#1
Ja, ik had 250mg 6-apb gedaan op defqon en het is inderdaad heftiger dan mdma. Ik ging dik 24 uur super hard. Mijn to-go party-drug als ik het heb. Dit jaar weer 6-apb!
En, hoe beviel Paula?
Zeker uitzonderlijk dat ik een MDMA-achtige drug rapporteer!
Ik ben normaal redelijk zelfbewust, soms hyperbewust; onder invloed meestal wat minder maar het blijft wel aanwezig. De enige drug waarbij ik nog weleens dingen doe of zeg waar ik later een beetje spijt van krijg os alcohol, en dan alleen als ik ladderzat ben.
Antwoorden op je vragen:
- In principe is 130mg wel een hoge dosering, maar niet belachelijk. Ik heb bewust gekozen voor het midden van de hoge doseringsrange (100-150mg) omdat ik liever een nét iets te hoge dosering pak dan dat ik een net-nietervaring heb. De 30mg had ik meegenomen om bij te nemen als 130mg te weinig bleek, of om te verlengen. Achteraf gezien iets te snel ingenomen, maar ik schat dat het meer een verlengende werking heeft gehad dan een versterkende werking.
- Ik zou volgende keer kiezen voor 120mg. Niet dat dit te heftig was, maar een iets lagere dosering zal denk ik net zo goed minstens even goed zijn als XTC, en dan kan ik later redosen met 40 Ã 50mg zodat het effectief is als redose.
Volgende keer dat ik het gebruik zal ik nadien ook effecten, duur en nasleep vergelijken, om te kijken welke methode beter is.
- Ik merk vrij weinig; een beetje fysieke vermoeidheid, en nog steeds een licht stijve nek. En dat komt denk ik meer door slaaptekort/fysieke inspanning dan door de drug.
Mentaal voel ik me zelfs beter dan normaal, nu al drie dagen een goede afterglow. Ik zal updates posten als ik ineens toch somber of irritable word maar ik betwijfel het ondertussen eigenlijk
Thanks
Fijn dat het jou ook zo bevallen is. Wel typisch, die rookie mistake haha. Daarom had ik ook maar 30mg mee om te redosen, dan is de verleiding er ook gewoon niet. (En die 30mg heb ik alsnog eigenlijk te snel genomen, dus dat was een goede keuze.)
Dat het in ieder geval enigszins schadelijk zal blijken te zijn lijkt mij ook onvermijdelijk, het is bijna too good to be true anders. Ach, en als ik me aan de driemaandenregel hou en er verder verstandig mee omga zal het allemaal wel loslopen.
Veel ervaring mee ja? Bevalt het nu nog steeds zo goed als in het begin?
Zal ik doen!
Bevalt het nu nog steeds zo goed als in het begin?
Update: geen dip gehadAls je nu nog een afterglow heb dan is er nog kans dat de dip nog moet komen. Hou ons op de hoogte mocht je toch een dip ervaren morgen ofzo![]()
Ik vind het wel leuk om te onderzoeken, al die RC's, al weet ik dat ik maar een fractie van het aanbod daadwerkelijk zal proberen. Het is gewoon mooi hoeveel verschillende stoffen er bestaanDat is zeker waarHet mooie aan experimenteren met verschillende drugs is ook dat er telkens nieuwe dingen op de markt komen, die je nieuwsgierigheid blijven prikkelen. Als ik nu wel eens kijk naar de ellendig lange lijsten aan RC's die er op de markt aangeboden worden duizelt het me, want ik weet van de meeste dingen echt niet wat het is en wat het doet
Dat maakt het ook leuk, en vooral het leren en lezen over elkaars ervaringen is heel leuk. Zo ga je ook juist nieuwe dingen uitproberen en sta je open voor nieuwe avonturen, nieuwe ervaringen.
Pfff kan me niet voorstellen dat mensen het fijn vinden dat ze de hele avond niet gaan? Ik kan me sowieso nog een helse auto reis herinneren vanuit België waarin ik intens misselijk was omdat het niet lukte.
Zowel fysiek als mentaal relaxed zijn klinkt wel echt heel fijn! Op MDMA ben je soms wel eens zo bezig met van alles (vingers strekken en in elkaar knijpen bijvoorbeeld) dat je zo de hele nacht met een stresbal bezig kunt zijn, omdat je lichaam zo opgefokt is van die rush. Heeft ook wel wat, maar eindelijk eens rust houden is vooral lekker voor je lichaam en spieren zelf de dagen erna denk ik zo
Hahaha ik ken het hoor, hier ook. Veel psychedelica met name de afgelopen tijd.. vrijdag wèèr. Helpt het als je jezelf voorhoudt dat keta geen drugs is maar een narcosemiddel?Zelf medicatie.. Maar dan anders
Precies. Ik geloof ook echt niet dat dit geen bepaalde negatieve invloed heeft op je hersenen. Ik denk dat je er misschien gerust iets langer tussen kunt laten dan op bijvoorbeeld XTC. Het zou dan ivm die treshold geen extra serotonine losmaken, maar door de langere duur van de trip worden je hersenen wel meer "gefried" dan op MDMA.. denk ik.
Als je vaker bij moet pakken kan ik me voorstellen dat 6apb een stuk minder schadelijk is ja. Zelf heb ik aan een dosering vaak wel genoeg hoor, bijpakken heeft naar mijn mening geen nut. Een high duurt 6 uur ongeveer, dus ik neem in 1x een goede dosis en die laat ik ook netjes uitwerken. Bijpakken heb ik in het verleden wel eens gedaan, maar je bereik toch die fijne piek niet meer terwijl de nadelige effecten wel blijven bestaan. Het is meer een "pep" gevoel dan ipv het welbekende "verliefde MDMA gevoel". Aangezien MDMA erger is qua kater, hou ik het dus meestal ook gewoon maar bij 1 dosering. Als het de piek zou kunnen verlengen, zou ik zeker bijpakken. Maar ik vind het zelf gewoon zinloos.
Ik ben blij voor je dat je mentaal ook helemaal geen kater hebt! Dat is wel echt een groot voordeel hoorWees er maar blij om, haha!
Thanks man! Ik hoop dat de 6-APB voor jou net zo lief zal zijnFijn en duidelijk report Fenrir! Het was inderdaad een fantastische avond, ook aan de XTC
Jouw beschrijving van 6-APB tijdens de avond zelf en in dit report maakt mij wel erg benieuwd, dus ik zie mijzelf de volgende keer best wel met je meedoenZoals jij eigenlijk de hele avond zat te genieten was, zelfs tijdens mijn heerlijke XTC piek, best wel jaloersmakend
Ik kijk ook uit naar de (semi-)geplande ketflix avond ;p
EDIT: Ik ben ook jaloers op jouw gebrek aan compulsief kauwen. Ik heb de hele avond routinematig mijn onderlip geperforeerd met mijn hoektanden. Elke keer dacht ik: ok, nu moet ik er echt op letten, om dat vervolgens direct te vergeten en dezelfde fout te maken![]()
@Fenrir heb weinig tijd nu maar even over die reactie over niet plassen; dat ligt eraan over welke vorm van niet plassen je het hebt. Ik kopieer even mijn reactie die ik ooit op een ander topic gaf.
‘Het zijn bij mijn weten twee verschillende symptomen die in de voorlichting over MDMA vaak door elkaar worden gehaald.
MDMA zorgt ervoor dat er meer antidiuretisch hormoon wordt aangemaakt waardoor je meer vocht dan normaal vasthoudt in je lichaam, in plaats van dit uit te plassen. Dat vergroot dus de kans van watervergifiging bij teveel drinken: in combi met vocht vasthouden kan dat tot vochtophoping in de hersenen leiden. Je zult in eerste instantie dus minder snel naar de wc gaan om te plassen, omdat er niks te plassen valt.
Maar als je tijdens de roes ondanks bovenstaande toch op een bepaald moment moet plassen en dat lukt niet, dan is dat geen gevolg meer van vocht vasthouden maar simpelweg van een te hoge spierspanning.
Het laatste lost zich vaak vanzelf op met wat geduld.’
Kan best zijn dat jij het nu over die eerste vorm had hoor, gewoon geen plasdrang hebben. (En dat kan in extreme gevallen dus link worden als je daarbij teveel water drinkt.) Maar de frustratie van mensen die ik op het forum vaak lees (en zie om me heen op feesten) is juist wél moeten plassen en niet kunnen. Zie mensen soms echt wel tien keer op een neer naar de plee lopen, tevergeefs.Dat is voor zover ik weet gewoon spierspanning, daarom trekt dit later in de roes (net als kaakklapperen, kramp, etc.) vaak weg.
I stand corrected, bedankt voor deze info! En bedankt voor het beeld van een rij fluitende DixiesDit dus. Je kan het een paar uur wel volhouden (veel langer dan normaal) maar uiteindelijk zul je toch echt moeten. En als je dan gaat kom je erachter dat het niet lukt.. Als je dan uit pure frustratie gaat persen ben je helemaal verloren, want dan lukt het al helemaal niet
Ik kreeg vorige keer wel de tip dat fluiten helpt (al dan niet zonder een piepend geluid erbij omdat je niet voor gek wilt staan op een openbaar toilet) omdat dat helpt je spieren te ontspannen. Heb wat afgefloten vorige maand (haha) maar zonder resultaat - al was dit wel een hoge dosering. Misschien dat het bij normale doseringen wel goed lukt, het is het wel waard om te proberen in ieder geval. Mijn vriendin zei in ieder geval dat het bij veel mensen een uitkomst bied.
BedanktKlinkt als een super chill middel, alleen dat slapen is echt verrot, had t al zwaar dat ik om kwart voor 8 pas sliep afgelopen zondag. Laat staan helemaal niet slapen......
Wel een leuk report, echt meegenomen in t verhaal
Nice, laat je weten hoe het bevalt?Lekker report weer, ik 'vrees' dat ik zojuist ben overgehaald om mijn M-plannen binnenkort om te zetten naar een avond met dit stofje, als ik dit leesVooral "- Plus energie en euforie van speed + Plus helderheid van coke" klinkt fijn. Dat gaf 4FA voor mij ook een beetje en dat vind ik misschien nog wel chiller dan MDMA, op een uit-huis-feestje in elk geval.
Bij mij start het vaak pas op het laatst van de avond, ongeacht startdosis en wel of niet bijnemen, dus meer richting de roes, echt zooo irritant. Maar het is ook een beetje self fulfilling gezeik natuurlijk (of eigenlijk geen gezeik dus juist). Hoe meer ik iedereen om me heen hoor zeggen 'ik kan niet plassen' hoe meer ik denk 'oh nee bij mij gaat het nog wel maar straks gaat het mis...' en dan is het raak natuurlijk.
![]()
6-APB is sowieso erg zwart-wit, als je mensen op het internet mag geloven: óf je hebt een enorme kater, óf geen kater; óf het effect is geweldig, óf het valt enorm tegen; óf je slaapt als een roosje, óf je ligt twee dagen wakker; etc. Als het bij mij alleen bij slapeloosheid blijft vind ik het echter dubbel en dwars waard.Dat is dus geen garantie, want er zijn ook mensen die een veel zwaardere kater ervaren met 6-apb dan met mdma, waaronder mijzelf.
Haha, herkenbaar! En ik vatte het niet negatief op hoor, don't worryThanks voor je antwoorden!
Ik had deze op staan: Na een half uur wordt het helemaal heerlijk
Overigens niet naar bedoeld mijn observatie. Ik vind het eerder grappig om te zien, omdat het herkenbaar is voor mij. Ik ben ook te zelfbewust. In een situatie dat er tegen elkaar aan gelopen wordt, zonder dat het duidelijk is wiens schuld het is (maar zelfs is het niet de mijne), dan zeg ik sorry. Onder invloed hou ik voor iemand die onder invloed nog steeds teveel rekening met een ander. Aard van het beestje. Moet ook wat meer leren los te laten wat dat betreft en 'gek' doen. Niet te natuurlijk
3 dagen afterglow.....Wauw! Ik heb eigenlijk nooit een afterglow gehad. Of ik kan mij het niet meer herinneren. Ik ben gewoon wat brakjes. 2e dag alsof er niks gebeurd is.
Fijn dat je er weer van kunt genieten!Gedeeltelijk wel. Ik heb afgelopen tijd weinig serotonine drugs gebruikt als MDMA en 6-apb. En er was een tijd dat ik een veel te korte pauzes inlaste en daar merkte ik de nadelige gevolgen enorm van. De katers waren van grootse proporties. Ik voelde me futloos, leeg en depressief. Het was alsof ik leeggezogen was van elke positieve emotie. Gekust door een dementor.
Sinds een grote pauze op beide drugs, die ik sinds kort weer heb geprobeerd, kan ik twee dingen zeggen.
1. De "magic' komt terug.
2. De kater is zo veel milder.
Ik heb 6-apb flink misbruikt en de katers zijn "fucking horrible", maar ik denk dat wanneer je genoeg tijd ertussen laat het een goede vervanging van MDMA kan zijn.
Das goed om te horen want mede door jou report heb ik zojuist ook een bestelling 6-apb gedaan. Ik ben benieuwd!!Update: geen dip gehad![]()
Da's een beste dosis, hoe waren de dagen erna?Ja, ik had 250mg 6-apb gedaan op defqon en het is inderdaad heftiger dan mdma. Ik ging dik 24 uur super hard. Mijn to-go party-drug als ik het heb. Dit jaar weer 6-apb!
Aight aight, hopelijk bevalt hetDas goed om te horen want mede door jou report heb ik zojuist ook een bestelling 6-apb gedaan. Ik ben benieuwd!!
Volgende dag (zondag) beetje moe in de ochtend (omdat ik al sinds vrijdag wakker was.. ging defqon weekend..) maar verder voelde ikme top. Geen kater of ziek gevoel oid. Heerlijke drug die 6-apb.Da's een beste dosis, hoe waren de dagen erna?
Aight aight, hopelijk bevalt het![]()
Niet gek toch met zo een hoge dosering?Ja, ik had 250mg 6-apb gedaan op defqon en het is inderdaad heftiger dan mdma. Ik ging dik 24 uur super hard. !
Die 250mg nam ik van vrienden aan dat ik zoveel moest nemen. We deden het in capsules en zij zeiden dat 250mg genoeg is om een leuke dag te hebben.Niet gek toch met zo een hoge dosering?
En dan ga je niet ff googlen of dat klopt voor je het neemt? Had wel zo verstandig geweest denk ik. Gelukkig is het goed gegaan.Die 250mg nam ik van vrienden aan dat ik zoveel moest nemen. We deden het in capsules en zij zeiden dat 250mg genoeg is om een leuke dag te hebben.
Ja was idd beter geweest.En dan ga je niet ff googlen of dat klopt voor je het neemt? Had wel zo verstandig geweest denk ik. Gelukkig is het goed gegaan.
en nog even een vraagje... etizolam is dit geschikt denken jullie om mss iets aan het lange wakkerblijven te doen??
Helemaal eens!Roosje is zeker fijn! Ik ga er altijd met veel plezier heen![]()
180mg is een behoorlijke dosis wel, ik weet eigenlijk niet of een hogere dosis nog verantwoord zou zijn. Het blijft echter een RC dus misschien heb jij gewoon meer nodig... heel lastig te zeggen :/Ik heb nog steeds geen fatsoenlijke trip op 6-apb mogen beleven, steeds het gevoel er tegenaan te hikken, maar niet echt een doorbraak. Ik heb zowel 140 mg als 180 mg als startdosis geprobeerd. Denken jullie dat ik alsnog een keer een hogere dosis uit kan proberen, of dat ik moet accepteren dat dit goedje gewoon niet voor mij is (zoals GHB bij mij ook niet lijkt te werken)?
Dank je wel!eerst en vooral, superreport !! ik zat er helemaal in
ik ga deze zeker op mn volgende rave proberen !!
en nog even een vraagje... etizolam is dit geschikt denken jullie om mss iets aan het lange wakkerblijven te doen??
dank voor je report !
Thanks!Tof rapport Fenrir en heel herkenbaar!
Heb 6-APB nu zelf in de afgelopen 3-4 jaar ook enkele malen gebruikt. Vaak op feestjes/festivals die wat langer duurden en ben nog steeds fan van het goedje. Alhoewel dosering wel wat lastiger is en de informatie hierover online sterk uiteenloopt.
Met mijn 85kg houd ik ook vaak zo'n 130-140mg aan. Soms laat ik het hierbij, soms neem ik een klein beetje xtc bij na 3-4 uur. Over dat laatste moet ik wel opmerken dat het de ervaring veranderd. Waar 6 bij mij ook een tijdvertragend effect heeft, gaat de tijd juist extra snel voorbij (voor mijn gevoel) wanneer ik de xtc erbij heb genomen. Ook voel ik me veel zweveriger, terwijl het heldere van de 6 er ook nog is... Moeilijk uit te leggen.
Met pasen naar Awake en dit goedje stond op de short-list om weer eens uit de kast te trekken, nu ik dit heb gelezen staat het denk ik bovenaan
PS, Doornroosje is een zeer fijne tent voor een avondje techno! Alhoewel de nieuwe locatie niet de sfeer heeft van het oude, is het van alle gemakken voorzien, de mensen zeer chill en het geluid+licht gewoon goed. Kom er graag.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."