#1
Mooi beschreven Fenrir! Je hebt me overtuigd om de volgende keer eens voor 6abp te gaan ipv xtc.
Wat was jouw dosering Roze Olifant? In vergelijking met de 2,5mg/kg van Fenrir? Of is lichaamsgewicht niet van toepassing bij 6-apb.
Voor mij voelde het elke keer een stuk schadelijker voor me dan MDMA. Grote doppen en kaakmalen tot ver in de middag van de volgende dag. En gewoon een meer "chemisch" gevoel. Maar dat verschilt dus blijkbaar onder verschillende mensen.Het enige wat me wel zorgen baart is de duur van de trip, het is natuurlijk super fijn dat je zo lang doorgaat maar aan de andere kant vraag ik me wel serieus af wat voor schade dit kan aanbrengen aan je hersenen - MDMA op zichzelf is al vrij schadelijk natuurlijk. Het lijkt me alleen maar logisch dat als je serotonine voorraad nog eens extra uitgeput raakt door deze drug dat de schade ook groter is.
Voor mij voelde het elke keer een stuk schadelijker voor me dan MDMA. Grote doppen en kaakmalen tot ver in de middag van de volgende dag. En gewoon een meer "chemisch" gevoel. Maar dat verschilt dus blijkbaar onder verschillende mensen.
Er is natuurlijk ook minder bekend over de schadelijkheid dan bij MDMA, dus inderdaad maar een beetje voorzichtig doen.
ThanksWow!
Ik moest lachen om de reden dat je geen MDMA tripreports schrijft, want wat je zegt klopt. Uitgebreide reactie komt later, want teveel typen op telefoon vind ik irritant.
Super om te horen dat je het zo naar je zin heb gehad op het feest en op. 6-APB![]()
Hopelijk wordt jouw ervaring nóg mooier dan de mijneMooi rapport!
Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een rc dat mij een soort van vergelijkbare ervaring zou kunnen geven als xtc, is dit 6 APB wellicht de moeite waard om te proberen.
Ik hoop dit jaar in september een nacht los te gaan in een giga discotheek, en voor deze gelegenheid wil ik graag voor één keer een soort van xtc middel mee te nemen en een nachtje dóór te kunnen feesten.
Prachtspul! De kater is, tot nu toe in ieder geval, nonexistent.Mooi spul hè!
Ik vind het ook beter dan MDMA op de meeste vlakken. Niet qua kater, want die ervaar ik helaas wel als vervelender.
Het valt me verder op dat jij de beleving van tijd als normaal ervaart. Niet als sneller of langzamer dan normaal. Voor mij voelt het echt alsof de tijd flink vertraagt is, waardoor ik nog langer lijk te kunnen genieten van alles.
Natuurlijk gaat slapen sowieso moeizaam door de langwerkende stimulatie van 6-apb, maar het helpt ook niet echt om eerst een bak suiker naar binnen te werken, nét voordat je gaat slapen.![]()
Thanks! Wie zegt dat dit bericht geen betaalde sluikreclame is..?Leuk reportje @Fenrir
Je hebt je roeping gemist als 'vertegenwoordiger'/ verkoper van 6-APB man! Klinkt allemaal heerlijk. MDMA is al superlekker maar duurt altijd zo waanzinnig kort. Lijkt me echt heerlijk om dat gevoel wat langer uit te kunnen rekken. Een normale tijdsperceptie helpt dan ook wel want MDMA is bij mij vaak in een vloek en een zucht voorbij.
Misschien toch ooit maar eens proberen op een festival...![]()
Altijd voorzichtig blijven ja. Hoe liep het met die stoffen die je noemt dan?Klinkt idd allemaal als een godendrankje uit het paradijs!
Enige reserve houd ik toch wel een beetje.
Want een dergelijk positief gevoel had ik bij 3mmc, en bkepdb óók.
Dat liep wel wat anders af.
Maar, het staat op de wensenlijst.
Thanks! Geniet ervanMooi beschreven Fenrir! Je hebt me overtuigd om de volgende keer eens voor 6abp te gaan ipv xtc.
Blijf het stom vinden voor je, die ervaring. Ik heb het idee dat setting veel invloed heeft bij dit goedje inderdaad. De psychedelische effect worden trouwens meestal gerapporteerd bij hele hoge doseringen, 160mg (of mijn 130mg+30mg) kwalificeert denk ik niet als "heel hoog".Leuk dat je zo’n positieve ervaring hebt met 6-APB!Heb het nog liggen en jouw reportje trekt me over de streep om het toch ook nog een keer te proberen; zoals al eerder gezegd is mijn - eenmalige - ervaring ermee niet heel positief, ik vond het niet in de buurt komen van MDMA. Het had voor mij met name de negatieve maar niet de positieve effecten van MDMA, ik werd er vreemd suffig van en ik vond het ook minder ‘psychedelisch’ (tussen aanhalingstekens omdat MDMA dat eigenlijk al niet echt is, maar dat kan voor mij nog echt wel een kleurig en trippy randje hebben). Maar goed, een eenmalige ervaring zegt niet zoveel, ik heb het ook thuis uitgeprobeerd though, niet op een party. Dit geeft toch wel aan dat het echt een leuk spulletje kan zijn als het goed valt. Tof dat je je geamuseerd hebt, verdien je. ^^
* Edit: Dit herinnert me eraan dat ik je vorige tripreport godverdorie nog stééds niet heb gelezen!Ga ik nu doen. Psilo-LSD combi kan niet anders dan boeiende materie zijn. Ik hou je niet bij man, jij übertripper. xD
ThanksBoeiend report! Grappig dat je schrijft dat je op dit spul gewoon kunt plassen.. dat is echt een van mijn grootste ergenis op MDMA. Dus alleen daarom al zou ik dit ook wel een keer heel graag willen proberen. Voelde je je ook een stuk relaxter op dit spul dan het "gehaaste" van MDMA? Op MDMA is wel bekend dat je nogal je spieren kunt gaan aanspannen (niet kunnen plassen, met je kaken malen, bewegingsdrang), dus lijkt me dat als je hier niet echt last van hebt dat je hele lichaam ook een stuk meer zen aanvoelt?
Wat fijn om te horen dat het zo lang duurt en je nog een redelijk tijdsbesef hebt. Op MDMA heeft het wel eens gevoelt alsof ik maar een uurtje bezig was omdat de tijd zo snel gaat.. Super jammer.
De perfecte remedie voor een ketamine drip (of cocaïne, of speed) is appelsap trouwens, misschien heb je daar iets aan. Ben er maanden geleden geheel toevallig achter gekomen, misschien doordat het zo zurig is? Maar het werkt perfect en het is in een klap weg
Chill ook dat je er niet wasted uit gaat zien op dit spul, dat is ook echt een nadelig effect van MDMA. Die "mopshond bakkes" - eigenlijk voor mij ook een van de redenen waarom ik MDMA gewoon niet meer buitenshuis gebruik.
Het enige wat me wel zorgen baart is de duur van de trip, het is natuurlijk super fijn dat je zo lang doorgaat maar aan de andere kant vraag ik me wel serieus af wat voor schade dit kan aanbrengen aan je hersenen - MDMA op zichzelf is al vrij schadelijk natuurlijk. Het lijkt me alleen maar logisch dat als je serotonine voorraad nog eens extra uitgeput raakt door deze drug dat de schade ook groter is. Als dat zo zou zijn zou het wel een middel zijn dat je beter maar sporadisch kunt gebruiken.. better safe than sorry. Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd of mensen deze kater extremer ervaren dan die van MDMA, als ze normaliter van MDMA al een redelijke kater ervaren.. buiten een (non-existing, haha) lichamelijke kater, hoe voel je je nu mentaal? Valt dat wel mee of merk je toch wel dat je wat meer geïrriteerd en/of ongelukkiger bent dan normaal gesproken?
Al met al een leuk report, en ik vind het fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt gehad! Klinkt als een hele mooie, jaloersmakende ervaring![]()
130mg+30mg is nog wel redelijk toch?Best een dappere eerste dosis hahaha, zal hem straks lezen ziet er leuk uit.
Ik denk dat het ideaal is voor een festival!hmmm begin nou toch ook wel geïnteresseerd te raken naar dit goedje. Lijkt me vooral lekker voor op een festival. Meer in de zin van, M voor thuis en 6-apb voor een festival. Je blijft wat helderder en de tijd gaat niet zo snel als met M. Er niet zo waus uitzien is natuurlijk ook een mooie bijkomstigheid.
Ik heb met M ook nog wel eens vaak dat ik mezelf echt overeind moet helpen na het inslaan, want anders blijf ik zo de hele avond alleen maar zitten om mensen te kijken of te praten ipv ook lekker te feesten.
Alleen maak ik me wel zorgen voor de dagen erna en slapen is ook nog wel een dingetje met 6-apb. Met M kan ik namelijk altijd gewoon goed slapen zodra het uit begint te werken. Ook is mij nog een beetje onduidelijk of de dagen erna met 6-apb minder erg is als met M![]()
Brrrr, dat klinkt dan wel weer eng... daarentegen denk ik dat een half pakje per dag me eerder zal vellen dan drie keer per jaar een avondje 6-APB.Wat mij enigszins zorgen baart wat betreft 6-APB is dat het een zeer potente 5-HT2B receptor agonist is. Dergelijk 5-HT2B agonisme is gelinkt aan cardiotoxiciteit, maar of zich dat voordoet bij incidenteel gebruik?
Bijzonder ook trouwens dat ervaringen zo verschillen en dat sommigen echt een voorkeur hebben voor 6-APB terwijl anderen toch echt zweren bij MDMA.
Yup!Een voordeel van 6 apb lijkt me, dat het makkelijker te verkrijgen is??
Als je nu nog een afterglow heb dan is er nog kans dat de dip nog moet komen. Hou ons op de hoogte mocht je toch een dip ervaren morgen ofzoZelf heb ik niet alleen geen kater of dip; ik heb zelfs een dagenlange afterglow en voel me eerder beter dan normaal. Ik ben benieuwd of dat na meerdere keren gebruik nog zo is maar voor nu ben ik in ieder geval onder de indruk!
En, hoe beviel Paula?Zo, ben ik dan voor een uitgebreide reactieHeb voor de gelegenheid even een livesetje opgezet van Paula Temple
Fen die een tripreportje schrijft over een MDMA-achtige drug, dus dat moest wel bijzonder zijn.
Ik heb in een deuk gelegen om je lolly-verhaal en je grappige bevindingen (je ben knapper dan de doppelganger haha). Sowieso vind ik heel grappig hoe bewust je van jezelf bent. Is dat sterker onder invloed? Bijvoorbeeld dat je niet een ander wilt be'zwaren' als passagier. Jij weegt helemaal niks, dus 'licht'elijk overdreven dat je iemand bal'last' (ja ja, een doppele). Het wandelen is wel een goede reden. Lopen is zo lekker!
Ik heb nog wat vragen
-Waarom heb je gekozen voor een dosering van 130 mg (wat wordt gezien als hoog) en daarna nog eentje van 30 mg?
-Zou je achteraf op terugkijkend gebleven zijn bij de 130 mg? Mogelijk dat je minder last zou hebben van de na-effecten?
-Naast dat je niet slecht voelt, merk je andere dingen? Cognitieve functies die wat minder zijn? Wazig gevoel? Die niet per se gerelateerd zijn aan het niet/slecht slapen maar het gebruik van 6-APB. Etc etc
ThanksMooi report. Erg leuk om te lezen.
6-apb. Een erg interresant goedje. Ik heb er veel ervaring mee, meestal goede maar ook een paar slechte. Ik maakte de "rookie mistake" met het doseren. Ik nam 150 mg, en omdat ik nog niet heel hard ging na 2 uur (wat ik bij MDMA meestal wel ga na 2 uur) dacht ik dat het niet werkte en nam een tweede dosis van 100 mg. Heb een leuke avond gehad. Maar ik stond dus wel de volgende middag nog steeds strak met schotel antenne ogen en een kamelenkaak. Bij MDMA denk ik tijdens de comedown meestal "was ik nog maar aan het spacen". Bij 6-apb denk ik vaak na zo'n 8 uur kauwen "...are we there yet?"
Qua gevoel vond ik het heel erg lijken op MDMA. Het duurt langer voordat het inkickt, werkt langer door en duurt langer voor het uitgewerkt is. Maar het gevoel waar de meeste mensen naar zoeken vond ik vrijwel identiek. Dat zorgeloze, vrije en empatische gevoel gecombineerd met het fysieke gevoel alsof Cupido je met z'n sterkste pijl uit zijn pijlenkoker heeft geraakt, ja dat is zeker daar.
Maar dat het slecht is lijkt me vrij duidelijk. Dat je praktisch dagen lang je serotonine aan het leegtrekken bent kan gewoon niet goed zijn.
Zal ik doen!Als je nu nog een afterglow heb dan is er nog kans dat de dip nog moet komen. Hou ons op de hoogte mocht je toch een dip ervaren morgen ofzo![]()
Thankszeker een mooie ervaring! Jaloers zijn hoeft niet, jij hebt ook aardig wat mooie ervaringen achter de rug. We hebben gewoon allebei een inhaalslag te maken ten opzichte van elkaar, en dat is goed nieuws voor de toekomst!
Gewoon naar het toilet kunnen was inderdaad heerlijk, al zijn er ook mensen die het fijn vinden dat ze de hele avond niet hoeven kennelijk.
Ik was zowel fysiek als mentaal helemaal relaxed, maar wel energiek. Echt heerlijk.
(Niet naar de WC kunnen komt overigens niet zozeer door normale upperspierspanning, maar door de afgifte van vasopressine. De reports van 6-APB zijn verdeeld over dit effect; sommige mensen kunnen gewoon plassen, anderen niet. Daar moet je denk ik zelf achter komen.)
Bedankt voor de appelsaptip!Over twee weken weer een keta-avondje (zoveel drugs de laatste tijd, foei Fenrir!), dan ga ik het eens proberen.
Wat betreft schadelijkheid: we weten het gewoon nog niet. 6-APB is gesynthetiseerd als non-neurotoxisch alternatief voor MDMA, iets met andere metabolieten die aangemaakt worden..? Ik geloof echterniet dat iets dat zo'n effect heeft niet schadelijk kan zijn. Ik behandel het gewoon net als MDMA, en andere uppers: sporadisch gebruiken, niet te veel, goed voor je lijf zorgen voor, tijdens en na gebruik.
(Overigens is de hoeveelheid serotonine die vrijkomt niet recht evenredig met je dosering, boven een bepaalde threshold. Ik denk dus niet dat 6-APB "meer" verbruikt.)
Nog een aside: ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik een avond vol wil maken op MDMA moet ik wel drie keer bijpakken. Ik denk dat één of twee keer 6-APB nemen minder schadelijk zal zijn dan vier keer MDMA.
Wat kater betreft zijn de meningen ook verdeeld. De helft zegt een ergere kater te hebben dan bij MDMA, de andere helft minder of helemaal niet.
Zelf heb ik niet alleen geen kater of dip; ik heb zelfs een dagenlange afterglow en voel me eerder beter dan normaal. Ik ben benieuwd of dat na meerdere keren gebruik nog zo is maar voor nu ben ik in ieder geval onder de indruk!
Bevalt het nu nog steeds zo goed als in het begin?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."