Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote Kratom topic

Het grote Kratom topic

258 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
BenzoLiefhebber zei:
Bekijk bijlage 42037zeer vies spul zeg. Ik heb de rode versie, werd mij aangeraden. Hoort dit zo klonterig te zijn?
Klik om te vergroten...
Je kunt beter groene kratom kopen via internet. Klonterig is het altijd wel ja. Maar de groene is het meest potent ook al beweren ze van niet.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
BenzoLiefhebber zei:
Bekijk bijlage 42037zeer vies spul zeg. Ik heb de rode versie, werd mij aangeraden. Hoort dit zo klonterig te zijn?
Klik om te vergroten...
Scheutje aanmaaklimonade erdoorheen en warm water gebruiken. Lost het makkelijker op en smaakt het prima
D
DroomreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deze middag voor de tweede keer kratom gebruikt. 2 gram green malay in warm water. Het resultaar was twee uur lang buikpijn, duizeligheid en misselijk. Na die twee uur voelde ik me wel ok. Jammer.
T
Tuinkabouter96_Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben erachter gekomen dat ik kratom het beste tot me kan nemen met koolzuurhoudend frisdrank (cola zero:))
De smaak van kratom vind ik niet zo erg, heeft veel weg van ashwagandha en dat is oprecht viezer. Meer het idee dat ik bij toss/wash niet altijd zo goed het poeder weg krijg en nog achterin m’n keel voel. Ik vul dan meestal 1/3e halve liter fles met cola, doe daar mijn gewenste dosis kratom in en ga het dan ‘draaiend schudden’. Ik draai de fles soms even open om lucht eruit te laten, anders heb je een kratom douche :wink: . Het zal wel hard gaan schuimen (de rest van de fles vult zich met schuim) maar dit zakt af. Daarna nog een keer omschudden en de kratom zit door het drinken heen. Het blijft daardoor ook niet aan het flesje kleven en ik heb geen problemen met het doorslikken ervan. Ook is de smaak best verbloemd, handig als je dat niet trekt!
Misschien heeft iemand hier iets aan.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga altijd bijna over mn nek als ik het inneem, met warm water altijd. Zo snel mogelijk doorslikken en dan iets van frisdrank erachter aan. Maar nog altijd beter dan toss en wash, dat gaat echt mis bij mij, laatste keer hoestte ik alles over mn kleding en de grond heen :tearsofjoy:
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Droomreiziger zei:
Deze middag voor de tweede keer kratom gebruikt. 2 gram green malay in warm water. Het resultaar was twee uur lang buikpijn, duizeligheid en misselijk. Na die twee uur voelde ik me wel ok. Jammer.
Klik om te vergroten...
Jammer want de werking van kratom is echt wel lekker. Het is waar, tis zo smerig als bittere modder.. maar als je het oplost met een beetje warm water (1/3e glas) en dan aanvult met bijvoorbeeld coolbest orange, dan is het goed te doen. Slokje frisdrank erachter aan en de gore smaak is weg. Tussen de 5-7 gr geeft een heerlijk relaxt gevoel. Maar goed iedereen reageert er weer anders op, misschien over 1 weekje nog 1 keer proberen?😉
D
DroomreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk het niet. Heb nogal een gevoelige maag en mijn reactie op zo’n lage dosis was zo slecht dat kratom blijkbaar niets voor mij is… achja, daarom heet het experimenteren he - soms lukt het, soms niet :)
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Dopemonster en andere

Is het raar dat ik ga nodden van een goeie dosis kratom? Ik kan slaap nog wel controleren maar voel me ogen wel sterk dichttrekken, of heet dit dan nog geen nodden?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geneesmiddel zei:
@Dopemonster en andere

Is het raar dat ik ga nodden van een goeie dosis kratom? Ik kan slaap nog wel controleren maar voel me ogen wel sterk dichttrekken, of heet dit dan nog geen nodden?
Klik om te vergroten...
Ik herken wel wat je zegt, zeker op hogere doseringen van goede, rode strains, maar zou het niet als nodden willen omschrijven. Meer een uiterst ontspannen gevoel van relaxatie oid. Weet niet of je wel eens een hoge dosering (laten we zeggen vanaf 250 mg) tramadol hebt genomen zonder tolerantie? Dat begint al meer op nodden te lijken namelijk, maar is het eigenlijk ook nog steeds niet echt.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Geneesmiddel zei:
@Dopemonster en andere

Is het raar dat ik ga nodden van een goeie dosis kratom? Ik kan slaap nog wel controleren maar voel me ogen wel sterk dichttrekken, of heet dit dan nog geen nodden?
Klik om te vergroten...
Ja een klein beetje nodden zou ik het noemen. Niet zo sterk als op heroine en morfine dat je echt constant wegvalt / in slaap valt.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Weet iemand wat ritalin doet met de werking van kratom? Ik neem datnamelijk voor m’n ADD en neem tegenwoordig wat hogere doseringen ivm m’n dopamine tekort.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niel zei:
Weet iemand wat ritalin doet met de werking van kratom? Ik neem datnamelijk voor m’n ADD en neem tegenwoordig wat hogere doseringen ivm m’n dopamine tekort.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat het elkaar tegenwerkt. Een downer tegenover een upper. Heb geen ervaring met deze combinatie, maar het lijkt mij dat het niet bevorderlijk is voor de kratom.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Ik vermoed dat het elkaar tegenwerkt. Een downer tegenover een upper. Heb geen ervaring met deze combinatie, maar het lijkt mij dat het niet bevorderlijk is voor de kratom.
Klik om te vergroten...
Dat vermoed ik dus ook. Anderzijds dacht ik; ritalin werkt ook op dopamine receptoren dus wellicht versterkt het elkaar. Wanneer morgen de rode kratom binnen is zal ik ritalin even skippen, kijken wat het doet. Thanks!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Niel zei:
Dat vermoed ik dus ook. Anderzijds dacht ik; ritalin werkt ook op dopamine receptoren dus wellicht versterkt het elkaar. Wanneer morgen de rode kratom binnen is zal ik ritalin even skippen, kijken wat het doet. Thanks!
Klik om te vergroten...
Ik ben geen chemist of wetenschapper maar ik weet wel dat het probleem niet alleen is dat je met een dopamine tekort zit. Hoe je het moet zien:

Opiaten activeren bepaalde receptoren in de brein die normaal gesproken door endorfine worden geactiveert op een veel lager niveau (lichaams eige pijnstiller) Omdat Opiaten zo sterk aan die receptoren binden krijg je de effecten die Opiaten geven zoals pijnvrij, dopamine rush, mellow, ontspannen

Op begeve moment is je lichaam zo afhankelijk van die Opiaten dat steeds minder receptoren het uit zichzelf gaan doen omdat je lichaam zich probeert aan te passen aan een nieuwe balans omdat je constant Opiaten gebruikt.

Wanneer je stopt met opiaten nemen raken die receptoren van slag en functioneren niet meer goed wat resulteert in een dopamine tekort, ontwenningsverschijnselen, depressie, angst, en dat lijdt weer naar cravings om ze opnieuw in re nemen.

Dus het probleem is niet alleen een dopamine tekort maar dat je receptoren zich moeten herstellen van de schade om je weer goed en normaal te voelen en DAT kan heel lang duren. Kratom kan daarbij helpen 🙂

D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ei-Salade zei:
Ja, ikzelf heb ook nog geen goeie Kratom gekocht helaas. 3 verschillende bronnen en nog steeds bar weinig effect.
Klik om te vergroten...
Ik kocht vroeger ook die kleine potjes waar je 2 kopjes thee van kan zetten, maar dat is echt niet normaal duur.
Ik koop het nu per kilo, stuk voordeliger.

Over het effect.
Het ligt eraan wat je verwacht van Kratom en wat je tolerantie is.
Het is geen opiaat waar je zwaar onder invloed van raakt en half in slaap van valt, maar daarom is het ook legaal.

na 5 grote koppen thee van Meng da red voel ik me echt erg goed, en als chronisch pijn patiënt ook belangrijk pijnvrij.
Het is een prima afwisseling van zwaardere middelen voor mij.
Ik combineer het meestal met Phenibut wat het effect versterkt en de laatste scherpe randjes van de zenuwpijn wegneemt, zonder problemen, maar kan het uiteraard niet adviseren om 2 substanties te combineren.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, misschien verwacht ik te veel dat kan. Ik krijg nauwelijks kwa smaak/geur/structuur lastig een kop Kratom thee naar binnen van 5/10gr.

Ik heb ook een tolerantie wat betreft pijnstillers dus zal ongetwijfeld daarmee te maken hebben.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ei-Salade zei:
Ja, misschien verwacht ik te veel dat kan. Ik krijg nauwelijks kwa smaak/geur/structuur lastig een kop Kratom thee naar binnen van 5/10gr.
Klik om te vergroten...
kratom+(heet/lauw)water+dubbeldrank= voor mij niet een al te vies drankje en prima te drinken :grinning:
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ik mij (oa) afvraag; worden er door Kratom gebruikers symptomen waargenomen, fysiek/mentaal, die vermoedelijk veroorzaakt worden door Kratom gebruik?

Wij gebruiken dagelijks Kratom, naast de op recept verkregen Lisdex/Elvanse.
In een groot gezin vol ad(h)ders geven beide middelen de o zo nodige stabiliteit en ontspanning.
Mijn vrouw en ik gebruiken sinds een jaar Kratom. Voorheen meestal in het weekend maar sinds 3 weken dagelijks, in lage hoeveelheden; 2 of 3 gram. 1 keer per dag, soms 2 keer. Mijn vrouw sinds 3 maanden dagelijks, over het algemeen 4 gram per keer. De diverse strains/samenstellingen worden dagelijks afgewisseld.
Vooralsnog ben ik zeer te spreken over dit middel, hoewel ik de laatste dagen wat minder effect lijk op te merken. Over het algemeen zeer tevreden met dit subtiele en ontspanning gevend middel. Wij gebruiken het overigens einde middag/begin avond, nadat de Lisdex uitgewerkt is.
Kratom heeft voor ons eigenlijk de rol van alcohol bijna geheel overgenomen, alleen nu wel iets doorgeschoten in Kratom gebruik. Het effect van Kratom is top, anderzijds begin je daarmee een andere 'gewoonte' te ontwikkelen. Is dat verstandig? Ja, want het geeft mij/ons ontspanning en alles gaat eigenlijk zonder tegenzin of stress. En de kater slaan we ook over.
Interessante discussie denk ik..

Daarnaast doen wij veel aan sport, leven daarnaast best gezond en halen wij ook ontspanning uit leuke uitjes, meditatie en massages.

Er is online veel te vinden over Kratom maar ik krijg meestal het gevoel een voornamelijk onschuldig middel in handen te hebben. Hoe kijken jullie hier naar?
Dus nogmaals mijn vraag aan jullie geinteresseerden en ervaren gebruikers: wat merk je op na een periode dagelijks gebruik van Kratom? En zijn er leden die ervaring hebben met Kratom gebruik na Lisdex? Benieuwd naar andere ervaringen.

Groet, Knulletje
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Knulletje zei:
Wij gebruiken dagelijks Kratom, naast de op recept verkregen Lisdex/Elvanse.
Klik om te vergroten...
Als je dagelijks kratom gebruikt ga je er wel afhankelijk van worden. Het is een opiaat tenslotte. Als je stopt ga je last krijgen van vervelende ontwenningsverschijnselen. Dus zo onschuldig is het niet. Ik snap wel dat je na de lisdex behoefte hebt aan ontspanning, dus ik snap wel dat het erin kan sluipen, maar elke dag kratom gebruiken is geen goed idee.
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Als je dagelijks kratom gebruikt ga je er wel afhankelijk van worden. Het is een opiaat tenslotte. Als je stopt ga je last krijgen van vervelende ontwenningsverschijnselen. Dus zo onschuldig is het niet. Ik snap wel dat je na de lisdex behoefte hebt aan ontspanning, dus ik snap wel dat het erin kan sluipen, maar elke dag kratom gebruiken is geen goed idee.
Klik om te vergroten...
Die snap ik. Ben dus eigenlijk benieuwd naar wat argumenten die de urgentie verhogen om wat te minderen. Er zijn bijvoorbeeld ook diverse (voedings)middelen waarbij ontwenning een rol speelt als je stopt die toe te dienen. Zolang je niet mindert/stopt, heb je daar ook geen last van. Maar doorgaan betekent ook niet altijd 'zelfvernietiging'. Over Kratom lees ik weinig tot geen negatieve gevolgen bij "normale" doseringen. Bij dagelijks gebruik kan ik mij voorstellen dat er misschien 'shit' ontstaat. Ben met name benieuwd of gebruikers daar ervaring mee hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."