Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
335 weergaven
18-5-2026
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Je bent niet de enige.

50 pagina's inmiddels wtf hoe lang moet dit doorgaan.

Dit zal wel controversieel zijn maar ik geloof die hele slachtoffer rol niet. Alsof alles en iedereen tegen iemand is. Alsof het universum nou eenmaal een persoonlijke hekel heeft aan sommigen en alles mis laat gaan in hun leven. BS... Je wereld is je eigen creatie.

Tuurlijk treft niet iedereen het even goed, maar geestelijke ongezondheid (tot in extreme vormen) komt ook voor een groot deel door slechte keuzes maken: (teveel) drugs, kiezen voor slecht gezelschap, inactie.

Ik snap die topics niet waar maar eeuwig doorgegaan wordt over mensen die keer op keer de KEUZE maken hun leven niet om te gooien in de goede richting. Je kunt zelf tenminste íets doen.

Denk ook niet dat al die troost hier ook maar een ene zak helpt, maar misschien ben ik ongevoelig daarin.
Klik om te vergroten...
Eens hoor mensen hebben echt teveel energie en tijd.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ulixes zei:
Eens hoor mensen hebben echt teveel energie en tijd.
Klik om te vergroten...
Dat bepalen wij zelf wel. 😌
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Dat bepalen wij zelf wel. 😌
Klik om te vergroten...
Klopt, vandaar dat het topic 50 pagina’s lang is
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ulixes zei:
Klopt, vandaar dat het topic 50 pagina’s lang is
Klik om te vergroten...
Het is op zich ook wel een interessant topic.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is (imo) het moeilijkste van terugvallen: 1 maand (ofzo) gehaald en dan tóch weer terugvallen en dan weer op die maand clean komen, maar dan met de wetenschap dat je net zo goed tóch weer terugviel de vorige keer. Dat is de bitch die verslaving is: haar klauwen steeds dieper in je.

We gaan het zien ja. Hoop dat je snel op het punt komt dat je wel alles aanpakt, dat werkt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ulixes zei:
Klopt, vandaar dat het topic 50 pagina’s lang is
Klik om te vergroten...
Ach ja. Ik heb 5 jaar lang aan lopen klooien (tussen 2017 en 2022 tientallen malen teruggevallen en het op mijn manier willen blijven doen ondanks meerdere behandelingen). @MR_CHIP is pas twee jaar bezig hier. Gezien de ernst zal het nu
niet lang meer duren voordat hij óf herstel vindt of hem iets overkomt, gewond raakt of overlijdt. En als ik dat kan voorkomen door
een paar minuten te spenderen aan een berichtje, prima. Ook al helpt het niet, dan nog heb ik 't geprobeerd. Het blijft aan Chipje zelf uiteindelijk.

We geven om hem, daarom steken we tijd in reageren. Maar iedereen mag zelf weten of hij of zij dat de moeite waard vindt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
kleine update
Geachte X

Dank u voor uw mail van donderdag 28 maart 2024. Ik ontving op dezelfde dag ook een mail van de patiëntenvertrouwenspersoon, de heer X. Hij stuurde mij uw telefoonnummer met het verzoek telefonisch contact met u op te nemen.

Ik zou u graag op woensdag 3 april 2024 om 12.00 uur willen bellen.

Mocht deze datum en/of tijd u niet uitkomen, wilt u mij dan mailen welke dag en tijd het u het beste schikt om te bellen?
Dan kunnen wij uw klacht in alle rust bespreken en kan ik u vertellen wat ik voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

X
Klachtenfunctionaris Yulius Zorg


heb wel het een en ander te bespreken
en ja de schuld van vele dingen ligt bij mij maar om mij dan als een klein kind te behandelen gaat alle normen te buiten

,
wat het voor de rest gaat worden geen idee
ik hoop snel dat ze plek ergens anders hebben al is de bw waar je wel mag gebruiken wel weer in beeld (puur alleen omdat bw me hier zsm weg wilt hebben ) maar ook daar zal ik proberen te werken aan herstel
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
kleine update
Geachte X

Dank u voor uw mail van donderdag 28 maart 2024. Ik ontving op dezelfde dag ook een mail van de patiëntenvertrouwenspersoon, de heer X. Hij stuurde mij uw telefoonnummer met het verzoek telefonisch contact met u op te nemen.

Ik zou u graag op woensdag 3 april 2024 om 12.00 uur willen bellen.

Mocht deze datum en/of tijd u niet uitkomen, wilt u mij dan mailen welke dag en tijd het u het beste schikt om te bellen?
Dan kunnen wij uw klacht in alle rust bespreken en kan ik u vertellen wat ik voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

X
Klachtenfunctionaris Yulius Zorg


heb wel het een en ander te bespreken
en ja de schuld van vele dingen ligt bij mij maar om mij dan als een klein kind te behandelen gaat alle normen te buiten

,
wat het voor de rest gaat worden geen idee
ik hoop snel dat ze plek ergens anders hebben al is de bw waar je wel mag gebruiken wel weer in beeld (puur alleen omdat bw me hier zsm weg wilt hebben ) maar ook daar zal ik proberen te werken aan herstel
Klik om te vergroten...
Niet proberen, gewoon doen. Als je tussen de gebruikers zit wordt het een stuk moeilijker.

You CAN do it!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
,
wat het voor de rest gaat worden geen idee
ik hoop snel dat ze plek ergens anders hebben al is de bw waar je wel mag gebruiken wel weer in beeld (puur alleen omdat bw me hier zsm weg wilt hebben ) maar ook daar zal ik proberen te werken aan herstel
Klik om te vergroten...
Ik hen nog weekend dus tijd over. Over dat ze jou als kind behandelen snap ik wel maar dat terzijde.

Waarom gaan die hulpverleners uberhaupt kijken voor een opvang waar je mag gebruiken. Dit is toch gedoemd om te mislukken.
Kijk hoe je er nu al mee omgaat laat staan als straks huisgenoten bij je zitten en het is weekend en ze gaan even lekker wat doen. Dan zeg jij zeker nee jongens ik werk aan mijn herstel! Hoe zie jij dit voor je?

Persoonlijk vind ik dat ze gewoon kunnen eisen dat jij stopt met drugs als je kijkt hoeveel ellende jij steeds veroorzaak en ik denk niet dat je moeder elke maand geld overmaakt die alle kosten dekt maar je het gewoon via de overheid krijgt. Want dit gestuntel van jou gaat maar door en door en door en door.

En dat is natuurlijk mooi dat de overheid in Nederlands dit soort dingen kan doen en ik vind het tot zekere hoogte ook niet erg. Alleen het is ook wel een keer mooi geweest. Zo werkt dat in het echte leven ook als je bvb voor de zoveelste keer ziek bent of je verslaapt dan zitten daar consequenties aan. En niets maar dan ook niets wat ik hier heb gelezen da afgelopen periode krijgt ik ook maar een sprankje hoop dat jij er echt voor gaat. Ja als het even te heet onder je voeten wordt dan begin je hem te knijpen of je wil dan naar Afrika in een afkickkliniek.

Maar willen/kunnen gebruiken staat bij jou nog op nummer 1 anders kies je er wel voor om naar een opvang te gaan waar ze super streng zijn op het gebruik van alcohol en drugs maar nee jij kiest het tegenovergestelde.

Wil ik niet weer over geld/werk beginnen. Maar je weet wel wat ze tegen kleine kinderen zeggen hé die niet voorzichtig zijn met de spullen die ze gekregen hebben? Wacht maar dat je het zelf moet betalen dan ga je er heel anders mee om.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik sta aangemeld bij antes kliniek rotterdam Alexandrium
alleen niet alles is ala minuut weer opnieuw geregeld,
en ze kijk naar de 1ste de beste bw waar plek is
dan maakt het niet uit of gebruik daar is toegestaan dat boeit ze niet


laat ik voorop stellen dat naar een gebruikers bw gaan ik niet wil
mocht dat wel gebeuren zal ik er heel veel moeite voor doen (jullie zien lang niet elke strijd ) om clean te blijven/in herstel te blijven


kijkend ook naar deze punten vraag ik me echt af wat het gaat worden
al heb ik daar nul zeggenschap over

Volgende punten zijn besproken: - Fivoor vraagt na bij psychiater wat er nodig is voor een Rechtelijke Machtiging en zij gaan deze aanvragen. Curator is het hier mee eens, stemt in. Met deze machtiging kan X gedwongen opgenomen worden. - Parallel hieraan heeft Fivoor een aanvraag gedaan bij een afkickkliniek "De KRA" in Rotterdam. Dit is een vrijwillige opname. - Als de Rechtelijke Machtiging afgekeurd zou worden gaat X naar de eerste de beste plek die beschikbaar is. Fivoor noemt BW Reeweg Zuid in Dordrecht. Dit is een gebruikers BW. Hij zou daar snel terecht kunnen. - Woensdag 3 april doet begeleiding (en Yulius) aangifte tegen X. Dit zal er voor zorgen dat er een justitieel traject bij komt. Ook dit kan de zaken versnellen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Niet proberen, gewoon doen.
Klik om te vergroten...
Dit is gewoon de kern ervan. Verstand uit (want die is tegen je tijdens verslaving, je grootste vijand) en gewoon doen. Nieuwe, goede gewoonten erin slijten door gewoon dingen te doen waarvan je best wel weet dat je ze moet doen om de goede kant op te gaan. Ook al zijn het de kleinste dingen.

Hierboven ook weer: zo fucking ingewikkeld allemaal en nog erger: buiten je eigen macht om. Altijd afhankelijk van anderen, de complexe bureaucratie van allerlei instanties. Nu is dat natuurlijk niet helemaal te voorkomen in zo'n situatie, maar het ligt nu altijd bij een ander. Hier is het gewoon ook (tenminste deels) afleiding van gewoon dingen gaan doen. Er gaat 0 gebeuren als je niet gewoon de goede dingen begint te dóen, vanuit jezelf.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat van die maaltijden zul je zelf wel weten. Dat is hier ook zo en wij zijn ook geen kleine kinderen.

Hier kijkt de begeleiding ook of je bezoek kunt ontvangen en zo nee dan bellen ze het af. Half 12 tot 19 is wel erg lang. Ik stuur mijn bezoek na een half uurtje al weg soms.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
geen zin in om er verder over te praten
@Mevrouw Pløp mag ik dit wel plaatsen

app gesprek met fivoor

*Foto's verwijderd*
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
mag niet van curator te duur en verzekering VGZ vergoedt niet (koste rond de 2500 euro)
Klik om te vergroten...
Dan nog zijn er andere opties.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
geen zin in om er verder over te praten
@Mevrouw Pløp mag ik dit wel plaatsen

app gesprek met fivoor

*Foto's verwijderd*
Klik om te vergroten...
Nee, we gaan foto's van automutilatie niet toestaan en dat weet je ook!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Nee, we gaan foto's van automutilatie niet toestaan en dat weet je ook!
Klik om te vergroten...
sorry het was niet negatief bedoelt hoe had ik het anders kunnen verwoordev
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
sorry het was niet negatief bedoelt hoe had ik het anders kunnen verwoordev
Klik om te vergroten...
Je mag best zeggen dat je jezelf hebt beschadigd, maar je mag er geen foto's van posten. Dat voegt niets toe en is een onnodige trigger voor anderen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoek nou toch eens goede hulp @MR_CHIP
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Zoek nou toch eens goede hulp @MR_CHIP
Klik om te vergroten...
Gaat toch hartstikke goed. Soms even niet gebruiken en er schijn ophouden wanneer het te heet onder zijn voeten wordt. Dan weer wat geks doen. En dan even weer 2/3 weken niets doen.

Nee hij heeft geen problemen joh. 😑
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Gaat toch hartstikke goed. Soms even niet gebruiken en er schijn ophouden wanneer het te heet onder zijn voeten wordt. Dan weer wat geks doen. En dan even weer 2/3 weken niets doen.

Nee hij heeft geen problemen joh. 😑
Klik om te vergroten...
Tsja, wie niet horen wil die moet voelen. Maar dan is het nog steeds een triest verhaal waar ik graag een happy end aan zou zien.

Maar zeggen dat je op rock bottom bent beland en dan nog je herstel niet met volle overgave doen betekent maar 1 ding: het was geen rock bottom.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...152153154155156...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."