Vanavond in W2 in Den Bosch een avondje post rock met
This Will Destroy You +
God Is An Astronaut voor slechts €9,-.
"Twee bands die het post-rock genre met frisse ideeën weer interessant maken.
Let op! Omdat naar verwachting de bands lange sets spelen én het veel te mooi is om iets te missen, hebben we de openings- en aanvangstijd een half uurtje vervroegd dan eerder aangekondigd. De deuren openen daarmee nu om 19:30 uur.
God Is An Astronaut
http://www.myspace.com/godisanastronaut
We kondigden God Is An Astronaut in oktober 2007 aan als een samenwerking tussen de Schone (het geluid van de ijsvlakte van het IJslandse Sigur Rós) en het Beest (de brute branie van het Schotse Mogwai). Maar dat dat zó indrukwekkend zou uitpakken, hadden we niet durven hopen!
Deze Ieren bewijzen dat post-rock ook ‘poppy’ kan klinken zonder aan explosiviteit in te leveren. Geen moment dreigt verveling en geen richtingsloze lange stukken. Ook uitermate geschikt voor fans van Amplifier en Porcupine Tree dit God Is An Astronaut.
This Will Destroy You
http://www.myspace.com/thiswilldestroyyou
This Will Destroy You is een post-rock kwartet dat instrumentale rock brengt ware het een film. De band uit Texas staat te trappelen om bij de grote jongens in het genre (Mono, Explosions In The Sky enz.) te mogen aanschuiven.
Met hun titelloze eerste full-length hebben ze daarvoor de goede weg gevonden. Opvallend is dat, net als 65daysofstatic, de band ook elektronica verwerkt. This Will Destroy You doet dat echter met zo’n ingehouden controle dat dat de subtiliteit en intensiteit versterkt."
http://www.w2.nl/
Ik verwacht veel van God Is An Astronaut
Verders:
Melkweg 15 mei
aanvang: 21:30 uur
open: 22:30 uur
toegang: €14,00 + lidm
Two Fingers
Amon Tobin new project !!!!!!
"Onder de naam Two Fingers werkt Amon Tobin samen met Joe "Doubleclick" Chapman en diverse vocalisten, waaronder rapper Sway. Het resultaat is een spannende, experimentele mix van beats, electronica, hiphop, grime en dubstep. In maart komt het eerste Two Fingers album uit."
Amon Tobin is vet, ben benieuwd of dit project ook wat is.
*Wijziging: deze schrap ik maar, want wat ik op MySpace heb gehoord van Two Fingers vind ik echt bagger.
----------
In openluchttheater Caprera:
CocoRosie
16 juni
Prijs: €25,-
Open 19.30 u, aanvang 20.30 u
"CocoRosie werd opgericht in 2003 als muzikaal duo dat bestaat uit de zussen Sierra (Rosie) en Bianca (Coco) Cassady. De muziek wordt vaak ingedeeld in het indie- en folkgenre en wordt soms ook wel eens geschaard onder de zogenaamde New Weird America of freak folk beweging. Stylistisch zijn ze verwant aan muzikanten als Bright Eyes, Devendra Banhart, Antony and the Johnsons en Joanna Newsom. Binnen hun vaste muzikale invloeden maakt de band soms ook uitstapjes met invloeden uit hiphop en zelfs opera.
Sierra Casady speelt voornamelijk gitaar, piano en harp en ondersteunt Bianca, die zingt en geluiden voortbrengt met behulp van kinderspeelgoed en percussieinstrumenten. Meestal treden de zusjes op als duo, maar soms nemen ze een grotere band mee. Op 29 april 2008 was CocoRosie de eerste popformatie zijn die samen met het Koninklijk Concertgebouworkest een cross-over concert gaf in het Concertgebouw in Amsterdam.
Vandaag geven de dames van CocoRosie een heerlijk concert in het openluchttheater Caprera. Zonnetje erbij, drankje in de hand en genieten geblazen."