Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums160mg 6-APB: beter dan MDMA.

160mg 6-APB: beter dan MDMA.

73 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi beschreven Fenrir! Je hebt me overtuigd om de volgende keer eens voor 6abp te gaan ipv xtc.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk dat je zo’n positieve ervaring hebt met 6-APB! :) Heb het nog liggen en jouw reportje trekt me over de streep om het toch ook nog een keer te proberen; zoals al eerder gezegd is mijn - eenmalige - ervaring ermee niet heel positief, ik vond het niet in de buurt komen van MDMA. Het had voor mij met name de negatieve maar niet de positieve effecten van MDMA, ik werd er vreemd suffig van en ik vond het ook minder ‘psychedelisch’ (tussen aanhalingstekens omdat MDMA dat eigenlijk al niet echt is, maar dat kan voor mij nog echt wel een kleurig en trippy randje hebben). Maar goed, een eenmalige ervaring zegt niet zoveel, ik heb het ook thuis uitgeprobeerd though, niet op een party. Dit geeft toch wel aan dat het echt een leuk spulletje kan zijn als het goed valt. Tof dat je je geamuseerd hebt, verdien je. ^^

* Edit: Dit herinnert me eraan dat ik je vorige tripreport godverdorie nog stééds niet heb gelezen! :fearscream: Ga ik nu doen. Psilo-LSD combi kan niet anders dan boeiende materie zijn. Ik hou je niet bij man, jij übertripper. xD
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat was jouw dosering Roze Olifant? In vergelijking met de 2,5mg/kg van Fenrir? Of is lichaamsgewicht niet van toepassing bij 6-apb.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Wat was jouw dosering Roze Olifant? In vergelijking met de 2,5mg/kg van Fenrir? Of is lichaamsgewicht niet van toepassing bij 6-apb.
Klik om te vergroten...

Jawel, lichaamsgewicht is zeker van toepassing. Vermoedelijk was de dosis achteraf wat te optimistisch hoog voor een eerste kennismaking. Maar ook weer niet torenhoog. 160 mg, lees ik terug in het topic wat ik er indertijd over heb gepost (https://drugsforum.nl/threads/6-apb-vreemde-ervaring-eigen-schuld-dikke-bult-tips.62752/). Ik heb bij MDMA en eigenlijk tot nu toe bij vrijwel alle stimulanten altijd relatief hogere doseringen 'nodig' gehad voor een optimaal effect. Al ben ik een lichtgewicht, ik lijk toch wat minder gevoelig voor de mentale effecten, vandaar dat ik er vanuit ging dat dit wel kon. Zo zie je maar dat je toch moet uitkijken met nieuwe stofjes. Wat Fenrir gedaan heeft, beginnen met 130 mg, is - zeker in het openbaar - een stukje slimmer. :) Ik heb zo m'n onverstandige momentjes. :')
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Boeiend report! Grappig dat je schrijft dat je op dit spul gewoon kunt plassen.. dat is echt een van mijn grootste ergenis op MDMA. Dus alleen daarom al zou ik dit ook wel een keer heel graag willen proberen. Voelde je je ook een stuk relaxter op dit spul dan het "gehaaste" van MDMA? Op MDMA is wel bekend dat je nogal je spieren kunt gaan aanspannen (niet kunnen plassen, met je kaken malen, bewegingsdrang), dus lijkt me dat als je hier niet echt last van hebt dat je hele lichaam ook een stuk meer zen aanvoelt?
Wat fijn om te horen dat het zo lang duurt en je nog een redelijk tijdsbesef hebt. Op MDMA heeft het wel eens gevoelt alsof ik maar een uurtje bezig was omdat de tijd zo snel gaat.. Super jammer.
De perfecte remedie voor een ketamine drip (of cocaïne, of speed) is appelsap trouwens, misschien heb je daar iets aan. Ben er maanden geleden geheel toevallig achter gekomen, misschien doordat het zo zurig is? Maar het werkt perfect en het is in een klap weg :blush:

Chill ook dat je er niet wasted uit gaat zien op dit spul, dat is ook echt een nadelig effect van MDMA. Die "mopshond bakkes" - eigenlijk voor mij ook een van de redenen waarom ik MDMA gewoon niet meer buitenshuis gebruik.
Het enige wat me wel zorgen baart is de duur van de trip, het is natuurlijk super fijn dat je zo lang doorgaat maar aan de andere kant vraag ik me wel serieus af wat voor schade dit kan aanbrengen aan je hersenen - MDMA op zichzelf is al vrij schadelijk natuurlijk. Het lijkt me alleen maar logisch dat als je serotonine voorraad nog eens extra uitgeput raakt door deze drug dat de schade ook groter is. Als dat zo zou zijn zou het wel een middel zijn dat je beter maar sporadisch kunt gebruiken.. better safe than sorry. Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd of mensen deze kater extremer ervaren dan die van MDMA, als ze normaliter van MDMA al een redelijke kater ervaren.. buiten een (non-existing, haha) lichamelijke kater, hoe voel je je nu mentaal? Valt dat wel mee of merk je toch wel dat je wat meer geïrriteerd en/of ongelukkiger bent dan normaal gesproken?

Al met al een leuk report, en ik vind het fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt gehad! Klinkt als een hele mooie, jaloersmakende ervaring :blush:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Best een dappere eerste dosis hahaha, zal hem straks lezen ziet er leuk uit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rupsje zei:
Het enige wat me wel zorgen baart is de duur van de trip, het is natuurlijk super fijn dat je zo lang doorgaat maar aan de andere kant vraag ik me wel serieus af wat voor schade dit kan aanbrengen aan je hersenen - MDMA op zichzelf is al vrij schadelijk natuurlijk. Het lijkt me alleen maar logisch dat als je serotonine voorraad nog eens extra uitgeput raakt door deze drug dat de schade ook groter is.
Klik om te vergroten...
Voor mij voelde het elke keer een stuk schadelijker voor me dan MDMA. Grote doppen en kaakmalen tot ver in de middag van de volgende dag. En gewoon een meer "chemisch" gevoel. Maar dat verschilt dus blijkbaar onder verschillende mensen.

Er is natuurlijk ook minder bekend over de schadelijkheid dan bij MDMA, dus inderdaad maar een beetje voorzichtig doen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat het een beetje op hetzelfde neerkomt qua schadelijkheid, maar durf het niet te zeggen, ik weet niet welke van de twee in verhouding meer een serotonineslurper is.

Niet (goed) kunnen plassen is volgens mij sowieso vooral dosisafhankelijk, bij lichte tot medium dosissen MDMA zou dit issue over het algemeen geen hele grote rol moeten spelen. Al zal de één er wellicht gevoeliger zijn dan de ander.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Voor mij voelde het elke keer een stuk schadelijker voor me dan MDMA. Grote doppen en kaakmalen tot ver in de middag van de volgende dag. En gewoon een meer "chemisch" gevoel. Maar dat verschilt dus blijkbaar onder verschillende mensen.

Er is natuurlijk ook minder bekend over de schadelijkheid dan bij MDMA, dus inderdaad maar een beetje voorzichtig doen.
Klik om te vergroten...

Kaakmalen tot ver in de middag klinkt wel echt serieus ja.. lijkt me dat je dan ook behoorlijke stukken in je wangen hebt weg gebeten. Lekker gevoel, voor de rest van de week. Ik vind m'n wangen na MDMA al ernstig aanvoelen, laat staan dit :yum: Denk dat er dus wel behoorlijk wat nadelen aan dit stofje vastplakken, ook al voel je die niet direct. Alsnog verleidelijk om een keer mee te maken, dat sowieso, maar wel goed om de (eventueel extra) gevaren in je achterhoofd te houden. Voor je hart ook vooral.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
hmmm begin nou toch ook wel geïnteresseerd te raken naar dit goedje. Lijkt me vooral lekker voor op een festival. Meer in de zin van, M voor thuis en 6-apb voor een festival. Je blijft wat helderder en de tijd gaat niet zo snel als met M. Er niet zo waus uitzien is natuurlijk ook een mooie bijkomstigheid:).
Ik heb met M ook nog wel eens vaak dat ik mezelf echt overeind moet helpen na het inslaan, want anders blijf ik zo de hele avond alleen maar zitten om mensen te kijken of te praten ipv ook lekker te feesten.

Alleen maak ik me wel zorgen voor de dagen erna en slapen is ook nog wel een dingetje met 6-apb. Met M kan ik namelijk altijd gewoon goed slapen zodra het uit begint te werken. Ook is mij nog een beetje onduidelijk of de dagen erna met 6-apb minder erg is als met M:thinking:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een voordeel van 6 apb lijkt me, dat het makkelijker te verkrijgen is??
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo, ben ik dan voor een uitgebreide reactie :) Heb voor de gelegenheid even een livesetje opgezet van Paula Temple

Fen die een tripreportje schrijft over een MDMA-achtige drug, dus dat moest wel bijzonder zijn.

Ik heb in een deuk gelegen om je lolly-verhaal en je grappige bevindingen (je ben knapper dan de doppelganger haha). Sowieso vind ik heel grappig hoe bewust je van jezelf bent. Is dat sterker onder invloed? Bijvoorbeeld dat je niet een ander wilt be'zwaren' als passagier. Jij weegt helemaal niks, dus 'licht'elijk overdreven dat je iemand bal'last' (ja ja, een doppele). Het wandelen is wel een goede reden. Lopen is zo lekker!

Ik heb nog wat vragen :)

-Waarom heb je gekozen voor een dosering van 130 mg (wat wordt gezien als hoog) en daarna nog eentje van 30 mg?
-Zou je achteraf op terugkijkend gebleven zijn bij de 130 mg? Mogelijk dat je minder last zou hebben van de na-effecten?
-Naast dat je niet slecht voelt, merk je andere dingen? Cognitieve functies die wat minder zijn? Wazig gevoel? Die niet per se gerelateerd zijn aan het niet/slecht slapen maar het gebruik van 6-APB. Etc etc
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi report. Erg leuk om te lezen.

6-apb. Een erg interresant goedje. Ik heb er veel ervaring mee, meestal goede maar ook een paar slechte. Ik maakte de "rookie mistake" met het doseren. Ik nam 150 mg, en omdat ik nog niet heel hard ging na 2 uur (wat ik bij MDMA meestal wel ga na 2 uur) dacht ik dat het niet werkte en nam een tweede dosis van 100 mg. Heb een leuke avond gehad. Maar ik stond dus wel de volgende middag nog steeds strak met schotel antenne ogen en een kamelenkaak. Bij MDMA denk ik tijdens de comedown meestal "was ik nog maar aan het spacen". Bij 6-apb denk ik vaak na zo'n 8 uur kauwen "...are we there yet? :disappointed:"

Qua gevoel vond ik het heel erg lijken op MDMA. Het duurt langer voordat het inkickt, werkt langer door en duurt langer voor het uitgewerkt is. Maar het gevoel waar de meeste mensen naar zoeken vond ik vrijwel identiek. Dat zorgeloze, vrije en empatische gevoel gecombineerd met het fysieke gevoel alsof Cupido je met z'n sterkste pijl uit zijn pijlenkoker heeft geraakt, ja dat is zeker daar.

Maar dat het slecht is lijkt me vrij duidelijk. Dat je praktisch dagen lang je serotonine aan het leegtrekken bent kan gewoon niet goed zijn.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fenne zei:
Wow! :smiley:
Ik moest lachen om de reden dat je geen MDMA tripreports schrijft, want wat je zegt klopt. Uitgebreide reactie komt later, want teveel typen op telefoon vind ik irritant.

Super om te horen dat je het zo naar je zin heb gehad op het feest en op. 6-APB :smiley:
Klik om te vergroten...
Thanks :grin: ja, het was geweldig!
Yceman224 zei:
Mooi rapport!
Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een rc dat mij een soort van vergelijkbare ervaring zou kunnen geven als xtc, is dit 6 APB wellicht de moeite waard om te proberen.
Ik hoop dit jaar in september een nacht los te gaan in een giga discotheek, en voor deze gelegenheid wil ik graag voor één keer een soort van xtc middel mee te nemen en een nachtje dóór te kunnen feesten.
Klik om te vergroten...
Hopelijk wordt jouw ervaring nóg mooier dan de mijne :)
Mindless zei:
Mooi spul hè!

Ik vind het ook beter dan MDMA op de meeste vlakken. Niet qua kater, want die ervaar ik helaas wel als vervelender. :(

Het valt me verder op dat jij de beleving van tijd als normaal ervaart. Niet als sneller of langzamer dan normaal. Voor mij voelt het echt alsof de tijd flink vertraagt is, waardoor ik nog langer lijk te kunnen genieten van alles.

Natuurlijk gaat slapen sowieso moeizaam door de langwerkende stimulatie van 6-apb, maar het helpt ook niet echt om eerst een bak suiker naar binnen te werken, nét voordat je gaat slapen. :laughing:
Klik om te vergroten...
Prachtspul! De kater is, tot nu toe in ieder geval, nonexistent.

Grappig dat jij de tijd zelfs trager ervaarde dan normaal. Misschien kwam dat door het verschil in setting? Jij neemt entactogenen voor zover ik weet meestal alleen om te mediteren, als je met je favoriete mensen maar een topfeest gaat lijkt de tijd vaak sowieso sneller te gaan. Misschie dat de versnelde tijd en vertraagde tijd zichzelf bij mij tegen elkaar hebben afgestreept :tongueout:

Misschien niet heel handig inderdaad maar ik had al de hele avond honger. Vergeten een tosti te halen :(
Even serieus, dit was wel duidelijk stim-slapeloosheid.
Eik zei:
Leuk reportje @Fenrir

Je hebt je roeping gemist als 'vertegenwoordiger'/ verkoper van 6-APB man! Klinkt allemaal heerlijk. MDMA is al superlekker maar duurt altijd zo waanzinnig kort. Lijkt me echt heerlijk om dat gevoel wat langer uit te kunnen rekken. Een normale tijdsperceptie helpt dan ook wel want MDMA is bij mij vaak in een vloek en een zucht voorbij.

Misschien toch ooit maar eens proberen op een festival... :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Thanks! Wie zegt dat dit bericht geen betaalde sluikreclame is..? :wink:

De langere werkingsduur en normaal tijdsbesef zijn echt heerlijk inderdaad, ik ga 6-APB denk ik op WAE of Psy-Fi ook eens uitproberen. Liefst allebei, maar er zit maar anderhalve maand tussen of zo... snik.
Yceman224 zei:
Klinkt idd allemaal als een godendrankje uit het paradijs!
Enige reserve houd ik toch wel een beetje.
Want een dergelijk positief gevoel had ik bij 3mmc, en bkepdb óók.
Dat liep wel wat anders af.
Maar, het staat op de wensenlijst.
Klik om te vergroten...
Altijd voorzichtig blijven ja. Hoe liep het met die stoffen die je noemt dan?
Casaan zei:
Mooi beschreven Fenrir! Je hebt me overtuigd om de volgende keer eens voor 6abp te gaan ipv xtc.
Klik om te vergroten...
Thanks! Geniet ervan :)
Roze olifant zei:
Leuk dat je zo’n positieve ervaring hebt met 6-APB! :) Heb het nog liggen en jouw reportje trekt me over de streep om het toch ook nog een keer te proberen; zoals al eerder gezegd is mijn - eenmalige - ervaring ermee niet heel positief, ik vond het niet in de buurt komen van MDMA. Het had voor mij met name de negatieve maar niet de positieve effecten van MDMA, ik werd er vreemd suffig van en ik vond het ook minder ‘psychedelisch’ (tussen aanhalingstekens omdat MDMA dat eigenlijk al niet echt is, maar dat kan voor mij nog echt wel een kleurig en trippy randje hebben). Maar goed, een eenmalige ervaring zegt niet zoveel, ik heb het ook thuis uitgeprobeerd though, niet op een party. Dit geeft toch wel aan dat het echt een leuk spulletje kan zijn als het goed valt. Tof dat je je geamuseerd hebt, verdien je. ^^

* Edit: Dit herinnert me eraan dat ik je vorige tripreport godverdorie nog stééds niet heb gelezen! :fearscream: Ga ik nu doen. Psilo-LSD combi kan niet anders dan boeiende materie zijn. Ik hou je niet bij man, jij übertripper. xD
Klik om te vergroten...
Blijf het stom vinden voor je, die ervaring. Ik heb het idee dat setting veel invloed heeft bij dit goedje inderdaad. De psychedelische effect worden trouwens meestal gerapporteerd bij hele hoge doseringen, 160mg (of mijn 130mg+30mg) kwalificeert denk ik niet als "heel hoog".

Hopelijk vind je het vorige reportje wat! :)
Rupsje zei:
Boeiend report! Grappig dat je schrijft dat je op dit spul gewoon kunt plassen.. dat is echt een van mijn grootste ergenis op MDMA. Dus alleen daarom al zou ik dit ook wel een keer heel graag willen proberen. Voelde je je ook een stuk relaxter op dit spul dan het "gehaaste" van MDMA? Op MDMA is wel bekend dat je nogal je spieren kunt gaan aanspannen (niet kunnen plassen, met je kaken malen, bewegingsdrang), dus lijkt me dat als je hier niet echt last van hebt dat je hele lichaam ook een stuk meer zen aanvoelt?
Wat fijn om te horen dat het zo lang duurt en je nog een redelijk tijdsbesef hebt. Op MDMA heeft het wel eens gevoelt alsof ik maar een uurtje bezig was omdat de tijd zo snel gaat.. Super jammer.
De perfecte remedie voor een ketamine drip (of cocaïne, of speed) is appelsap trouwens, misschien heb je daar iets aan. Ben er maanden geleden geheel toevallig achter gekomen, misschien doordat het zo zurig is? Maar het werkt perfect en het is in een klap weg :blush:

Chill ook dat je er niet wasted uit gaat zien op dit spul, dat is ook echt een nadelig effect van MDMA. Die "mopshond bakkes" - eigenlijk voor mij ook een van de redenen waarom ik MDMA gewoon niet meer buitenshuis gebruik.
Het enige wat me wel zorgen baart is de duur van de trip, het is natuurlijk super fijn dat je zo lang doorgaat maar aan de andere kant vraag ik me wel serieus af wat voor schade dit kan aanbrengen aan je hersenen - MDMA op zichzelf is al vrij schadelijk natuurlijk. Het lijkt me alleen maar logisch dat als je serotonine voorraad nog eens extra uitgeput raakt door deze drug dat de schade ook groter is. Als dat zo zou zijn zou het wel een middel zijn dat je beter maar sporadisch kunt gebruiken.. better safe than sorry. Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd of mensen deze kater extremer ervaren dan die van MDMA, als ze normaliter van MDMA al een redelijke kater ervaren.. buiten een (non-existing, haha) lichamelijke kater, hoe voel je je nu mentaal? Valt dat wel mee of merk je toch wel dat je wat meer geïrriteerd en/of ongelukkiger bent dan normaal gesproken?

Al met al een leuk report, en ik vind het fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt gehad! Klinkt als een hele mooie, jaloersmakende ervaring :blush:
Klik om te vergroten...
Thanks :) zeker een mooie ervaring! Jaloers zijn hoeft niet, jij hebt ook aardig wat mooie ervaringen achter de rug. We hebben gewoon allebei een inhaalslag te maken ten opzichte van elkaar, en dat is goed nieuws voor de toekomst!

Gewoon naar het toilet kunnen was inderdaad heerlijk, al zijn er ook mensen die het fijn vinden dat ze de hele avond niet hoeven kennelijk.
Ik was zowel fysiek als mentaal helemaal relaxed, maar wel energiek. Echt heerlijk.
(Niet naar de WC kunnen komt overigens niet zozeer door normale upperspierspanning, maar door de afgifte van vasopressine. De reports van 6-APB zijn verdeeld over dit effect; sommige mensen kunnen gewoon plassen, anderen niet. Daar moet je denk ik zelf achter komen.)

Bedankt voor de appelsaptip! :heartsuit: Over twee weken weer een keta-avondje (zoveel drugs de laatste tijd, foei Fenrir!), dan ga ik het eens proberen.

Wat betreft schadelijkheid: we weten het gewoon nog niet. 6-APB is gesynthetiseerd als non-neurotoxisch alternatief voor MDMA, iets met andere metabolieten die aangemaakt worden..? Ik geloof echterniet dat iets dat zo'n effect heeft niet schadelijk kan zijn. Ik behandel het gewoon net als MDMA, en andere uppers: sporadisch gebruiken, niet te veel, goed voor je lijf zorgen voor, tijdens en na gebruik.
(Overigens is de hoeveelheid serotonine die vrijkomt niet recht evenredig met je dosering, boven een bepaalde threshold. Ik denk dus niet dat 6-APB "meer" verbruikt.)
Nog een aside: ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik een avond vol wil maken op MDMA moet ik wel drie keer bijpakken. Ik denk dat één of twee keer 6-APB nemen minder schadelijk zal zijn dan vier keer MDMA.

Wat kater betreft zijn de meningen ook verdeeld. De helft zegt een ergere kater te hebben dan bij MDMA, de andere helft minder of helemaal niet.
Zelf heb ik niet alleen geen kater of dip; ik heb zelfs een dagenlange afterglow en voel me eerder beter dan normaal. Ik ben benieuwd of dat na meerdere keren gebruik nog zo is maar voor nu ben ik in ieder geval onder de indruk!
Anunnaki zei:
Best een dappere eerste dosis hahaha, zal hem straks lezen ziet er leuk uit.
Klik om te vergroten...
130mg+30mg is nog wel redelijk toch? :tongueout:
Mezelf zei:
hmmm begin nou toch ook wel geïnteresseerd te raken naar dit goedje. Lijkt me vooral lekker voor op een festival. Meer in de zin van, M voor thuis en 6-apb voor een festival. Je blijft wat helderder en de tijd gaat niet zo snel als met M. Er niet zo waus uitzien is natuurlijk ook een mooie bijkomstigheid:).
Ik heb met M ook nog wel eens vaak dat ik mezelf echt overeind moet helpen na het inslaan, want anders blijf ik zo de hele avond alleen maar zitten om mensen te kijken of te praten ipv ook lekker te feesten.

Alleen maak ik me wel zorgen voor de dagen erna en slapen is ook nog wel een dingetje met 6-apb. Met M kan ik namelijk altijd gewoon goed slapen zodra het uit begint te werken. Ook is mij nog een beetje onduidelijk of de dagen erna met 6-apb minder erg is als met M:thinking:
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het ideaal is voor een festival!
De slapeloosheid is kut, maar vergelijkbaar met die na speedgebruik. De dagen erna heb ik helemaal geen last gehad! :)
Psilocyloner zei:
Wat mij enigszins zorgen baart wat betreft 6-APB is dat het een zeer potente 5-HT2B receptor agonist is. Dergelijk 5-HT2B agonisme is gelinkt aan cardiotoxiciteit, maar of zich dat voordoet bij incidenteel gebruik?

Bijzonder ook trouwens dat ervaringen zo verschillen en dat sommigen echt een voorkeur hebben voor 6-APB terwijl anderen toch echt zweren bij MDMA.
Klik om te vergroten...
Brrrr, dat klinkt dan wel weer eng... daarentegen denk ik dat een half pakje per dag me eerder zal vellen dan drie keer per jaar een avondje 6-APB.

Dat was me inderdaad opgevallen toen ik onderzoek deed naar 6-APB, de helft van de mensen vind het niks en de andere helft is helemaal verliefd. Grappig dat je iets zo verschillend kan ervaren :)
Yceman224 zei:
Een voordeel van 6 apb lijkt me, dat het makkelijker te verkrijgen is??
Klik om te vergroten...
Yup!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fenrir zei:
Zelf heb ik niet alleen geen kater of dip; ik heb zelfs een dagenlange afterglow en voel me eerder beter dan normaal. Ik ben benieuwd of dat na meerdere keren gebruik nog zo is maar voor nu ben ik in ieder geval onder de indruk!
Klik om te vergroten...
Als je nu nog een afterglow heb dan is er nog kans dat de dip nog moet komen. Hou ons op de hoogte mocht je toch een dip ervaren morgen ofzo :wink:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fenne zei:
Zo, ben ik dan voor een uitgebreide reactie :) Heb voor de gelegenheid even een livesetje opgezet van Paula Temple

Fen die een tripreportje schrijft over een MDMA-achtige drug, dus dat moest wel bijzonder zijn.

Ik heb in een deuk gelegen om je lolly-verhaal en je grappige bevindingen (je ben knapper dan de doppelganger haha). Sowieso vind ik heel grappig hoe bewust je van jezelf bent. Is dat sterker onder invloed? Bijvoorbeeld dat je niet een ander wilt be'zwaren' als passagier. Jij weegt helemaal niks, dus 'licht'elijk overdreven dat je iemand bal'last' (ja ja, een doppele). Het wandelen is wel een goede reden. Lopen is zo lekker!

Ik heb nog wat vragen :)

-Waarom heb je gekozen voor een dosering van 130 mg (wat wordt gezien als hoog) en daarna nog eentje van 30 mg?
-Zou je achteraf op terugkijkend gebleven zijn bij de 130 mg? Mogelijk dat je minder last zou hebben van de na-effecten?
-Naast dat je niet slecht voelt, merk je andere dingen? Cognitieve functies die wat minder zijn? Wazig gevoel? Die niet per se gerelateerd zijn aan het niet/slecht slapen maar het gebruik van 6-APB. Etc etc
Klik om te vergroten...
En, hoe beviel Paula? :)
Zeker uitzonderlijk dat ik een MDMA-achtige drug rapporteer!

Ik ben normaal redelijk zelfbewust, soms hyperbewust; onder invloed meestal wat minder maar het blijft wel aanwezig. De enige drug waarbij ik nog weleens dingen doe of zeg waar ik later een beetje spijt van krijg os alcohol, en dan alleen als ik ladderzat ben.

Antwoorden op je vragen:
- In principe is 130mg wel een hoge dosering, maar niet belachelijk. Ik heb bewust gekozen voor het midden van de hoge doseringsrange (100-150mg) omdat ik liever een nét iets te hoge dosering pak dan dat ik een net-nietervaring heb. De 30mg had ik meegenomen om bij te nemen als 130mg te weinig bleek, of om te verlengen. Achteraf gezien iets te snel ingenomen, maar ik schat dat het meer een verlengende werking heeft gehad dan een versterkende werking.
- Ik zou volgende keer kiezen voor 120mg. Niet dat dit te heftig was, maar een iets lagere dosering zal denk ik net zo goed minstens even goed zijn als XTC, en dan kan ik later redosen met 40 à 50mg zodat het effectief is als redose.
Volgende keer dat ik het gebruik zal ik nadien ook effecten, duur en nasleep vergelijken, om te kijken welke methode beter is.
- Ik merk vrij weinig; een beetje fysieke vermoeidheid, en nog steeds een licht stijve nek. En dat komt denk ik meer door slaaptekort/fysieke inspanning dan door de drug.
Mentaal voel ik me zelfs beter dan normaal, nu al drie dagen een goede afterglow. Ik zal updates posten als ik ineens toch somber of irritable word maar ik betwijfel het ondertussen eigenlijk :)
Dirkjan zei:
Mooi report. Erg leuk om te lezen.

6-apb. Een erg interresant goedje. Ik heb er veel ervaring mee, meestal goede maar ook een paar slechte. Ik maakte de "rookie mistake" met het doseren. Ik nam 150 mg, en omdat ik nog niet heel hard ging na 2 uur (wat ik bij MDMA meestal wel ga na 2 uur) dacht ik dat het niet werkte en nam een tweede dosis van 100 mg. Heb een leuke avond gehad. Maar ik stond dus wel de volgende middag nog steeds strak met schotel antenne ogen en een kamelenkaak. Bij MDMA denk ik tijdens de comedown meestal "was ik nog maar aan het spacen". Bij 6-apb denk ik vaak na zo'n 8 uur kauwen "...are we there yet? :disappointed:"

Qua gevoel vond ik het heel erg lijken op MDMA. Het duurt langer voordat het inkickt, werkt langer door en duurt langer voor het uitgewerkt is. Maar het gevoel waar de meeste mensen naar zoeken vond ik vrijwel identiek. Dat zorgeloze, vrije en empatische gevoel gecombineerd met het fysieke gevoel alsof Cupido je met z'n sterkste pijl uit zijn pijlenkoker heeft geraakt, ja dat is zeker daar.

Maar dat het slecht is lijkt me vrij duidelijk. Dat je praktisch dagen lang je serotonine aan het leegtrekken bent kan gewoon niet goed zijn.
Klik om te vergroten...
Thanks :)
Fijn dat het jou ook zo bevallen is. Wel typisch, die rookie mistake haha. Daarom had ik ook maar 30mg mee om te redosen, dan is de verleiding er ook gewoon niet. (En die 30mg heb ik alsnog eigenlijk te snel genomen, dus dat was een goede keuze.)

Dat het in ieder geval enigszins schadelijk zal blijken te zijn lijkt mij ook onvermijdelijk, het is bijna too good to be true anders. Ach, en als ik me aan de driemaandenregel hou en er verder verstandig mee omga zal het allemaal wel loslopen.

Veel ervaring mee ja? Bevalt het nu nog steeds zo goed als in het begin?
Mezelf zei:
Als je nu nog een afterglow heb dan is er nog kans dat de dip nog moet komen. Hou ons op de hoogte mocht je toch een dip ervaren morgen ofzo :wink:
Klik om te vergroten...
Zal ik doen!
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een vriendin van mij had dus ook de fout gemaakt dat er niks gevoeld werd. Ze had er 6 bij haar en na een kleine 3 uur sloegen ze alle 6 in. Ik kan je vertellen: daar was niks van helderheid hoor. Die heeft 2 dagen niet fatsoenlijk kunnen plassen.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Fenrir zei:
Thanks :) zeker een mooie ervaring! Jaloers zijn hoeft niet, jij hebt ook aardig wat mooie ervaringen achter de rug. We hebben gewoon allebei een inhaalslag te maken ten opzichte van elkaar, en dat is goed nieuws voor de toekomst!

Gewoon naar het toilet kunnen was inderdaad heerlijk, al zijn er ook mensen die het fijn vinden dat ze de hele avond niet hoeven kennelijk.
Ik was zowel fysiek als mentaal helemaal relaxed, maar wel energiek. Echt heerlijk.
(Niet naar de WC kunnen komt overigens niet zozeer door normale upperspierspanning, maar door de afgifte van vasopressine. De reports van 6-APB zijn verdeeld over dit effect; sommige mensen kunnen gewoon plassen, anderen niet. Daar moet je denk ik zelf achter komen.)

Bedankt voor de appelsaptip! :heartsuit: Over twee weken weer een keta-avondje (zoveel drugs de laatste tijd, foei Fenrir!), dan ga ik het eens proberen.

Wat betreft schadelijkheid: we weten het gewoon nog niet. 6-APB is gesynthetiseerd als non-neurotoxisch alternatief voor MDMA, iets met andere metabolieten die aangemaakt worden..? Ik geloof echterniet dat iets dat zo'n effect heeft niet schadelijk kan zijn. Ik behandel het gewoon net als MDMA, en andere uppers: sporadisch gebruiken, niet te veel, goed voor je lijf zorgen voor, tijdens en na gebruik.
(Overigens is de hoeveelheid serotonine die vrijkomt niet recht evenredig met je dosering, boven een bepaalde threshold. Ik denk dus niet dat 6-APB "meer" verbruikt.)
Nog een aside: ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik een avond vol wil maken op MDMA moet ik wel drie keer bijpakken. Ik denk dat één of twee keer 6-APB nemen minder schadelijk zal zijn dan vier keer MDMA.

Wat kater betreft zijn de meningen ook verdeeld. De helft zegt een ergere kater te hebben dan bij MDMA, de andere helft minder of helemaal niet.
Zelf heb ik niet alleen geen kater of dip; ik heb zelfs een dagenlange afterglow en voel me eerder beter dan normaal. Ik ben benieuwd of dat na meerdere keren gebruik nog zo is maar voor nu ben ik in ieder geval onder de indruk!
Klik om te vergroten...

Dat is zeker waar :blush: Het mooie aan experimenteren met verschillende drugs is ook dat er telkens nieuwe dingen op de markt komen, die je nieuwsgierigheid blijven prikkelen. Als ik nu wel eens kijk naar de ellendig lange lijsten aan RC's die er op de markt aangeboden worden duizelt het me, want ik weet van de meeste dingen echt niet wat het is en wat het doet :tonguewink: Dat maakt het ook leuk, en vooral het leren en lezen over elkaars ervaringen is heel leuk. Zo ga je ook juist nieuwe dingen uitproberen en sta je open voor nieuwe avonturen, nieuwe ervaringen.

Pfff kan me niet voorstellen dat mensen het fijn vinden dat ze de hele avond niet gaan? Ik kan me sowieso nog een helse auto reis herinneren vanuit België waarin ik intens misselijk was omdat het niet lukte.
Zowel fysiek als mentaal relaxed zijn klinkt wel echt heel fijn! Op MDMA ben je soms wel eens zo bezig met van alles (vingers strekken en in elkaar knijpen bijvoorbeeld) dat je zo de hele nacht met een stresbal bezig kunt zijn, omdat je lichaam zo opgefokt is van die rush. Heeft ook wel wat, maar eindelijk eens rust houden is vooral lekker voor je lichaam en spieren zelf de dagen erna denk ik zo :yum:

Hahaha ik ken het hoor, hier ook. Veel psychedelica met name de afgelopen tijd.. vrijdag wèèr. Helpt het als je jezelf voorhoudt dat keta geen drugs is maar een narcosemiddel? :joycat: Zelf medicatie.. Maar dan anders

Precies. Ik geloof ook echt niet dat dit geen bepaalde negatieve invloed heeft op je hersenen. Ik denk dat je er misschien gerust iets langer tussen kunt laten dan op bijvoorbeeld XTC. Het zou dan ivm die treshold geen extra serotonine losmaken, maar door de langere duur van de trip worden je hersenen wel meer "gefried" dan op MDMA.. denk ik.
Als je vaker bij moet pakken kan ik me voorstellen dat 6apb een stuk minder schadelijk is ja. Zelf heb ik aan een dosering vaak wel genoeg hoor, bijpakken heeft naar mijn mening geen nut. Een high duurt 6 uur ongeveer, dus ik neem in 1x een goede dosis en die laat ik ook netjes uitwerken. Bijpakken heb ik in het verleden wel eens gedaan, maar je bereik toch die fijne piek niet meer terwijl de nadelige effecten wel blijven bestaan. Het is meer een "pep" gevoel dan ipv het welbekende "verliefde MDMA gevoel". Aangezien MDMA erger is qua kater, hou ik het dus meestal ook gewoon maar bij 1 dosering. Als het de piek zou kunnen verlengen, zou ik zeker bijpakken. Maar ik vind het zelf gewoon zinloos.

Ik ben blij voor je dat je mentaal ook helemaal geen kater hebt! Dat is wel echt een groot voordeel hoor :yum: Wees er maar blij om, haha!
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Door even op het plas verhaal terug te komen: indien mogelijk helpt het iets te hurken en hard op het pereneum te drukken. Hierdoor laten de omliggende spieren wat meer los en kan er makkelijker geplast worden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fenrir zei:
Bevalt het nu nog steeds zo goed als in het begin?
Klik om te vergroten...

Gedeeltelijk wel. Ik heb afgelopen tijd weinig serotonine drugs gebruikt als MDMA en 6-apb. En er was een tijd dat ik een veel te korte pauzes inlaste en daar merkte ik de nadelige gevolgen enorm van. De katers waren van grootse proporties. Ik voelde me futloos, leeg en depressief. Het was alsof ik leeggezogen was van elke positieve emotie. Gekust door een dementor.

Sinds een grote pauze op beide drugs, die ik sinds kort weer heb geprobeerd, kan ik twee dingen zeggen.

1. De "magic' komt terug.
2. De kater is zo veel milder.

Ik heb 6-apb flink misbruikt en de katers zijn "fucking horrible", maar ik denk dat wanneer je genoeg tijd ertussen laat het een goede vervanging van MDMA kan zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."