#1
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van zowel mediteren als van monniken.Als je de hele dag kunt mediteren kun je denk dingen leren die voor ons -min of meer- werkenden onduidelijk zijn.
Net zoals je, wanneer je in de wildernis gaat wonen (de échte, dus niet in Nederland) volgens mij ook allerlei 'Indianen' jachttechnieken kunt leren.
Monikken mediteren niet de hele dag, daar hebben ze juist géén tijd voor.
Als jij jachttechnieken of tummo meditatie wilt leren als westerling dan kan dat prima naast je baan.
Ik denk persoonlijk dat jouw of mijn leven meer "ongein" bevat dan dat van een Tibetaanse monnik.