#1
naja ik vind dat ze ondanks alles wat ik heb gedaan best veel effort erin hebben gestokenHet zou natuurlijk niet mogen maar zou het ook zo kunnen zijn dat deze instanties hetzelfde bij jou ervaren en daarom zoân laconieke houding hebben?
naja ik vind dat ze ondanks alles wat ik heb gedaan best veel effort erin hebben gestokenHet zou natuurlijk niet mogen maar zou het ook zo kunnen zijn dat deze instanties hetzelfde bij jou ervaren en daarom zoân laconieke houding hebben?
Wat zeggen ze hiervan dan?die weten het al lol alsof ik het niet eerst aan hun verteld heb
ik sta onder curateleMaar ook gewoon de plekken die hij inneemt bij een zorginstelling keer op keer wetende dat hij gewoon weer gaat en wil gebruiken vind ik best wel triest. Dat hij dit wil doen moet hij helemaal zelf weten. Maar laat dan alles mooi op de loop gaan want zo kom je geen steek verder.
Dat hij zoiets mag kopen is weer een voorbeeld dat hij niet capabel genoeg is en hiervoor eigenlijk toestemming zou moeten vragen aan zijn begeleider. Zelfde als het verkopen van zijn fiets. De vrijheid die hij heeft om online dingen te kopen daar kan hij gewoon niet mee omgaan. Dat geeft ook niet maar voor zijn eigen bestwil lijkt het mij verstandig dat hij daar geen vrije toegang toe heeft. Dat hij abonnementen mag afsluiten vind ik al heel raar gezien zijn mentale gebreken. Maar goed fluwelen handschoenen dat gaat hem verder helpen denk ik![]()
dat ze het er niet mee eens zijn maar er niks aan kunnen doen behalve zeggen tegen curatorWat zeggen ze hiervan dan?
OkĂŠ sorry dat was niet zo aardig.ik sta onder curatele
en kap met me niet capabel noemen
En je curator blijft je weekgeld gewoon naar je overmaken, of bekostig je dit van je buitenlandse rekening waar je curator geen zeggenschap over heeft?ik sta onder curatele
en kap met me niet capabel noemen
ik heb niks van eigen geld in eigen beheer maar goed dat heb ik al vaker aangegevenEn je curator blijft je weekgeld gewoon naar je overmaken, of bekostig je dit van je buitenlandse rekening waar je curator geen zeggenschap over heeft?
Lieve MR_CHIP, je bent echt ontzettend capabel om tussen de regels door te manouvreren, te zorgen dat je nĂŠt niet echt hoeft te dealen met de gevolgen van je eigen gedrag. Maar wat betreft het langdurig op de rit krijgen van je eigen leven laat je inderdaad niet zien dat je (nu, al) capabel bent.
Dat hoeft ook niet, zal allicht (deels) onderdeel uitmaken van je psychiatrische problematiek. Maar die problematiek ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid.
En wat dat betreft is het voor hulpverlening ONTZETTEND frustrerend dat bij de doelgroep waar jij in valt altijd uit wordt gegaan van zoveel mogelijk eigen regie. Waardoor je mensen PRECIES NIET genoeg kan helpen. Dat je weet dat iemand van zijn week of kleedgeld drugs koopt, maar dat je het toch moet geven (ipv dat begeleiding het in beheer heeft) omdat iemand in theorie capabel is om de juiste keuzes te maken. Heel leuk, maar theorie staat gewoon vaak los van de praktijk. Dat is dan ook de reden dat ik bij voorkeur niet meer als bewindvoerder (of curator) zou willen werken.

ik heb niks van eigen geld in eigen beheer maar goed dat heb ik al vaker aangegeven
jezus ik blijf bezig en blijkbaar is het moeilijk om te lezen
Hier spreek je jezelf al tegenik heb een eigen rekening bij revolut waar de curator vanaf weet maar niks tegen kan doen/kon doen (inmiddels zijn ze verhuist van litouwen naar nederland )
dus tzt zal het verhaal van bedrijven oplichten doormiddel van chargebacks over zijn en een eigen rekening hebben
ik bestel de rc's zelf via mijn revolut rekening (met dus oplichting als inkomsten ) jezus , waar de curator tot nu toe niks tegen kon doen (gaat ze wel doen tzt )Hier spreek je jezelf al tegen
Also, je kunt niet verwachten dat iedereen alles zelf beter weet. Daarbij heb je zelf ook wel eens iets verteld over liegen.
Maar als je rc's wil bestellen gaat dat dus via begeleiding? Hebben zij jouw weekgeld contant in beheer, of je pinpas/internetbankieren? Of via de curator?
Dus je hebt wel geld in eigen beheer, en begeleiding en curator kunnen je daar dus niet in begrenzen. Ik ben niet gek MR_CHIPik bestel de rc's zelf via mijn revolut rekening (met dus oplichting als inkomsten ) jezus , waar de curator tot nu toe niks tegen kon doen (gaat ze wel doen tzt )
Heel goed.ik heb een leefgeld pas die wordt gebruikt om elke week de plus qua boodschap bezorging te betalen en die pas heb ik en niet in eigen beheer en weet ik de pincode niet van en heeft contactloos betalen uitgeschakeld
ik dacht dat je bedoelde geld in eigen beheer vanuit curator maar goed het verhaal is duidelijk jullie snappen het eindelijk wat jullie ervan vinden boeit me echt niks maar mij niet capabel noemen gaat m.i in tegen de forumregels met met respect met elkaar omgaanDus je hebt wel geld in eigen beheer, en begeleiding en curator kunnen je daar dus niet in begrenzen. Ik ben niet gek MR_CHIP
Ik hoop voor jou dat ze die revolut rekening snel buiten jouw beheer krijgen
Heel goed.
Even gefixt voor je.ik dacht dat je bedoelde geld in eigen beheer vanuit curator maar goed het verhaal is duidelijk ik snap het eindelijk
Hoeft ook niet. Stop die energie in het op de rit krijgen van je eigen levenwat jullie ervan vinden boeit me echt niks
Daarover verschillen we van mening (zoals @annihilation zelf aangaf was het inderdaad niet erg aardig, maar dat hoeft nog niet meteen reden te geven tot ingrijpen), daarom laat ik je melding staan voor een mod die minder bij dit topic betrokken is.maar mij niet capabel noemen gaat m.i in tegen de forumregels met met respect met elkaar omgaan
Dat is niet onze rol. Daarnaast doe je aangifte als slachtoffer van een misdrijf, dat zijn wij niet.Over ingrijpen gesproken. Moet de forumleiding geen aangifte doen bij de politie? Hij geeft openbaar oplichting toe. đ
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."