#1
Best wel zuur ![:(]()
Elektronik_dynamite zei:Donderdag 5 oktober
Amon Tobin (ninja tune)
Liefhebbers van Ninja Tune hebben op 5 oktober de UNIEKE kans om een van de paradepaardjes van dit label te zien draaien in Simplon! De Braziliaanse dj en producer Amon Tobin is bekend van zijn sample-georienteerde, filmsoundtrack-achtige muziek waarbij ritmes en basslijnen belangrijke ingrediënten vormen.
21.30, €7,- vvk/ €9,- deur
Intoxicated zei:Volgens mij is simplon wel in groningen![]()
Vrijdag 29 september
Afsluitact:
Luie Hond
+D-A-A-N
+Sawed Off
+Bonafide
en
+Irie
+Zunrize
+Resoluto
19.30
entree: € nikz
Lampshade
De zangeres van deze Deense band heet (heel eenvoudig) Rebekkamaria en doet wel een beetje aan de IJslandse Björk denken, maar de herfstige gitaarmuziek van Lampshade duwt de creperende meisjeszang toch een heel andere richting uit. Dat wordt pas goed duidelijk in het sombere 'Angel in Stockholm'. Lampshade heeft dat speelse van Bettie Serveert, en het is ook een verademing om te horen hoe de melancholische popmuziek met veel ongewone instrumenten wordt verrijkt. Vooral Rebekkamaria wijkt regelmatig af van de gebruikelijke gitaar-bas-drumcombinatie. Klokkenspel, piano, orgel en trompet, dat zijn de wonderlijke instrumenten die zijn te horen.
[bron: kindamuzik]
El Camino
Sfeervolle post-rock uit Haarlem met invloeden van Slint, Mogwai, Explosions In The Sky en Godspeed You Black Emperor. Hun nummers drijven voort op filmische gitaarpartijen en soundscapes gelardeerd met sferisch toetsengebruik. Niet zelden mondt dit uit in erupties van gitaargeweld. Een voortdurende zoektocht naar het spanningsveld in lang uitgesponnen geluidsfragmenten. Zang is geleidelijk een ondergeschikte rol gaan vervullen.
Sweet_Shadow zei:7 oktober
Lampshade + El Camino
Hedon, Zwolle
€7,-
Lampshade
De zangeres van deze Deense band heet (heel eenvoudig) Rebekkamaria en doet wel een beetje aan de IJslandse Björk denken, maar de herfstige gitaarmuziek van Lampshade duwt de creperende meisjeszang toch een heel andere richting uit. Dat wordt pas goed duidelijk in het sombere 'Angel in Stockholm'. Lampshade heeft dat speelse van Bettie Serveert, en het is ook een verademing om te horen hoe de melancholische popmuziek met veel ongewone instrumenten wordt verrijkt. Vooral Rebekkamaria wijkt regelmatig af van de gebruikelijke gitaar-bas-drumcombinatie. Klokkenspel, piano, orgel en trompet, dat zijn de wonderlijke instrumenten die zijn te horen.
[bron: kindamuzik]
El Camino
Sfeervolle post-rock uit Haarlem met invloeden van Slint, Mogwai, Explosions In The Sky en Godspeed You Black Emperor. Hun nummers drijven voort op filmische gitaarpartijen en soundscapes gelardeerd met sferisch toetsengebruik. Niet zelden mondt dit uit in erupties van gitaargeweld. Een voortdurende zoektocht naar het spanningsveld in lang uitgesponnen geluidsfragmenten. Zang is geleidelijk een ondergeschikte rol gaan vervullen.
El Camino is vet!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."