Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-MeO-DMT: The God Molecule

5-MeO-DMT: The God Molecule

83 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psilocyloner zei:
Mijn positie ligt ergens te midden van die van jullie, zo lijkt het. Ik zoek een trip op wanneer ik me er klaar voor voel. In vrijwel uitsluitend alle gevallen gaat het hierbij om, zoals je zegt, een situatie waarin ik voel dat alle parameters goed staan voor een fijne, of laat ik zelf zeggen rustige, gegronde ervaring waarbij ik voldoende open sta en draagkracht heb om dat wat zal komen te kunnen dragen. Wanneer ik optimaal at peace of mind ben en in het huidige moment, in het hier en nu, weet te zijn. Enkele malen heb ik echter ook een trip opgezocht juist wanneer ik met iets in de knel zat, in de hoop hierin een stap verder te kunnen komen. Dit levert soms niet de meest fijne of comfortabele ervaringen op, maar zeker wel leerzame en onmisbare. Echter, ook wanneer ik tripte op momenten dat (ik dacht dat) alle parameters goed stonden, heb ik wel eens moeilijke ervaringen gehad, maar ook voor mij lijken deze 'beproevingen' inderdaad de meest waardevolle te zijn geweest. Ze komen harder binnen en dwingen daarmee op een bepaalde manier een urgentie af voor integratie, zo lijkt het. Soms krijg ik met de zachte hand boodschappen die maar niet echt door lijken te dringen en daardoor naar verloop van tijd vervliegen. Soms komt een dergelijke boodschap met een ferme tik, waarna de ingratie na afloop een veel natuurlijker verloop heeft. Het lijkt dan wat meer vanzelf te gaan, gewoon omdat het meer indruk heeft gemaakt.


Ik heb zelf een aantal beduidend minder fijne ervaringen gehad met begeleiding in ceremoniële settings, helaas. Niks in de orde van trauma of iets dergelijks, maar gewoon verre van optimaal en uiteindelijk echt mijn geld niet waard. Ondergedoseerd worden door een begeleider die onderliggend angstig lijkt te zijn voor wat kan komen, alsmede gewoon te weinig aandacht, onder meer op een moment dat ik er echt even uit was en ik het erg lastig had met mezelf, waarbij ze me min of meer links hebben laten liggen na herhaaldelijk mijn moeilijkheden te hebben aangegeven. Was -in mindere mate- bij ayahuasca, maar vooral mijn laatste keer huachuma bij diezelfde aanbieder.

Niet alleen door mijn persoonlijke ervaringen, maar door wat ik heb gelezen in het algemeen, alsmede mijn kijk of het traditionele sjamanisme, ben ik erg skeptisch met betrekking tot het Westers sjamanisme. Een sjamaan wordt je niet zomaar. Dit vergt vele oeroude rituelen, inwijdingen, trainingen door hen van vorige generaties die ongeschreven kennis op je overbrengen die vele generaties lang van generatie op generatie is overgedragen. In sjamanisme wordt gewerkt met spirits, met energieën, met archaïsche aspecten als archetypen en symboliek uit het collectieve onbewustzijn. Een westerse begeleider is geen sjamaan. Dit wil ik toch wel met klem benadrukken. Ik ken een Nederlandse opleiding tot sjamanisme. Deze opleiding duurt 4 jaar. Je ondergaat zelf wel een aantal ceremonies... maar in de Amazone ben jij écht geen sjamaan na 4 jaar! Ook na zo'n opleiding vind ik het dat je je sjamaan zou mogen noemen. Ik vind het soms eigenlijk maar gevaarlijk...


Dit heb ik ook gehoord. Ik heb dit bovendien met andere middelen dan 5-MeO-DMT ook zo ervaren. De onbewerkte plantmedicijnen hebben een bezieling. Ik weet dat niet iedereen openstaat voor dit gegeven, maar het is een niet te ontkennen feit. De plant spirit begeleidt je. Ik denk dat synthetishce 5-MeO-DMT zich verhoudt tot bufu-secretie zoals geëxtraheerde DMT of, in iets minder mate, changa, zich verhouden tot ayahuasca, zuivere mescaline zich verhoudt tot huachuma en 4-AcO-DMT of zuivere psilocybine zich verhouden tot paddo's of truffels. Alle missen zij dat stukje zeer subtiele, maar o zo essentiële stukje bezieling welke de persoon met een open geest en een open hart door de ervaring zal leiden en gedurende de reis zal beschermen.

Tot slot een vraag aan je. Ik heb iemand eens de uitspraak horen doen dat men beter lijkt te reageren op de middelen die afkomstig zijn uit het gebied waar zij zijn geboren en getogen. Zelfs in de Amazone en de Andes zouden westerlingen meer moeite hebben met ayahuasca of huachuma bijvoorbeeld, omdat ze niet optimaal zijn gefinetuned met de energieën van deze planten. Ik vraag me af of het werkelijk zo is dat we ons beter zouden kunnen richten op de plantmedicijnen die inheems zijn op ons eigen Europese vasteland, of dat het feit dat wij de zuid-Amerikaanse (evenals Afrikaanse plantmedicijnen wellicht, zoals iboga) minder goed kunnen handelen louter te maken heeft met de westerse wijze waarop wij zijn gesocialiseerd, waarbij alle aandacht voor het transpersoonlijke eigenlijk vervlogen is, waardoor we daar in algemene zin gewoon moeilijker mee om kunnen gaan met ons alledaagse bewustzijn.
Klik om te vergroten...
Hi @Psilocyloner

Allereerst, geweldige post waarin je Jung quote. Ik was het er helemaal mee eens.

De quote van Jung was impressive. Mag ik vragen in welk boek ik dit kan vinden?

De quote van Jung sluit ook goed aan bij je vraagstelling omtrent westers sjamanisme denk ik.

Het is helemaal waar dat we in het westen onze roots in de natuur, onze connectie met de diepste lagen in ons zelf kwijt zijn geraakt. De tekst van Jung was interessant in dit opzicht. Ik had het niet eerder zo gedetailleerd overdacht dat de huidige spiritueel deplorabele staat waarin we als individueel mens en als mensheid in totaal verkeren, zo direct is terug te leiden naar het moment waarin we de wetenschap de positie van natuur-verbinding deden vervangen. Zeer verhelderend inzicht.

In dit opzicht heb ik ook beslist mijn twijfels bij veel westerse sjamanen, omdat ze (we) de spirituele achtergrond, wortels missen, welke ons de noodzakelijke bagage meegeven om kennis tot ons te nemen en vervolgens over te dragen.

Ik denk dat we wat dat betreft allemaal (inclusief westerse sjamanen) in de spirituele kinderschoenen staan.

Het komt daarbij helemaal aan op intentie en processing. Hoe pas je kennis toe. Dat hangt daarmee sterk af van de betreffende persoon die zich sjamaan noemt. Ik denk dat sjamanen traditioneel de positie in een maatschappij hadden, van leidraad, begeleider. Veel mensen interesseren zich voor zaken die we spiritueel noemen, maar hebben niet het inzicht om bepaalde ervaringen cq energieën een plaats te geven. Ondanks dat we onze roots verloren zijn, denk ik dat door het innemen van de juiste positie, samen met bepaalde persoonlijke kwaliteiten, sjamanen ook (of juist) in onze maatschappij heel veel goed werk kunnen verrichten. Maar het zijn wat dat betreft baby-steps, omdat het ook voor sjamanen relatief nieuw terrein is.

Het vraagt wat dat betreft een groter geheel van kwaliteiten- onder andere ervaring en inzicht in connectie met ons diepste zelf/connectie met de natuur (al of niet met behulp van entheogene middelen), psychologisch inzicht en een grote mate van empathie. Dat is niet makkelijk en niet voor iedereen weggelegd. Alleen enthousiasme (of nog erger de drang naar zelfbevestiging) brengt iemand er niet zeg maar.

Het probleem in deze maatschappij is ook helaas dat werkelijk alles gerelateerd wordt aan geld. Hoe haalbaar is iets, economisch. Wat dat betreft kunnen we aan Jung’s notie ‘dat wetenschap religie heeft vervangen’ economie toevoegen.

Daarom ook zijn er wannabe-guru’s en sjamanen. Omdat sommigen stoppen met willen leren / bescheiden zijn en een bepaalde pose innemen die hen financieel of ego gewin geeft.

Ik denk persoonlijk dat de connectie met onze diepere lagen universeel is. Dat het niet uitmaakt waar het middel vandaan komt. Maar dat het meer onze disconnectie met ‘spiritualiteit’ is welke ervoor zorgt dat het moeilijker door kan komen. Ik ben er wel van overtuigd dat sommige middelen beter werken voor ‘connectie’, maar dat dat los staat van waar het vandaan komt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
रति zei:
Ik sprak enige dagen geleden met @Mindless die mij vertelde dat de meest waardevolle trips voor hem die trips waren welke een bepaalde mate van strijd in zich hadden. Met name de zeer zware beproevingen. Dit vind ik een interessante zienswijze. Ik hou er rekening mee dat dit ook voor jou zou kunnen gelden.
Klik om te vergroten...
Achteraf hè, het is nooit dat ik een moeilijke trip opzoek. Maar dat ik met name met psilocybine weet dat het mogelijk moeilijk gaat worden. Het gaat er dan meer om te krijgen wat ik nodig heb, dan te krijgen wat ik wil.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
@NiandraLades
Mijn excuses wanneer ik te weinig empathisch was in mijn reactie. Het was allemaal wat te sterk aangezet en niet op jou persoonlijk gericht.
In mijn behoefte om mensen te waarschuwen voor bepaald gebruik ging ik geheel voorbij aan de menselijke kant van het verhaal. We blijven leren.

Verder vond ik de haat-reacties daarna behoorlijk ongepast.
A
AcidcatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb hier net het report en de meeste reacties gelezen (een stukje over-en-weer gaan overgeslaan).
Het report zelf vond ik persoonlijk prachtig omschreven, en was me totaal niet bewust dat je zoiets kon meemaken.
Persoonlijk vind ik, zoals een vorige reactie al verwoordde, dat het lijkt alsof het universum een porretje gaf in de zij, en zei "hey, jouw moment is aangebroken".
Ik ben ook wel dankbaar voor de waarschuwing van de potentie van dit spul, en dat er enige voorbereiding aan voorop kan gaan.
Het is het eerst dat ik hoor over 5-MeO-DMT. Ik heb weinig ervaring met psychedelica en kras nog maar aan het topje van de ijsberg.

Psilocyloner zei:
Ook de passage zelf wil ik niemand onthouden:
Klik om te vergroten...
Ik vond de passage zelf zeer aangename lectuur maar ben onbekend met de schrijver. Heeft u een boek dat u kan aanraden om mee te starten?
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#5
रति zei:
Het is helemaal waar dat we in het westen onze roots in de natuur, onze connectie met de diepste lagen in ons zelf kwijt zijn geraakt. De tekst van Jung was interessant in dit opzicht. Ik had het niet eerder zo gedetailleerd overdacht dat de huidige spiritueel deplorabele staat waarin we als individueel mens en als mensheid in totaal verkeren, zo direct is terug te leiden naar het moment waarin we de wetenschap de positie van natuur-verbinding deden vervangen. Zeer verhelderend inzicht.
Klik om te vergroten...
Ja, veel meer mensen die psychedelica doen zouden eens Jung moeten lezen! De passage kwam uit het boek 'Man and his symbols', het enige werk gericht op het grotere publiek waarin hij samen met een aantal naasten in zijn vakgebied zijn theorieën op zeer toegankelijke wijze uiteenzet.

Iedereen die geïnteresseerd is in Jung, raad ik aan eens even te kijken op deze pagina. Jung leest doorgaans niet erg gemakkelijk weg. 'Man and his symbols' is voor velen denk ik een goed startpunt, daar dit bewust op toegankelijkere wijze is samengesteld met een breder publiek in het achterhoofd dan louter vakgenoten.

रति zei:
In dit opzicht heb ik ook beslist mijn twijfels bij veel westerse sjamanen, omdat ze (we) de spirituele achtergrond, wortels missen, welke ons de noodzakelijke bagage meegeven om kennis tot ons te nemen en vervolgens over te dragen.
Klik om te vergroten...
De zelfbenoemde, westerse sjamanen hier hebben geen idee wat ze doen. Begeleiden is één ding (en is goed, daar niet van), maar sjamanisme is echt even wat anders.

रति zei:
Het komt daarbij helemaal aan op intentie en processing. Hoe pas je kennis toe. Dat hangt daarmee sterk af van de betreffende persoon die zich sjamaan noemt. Ik denk dat sjamanen traditioneel de positie in een maatschappij hadden, van leidraad, begeleider. Veel mensen interesseren zich voor zaken die we spiritueel noemen, maar hebben niet het inzicht om bepaalde ervaringen cq energieën een plaats te geven. Ondanks dat we onze roots verloren zijn, denk ik dat door het innemen van de juiste positie, samen met bepaalde persoonlijke kwaliteiten, sjamanen ook (of juist) in onze maatschappij heel veel goed werk kunnen verrichten. Maar het zijn wat dat betreft baby-steps, omdat het ook voor sjamanen relatief nieuw terrein is.
Klik om te vergroten...
In inheemse culturen is de sjamaan een soort kanaal, iemand die door járen leren en toewijding in staat is contact te leggen met plant spirits bijvoorbeeld en daar kennis of inzichten, of leiding, uit put. Iemand die in staat is aspecten in zijn bewustzijn te brengen die voor anderen normaal gesproken buiten beeld blijven. Het gaat dan vooral om niet-stoffelijke zaken, zaken waar wij met onze materialistische visie zo ver van verwijderd zijn geraakt, die zaken die voor ons totaal ongrijpbaar zijn geworden en die wij afdoen als zweverigheid, fantasie, of wat dan ook.

रति zei:
Daarom ook zijn er wannabe-guru’s en sjamanen. Omdat sommigen stoppen met willen leren / bescheiden zijn en een bepaalde pose innemen die hen financieel of ego gewin geeft.
Klik om te vergroten...
Ja, dit vind ik heel spijtig om te moeten constateren. Er is zelfs een hele toerisme-industrie ontstaan rondom ayahuasca en andere entheogene middelen. Hier zijn veel mensen ingedoken die beslist geen zuivere intenties hebben en vooral uit zijn op geldelijk gewin. Ook het afreizen naar Peru, bij wijze van, geeft geen garantie op een authentieke ervaring met een 'echte' sjamaan. Wat is een 'echte' sjamaan? Geen mens die het je kan vertellen. Er is geen enkele waarborging van kwaliteit of iets. Het is echt een mijnenveld geworden, als je het mij vraagt. Het is voor ons niet zo 1-2-3 toegankelijk, zonder een enorm risico te lopen om met iemand in aanraking te komen die niet zuiver handelt en vooral op geld van 'rijke westerlingen' is belust.

रति zei:
Ik denk persoonlijk dat de connectie met onze diepere lagen universeel is. Dat het niet uitmaakt waar het middel vandaan komt. Maar dat het meer onze disconnectie met ‘spiritualiteit’ is welke ervoor zorgt dat het moeilijker door kan komen. Ik ben er wel van overtuigd dat sommige middelen beter werken voor ‘connectie’, maar dat dat los staat van waar het vandaan komt.
Klik om te vergroten...
Ik ga hierbij even uit van een oersamenleving. Daarin waren we niet in staat de hele wereld over te reizen. Elk gebied/continent had zijn eigen entheogenen. Behoefte aan iets anders ergens ver vandaan is er nooit geweest. Juist wij willen vanuit onze hebzucht natuurlijk meteen álles overal vandaan hebben. Ook ik zou dolgraag een reis maken naar zuid-Amerika om in contact te komen met authentieke sjamanen en plantmedicijnen, maar vooralsnog heb ik het uit mijn hoofd gezet. Voor nu richt ik mij op de entheogenen die hier inheems zijn en probeer daar zo goed als kan voor mezelf mee te werken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psilocyloner zei:
Ik ga hierbij even uit van een oersamenleving. Daarin waren we niet in staat de hele wereld over te reizen. Elk gebied/continent had zijn eigen entheogenen. Behoefte aan iets anders ergens ver vandaan is er nooit geweest. Juist wij willen vanuit onze hebzucht natuurlijk meteen álles overal vandaan hebben. Ook ik zou dolgraag een reis maken naar zuid-Amerika om in contact te komen met authentieke sjamanen en plantmedicijnen, maar vooralsnog heb ik het uit mijn hoofd gezet. Voor nu richt ik mij op de entheogenen die hier inheems zijn en probeer daar zo goed als kan voor mezelf mee te werken.
Klik om te vergroten...
Omdat ze ook niet wisten wat er elders te krijgen was denk ik. Als ze dat wel wisten, kregen ze er misschien wel interesse in. Het is ook niet per se hebzucht denk ik, maar nieuwsgierigheid. De mens is van nature nieuwsgierig. Veel mensen dan. Persoonlijk zou ik niet iets niet willen doen, alleen omdat het hier niet inheems voorkomt. Wat blijft er dan nog over, alleen psilo? O ja en DMT natuurlijk, dat in veel planten en dieren voorkomt.

Het sjamanen verhaal ben ik het wel mee eens. Ik krijg vaak het idee dat westerse "sjamanen" soort van part-time zijn, waar een echte sjamaan leeft in een staat tussen de spirit wereld om het zo maar te zeggen en de menselijke wereld. Dat is ook maar het idee wat ik erbij heb hoor. Kan natuurlijk best zijn dat sommige westerse sjamanen hele goede tripbegeleiders zijn.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psilocyloner zei:
In inheemse culturen is de sjamaan een soort kanaal, iemand die door járen leren en toewijding in staat is contact te leggen met plant spirits bijvoorbeeld en daar kennis of inzichten, of leiding, uit put. Iemand die in staat is aspecten in zijn bewustzijn te brengen die voor anderen normaal gesproken buiten beeld blijven. Het gaat dan vooral om niet-stoffelijke zaken, zaken waar wij met onze materialistische visie zo ver van verwijderd zijn geraakt, die zaken die voor ons totaal ongrijpbaar zijn geworden en die wij afdoen als zweverigheid, fantasie, of wat dan ook.
Klik om te vergroten...
Mogelijk is dit ook gewoon niet meer mogelijk (de oer-verbinding tussen mens en natuur) omdat we al onze oerbossen en natuur al eeuwen terug vernietigd hebben. En daarmee onze oerconnectie. Zoals een oud huis voelbare energie in zich draagt en een nieuwbouwwoning niet, zo is het mogelijk ook met een oerbos vs nieuw aangelegd bosje met relatief jonge bomen. De geest is samen met de oerbossen verdwenen zeg maar. (en god mag weten welke geneeskrachtige / heilige planten)

Toch denk ik, dat in onze sterk geïndividualiseerde samenleving het misschien wel goed is dat er geen 'echte' sjamanen zijn. Omdat we in al onze individualiteit zelf dingen willen uitzoeken en ervaren. Maar geheel zonder spirituele connectie gaat dit ook niet, omdat dit leidt tot geestelijke verschraling. En daar is deze hedonistische consumerende (ego-gedreven, bron-uitputtende etc.) maatschappij gewoon een uitvloeisel van. En is enige begeleiding van sjamanen (of misschien is spiritueel begeleider een betere benaming) ook van belang. Een ceremoniële setting (in meerder of mindere mate, daar zijn ook weer allerlei gradaties in- niet dat je met kralenkettinkjes naakt moet gaan chanten) leidt tot een goede mindset als voorbereiding voor je persoonlijke reis.
Psilocyloner zei:
Ik ga hierbij even uit van een oersamenleving. Daarin waren we niet in staat de hele wereld over te reizen. Elk gebied/continent had zijn eigen entheogenen. Behoefte aan iets anders ergens ver vandaan is er nooit geweest. Juist wij willen vanuit onze hebzucht natuurlijk meteen álles overal vandaan hebben. Ook ik zou dolgraag een reis maken naar zuid-Amerika om in contact te komen met authentieke sjamanen en plantmedicijnen, maar vooralsnog heb ik het uit mijn hoofd gezet. Voor nu richt ik mij op de entheogenen die hier inheems zijn en probeer daar zo goed als kan voor mezelf mee te werken.
Klik om te vergroten...
Ik ben toch bang dat dit niet helemaal opgaat. Er zijn inmiddels zoveel mensen van allerlei afkomsten verspreid over de hele wereld. Turken hier, Nederlanders daar, Chinezen overal :wink: dat er veel verschillende behoeftes zijn in onze veranderende maatschappij.
Ook is door onze geglobaliseerde maatschappij ons bewustzijn groter. Het voorhanden zijn van psychedelica in al zijn verschillende gradaties past daarbij.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Goed om te weten. Ik las op internet dat het ook gesnoven kan worden, is dit een realistische optie? (Sorry voor de off-topic vraag.) Ik begrijp dat het vapen zoals bij DMT de beste manier is, maar misschien is snuiven qua hevigheid wat behapbaarder? Of zijn er teveel nadelen?
Klik om te vergroten...
Dat ligt er een beetje aan of je de base hebt van 5-MeO-DMT of het HCl-zout. Ze worden beide verkocht. De base is geschikt om te roken en het HCl-zout is geschikt om te snuiven. Het zout blijft ook wat langer goed, als het goed is :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Buu zei:
Durf ik niet te zeggen. Heb het alleen maar gevaped.
Klik om te vergroten...

Oké, zal nog wel wat research doen, ik heb de tijd. Respect voor jullie lef. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Wow @NiandraLades wat een geweldig mooi geschreven report. Ik leefde even helemaal mee en kan me min of meer voorstellen hoe heftig dit was geweest voor je. Ik heb nog nooit 5-MeO-DMT gerookt (alleen 2 ofzo gesnoven) en dit maakt me best nieuwsgierig. Hoe land duurde deze ervaring(en) zo ongeveer bijelkaar?
Klik om te vergroten...

Ik lees nu de reacties en zie dat jij mijn bovenstaande vraag over of het gesnoven kan worden al beantwoordt. Ik kom nog wel eens verhaal bij je halen dan. :tongueout:

OT: Wat een interessante reacties ook onder het report, ik ben zowat alles aan het liken. (Na het report nog een keer gelezen te hebben.) Indrukwekkend!
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#11
NiandraLades zei:
Oei, daar zou ik @verwondering even voor moeten aankijken. Ik heb niet op de tijd gelet, maar het was kort in ieder geval. Het voelde uiteraard een stuk langer dan de tijd dat ik daadwerkelijk weg was, maar ook weer niet alsof ik jarenlang weg was geweest zoals ik met DPT eens heb gehad. De piek was in ieder geval vrij kort maar daarna had ik nog wel een intens mooie zachte, warme, liefdevolle en euforische afterglow van zeker wel een half uur.
Klik om te vergroten...
Het heeft ongeveer een kwartier geduurd totdat je weer aanspreekbaar was. Er kan veel gebeuren in 15 minuten.

Het voelde heel bijzonder om naast je te zitten terwijl je zo'n bijzondere ervaring had. Toen ik zag hoeveel rook je binnenkreeg wist ik dat je heel wat ging doormaken. Ik voelde met je mee toen je tot tweemaal toe in huilen uitbarstte, en zat te genieten toen er vervolgens een brede lach op je gezicht verscheen. :blush:

Tijdens mijn eerste kennismaking met 5-MeO-DMT had ik precies hetzelfde gevoel: alles heeft geleid tot dit moment. Hier draait het om. Het maakt niet uit hoe je hier komt, àls je er maar komt. Het is heftig, maar het is goed. Het moet zo zijn.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Goed om te weten. Ik las op internet dat het ook gesnoven kan worden, is dit een realistische optie? (Sorry voor de off-topic vraag.) Ik begrijp dat het vapen zoals bij DMT de beste manier is, maar misschien is snuiven qua hevigheid wat behapbaarder? Of zijn er teveel nadelen?
Klik om te vergroten...
Ja dat heb ik heel vroeger eens gedaan. Maar durf echt niet meer de dosis te zeggen. Was toen wel mild maar ongelofelijk heerlijk. Ik kwam in mega diepe meditatieve staat. Mijn ademhaling en hartslag waren zo rustig dat mijn vriendin toen naast mij er even van schrok. Dus ik weet zeker dat het mogelijk is maar ik durf ook niet te zeggen of het toen freebase was zoals jij en ik hebben.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ondanks de heftigheid komt je verslag over als iets wat je makkelijk hebt doorgemaakt, ik bewonder je vermogen tot overgave en loslaten.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Is het niet juist tegen de natuur in om te hopen dat iedereen hetzelfde wordt ?
Klik om te vergroten...
Ik zou het juist mooi vinden als alle mensen, in al zijn verschillende verschijningsvormen, in harmonie met elkaar kunnen samenleven. Elkaars verschillen respecteren, elkaars eigenaardigheden niet veroordelen en elkaar niet willen veranderen. We zijn één maar juist niet hetzelfde, wat het soms zo moeilijk maakt elkaar te begrijpen en liefdevol met elkaar om te gaan. De kunst is om ondanks alle verschillen, toch samen te werken als één geheel.
Roze Olifant zei:
Wauw. Ik heb weinig andere woorden voor dit report. ...

Kippenvel. Heel heftig.

Ik heb toevallig vandaag wat 5-MeO-DMT besteld. Het belandde gewoon in m’n winkelmandje, ik ga het nog lang niet nemen, eerst wat meer ervaring opdoen met DMT. Als ik dit lees weet ik ook weer even waarom.

Maar echt. WAUW. Jouw reports en de manieren waarop je ons meeneemt in je ervaring (ook al moet dat waarschijnlijk feitelijk iets onmogelijks zijn) zijn werkelijk fenomenaal.
Klik om te vergroten...
Dankjewel... Zo'n mooi compliment betekent veel voor me.
Roze Olifant zei:
Ik ga er altijd maar vanuit dat je het voelt wanneer het je tijd is. En misschien is dat wel nooit, maar komt er toch vanzelf Een Moment.
Klik om te vergroten...
Yep. Zo dacht ik er ook over. Je kunt het maar beter in huis hebben voor het geval dat! Het voelde steeds niet als mijn tijd, en toen ineens HUP was daar Het Moment waarop ik ineens voelde dat het mijn tijd was.

Mezelf zei:
Hoe land duurde deze ervaring(en) zo ongeveer bijelkaar?
Klik om te vergroten...
Oei, daar zou ik @verwondering even voor moeten aankijken. Ik heb niet op de tijd gelet, maar het was kort in ieder geval. Het voelde uiteraard een stuk langer dan de tijd dat ik daadwerkelijk weg was, maar ook weer niet alsof ik jarenlang weg was geweest zoals ik met DPT eens heb gehad. De piek was in ieder geval vrij kort maar daarna had ik nog wel een intens mooie zachte, warme, liefdevolle en euforische afterglow van zeker wel een half uur.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mooi report @NiandraLades ! En ook heel herkenbaar.

NiandraLades zei:
Het is ondraaglijk, het is ZO ondraaglijk, het is ZO ondraaglijk dat het ondraaglijk is en dan NOG ONDRAAGLIJKER. HET IS ONDRAAGLIJK!
Klik om te vergroten...
Dit stuk herken ik heel goed, alles behalve een lekker of makkelijk gevoel. Als een explosie van gevoelens, een supernova van voorbij razende emoties en mensenlevens.

Blijft een heftig goedje 5 MeO, en niet verstandig om een dag later lsd te nemen idd. Elke vorm van breaktrough, of het nou nn dmt, 5MeO of psilo is, je bent letterlijk even weg geweest van je mensenleven hier. Een hergeboorte is niet iets wat je zomaar even verwerkt. Hoe ervaren je ook bent, een intense ervaring zoals deze zal je altijd bij je dragen. Dus de integratie van zo'n ervaring is cruciaal in mij ogen.

Bedankt voor het delen! 🙏
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Space Criminal zei:
Als een explosie van gevoelens, een supernova van voorbij razende emoties en mensenlevens.
Klik om te vergroten...
Ja! Exact dit! En het is niet voor te stellen hoe ontzettend heftig dat is (dat lukt mij nu zelf ook niet meer), je weet het pas als je het daadwerkelijk meemaakt. Dat vond ik ook erg moeilijk nadien: ik kon het aan niemand uitleggen, want niemand weet hoe het écht is. Behalve diegenen die er ook zijn geweest, maar zelfs dan is het werkelijke gevoel niet meer voor te stellen. Als ik eraan terug denk ben ik nog steeds diep onder de indruk.

En nee, de dag erna trippen was niet handig (ook al heeft die LSD trip wel voor verdieping/inbedding van de 5-MeO-DMT ervaring gezorgd), en mocht ik me ooit nog aan zoiets als dit wagen dan zou ik ervoor zorgen dat ik de dagen erna vrij ben van verplichtingen. Met integreren ben ik nog steeds bezig. Het werkt op zo veel lagen door en ik heb het gevoel dat ik nog steeds in de afterglow zit. In het begin leek de ervaring te abstract/ongrijpbaar om er echt concrete dingen uit te halen voor mijn persoonlijke leven als mens, maar in de weken nadien voelde ik mij veel meer verbonden met mijn gevoel/met mijzelf (nu nog steeds) en daardoor voel ik van nature weer wat goed voor me is, wat ik wil en hoe ik mijn leven ten positieve kan veranderen. Er blijven ook nog steeds subtiele inzichten binnenkomen die juist heel erg betrekking hebben op dit leven. Heel anders dus dan de ervaring zelf, wat juist alle persoonlijke/aardse zaken volledig oversteeg. Het heeft echt zo'n helend vermogen. Mediteren gaat me ook weer veel gemakkelijker af en ik raak minder ontregeld door gebeurtenissen buiten mij.
Eigenlijk vond ik de piek van de ervaring te heftig om nogmaals mee te maken, maar die staat van ultieme liefde nadien en dan nog deze wekenlange afterglow zou ik wel vaker willen... :wink:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#17
NiandraLades zei:
Mediteren gaat me ook weer veel gemakkelijker af en ik raak minder ontregeld door gebeurtenissen buiten mij.
Klik om te vergroten...
Mediteren was voor mij na 5 MeO een hele duidelijke verandering waarneembaar. Bijna een flashback naar de ervaring.


NiandraLades zei:
Eigenlijk vond ik de piek van de ervaring te heftig om nogmaals mee te maken
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het zeker met je eens! De piek was een heel intens gevoel, onbeschrijfelijk ver weg van ons 'normale' leven.

Mooi om te horen dat je er toch veel aan gehad hebt!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit report is het bewijs hoe het in elk geval niet moet. Reports zoals deze zijn de reden waarom 5-meO-DMT zo'n slechte naam heeft.
Onvoorbereid, in een opwelling een 5-meO-DMT trip aangaan. Zo totaal respectloos omgaan met psychedelica, met jezelf feitelijk.
Dit moet worden benoemd, zodat anderen deze fout hopelijk niet maken.
Ik kan iedereen aanraden dit report vooral als een waarschuwing te zien hoe het niet moet.
Volgens mij is dit forum bedoeld als plaats waar een juiste voorlichting gegeven moet worden over middelen. Dit is een report welke alleen laat zien wat er gebeurt wanneer je dit middel respectloos gebruikt en zegt niets over de fantastische, mooie potentie van 5-meO / Bufo.

5-meO-DMT (en dan vooral de natuurlijke vorm Bufo Alvarius welke ik aanraad boven de synthetische vorm) is een heilig middel. Mentale (en fysieke) voorbereiding hierop is essentieel voor het aangaan van de meest diepe ervaring die je ooit zult hebben in je leven. Het uitspreken van onder andere een intentie is enorm sturend en bepaalt mede je ervaring.
Fysieke voorbereiding houdt onder andere in aanpassing van voeding (een week van te voren) en zelfs een dag vasten voor gebruik, voor een zo schoon mogelijke ervaring. Aan mijn eigen ervaring ging een kambo sessie vooraf, waardoor je zowel mentaal als fysiek helder de Bufo ervaring ingaat. Het is aan te raden enige dagen/weken voordat je je ervaring aangaat geen medicatie te nemen vanwege mogelijke interactie, of in elk geval onderzoek te doen welke medicatie slecht kan zijn (vooral anti-depressiva is mogelijk zeer gevaarlijk). Verder moet je dit middel alleen gebruiken onder strikte supervisie van een ervaren persoon. Bij voorkeur in een ceremoniële setting, voor de juiste (nederige) mindset.
Dit alles kan het verschil zijn tussen een traumatische ervaring waar je nog heel lang last van gaat hebben en een voedende ervaring welke je leven een enorme positieve kracht en materiaal geeft waar je nog heel lang mee voort kan.
De ervaring is dermate intens dat het alle knoppen in jezelf omzet. Een totale reset. Bij positief gebruik kan je, door integratie enorm veel dingen over jezelf leren en daadwerkelijk (op een positieve manier) je leven veranderen (het geeft met name een reset in je energie-huishouding, waardoor je in één keer verlost kan zijn van depressies, angsten en andere mentale issues). Integratie is zelfs essentieel om in eerste instantie te aarden na deze kosmische ervaring en in de maanden daarna datgene wat je ervaren hebt toe te passen in je leven. Nee, dit is iets anders dan een LSD trip of paddo trip. Dit is de meest krachtige ervaring die je gaat hebben. En je wil daarom alleen dat dit een positieve ervaring gaat zijn. Key is hierbij het nemen van zelf-verantwoording. Ga verstandig om alsjeblieft, met het meest mooie in jezelf en met jouw connectie met het universum en je opening naar pure liefde. Zie 5-meO-DMT / Bufo Alvarius als een medicijn. Niet als iets wat je even snel tussen neus en lippen doordoet, als weer een LSD tripje.
Ik heb zelf de enorme positieve kracht ervan ervaren (tot op de dag van vandaag) en ken verder ook alleen maar mensen die hetzelfde ervaren hebben.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@रति
Stel je niet zo aan. Jij weet net zo goed als ik dat jouw betoog voortkomt uit een persoonlijke aversie richting @NiandraLades, die ik overigens veel en veel hoger aansla dan jou op de psychedelische ladder.

Als je zo bevooroordeeld bent kan je net zo goed niks zeggen lijkt me, slap lullen over liefde terwijl je eigenlijk vol haat zit.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#20
रति zei:
Dit report is het bewijs hoe het in elk geval niet moet. Reports zoals deze zijn de reden waarom 5-meO-DMT zo'n slechte naam heeft.
Onvoorbereid, in een opwelling een 5-meO-DMT trip aangaan. Zo totaal respectloos omgaan met psychedelica, met jezelf feitelijk.
De beelden van zelf-verkrachting tijdens je trip @NiandraLades zijn een afspiegeling van hoe je jezelf hebt mishandeld.
Dit moet worden benoemd, zodat anderen deze fout hopelijk niet maken.
Ik kan iedereen aanraden dit report vooral als een waarschuwing te zien hoe het niet moet.
Volgens mij is dit forum bedoeld als plaats waar een juiste voorlichting gegeven moet worden over middelen. Dit is een report welke alleen laat zien wat er gebeurt wanneer je dit middel respectloos gebruikt en zegt niets over de fantastische, mooie potentie van 5-meO / Bufo.

5-meO-DMT (en dan vooral de natuurlijke vorm Bufo Alvarius welke ik aanraad boven de synthetische vorm) is een heilig middel. Mentale (en fysieke) voorbereiding hierop is essentieel voor het aangaan van de meest diepe ervaring die je ooit zult hebben in je leven. Het uitspreken van onder andere een intentie is enorm sturend en bepaalt mede je ervaring.
Fysieke voorbereiding houdt onder andere in aanpassing van voeding (een week van te voren) en zelfs een dag vasten voor gebruik, voor een zo schoon mogelijke ervaring. Aan mijn eigen ervaring ging een kambo sessie vooraf, waardoor je zowel mentaal als fysiek helder de Bufo ervaring ingaat. Het is aan te raden enige dagen/weken voordat je je ervaring aangaat geen medicatie te nemen vanwege mogelijke interactie, of in elk geval onderzoek te doen welke medicatie slecht kan zijn (vooral anti-depressiva is mogelijk zeer gevaarlijk). Verder moet je dit middel alleen gebruiken onder strikte supervisie van een ervaren persoon. Bij voorkeur in een ceremoniële setting, voor de juiste (nederige) mindset.
Dit alles kan het verschil zijn tussen een traumatische ervaring waar je nog heel lang last van gaat hebben en een voedende ervaring welke je leven een enorme positieve kracht en materiaal geeft waar je nog heel lang mee voort kan.
De ervaring is dermate intens dat het alle knoppen in jezelf omzet. Een totale reset. Bij positief gebruik kan je, door integratie enorm veel dingen over jezelf leren en daadwerkelijk (op een positieve manier) je leven veranderen (het geeft met name een reset in je energie-huishouding, waardoor je in één keer verlost kan zijn van depressies, angsten en andere mentale issues). Integratie is zelfs essentieel om in eerste instantie te aarden na deze kosmische ervaring en in de maanden daarna datgene wat je ervaren hebt toe te passen in je leven. Nee, dit is iets anders dan een LSD trip of paddo trip. Dit is de meest krachtige ervaring die je gaat hebben. En je wil daarom alleen dat dit een positieve ervaring gaat zijn. Key is hierbij het nemen van zelf-verantwoording. Ga verstandig om alsjeblieft, met het meest mooie in jezelf en met jouw connectie met het universum en je opening naar pure liefde. Zie 5-meO-DMT / Bufo Alvarius als een medicijn. Niet als iets wat je even snel tussen neus en lippen doordoet, als weer een LSD tripje.
Ik heb zelf de enorme positieve kracht ervan ervaren (tot op de dag van vandaag) en ken verder ook alleen maar mensen die hetzelfde ervaren hebben.
Klik om te vergroten...
Wat een onzin. Als iemand recreatief een middel wilt gebruiken dan doet diegene dat. Waaronder ik. Ik zie 5-MeO-DMT niet als een heilig middel dat met respect behandelt moet worden. Ik zie het als een tripmiddel als elk ander. Ja, de intensiteit is een stuk heftiger. Zo ver ik weet heeft 5-MeO-DMT geen MAO eigenschappen dus een week lang van te voren je voeding aanpassen is totaal overbodig. Meerdere dagen vasten al helemaal en een ronduit stupide idee.

En 5-MeO-DMT een slechte naam? Ik heb er nog nooit overlezen. Het is juist wel een middel wat je even tussen neus en lippen door doet door de duratie. Al zullen velen er wel een juist moment voor uitzoeken door de intensiteit. Ik word soms zo moe van mensen die vinden dat alles serieus moet zijn en een heel religieus gebeuren om psychedelica heen moeten bouwen. Heb er gewoon vrede mee dat mensen zoals ik het puur recreatief gebruiken. Ik heb meerdere breaktroughs gehad van 5-MeO maar ik ben nog precies dezelfde persoon als hiervoor. Ja het was tof en intrigerend, maar het heeft mij leven niet (positief) veranderd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."