Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
348 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeehond zei:
Dus de samenleving/hulpverlening moet jou helpen met een juiste vorm van wonen, omdat jij niet wilt stoppen met drugs?
Het kan aan mij liggen, maar je bent wel erg verstrikt geraakt in je ellende en staat nogal ver weg van de realiteit.
Naar mijn idee moet de hulpverlening zo ingericht zijn, dat deze beschikbaar is voor mensen die het nodig hebben en die van hun verslaving af willen komen.
Zeker gezien de enorme wachtlijsten.

Jij wilt allemaal hulp en er verder niks voor doen. Dat klinkt lekker makkelijk. Zo werkt het leven niet, daar kom je nog wel achter.

Sterkte.
Klik om te vergroten...
ik wil geen hulp meer atm laat mij op mezelf wonen eventueel met ambulant maar goed denk dat curator daar niet mee akkoord gaat , dan kwam het idee zelf ook vanuit begeleiders een woonvorm waar je wel mag gebruiken
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ei-Salade zei:
Beter in jouw geval, dan zijn zij verantwoordelijk voor onderdak dacht ik.
Klik om te vergroten...
vandaar de 3 opties en advies vanuit begeleiders dat er ook beschermde woonvormen zijn waar je mag gebruiken zelfs ( wie had dat ooit gedacht..)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@MR_CHIP Als je de kliniek in gaat, zorg dan dat je door kunt stromen naar een safehouse. Als je uit de kliniek tussen de gebruikers belandt, blijf je niet clean.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeehond zei:
Voor mij is dit gelukkig een 'heel ver van m'n bed show', maar dit zou betekenen dat je beschermd kunt wonen en drugs gebruiken op kosten van de samenleving?
Klik om te vergroten...
Drugs gebruiken is niet het probleem, maar wel het niets willen bijdragen aan de samenleving en de hopeloze houding.
Dwangarbeid wens je dan voor bepaalde mensen, tot ze zelf bereid zijn iets bij te dragen toch?
Man man man, het is me wat allemaal!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Voor mij is dit gelukkig een 'heel ver van m'n bed show', maar dit zou betekenen dat je beschermd kunt wonen en drugs gebruiken op kosten van de samenleving?
Klik om te vergroten...
jep schijnbaar zijn daar woonvormen voor , zelfs 1 begeleider die nu hier werkt heeft in zo'n soort woonvorm gewerkt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Gelukkig dat de samenleving het aankan. Ik ben blij voor je en van buitenaf is het altijd moeilijk om goed zicht te krijgen op individuele situaties.
En drugsverslaving is veel sneller een geval bij mensen die niet tot rust komen.
Sterkte en vergeet niet, drugsgebruik maakt het leven alleen maar moeilijker op de lange termijn (maar die lange termijn kan je gestolen worden begrijp ik)
Klik om te vergroten...
lange termijn kan me voor nu gestolen worden ja heel misschien verandert dit ooit nog in de toekomst
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Heb je wel recht op.
Kwam ik achter na een paar MDO's over mij. Ik wilde er ook bij zijn, maar het mocht niet.
Klik om te vergroten...
Ik ben elke dinsdag bang wat er nu weer uit dat MDO komt. Weet ook niet precies wie er bij zitten. Ja wil daar wel eens bij zijn.

Chip, ik hoop dat het een goed overleg zal zijn.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon lekker drugs blijven gebruiken joh dikke prima. Waarom helpen deze mensen jou uberhaupt nog?
Waarschijnlijk omdat je zelf nergens voor hoeft te werken/sparen heb jij een mentaliteit van een pond worst!
Kinderlijk is het wel. Zelfde als dat wij vroeger iets kregen van onze ouders en daar gingen we dan niet zorgvuldig mee om omdat we het zelf niet hebben hoeven te betalen. Maar wanneer je zelf de portemonnee moet trekken en voor je knaken moet zwoegen dan neem je bepaalde dingen veel serieuzer.

Eigenlijk zou het een vereiste moeten zijn dat jij stopt met drugs anders sta je op straat en stoppen ze met hulpverlening.

Want het drugsgebruik wat ook gewoon een probleem bij jou is dat is nou net een ding wat jij gewoon in de hand hebt en jij kan bepalen dat je niet meer wilt gebruiken en je vertikt het gewoon.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Gewoon lekker drugs blijven gebruiken joh dikke prima. Waarom helpen deze mensen jou uberhaupt nog?
Waarschijnlijk omdat je zelf nergens voor hoeft te werken/sparen heb jij een mentaliteit van een pond worst!
Kinderlijk is het wel. Zelfde als dat wij vroeger iets kregen van onze ouders en daar gingen we dan niet zorgvuldig mee om omdat we het zelf niet hebben hoeven te betalen. Maar wanneer je zelf de portemonnee moet trekken en voor je knaken moet zwoegen dan neem je bepaalde dingen veel serieuzer.

Eigenlijk zou het een vereiste moeten zijn dat jij stopt met drugs anders sta je op straat en stoppen ze met hulpverlening.

Want het drugsgebruik wat ook gewoon een probleem bij jou is dat is nou net een ding wat jij gewoon in de hand hebt en jij kan bepalen dat je niet meer wilt gebruiken en je vertikt het gewoon.
Klik om te vergroten...
ik dacht eigenlijk de rapportage van de teamleider niet te delen maar bij deze



N.a.v. observatie van collega X, die voor niets naar BW was gekomen om met Xnaar behandeling te gaan, is OG langs gegaan bij X. X deed open en OG zei even langs te komen om te kijken hoe het met hem gaat. X zei dat het niet zo goed ging en maakte een stoel voor OG vrij. X praatte rustig, bewoog veel met zijn hand en trok met zijn arm. Zijn onderkaak leek stijf te zijn. OG gaf aan zich zorgen te maken zeker nu hij zag hoe X erbij zat. X gaf aan gebruikt te hebben en dat dit de naweeën waren. OG zei dat hij zich zorgen maakt en dat hij on die reden X er niet tijdelijk uit zou zetten. X zei dat het zijn tweede waarschuwing zou zijn. OG heeft uitgelegd dat vanaf heden de waarschuwingen voor hem niet meer gelden en dat er per voorval gekeken gaat worden of X er tijdelijk uitgezet gaat worden. X zei hier van de schrikken maar ook dat hij blij was dat hij er nu niet uit hoefde. Ikn het verdere gesprek vertelde X dat hij geen behandeling meer wil omdat het traject te lang duurt voordat het hem iets oplevert. Daarnaast dat hij een jaar of veertig wil worden, dat hij dat oud genoeg vind. Hij zegt last te hebben van de manier waarop hij nu leeft. OG geeft aan dat het dan misschien toch zinvol is om met behandeling door te gaan aangezien het anders helemaal uitzichtloos lijkt. Ook dat hij in de afgelopen jaren zo veel gesprekken met en over hem heeft gehad, dat hij het ook verder niet weet. Og zei het zonde te vinden omdat hij X een prima kerel is maar met een aantal problemen.X ziet dat anders. Hij vind zichzelf niet ok aangezien hij zijn leven en dat van zijn moeder kapot maakt. OG zegt dat dat een deel van X is, maar dat hij weet dat X in principe ok is. X leek dit lastig te vinden om te horen. OG zegt het zonde te vinden als X geen actie meer onderneemt aangezien het op deze manier niet beter met hem zal gaan en vraagt X er nog eens over na te denken. OG heeft gevraagd om aanwezige drugs aan hem te geven. X heeft op de plekken gezocht waar hij iets zou kunnen hebben en kwam met een schaaltje met poeder. OG heeft dit meegenomen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar wat vind je nu zelf?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Maar wat vind je nu zelf?
Klik om te vergroten...
wat denk je zelf ? misschien lijk ik er laconiek tegenover maar dat ben ik echt niet , echt niet diep van binnen
is dit nu de rock bottom die ik nodig heb/had (denk het zelf wel een teamleider die zelf naar me appartement komt en zegt : bij een volgende keer sta je op straat )
ik wil koste wat kost hier echt wel blijven wonen
kijk hoe luxe ik het hier heb en hoe slechter het zou zijn als ik ergens anders zou wonen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je komt ook niet zomaar ergens anders denk ik.

Voor mij is het wat vaag met de waarschuwingen en de uitzettingen, ik ken dat systeem niet. Als ik goed begrijp gaat het om wel of niet volgen van de behandeling, Kort samengevat.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Je komt ook niet zomaar ergens anders denk ik.

Voor mij is het wat vaag met de waarschuwingen en de uitzettingen, ik ken dat systeem niet. Als ik goed begrijp gaat het om wel of niet volgen van de behandeling, Kort samengevat.
Klik om te vergroten...
nou antes heeft gezegd dat de behandeling stopt (heb ook nul gesprekken meer dat doen ze niet tot het mdo gesprek 29jan)
vandaar dat ik heel erg hoop dat ik vooral de komende tijd tot aan het gesprek aan iedereen om me heen kan laten zien (door proberen bij alle momenten aanwezig te zijn, ook niet verplichte )dat ik het nu eindelijk ook zelf anders wilt tot aan afgelopen keer had ik nog de illusie dat ik "gecontroleerd kon gebruiken"
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee dat kan idd niet.

Kan ik ook niet meer met alcohol en ergens is dat jammer maar het kan ECHT niet. Na 1 slok doe ik een moord voor nog een slok. Dan gaat het niet.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
nou antes heeft gezegd dat de behandeling stopt (heb ook nul gesprekken meer dat doen ze niet tot het mdo gesprek 29jan)
vandaar dat ik heel erg hoop dat ik vooral de komende tijd tot aan het gesprek aan iedereen om me heen kan laten zien (door proberen bij alle momenten aanwezig te zijn, ook niet verplichte )dat ik het nu eindelijk ook zelf anders wilt tot aan afgelopen keer had ik nog de illusie dat ik "gecontroleerd kon gebruiken"
Klik om te vergroten...
Ik gooi hem er nog maar eens in: dubbeldiagnose.

Behandeling voor je psychische problemen gaat niet werken zolang je in gebruik bent, en je gebruik ga je zonder hulp voor je verslaving niet permanent vanaf komen door je psychische problemen.

Dat moet dus samen gaan.

En jij moet je schouders eronder zetten en stoppen met denken 'dat het nu wel kan want al 4 weken clean', of 'ja maar ik mag nog 1x gebruiken van ze'. Ze hadden daar bij Antes nooit hun voorwaarden in moeten versoepelen voor je, want iedereen en zijn hond had kunnen zien aankomen dat je daar niet mee om kunt gaan.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sinds wanneer gebruik jij g dan? En waarom eig?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben benieuwd waar het heen gaat Chip. Ik denk dat je niet zo veel kansen meer gaat krijgen daar.

Wel goed dat je naar die gezamenlijke momenten gaat maar dat is ook het minimale volgens mij. Wat zijn nu de afspraken met je moeder?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Fiets weer terug kunnen kopen trouwens?
Klik om te vergroten...
gelukkig wel
dus als antes me door laat gaan met behandeling heb ik vervoer voor mezelf
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
gelukkig wel
dus als antes me door laat gaan met behandeling heb ik vervoer voor mezelf
Klik om te vergroten...
Dat is dan weer mooi meegenomen 👍
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
sure jij kan het weten ofc , leuke kut opmerking btw

niet dat het me iets doen , eerst wel voor effe nu doet het me geen tering

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."