Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
349 weergaven
18-5-2026
s
scoobybonoLid
01-01-2024, 00:00
#1
trippymeeuw 2.0
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
ik ben al sinds 2021 bezig elke zaak wordt geseponeerd met vanwege zijn autisme overziet die niet de gevolgen dan de dingen die die doet pas weer bij antio sociale-persoonlijkheids stoornis

Kenmerken die horen bij een antisociale persoonlijkheidsstoornis zijn:

  • je vindt het moeilijk om je aan regels te houden
  • je handelt vaak uit eigenbelang
  • je kunt je niet inleven in de emoties en behoeftes van andere mensen
  • je bent gewelddadig of agressief
  • je brengt jezelf of anderen in de problemen door je roekeloze levensinstelling
  • je kent geen schuldgevoelens wanneer je iemand benadeelt
  • je kunt de consequenties van jouw handelingen niet overzien
Klik om te vergroten...
Lekker eenvoudig je diagnoses als vangnet gebruiken.

Iemand in m'n hechte kring heeft ook antisociale persoonlijkheidsstoornis en wil even wel duidelijk maken dat niet iedereen zo is en handeld. Het valt zeker wel te vormen en te veranderen maar duurt extreem lang, ook is wilskracht echt van toepassing met deze "problematiek"

Dit is wel het laatste wat ik hier post omdat ik niet het idee krijg dat het enig zin heeft om nog iets te bieden. Nu ik wat dingen terug lees, is manipuleren jouw hobby en daar word ik geen onderdeel meer van. Ik wens je succes verder.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een tijdje niet gelezen omdat ik in de kliniek zit. Wat ik hier gezien heb is dat β€˜een beetje stoppen’ niet bestaat.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ei-Salade zei:
Lekker eenvoudig je diagnoses als vangnet gebruiken.

Iemand in m'n hechte kring heeft ook antisociale persoonlijkheidsstoornis en wil even wel duidelijk maken dat niet iedereen zo is en handeld. Het valt zeker wel te vormen en te veranderen maar duurt extreem lang, ook is wilskracht echt van toepassing met deze "problematiek"

Dit is wel het laatste wat ik hier post omdat ik niet het idee krijg dat het enig zin heeft om nog iets te bieden. Nu ik wat dingen terug lees, is manipuleren jouw hobby en daar word ik geen onderdeel meer van. Ik wens je succes verder.
Klik om te vergroten...
Eens, dat manipuleren wordt echt naar nu. Had ook een tijdje niet gereageerd maar toch weer ingetrapt πŸ˜…
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
it is wel het laatste wat ik hier post omdat ik niet het idee krijg dat het enig zin heeft om nog iets te bieden. Nu ik wat dingen terug lees, is manipuleren jouw hobby en daar word ik geen onderdeel meer van. Ik wens je succes verder.
Klik om te vergroten...
I rest my case!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
1700404999556.png
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
dit gaat heel goed raar klinken maar ik deed het express in zoan grote hoeveelheid ook de uppers 100mg 4f-phip + 50mg mdphp
(@LucidLucy ) hoeveel plugged jij 1x
ik heb heb eindelijk waar gekregen waarvoor ik het deed een complete psychose waarin alles om me heen veranderen eindelijk terug naar vroeger waabij ik mijn moeders (en toen nog vader toen ze bij elkaar waren ) sprak van voor alle shit, gesprekkken mee gehad van uren lang
en hun antwoord : je hoort niet thuis in deze herinnering kijk wat je nu nog an veranderen in het hier en nu om het zo aangenaam mogelijk te maken (zonder drugs ) heb ik ook erg veel gehuild daarin die herinnering en daarna maar denk echt wel dat dit laatste keer soort van laatste halleluja en denk zeker mentaal gezien dit mijn forum was ben ik er blij mee tuurlijk niet alleen is het echte beter dan die fake/fatanstie wereld
Klik om te vergroten...

Ik plugde genoeg om ook weleens in dat soort hallucinaties te belanden. De dosissen die daarvoor nodig zijn, zijn extreem. En de aanslag op je lichaam daarmee ook.

Wat doe je jezelf aan kerel.... Ik hoop dat je iets leert van de ervaring die je hebt meegemaakt. En dat je inziet dat jouw eigen hoofd dus al lang wist wat die hallucinaties je probeerden te vertellen. Je hebt geen drugs nodig om die inzichten boven te halen. Wel een hoop zelfonderzoek. Want die info, die zat dus al in je kop.

De kenmerken die je noemt:

MR_CHIP zei:
  • je vindt het moeilijk om je aan regels te houden
  • je handelt vaak uit eigenbelang
  • je kunt je niet inleven in de emoties en behoeftes van andere mensen
  • je bent gewelddadig of agressief
  • je brengt jezelf of anderen in de problemen door je roekeloze levensinstelling
  • je kent geen schuldgevoelens wanneer je iemand benadeelt
  • je kunt de consequenties van jouw handelingen niet overzien
Klik om te vergroten...

Zijn ook veel voorkomend bij reguliere verslaving. De 12 stappen zijn erop gericht om precies aan deze kenmerken te werken. Om meer bewust te worden van de gevolgen van je gedrag op jezelf en op anderen.

Wie weet werkt het voor jou ook wel!
Als je echt dingen in het hier en nu wilt veranderen om het zo aangenaam mogelijk te maken, leer dan om in het hier en nu te leven.

Je bent niet verantwoordelijk voor jouw ziekte, voor jouw diagnoses. Je bent wèl verantwoordelijk voor jouw herstel. Ofwel het leren leven met die diagnoses. Verschuil er dus ook niet achter!

Pak een meeting. Misschien is het je laatste strohalm.
(Ohja, en blijf natuurlijk ook gewoon doorgaan met de professionele hulpverlening)

Deze doseringen zijn levensgevaarlijk. Dat weet je zelf ook denk ik wel.

www.nanederland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.nanederland.nl www.nanederland.nl
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien als je nu naar meetings gaat dat de begeleiding bij de BW ook ziet dat je dingen anders wil ipv alleen maar mooie praatjes. Want die kennen ze onderhand van jou ookwel
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nie dood gaan he Chipje. 😭😭😭
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oh my. Ik dacht β€œeven vragen hoe het @MR_CHIP zaterdag vergaan is”, kom ik deze sloot aan berichten tegen πŸ˜… Blijkbaar helemaal gemist dit weekend.

Hoe gaat ie nu?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Da’s een goed begin. Heb je nog drugs in huis?
Klik om te vergroten...
nee gelukkig niet
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tip voor de volgende keer dat je drugs wilt gebruiken (die sowieso gaat komen).
Lees dit topic eens van pagina 1 tot 35 door en besluit dan of je zeker weet dat je die zooi in je lichaam wilt stoppen.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Ik vond je respons gister wel een beetje onvriendelijk, maar echt beledigd ben ik niet. Misschien was ik ook iets te hard voor je zonet.

Verder snap ik wel wat je zegt, maar dit is een veilige plek voor jou (hoop ik) en als iemand oprecht interesse toont in hoe het met je gaat dan is dat toch een mooi moment om je voornemen om meer over je emoties te praten uit te voeren? Oefening baart kunst πŸ™‚ En verder was ik gewoon nieuwsgierig, dus er zat niet direct een therapeutische gedachte achter.
Klik om te vergroten...
Ik ga toch nog een ding tegen je zeggen, en ik zeg het met de beste bedoelingen:
MrChip, stop met draaien en get your act together. De enige persoon die echt de dupe is van je gedrag ben je zelf.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
dit heb ik ook al eerder gezegd maar je leeft nu nogal een doelloos leven. Geen werk geen ritme. Ga eens kijken of je ergens vrijwilligerswerk kan doen. Ergens verwacht worden en iets om handen hebben voelt vaak wel goed. Ik denk dat jou dit ook wel voordelen oplevert. En ja je zit niet thuis omdat je gewoon thuis wilt zitten eerder noodgedwongen maar dan alsnog. 1/2 dagen per week iets doen daar wordt jij vast niet minder van. En misschien valt het allemaal wel mee en krijg je positieve energie ervan.

ik zou zeggen denk er eens over na.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
annihilation zei:
dit heb ik ook al eerder gezegd maar je leeft nu nogal een doelloos leven. Geen werk geen ritme. Ga eens kijken of je ergens vrijwilligerswerk kan doen. Ergens verwacht worden en iets om handen hebben voelt vaak wel goed. Ik denk dat jou dit ook wel voordelen oplevert. En ja je zit niet thuis omdat je gewoon thuis wilt zitten eerder noodgedwongen maar dan alsnog. 1/2 dagen per week iets doen daar wordt jij vast niet minder van. En misschien valt het allemaal wel mee en krijg je positieve energie ervan.

ik zou zeggen denk er eens over na.
Klik om te vergroten...
lol ik heb zeker wel een ritme oordeel lekker niet als je niet weet wat er wel of niet in mijn leven speelt
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
lol ik heb zeker wel een ritme oordeel lekker niet als je niet weet wat er wel of niet in mijn leven speelt
Klik om te vergroten...
Waarom stel je jezelf de laatste tijd zo op 🀣 ben ik oprecht benieuwd naar.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ulixes zei:
Waarom stel je jezelf de laatste tijd zo op 🀣 ben ik oprecht benieuwd naar.
Klik om te vergroten...
omdat ik een beetje klaar ben met mensen die oordelen terwijl ze de inside info nooit volledig zullen weten
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
omdat ik een beetje klaar ben met mensen die oordelen terwijl ze de inside info nooit volledig zullen weten
Klik om te vergroten...
Wij zijn een beetje klaar met het feit dat je hier zielig loopt te doen over het feit dat het allemaal kut is, maar letterlijk dezelfde dag nog de dingen doet die ervoor zorgen dat het kut is. Maarja daar luister je ook niet naar dus wat boeit het πŸ˜‹ De zon schijnt echt mooi vandaag.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn post zal ongetwijfeld aanvoelen als een aanval, ookal is die niet zo bedoeld. ❀️

MR_CHIP zei:
omdat ik een beetje klaar ben met mensen die oordelen terwijl ze de inside info nooit volledig zullen weten
Klik om te vergroten...

Dat is dan ook wel een beetje het gevolg van het niet delen wat er werkelijk speelt in je leven.

Ook in de tijden dat het wat beter gaat, vermeld je dan vaak dat het goed gaat en die dag clean bent gebleven. Maar wat er nu echt in je leven speelt, wat je raakt, waar je mee struggelt. Dat zien wij vaak niet terug in de berichten. Ik hoop dat je dat inderdaad wel real life met mensen deelt, maar dat zien wij hier niet terug.

We kunnen enkel tips geven over het gedrag dat wij hier zien.

MR_CHIP zei:
emoties aangaan met mensen praten erover nu ik ze meer ervaar
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik dit ook weinig concreet. Ook dit is iets dat je je al eerder voorgenomen hebt, maar als een doel zo vaag blijft, kan je er ook lastig aan werken is mijn ervaring.

Voor mij voelt het als een sociaal wenselijk antwoord op de mensen die zo 'oordelen'. Maar ik vraag me af wat het werkelijke, meer uitgebreide antwoord zou zijn als die sociaal wenselijke filter er af wordt getrokken.

Je moet het niet voor ons willen doen, maar voor jezelf.

Verder ben ik het echt heel erg eens met:
XMR zei:
Tip voor de volgende keer dat je drugs wilt gebruiken (die sowieso gaat komen).
Lees dit topic eens van pagina 1 tot 35 door en besluit dan of je zeker weet dat je die zooi in je lichaam wilt stoppen.
Klik om te vergroten...

Misschien sowieso eens goed om het hele topic terug te lezen zodat je misschien je eigen patronen gaat doorzien en de tips tot je neemt die tot dusver allemaal gegeven zijn.

Misschien een harde post van mij deze keer, maar ik gun je een beter leven dan dit! ❀️


PS. Als het helpt om het minder spannend te maken, wil ik best met je mee naar je eerste NA meeting hoor. Of een ander programma, mij om het even.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Succes in de kliniek @MR_CHIP Vergeet niet om ook lol te hebben :wink: Ik denk aan je 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."