Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums160mg 6-APB: beter dan MDMA.

160mg 6-APB: beter dan MDMA.

73 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ah. Gelukkig maar.
Na de eerdere ervaringen met dit fenomeen ben Ik wel voorzichtig geworden....
Géén gefleuter aan de leuter is mijn motto.
Dat katheter krijg je natuurlijk niet zómaar.
Ik kan me nog herinneren dat de laatste keer, ik klapte zowat, er 1,4 liter vocht uit de blaas kwam, en een brandspuit was er qua kracht niks bij.
Maar goed.
Ook al omdat mdma klaarblijkelijk een kater naderhand geeft, maakt dat ik deze stof links ga laten liggen en dus 6apb als alternatief op de wensenlijst laat staan.
Er moet natuurlijk wél een flink feest op de agenda staan. Want anders lijkt het mij zonde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yceman224 zei:
Ook al omdat mdma klaarblijkelijk een kater naderhand geeft, maakt dat ik deze stof links ga laten liggen en dus 6apb als alternatief op de wensenlijst laat staan.
Klik om te vergroten...
Dat is dus geen garantie, want er zijn ook mensen die een veel zwaardere kater ervaren met 6-apb dan met mdma, waaronder mijzelf.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
O jee. Oppassen blijft dus geboden!
Trouwens op een mix van 3mmc met BK was ik óók een dag of 10 nogal stressig en somber gestemd.
En dit zelfs in die mate, d a t ik van die rc's afblijf.
U 44700 zou ik nog weleens willen researchen, maar mijn vaste vendor verkoopt deze tak van rc's helaas niet.
Er schijnt nogal eens onvoorzichtig mee geresearched te zijn, en daarom ziet mijn vendor er vanaf.
(Dit is géén verzoek om een vendor te vinden!!)
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gefeliciteerd Sally Tessio :grin:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, ik had 250mg 6-apb gedaan op defqon en het is inderdaad heftiger dan mdma. Ik ging dik 24 uur super hard. Mijn to-go party-drug als ik het heb. Dit jaar weer 6-apb!
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Door even op het plas verhaal terug te komen: indien mogelijk helpt het iets te hurken en hard op het pereneum te drukken. Hierdoor laten de omliggende spieren wat meer los en kan er makkelijker geplast worden.
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fenrir zei:
En, hoe beviel Paula? :)
Zeker uitzonderlijk dat ik een MDMA-achtige drug rapporteer!

Ik ben normaal redelijk zelfbewust, soms hyperbewust; onder invloed meestal wat minder maar het blijft wel aanwezig. De enige drug waarbij ik nog weleens dingen doe of zeg waar ik later een beetje spijt van krijg os alcohol, en dan alleen als ik ladderzat ben.

Antwoorden op je vragen:
- In principe is 130mg wel een hoge dosering, maar niet belachelijk. Ik heb bewust gekozen voor het midden van de hoge doseringsrange (100-150mg) omdat ik liever een nét iets te hoge dosering pak dan dat ik een net-nietervaring heb. De 30mg had ik meegenomen om bij te nemen als 130mg te weinig bleek, of om te verlengen. Achteraf gezien iets te snel ingenomen, maar ik schat dat het meer een verlengende werking heeft gehad dan een versterkende werking.
- Ik zou volgende keer kiezen voor 120mg. Niet dat dit te heftig was, maar een iets lagere dosering zal denk ik net zo goed minstens even goed zijn als XTC, en dan kan ik later redosen met 40 à 50mg zodat het effectief is als redose.
Volgende keer dat ik het gebruik zal ik nadien ook effecten, duur en nasleep vergelijken, om te kijken welke methode beter is.
- Ik merk vrij weinig; een beetje fysieke vermoeidheid, en nog steeds een licht stijve nek. En dat komt denk ik meer door slaaptekort/fysieke inspanning dan door de drug.
Mentaal voel ik me zelfs beter dan normaal, nu al drie dagen een goede afterglow. Ik zal updates posten als ik ineens toch somber of irritable word maar ik betwijfel het ondertussen eigenlijk :)

Thanks :)
Fijn dat het jou ook zo bevallen is. Wel typisch, die rookie mistake haha. Daarom had ik ook maar 30mg mee om te redosen, dan is de verleiding er ook gewoon niet. (En die 30mg heb ik alsnog eigenlijk te snel genomen, dus dat was een goede keuze.)

Dat het in ieder geval enigszins schadelijk zal blijken te zijn lijkt mij ook onvermijdelijk, het is bijna too good to be true anders. Ach, en als ik me aan de driemaandenregel hou en er verder verstandig mee omga zal het allemaal wel loslopen.

Veel ervaring mee ja? Bevalt het nu nog steeds zo goed als in het begin?

Zal ik doen!
Klik om te vergroten...

Thanks voor je antwoorden!
Ik had deze op staan: Na een half uur wordt het helemaal heerlijk :smiley:

Overigens niet naar bedoeld mijn observatie. Ik vind het eerder grappig om te zien, omdat het herkenbaar is voor mij. Ik ben ook te zelfbewust. In een situatie dat er tegen elkaar aan gelopen wordt, zonder dat het duidelijk is wiens schuld het is (maar zelfs is het niet de mijne), dan zeg ik sorry. Onder invloed hou ik voor iemand die onder invloed nog steeds teveel rekening met een ander. Aard van het beestje. Moet ook wat meer leren los te laten wat dat betreft en 'gek' doen. Niet te natuurlijk :tonguewink:

3 dagen afterglow.....Wauw! Ik heb eigenlijk nooit een afterglow gehad. Of ik kan mij het niet meer herinneren. Ik ben gewoon wat brakjes. 2e dag alsof er niks gebeurd is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fenrir zei:
Bevalt het nu nog steeds zo goed als in het begin?
Klik om te vergroten...

Gedeeltelijk wel. Ik heb afgelopen tijd weinig serotonine drugs gebruikt als MDMA en 6-apb. En er was een tijd dat ik een veel te korte pauzes inlaste en daar merkte ik de nadelige gevolgen enorm van. De katers waren van grootse proporties. Ik voelde me futloos, leeg en depressief. Het was alsof ik leeggezogen was van elke positieve emotie. Gekust door een dementor.

Sinds een grote pauze op beide drugs, die ik sinds kort weer heb geprobeerd, kan ik twee dingen zeggen.

1. De "magic' komt terug.
2. De kater is zo veel milder.

Ik heb 6-apb flink misbruikt en de katers zijn "fucking horrible", maar ik denk dat wanneer je genoeg tijd ertussen laat het een goede vervanging van MDMA kan zijn.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Als je nu nog een afterglow heb dan is er nog kans dat de dip nog moet komen. Hou ons op de hoogte mocht je toch een dip ervaren morgen ofzo :wink:
Klik om te vergroten...
Update: geen dip gehad :grin:
Rupsje zei:
Dat is zeker waar :blush: Het mooie aan experimenteren met verschillende drugs is ook dat er telkens nieuwe dingen op de markt komen, die je nieuwsgierigheid blijven prikkelen. Als ik nu wel eens kijk naar de ellendig lange lijsten aan RC's die er op de markt aangeboden worden duizelt het me, want ik weet van de meeste dingen echt niet wat het is en wat het doet :tonguewink: Dat maakt het ook leuk, en vooral het leren en lezen over elkaars ervaringen is heel leuk. Zo ga je ook juist nieuwe dingen uitproberen en sta je open voor nieuwe avonturen, nieuwe ervaringen.

Pfff kan me niet voorstellen dat mensen het fijn vinden dat ze de hele avond niet gaan? Ik kan me sowieso nog een helse auto reis herinneren vanuit België waarin ik intens misselijk was omdat het niet lukte.
Zowel fysiek als mentaal relaxed zijn klinkt wel echt heel fijn! Op MDMA ben je soms wel eens zo bezig met van alles (vingers strekken en in elkaar knijpen bijvoorbeeld) dat je zo de hele nacht met een stresbal bezig kunt zijn, omdat je lichaam zo opgefokt is van die rush. Heeft ook wel wat, maar eindelijk eens rust houden is vooral lekker voor je lichaam en spieren zelf de dagen erna denk ik zo :yum:

Hahaha ik ken het hoor, hier ook. Veel psychedelica met name de afgelopen tijd.. vrijdag wèèr. Helpt het als je jezelf voorhoudt dat keta geen drugs is maar een narcosemiddel? :joycat: Zelf medicatie.. Maar dan anders

Precies. Ik geloof ook echt niet dat dit geen bepaalde negatieve invloed heeft op je hersenen. Ik denk dat je er misschien gerust iets langer tussen kunt laten dan op bijvoorbeeld XTC. Het zou dan ivm die treshold geen extra serotonine losmaken, maar door de langere duur van de trip worden je hersenen wel meer "gefried" dan op MDMA.. denk ik.
Als je vaker bij moet pakken kan ik me voorstellen dat 6apb een stuk minder schadelijk is ja. Zelf heb ik aan een dosering vaak wel genoeg hoor, bijpakken heeft naar mijn mening geen nut. Een high duurt 6 uur ongeveer, dus ik neem in 1x een goede dosis en die laat ik ook netjes uitwerken. Bijpakken heb ik in het verleden wel eens gedaan, maar je bereik toch die fijne piek niet meer terwijl de nadelige effecten wel blijven bestaan. Het is meer een "pep" gevoel dan ipv het welbekende "verliefde MDMA gevoel". Aangezien MDMA erger is qua kater, hou ik het dus meestal ook gewoon maar bij 1 dosering. Als het de piek zou kunnen verlengen, zou ik zeker bijpakken. Maar ik vind het zelf gewoon zinloos.

Ik ben blij voor je dat je mentaal ook helemaal geen kater hebt! Dat is wel echt een groot voordeel hoor :yum: Wees er maar blij om, haha!
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel leuk om te onderzoeken, al die RC's, al weet ik dat ik maar een fractie van het aanbod daadwerkelijk zal proberen. Het is gewoon mooi hoeveel verschillende stoffen er bestaan :)

Ach, zoveel gebruik ik ook niet; als ik festivals als één gebruiksmoment tel dan gebruik ik 10 à 15 keer per jaar iets, en dan reken ik alles van lachgas tot psychedelica tot uppers mee. Bij het teruglezen van mijn lijstje zie ik dat ik in maart, februari, januari, en daarvoor november steeds één keer iets gebruikt heb. Dan mag een kleine drie weken na deze ervaring (volgende week dus) best een keer "te snel" wat gebruikt worden :)

En inderdaad, zolang je een beetje verantwoord omgaat met dosering en tijd tussen gebruik zal het allemaal wel loslopen!
Spacey Ostrich zei:
Fijn en duidelijk report Fenrir! Het was inderdaad een fantastische avond, ook aan de XTC :tongueout:
Jouw beschrijving van 6-APB tijdens de avond zelf en in dit report maakt mij wel erg benieuwd, dus ik zie mijzelf de volgende keer best wel met je meedoen :grin: Zoals jij eigenlijk de hele avond zat te genieten was, zelfs tijdens mijn heerlijke XTC piek, best wel jaloersmakend :openmouth:

Ik kijk ook uit naar de (semi-)geplande ketflix avond ;p

EDIT: Ik ben ook jaloers op jouw gebrek aan compulsief kauwen. Ik heb de hele avond routinematig mijn onderlip geperforeerd met mijn hoektanden. Elke keer dacht ik: ok, nu moet ik er echt op letten, om dat vervolgens direct te vergeten en dezelfde fout te maken :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Thanks man! Ik hoop dat de 6-APB voor jou net zo lief zal zijn :tongueout: Ook zin in de keta- en slechte filmavond, we moeten van de week maar even een harde afspraak maken!
Roze olifant zei:
@Fenrir heb weinig tijd nu maar even over die reactie over niet plassen; dat ligt eraan over welke vorm van niet plassen je het hebt. Ik kopieer even mijn reactie die ik ooit op een ander topic gaf.

‘Het zijn bij mijn weten twee verschillende symptomen die in de voorlichting over MDMA vaak door elkaar worden gehaald.

MDMA zorgt ervoor dat er meer antidiuretisch hormoon wordt aangemaakt waardoor je meer vocht dan normaal vasthoudt in je lichaam, in plaats van dit uit te plassen. Dat vergroot dus de kans van watervergifiging bij teveel drinken: in combi met vocht vasthouden kan dat tot vochtophoping in de hersenen leiden. Je zult in eerste instantie dus minder snel naar de wc gaan om te plassen, omdat er niks te plassen valt.

Maar als je tijdens de roes ondanks bovenstaande toch op een bepaald moment moet plassen en dat lukt niet, dan is dat geen gevolg meer van vocht vasthouden maar simpelweg van een te hoge spierspanning.

Het laatste lost zich vaak vanzelf op met wat geduld.’


Kan best zijn dat jij het nu over die eerste vorm had hoor, gewoon geen plasdrang hebben. (En dat kan in extreme gevallen dus link worden als je daarbij teveel water drinkt.) Maar de frustratie van mensen die ik op het forum vaak lees (en zie om me heen op feesten) is juist wél moeten plassen en niet kunnen. Zie mensen soms echt wel tien keer op een neer naar de plee lopen, tevergeefs. :tonguewink: Dat is voor zover ik weet gewoon spierspanning, daarom trekt dit later in de roes (net als kaakklapperen, kramp, etc.) vaak weg.
Klik om te vergroten...
Rupsje zei:
Dit dus. Je kan het een paar uur wel volhouden (veel langer dan normaal) maar uiteindelijk zul je toch echt moeten. En als je dan gaat kom je erachter dat het niet lukt.. Als je dan uit pure frustratie gaat persen ben je helemaal verloren, want dan lukt het al helemaal niet :joycat:
Ik kreeg vorige keer wel de tip dat fluiten helpt (al dan niet zonder een piepend geluid erbij omdat je niet voor gek wilt staan op een openbaar toilet) omdat dat helpt je spieren te ontspannen. Heb wat afgefloten vorige maand (haha) maar zonder resultaat - al was dit wel een hoge dosering. Misschien dat het bij normale doseringen wel goed lukt, het is het wel waard om te proberen in ieder geval. Mijn vriendin zei in ieder geval dat het bij veel mensen een uitkomst bied.
Klik om te vergroten...
I stand corrected, bedankt voor deze info! En bedankt voor het beeld van een rij fluitende Dixies :tearsofjoy:
Krullen zei:
Klinkt als een super chill middel, alleen dat slapen is echt verrot, had t al zwaar dat ik om kwart voor 8 pas sliep afgelopen zondag. Laat staan helemaal niet slapen......

Wel een leuk report, echt meegenomen in t verhaal
Klik om te vergroten...
Bedankt :) dat slapen is ruk ja, volgende keer ga ik vantevoren extra bijslapen en na gebruik wachten met naar bed gaan tot de avond weer valt, hopelijk helpt dat.
KropSla zei:
Lekker report weer, ik 'vrees' dat ik zojuist ben overgehaald om mijn M-plannen binnenkort om te zetten naar een avond met dit stofje, als ik dit lees :grin: Vooral "- Plus energie en euforie van speed + Plus helderheid van coke" klinkt fijn. Dat gaf 4FA voor mij ook een beetje en dat vind ik misschien nog wel chiller dan MDMA, op een uit-huis-feestje in elk geval.

Bij mij start het vaak pas op het laatst van de avond, ongeacht startdosis en wel of niet bijnemen, dus meer richting de roes, echt zooo irritant. Maar het is ook een beetje self fulfilling gezeik natuurlijk (of eigenlijk geen gezeik dus juist :sweatsmile:). Hoe meer ik iedereen om me heen hoor zeggen 'ik kan niet plassen' hoe meer ik denk 'oh nee bij mij gaat het nog wel maar straks gaat het mis...' en dan is het raak natuurlijk. :thinking:
Klik om te vergroten...
Nice, laat je weten hoe het bevalt?
Ik ben ook wel benieuwd naar dit middel in een thuissetting, of het dan ook zo chill is. Op een feestje doet het in ieder geval haar werk :)
Mindless zei:
Dat is dus geen garantie, want er zijn ook mensen die een veel zwaardere kater ervaren met 6-apb dan met mdma, waaronder mijzelf.
Klik om te vergroten...
6-APB is sowieso erg zwart-wit, als je mensen op het internet mag geloven: óf je hebt een enorme kater, óf geen kater; óf het effect is geweldig, óf het valt enorm tegen; óf je slaapt als een roosje, óf je ligt twee dagen wakker; etc. Als het bij mij alleen bij slapeloosheid blijft vind ik het echter dubbel en dwars waard.
Fenne zei:
Thanks voor je antwoorden!
Ik had deze op staan: Na een half uur wordt het helemaal heerlijk :smiley:

Overigens niet naar bedoeld mijn observatie. Ik vind het eerder grappig om te zien, omdat het herkenbaar is voor mij. Ik ben ook te zelfbewust. In een situatie dat er tegen elkaar aan gelopen wordt, zonder dat het duidelijk is wiens schuld het is (maar zelfs is het niet de mijne), dan zeg ik sorry. Onder invloed hou ik voor iemand die onder invloed nog steeds teveel rekening met een ander. Aard van het beestje. Moet ook wat meer leren los te laten wat dat betreft en 'gek' doen. Niet te natuurlijk :tonguewink:

3 dagen afterglow.....Wauw! Ik heb eigenlijk nooit een afterglow gehad. Of ik kan mij het niet meer herinneren. Ik ben gewoon wat brakjes. 2e dag alsof er niks gebeurd is.
Klik om te vergroten...
Haha, herkenbaar! En ik vatte het niet negatief op hoor, don't worry :wink:
Dirkjan zei:
Gedeeltelijk wel. Ik heb afgelopen tijd weinig serotonine drugs gebruikt als MDMA en 6-apb. En er was een tijd dat ik een veel te korte pauzes inlaste en daar merkte ik de nadelige gevolgen enorm van. De katers waren van grootse proporties. Ik voelde me futloos, leeg en depressief. Het was alsof ik leeggezogen was van elke positieve emotie. Gekust door een dementor.

Sinds een grote pauze op beide drugs, die ik sinds kort weer heb geprobeerd, kan ik twee dingen zeggen.

1. De "magic' komt terug.
2. De kater is zo veel milder.

Ik heb 6-apb flink misbruikt en de katers zijn "fucking horrible", maar ik denk dat wanneer je genoeg tijd ertussen laat het een goede vervanging van MDMA kan zijn.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je er weer van kunt genieten! :) Toont maar weer aan dat drugs beter zijn als je er verstandig mee omgaat, of in ieder geval langer leuk blijven.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fenrir zei:
Update: geen dip gehad :grin:
Klik om te vergroten...
Das goed om te horen want mede door jou report heb ik zojuist ook een bestelling 6-apb gedaan. Ik ben benieuwd!!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#11
MDMAZING zei:
Ja, ik had 250mg 6-apb gedaan op defqon en het is inderdaad heftiger dan mdma. Ik ging dik 24 uur super hard. Mijn to-go party-drug als ik het heb. Dit jaar weer 6-apb!
Klik om te vergroten...
Da's een beste dosis, hoe waren de dagen erna? :fearscream:
Mezelf zei:
Das goed om te horen want mede door jou report heb ik zojuist ook een bestelling 6-apb gedaan. Ik ben benieuwd!!
Klik om te vergroten...
Aight aight, hopelijk bevalt het :peace2:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fenrir zei:
Da's een beste dosis, hoe waren de dagen erna? :fearscream:

Aight aight, hopelijk bevalt het :peace2:
Klik om te vergroten...
Volgende dag (zondag) beetje moe in de ochtend (omdat ik al sinds vrijdag wakker was.. ging defqon weekend..) maar verder voelde ikme top. Geen kater of ziek gevoel oid. Heerlijke drug die 6-apb. :)
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb nog steeds geen fatsoenlijke trip op 6-apb mogen beleven, steeds het gevoel er tegenaan te hikken, maar niet echt een doorbraak. Ik heb zowel 140 mg als 180 mg als startdosis geprobeerd. Denken jullie dat ik alsnog een keer een hogere dosis uit kan proberen, of dat ik moet accepteren dat dit goedje gewoon niet voor mij is (zoals GHB bij mij ook niet lijkt te werken)?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
MDMAZING zei:
Ja, ik had 250mg 6-apb gedaan op defqon en het is inderdaad heftiger dan mdma. Ik ging dik 24 uur super hard. !
Klik om te vergroten...
Niet gek toch met zo een hoge dosering?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."