Is dat ook niet de horror, om het zo te zien? Om alles voor je te plaatsen op een tijdslijn en eraan te denken dat je daar allemaal nog doorheen moet? Dat is een centraal thema in mijn eigen leven geweest. Zowel in grote dingen als bijvoorbeeld het doorkomen van een werkdag, of zelfs het doen van huishoudelijke klusjes. Dat soort denken heeft mij alleen maar leed bezorgd en grote delen van mijn leven tot een ware hel gemaakt.
Ik denk hier soms ook over na. Ik bedenk dan, dat als er iets zit in het soort waarheid waar dit topic over gaat (hoe heet dit eigenlijk? Karmacyclus?), dat al die levens niet per se lineair verlopen, eerder allemaal "tegelijk" misschien. Ik heb dat ook gedaan in mijn laatste 12 gram truffeltrip zoals je kon lezen, mij afvragen of de levens in een bepaalde volgorde zijn, en hoe ver ik dan zat in de hele tijdlijn. Maar ondertussen denk ik: dingen in sequentie willen zetten is iets typisch menselijks. En leidt tot logische errors. Want hoe is het mogelijk dat je gereïncarneerd zal worden tot iemand die in het verleden leefde, of zelfs tegelijk met jou in het heden, en je dingen (wijsheden/instinct?) zal meenemen die jij geleerd hebt, als de acties van iemand die voor of tegelijk met jou leeft net van invloed is op hoe je huidig leven verloopt? Ten tweede zul je ook niet denken "hoeveel levens nog?" want je huidig leven weet je niet meer.
Wanneer ik diep trip zonder ego-dood ervaring ik soms wel hevige fysieke pijn. Ik heb wel eens in een LSD trip ervaren dat ik urenlang bijna zou stikken en dat voelde mentaal en fysiek niet anders van zo'n daadwerkelijke ervaring (vermoed ik, want het is me nooit niet-trippend overkomen). Het fysieke component hoort er ook bij als je in je lichaam zit.
Dank voor je antwoord. Het zal me toch niet tegenhouden te trippen, dus het kan me enkel sterker maken zeker
![:)]()
maar het is wel extra motivatie niet te roekeloos te zijn met doseringen.
Het aarden voelt tegenstrijdig; enerzijds wil ik en moet ik aarden om de dagelijkse gang van zaken weer op te pakken en ook verder te gaan met leven, ervaren en lessen opdoen. Ik weet nu weer beter welke doelen ik heb en waar ik aan ga werken. Anderzijds weet ik dat het gevoel steeds verder af zal zwakken, en dat ik dan weer ga twijfelen, de weg kwijt ga raken, weer zal vallen en opnieuw zal zoeken. Het blijft een eeuwige worsteling. Inzichten opdoen is het begin, bij integreren ligt de grote uitdaging.
Ik heb dat ook. Hoe langer de trip geleden is, hoe meer ik wegrationaliseer. Ik merk wel dat hoe meer ik trip, hoe minder ik geneigd ben ALLES in mijn trip af te doen als zever. Misschien is dat rationaliseren ook iets goeds. Om te helpen tegen gaan wat Mindless zegt in zijn post die ik als eerste citeerde in deze post, dat je niet blijft hangen in de vrees voor oneindigheid.
Ik besef me ook dat ik niet alle problemen in de wereld op kan lossen, maar hoe meer er lukken, hoe sneller we compleet zijn.
Klopt, en je moet sowieso niet alles op jou nemen omdat je een schakel bent in een netwerk. Ookal beïnvloed je slechts enkele mensen, en of het nu in grote of kleine mate is, ook zij gaan dan weer mensen beïnvloeden etc
Ik denk eigenlijk dat ieder mens het op de wereld het op hetzelfde moment zou moeten doen, en vanaf dan zal de wereld nooit of te nimmer meer hetzelfde zijn.
Haha, ik heb al veel over hetzelfde gefantaseerd. Allemaal tegelijk trippen kan natuurlijk niet want sommige mensen zijn een cruciale job aan het doen, maar wat als gewoon IEDEREEN eens in dezelfde periode, ook al was het maar dezelfde maand, tripte. Iedereen zou anders tegen elkaar doen. Maar dan denk ik verder na over hoe het dan verder gaat en dan kom ik tot de conclusie dat de globale afterglow uiteindelijk zou weg-ebben en alles weer zoals voorheen wordt. Net zoals dat bij onze afterglows gebeurt. Maar toch zou het nieuwe resultaat IETS beter zijn. Wisdom of the crowd IETS wijzer, net zoals mijn persoonlijkheid IETS anders is nadat ik getript heb, ook na de afterglow. Er is toch iets veranderd maar het is subtiel.
Dus eigenlijk zou dat tegelijk trippen regelmatig moeten terugkomen dan. Een globale feestdag ervan maken die jaarlijks terugkomt. Beetje bicycle day achtig
![:)]()
en dan de wisdom of the crowd misschien wel completer en completer worden.