gebruik niet is toegestaan.
Je bent er nog niet klaar voor.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
wat zou een backup plan moeten zijn die klinische detox ga ik nog steeds voor ookal zou bw niet meer doorgaan
Klik om te vergroten...
In de tussentijd naar meetings. Gaan luisteren naar mensen en neem adviezen aan, ook al heb je er geen zin in of denk je dat het geen nut heeft. Dat soort dingen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
wat zou een backup plan moeten zijn die klinische detox ga ik nog steeds voor ookal zou bw niet meer doorgaan
Klik om te vergroten...
MEETINGS!!!!!!!!

Ennuhh backup plan wat ga jij doen als je vanavond denk ik pak toch maar weer ff 500mg 3mmc of wat GHB.

Heb je nog drugs inde buurt of bij zogenaamde vrienden liggen.
Gooi dat weg. Spreek met bewind af dat ze je geen geld geven.

Ga een plan maken. Heb jij nooit geen crisispreventie plan gemaakt?? Ga die 1 maken voor drugs.

Wat ga jij en kan jij inzetten als je wil gebruiken ?

En de meest simple en voor de hand liggende is naar een meeting gaan. Ookal is dat eng dat maakt niet uit. Doe het dan maar alsnog.

Also jij echt 10000% graag wil stoppen en wil herstellen dan pak jij alles aan en is er geen tijd meer voor smoesjes en excusesjes en ja maartjes.

Praatjes vullen geen gaatjes. Dus tijd voor actie!!!!

En misschien zou een ban hier op DF jou ook goed doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Ik denk dat die klinische opname bij jou niet gaat slagen @MR_CHIP.....
Dat denk ik omdat je iedere keer weer terugvalt, ook al zit je nu op een bw waar gebruik niet is toegestaan.
Je bent er nog niet klaar voor.
Klik om te vergroten...
Misschien niet. Maar met dit soort dingen is het denk ik zo dat je op een gegeven moment (zelf) de beslissing maakt: en nú is het klaar.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik post elke dag of ik nog clean ben is wat cliché misschien maar so be it

nog steeds clean haha
en we zitten al bijna op einde van 5de week clean gaat lekker zo
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Misschien niet. Maar met dit soort dingen is het denk ik zo dat je op een gegeven moment (zelf) de beslissing maakt: en nú is het klaar.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker zo. Maar dat moment ziet er voor iedereen anders uit. De één als hij/zij een baan verliest, de ander als hij/zij helemaal niets meer heeft. Hoe langer het duurt des te dichter bij komt dat laatste.

Er is weinig aan te doen, die overtuiging moet uit een eigen ervaring voortvloeien. Maar hoeveel bezoekjes aan de SEH daar nog voor nodig zijn kunnen we alleen maar afwachten.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
N3K0 zei:
MEETINGS!!!!!!!!

Ennuhh backup plan wat ga jij doen als je vanavond denk ik pak toch maar weer ff 500mg 3mmc of wat GHB.

Heb je nog drugs inde buurt of bij zogenaamde vrienden liggen.
Gooi dat weg. Spreek met bewind af dat ze je geen geld geven.

Ga een plan maken. Heb jij nooit geen crisispreventie plan gemaakt?? Ga die 1 maken voor drugs.

Wat ga jij en kan jij inzetten als je wil gebruiken ?

En de meest simple en voor de hand liggende is naar een meeting gaan. Ookal is dat eng dat maakt niet uit. Doe het dan maar alsnog.

Also jij echt 10000% graag wil stoppen en wil herstellen dan pak jij alles aan en is er geen tijd meer voor smoesjes en excusesjes en ja maartjes.

Praatjes vullen geen gaatjes. Dus tijd voor actie!!!!

En misschien zou een ban hier op DF jou ook goed doen.
Klik om te vergroten...
alles is weg

al zou ik nu echt zelfmoord willen plegen
ik moet weg uit de bw waar ik jaren heb gewoon ik kan die pijn niet met nu ook steeds meer de emotie/gedachte dat ik hier weg moet

en een BAN is niet aan mij ik zou dat zelf niet willen

ga ook dit voorstellen aan fivoor

Verslavingszorg binnen de FPA Utrecht: verslavingszorgaanbod | Fivoor

Fivoor biedt verslavingszorg bij de FPA Utrecht, waarbij ervaringsdeskundigen samenwerken met alle disciplines binnen de instelling.
www.fivoor.nl www.fivoor.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3435363738...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."