Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
341 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
annihilation zei:
Het zou natuurlijk niet mogen maar zou het ook zo kunnen zijn dat deze instanties hetzelfde bij jou ervaren en daarom zo’n laconieke houding hebben?
Klik om te vergroten...
naja ik vind dat ze ondanks alles wat ik heb gedaan best veel effort erin hebben gestoken
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
die weten het al lol alsof ik het niet eerst aan hun verteld heb
Klik om te vergroten...
Wat zeggen ze hiervan dan?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Maar ook gewoon de plekken die hij inneemt bij een zorginstelling keer op keer wetende dat hij gewoon weer gaat en wil gebruiken vind ik best wel triest. Dat hij dit wil doen moet hij helemaal zelf weten. Maar laat dan alles mooi op de loop gaan want zo kom je geen steek verder.

Dat hij zoiets mag kopen is weer een voorbeeld dat hij niet capabel genoeg is en hiervoor eigenlijk toestemming zou moeten vragen aan zijn begeleider. Zelfde als het verkopen van zijn fiets. De vrijheid die hij heeft om online dingen te kopen daar kan hij gewoon niet mee omgaan. Dat geeft ook niet maar voor zijn eigen bestwil lijkt het mij verstandig dat hij daar geen vrije toegang toe heeft. Dat hij abonnementen mag afsluiten vind ik al heel raar gezien zijn mentale gebreken. Maar goed fluwelen handschoenen dat gaat hem verder helpen denk ik :)
Klik om te vergroten...
ik sta onder curatele
en kap met me niet capabel noemen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Wat zeggen ze hiervan dan?
Klik om te vergroten...
dat ze het er niet mee eens zijn maar er niks aan kunnen doen behalve zeggen tegen curator
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
ik sta onder curatele
en kap met me niet capabel noemen
Klik om te vergroten...
OkĂŠ sorry dat was niet zo aardig.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
ik sta onder curatele
en kap met me niet capabel noemen
Klik om te vergroten...
En je curator blijft je weekgeld gewoon naar je overmaken, of bekostig je dit van je buitenlandse rekening waar je curator geen zeggenschap over heeft?

Lieve MR_CHIP, je bent echt ontzettend capabel om tussen de regels door te manouvreren, te zorgen dat je nĂŠt niet echt hoeft te dealen met de gevolgen van je eigen gedrag. Maar wat betreft het langdurig op de rit krijgen van je eigen leven laat je inderdaad niet zien dat je (nu, al) capabel bent.

Dat hoeft ook niet, zal allicht (deels) onderdeel uitmaken van je psychiatrische problematiek. Maar die problematiek ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid.

En wat dat betreft is het voor hulpverlening ONTZETTEND frustrerend dat bij de doelgroep waar jij in valt altijd uit wordt gegaan van zoveel mogelijk eigen regie. Waardoor je mensen PRECIES NIET genoeg kan helpen. Dat je weet dat iemand van zijn week of kleedgeld drugs koopt, maar dat je het toch moet geven (ipv dat begeleiding het in beheer heeft) omdat iemand in theorie capabel is om de juiste keuzes te maken. Heel leuk, maar theorie staat gewoon vaak los van de praktijk. Dat is dan ook de reden dat ik bij voorkeur niet meer als bewindvoerder (of curator) zou willen werken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
het is besloten ik blijf hier wonen ,aangemeld bij alle bw's dus ook de gebruiker bw's en zolang ik niet gebruik als zo;'n gebruikers bw plek heeft laten ze die aan zich voorbij gaan en gaan we voor het ultieme doel de niet-gebruikers bw wachten tot die plek heeft
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
En je curator blijft je weekgeld gewoon naar je overmaken, of bekostig je dit van je buitenlandse rekening waar je curator geen zeggenschap over heeft?

Lieve MR_CHIP, je bent echt ontzettend capabel om tussen de regels door te manouvreren, te zorgen dat je nĂŠt niet echt hoeft te dealen met de gevolgen van je eigen gedrag. Maar wat betreft het langdurig op de rit krijgen van je eigen leven laat je inderdaad niet zien dat je (nu, al) capabel bent.

Dat hoeft ook niet, zal allicht (deels) onderdeel uitmaken van je psychiatrische problematiek. Maar die problematiek ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid.

En wat dat betreft is het voor hulpverlening ONTZETTEND frustrerend dat bij de doelgroep waar jij in valt altijd uit wordt gegaan van zoveel mogelijk eigen regie. Waardoor je mensen PRECIES NIET genoeg kan helpen. Dat je weet dat iemand van zijn week of kleedgeld drugs koopt, maar dat je het toch moet geven (ipv dat begeleiding het in beheer heeft) omdat iemand in theorie capabel is om de juiste keuzes te maken. Heel leuk, maar theorie staat gewoon vaak los van de praktijk. Dat is dan ook de reden dat ik bij voorkeur niet meer als bewindvoerder (of curator) zou willen werken.
Klik om te vergroten...
ik heb niks van eigen geld in eigen beheer maar goed dat heb ik al vaker aangegeven
jezus ik blijf bezig en blijkbaar is het moeilijk om te lezen
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat het niet slim is weten wij allemaal maar @MR_CHIP moet toch zelf weten of hij drugs koopt tijdens zijn herstel.

Laten we er gewoon om lachen en 🍿 eten. :cheerpompom:
Just watch the show. Met een toepasselijk muziekje.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb een eigen rekening bij revolut waar de curator vanaf weet maar niks tegen kan doen/kon doen (inmiddels zijn ze verhuist van litouwen naar nederland )
dus tzt zal het verhaal van bedrijven oplichten doormiddel van chargebacks over zijn en een eigen rekening hebben
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
wel fijn btw dat ik verder ben in mijn herstel
dit is de 1ste keer dat ik openlijk vraag om advies (en er wat mee doet :P ) en mede dankzij dat nog een doorvraag op bepaalde dingen bij hulpverlening van wat is nu het beste om te doen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
ik heb niks van eigen geld in eigen beheer maar goed dat heb ik al vaker aangegeven
jezus ik blijf bezig en blijkbaar is het moeilijk om te lezen
Klik om te vergroten...
MR_CHIP zei:
ik heb een eigen rekening bij revolut waar de curator vanaf weet maar niks tegen kan doen/kon doen (inmiddels zijn ze verhuist van litouwen naar nederland )
dus tzt zal het verhaal van bedrijven oplichten doormiddel van chargebacks over zijn en een eigen rekening hebben
Klik om te vergroten...
Hier spreek je jezelf al tegen :)

Also, je kunt niet verwachten dat iedereen alles zelf beter weet. Daarbij heb je zelf ook wel eens iets verteld over liegen.

Maar als je rc's wil bestellen gaat dat dus via begeleiding? Hebben zij jouw weekgeld contant in beheer, of je pinpas/internetbankieren? Of via de curator?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Hier spreek je jezelf al tegen :)

Also, je kunt niet verwachten dat iedereen alles zelf beter weet. Daarbij heb je zelf ook wel eens iets verteld over liegen.

Maar als je rc's wil bestellen gaat dat dus via begeleiding? Hebben zij jouw weekgeld contant in beheer, of je pinpas/internetbankieren? Of via de curator?
Klik om te vergroten...
ik bestel de rc's zelf via mijn revolut rekening (met dus oplichting als inkomsten ) jezus , waar de curator tot nu toe niks tegen kon doen (gaat ze wel doen tzt )
ik heb een leefgeld pas die wordt gebruikt om elke week de plus qua boodschap bezorging te betalen en die pas heb ik en niet in eigen beheer en weet ik de pincode niet van en heeft contactloos betalen uitgeschakeld
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
ik bestel de rc's zelf via mijn revolut rekening (met dus oplichting als inkomsten ) jezus , waar de curator tot nu toe niks tegen kon doen (gaat ze wel doen tzt )
Klik om te vergroten...
Dus je hebt wel geld in eigen beheer, en begeleiding en curator kunnen je daar dus niet in begrenzen. Ik ben niet gek MR_CHIP :)

Ik hoop voor jou dat ze die revolut rekening snel buiten jouw beheer krijgen :)
MR_CHIP zei:
ik heb een leefgeld pas die wordt gebruikt om elke week de plus qua boodschap bezorging te betalen en die pas heb ik en niet in eigen beheer en weet ik de pincode niet van en heeft contactloos betalen uitgeschakeld
Klik om te vergroten...
Heel goed.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Dus je hebt wel geld in eigen beheer, en begeleiding en curator kunnen je daar dus niet in begrenzen. Ik ben niet gek MR_CHIP :)

Ik hoop voor jou dat ze die revolut rekening snel buiten jouw beheer krijgen :)

Heel goed.
Klik om te vergroten...
ik dacht dat je bedoelde geld in eigen beheer vanuit curator maar goed het verhaal is duidelijk jullie snappen het eindelijk wat jullie ervan vinden boeit me echt niks maar mij niet capabel noemen gaat m.i in tegen de forumregels met met respect met elkaar omgaan
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
ik dacht dat je bedoelde geld in eigen beheer vanuit curator maar goed het verhaal is duidelijk ik snap het eindelijk
Klik om te vergroten...
Even gefixt voor je.
MR_CHIP zei:
wat jullie ervan vinden boeit me echt niks
Klik om te vergroten...
Hoeft ook niet. Stop die energie in het op de rit krijgen van je eigen leven :)
MR_CHIP zei:
maar mij niet capabel noemen gaat m.i in tegen de forumregels met met respect met elkaar omgaan
Klik om te vergroten...
Daarover verschillen we van mening (zoals @annihilation zelf aangaf was het inderdaad niet erg aardig, maar dat hoeft nog niet meteen reden te geven tot ingrijpen), daarom laat ik je melding staan voor een mod die minder bij dit topic betrokken is.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
mocht er nieuws zijn zal ik het wel melden

dus niet meer elke dag zoals ik ooit ook deed daarvoor geeft dit topic te veel woede/frustratie/emoties
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Over ingrijpen gesproken. Moet de forumleiding geen aangifte doen bij de politie? Hij geeft openbaar oplichting toe. 😐
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
annihilation zei:
Over ingrijpen gesproken. Moet de forumleiding geen aangifte doen bij de politie? Hij geeft openbaar oplichting toe. 😐
Klik om te vergroten...
Dat is niet onze rol. Daarnaast doe je aangifte als slachtoffer van een misdrijf, dat zijn wij niet.

Daarnaast, als we aangifte zouden moeten doen van eenieder die hier iets illegaals doet, kan ik wel een spreekkamer op het politiebureau permanent reserveren.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kijk toch uit. Straks beland je weer op de spoedeisende hulp :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."