Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWim Hof The Icemen

Wim Hof The Icemen

80 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zinnentuimel zei:
Meer zoals met 5-meo/nn-DMT. Alsof je even niet meer in deze wereld bent maar in een andere dimensie.
Klik om te vergroten...
Heb ik ook gehoord van iemand die het deed: dat het best ver kan gaan/intens kan worden, puur door de ademhaling. Maar dat hij daarvoor wel een flinke periode op hoog tempo intensief op een bepaalde manier moest ademen.

Altijd al gedacht dat de ervaringen die we kunnen hebben op bijvoorbeeld psychedelica meer zijn dan een stofje die puur dat effect geeft. Het zit al in ons en zo'n stofje (of zo'n ademhaling) kan de sleutel zijn om dat te unlocken.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben alleen wel benieuwd waarom dit precies werkt. Je hebt bijvoorbeeld ook mensen die elkaar wurgen om zo een zuurstoftekort creeren wat ze een rush geeft. Dus of de Wim Hof breathing techniek gezond is ben ik wel benieuwd naar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuifcabine zei:
Ben alleen wel benieuwd waarom dit precies werkt. Je hebt bijvoorbeeld ook mensen die elkaar wurgen om zo een zuurstoftekort creeren wat ze een rush geeft. Dus of de Wim Hof breathing techniek gezond is ben ik wel benieuwd naar.
Klik om te vergroten...
Sommigen gaan ver voor een rush:

ZiXi.gif

Moet wel een beetje gezond en veilig blijven ja.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuifcabine zei:
Gaaf! Ik ga het een paar keer proberen deze week, ben benieuwd!
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd naar je ervaring!
Mindless zei:
Heb ik ook gehoord van iemand die het deed: dat het best ver kan gaan/intens kan worden, puur door de ademhaling. Maar dat hij daarvoor wel een flinke periode op hoog tempo intensief op een bepaalde manier moest ademen.

Altijd al gedacht dat de ervaringen die we kunnen hebben op bijvoorbeeld psychedelica meer zijn dan een stofje die puur dat effect geeft. Het zit al in ons en zo'n stofje (of zo'n ademhaling) kan de sleutel zijn om dat te unlocken.
Klik om te vergroten...
Klopt! In dit geval zo’n 40 keer zo diep mogelijk inademen via de mond alsof je via een rietje zuigt en dan met een zucht niet helemaal uitblazen, en dat zo snel mogelijk achter elkaar zonder in te leveren op hoe diep je inademt. Na ongeveer 40 keer houd je het zo lang mogelijk vast, hoog (dus in je borstkas) en vervolgens adem je uit naar laag en houd je het daar vast. Zodra je weer wil ademen neem je een goede teug en adem je zo’n 15-30 seconden normaal en begin je aan een volgende ronde. Na een paar rondes zal je bij het hoog vasthouden bepaalde DMT-achtige dingen kunnen gaan merken.

Zou maar zo kunnen. Ik heb vaker psychedelische ervaringen zonder psychedelica gebruikt te hebben. Alsof psychedelica bepaalde paden openen die je zonder deze middelen ook kan openen, alleen moeizamer. If that makes sense.

Is ook een theorie dat wij mensen gewoon heel veel dingen wegfilteren die er eigenlijk wel zijn omdat ze niet nuttig of zelfs afleidend voor ons zijn. En dat je die met psychedelica weer kunt waarnemen vanwege verhoogde neurologische connecties.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geloof daar ook wel in. Heb ooit een orgasme gehad van +- 15 minuten lang, waarbij het voelde alsof ik boven mijn lichaam zweefde. Dit was per toeval denk ik door een soort mentale focus en speciale ademhaling. Was gewoon even op een andere wereld toen hahah, terwijl ik helemaal geen drugs op had of iets. Sindsdien ben ik eigenlijk pas gaan geloven in tantra e.d., wat ik eerst altijd beschouwde als kwakzalverij voor zweverige types. Psychedelica heeft mij wel echt geleerd om eerst zelf te kijken of iets zou kunnen voordat je het als kwakzalverij beschouwd. Iets is onmogelijk totdat iemand het probeert en het tegendeel bewijst, diegene moet het dan alleen nog bewijzen aan anderen wat soms moeilijk is in een niet-wetenschappelijke setting.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuifcabine zei:
Ben alleen wel benieuwd waarom dit precies werkt. Je hebt bijvoorbeeld ook mensen die elkaar wurgen om zo een zuurstoftekort creeren wat ze een rush geeft. Dus of de Wim Hof breathing techniek gezond is ben ik wel benieuwd naar.
Klik om te vergroten...
Haha, das precies de discussie die we hierboven voerde niet waar… Als je die link checkt die ik hierboven deel, staat het best simpel en bondig uitgelegd. Zelfs met video’s. Er staat sowieso hƩƩl veel op internet hierover, maar het antwoord geen simpele ja of nee. Ja: er lijken grote gezondheidsvoordelen te zijn. Maar ook grote gezondheidsrisico’s. Dus voor je begint, lees je een beetje in.

Het heeft in elk geval te doen met een andere verhouding Co2/ o2 in je bloed door deze ademhalingstechnieken.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuifcabine zei:
Geloof daar ook wel in. Heb ooit een orgasme gehad van +- 15 minuten lang, waarbij het voelde alsof ik boven mijn lichaam zweefde. Dit was per toeval denk ik door een soort mentale focus en speciale ademhaling. Was gewoon even op een andere wereld toen hahah, terwijl ik helemaal geen drugs op had of iets. Sindsdien ben ik eigenlijk pas gaan geloven in tantra e.d., wat ik eerst altijd beschouwde als kwakzalverij voor zweverige types. Psychedelica heeft mij wel echt geleerd om eerst zelf te kijken of iets zou kunnen voordat je het als kwakzalverij beschouwd. Iets is onmogelijk totdat iemand het probeert en het tegendeel bewijst, diegene moet het dan alleen nog bewijzen aan anderen wat soms moeilijk is in een niet-wetenschappelijke setting.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd! Daar kan ik me ook in vinden. En dat minutenlange orgasme herken ik ook haha, hoewel ik toen wel psychedelica op had, maar met tantra en/of bepaalde andere technieken kan het inderdaad ook zonder psychedelica. Ik wil mij de komende tijd ook veel meer in tantra gaan verdiepen.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gaaf Zinnentuimel, laat het maar weten als je iets interessants gevonden hebt. Misschien kunnen we een nieuw topic starten voor zweverige dingen zoals tantra en ademhalingsoefeningen als die nog niet bestaat :grin: Het valt mij op dat spirituele mensen (zoals Sadhguru) vaker zeggen dat zij geen drugs hoeven te gebruiken, omdat zij ook zonder drugs in dezelfde staat kunnen komen. Wie weet is dat ook wel zo, ik ben benieuwd.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben per ongeluk in dit topic verzeild geraakt, maar ik hoor toch wat twijfelachtige dingen. Als ademhalingstechnieken idd een aan de psychedelische ervaring gelijkstaande ervaring kunnen bewerkstelligen — wat ik overigens betwijfel — dan lijkt me dat zeker iets waar je voorzichtig mee moet zijn… En is het überhaupt wenselijk? Dat zal afhangen van hoe je de waarde van de psychedelische ervaring beoordeelt…
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Ik ben per ongeluk in dit topic verzeild geraakt, maar ik hoor toch wat twijfelachtige dingen. Als ademhalingstechnieken idd een aan de psychedelische ervaring gelijkstaande ervaring kunnen bewerkstelligen — wat ik overigens betwijfel — dan lijkt me dat zeker iets waar je voorzichtig mee moet zijn… En is het überhaupt wenselijk? Dat zal afhangen van hoe je de waarde van de psychedelische ervaring beoordeelt…
Klik om te vergroten...
Wat maakt dat het niet wenselijk zou zijn?
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Ik ben per ongeluk in dit topic verzeild geraakt, maar ik hoor toch wat twijfelachtige dingen. Als ademhalingstechnieken idd een aan de psychedelische ervaring gelijkstaande ervaring kunnen bewerkstelligen — wat ik overigens betwijfel — dan lijkt me dat zeker iets waar je voorzichtig mee moet zijn… En is het überhaupt wenselijk? Dat zal afhangen van hoe je de waarde van de psychedelische ervaring beoordeelt…
Klik om te vergroten...
Goed punt, ik denk dat bij dit soort ademhalingsoefeningen harm reduction ook essentieel is. Wim Hof geeft dan ook aan dat je het beter liggend kan doen, absoluut niet staand. Maar als er inderdaad meer mensen aan zijn overleden dan bij psychedelica, dan zou je kunnen beargumenteren dat je beter psychedelica kan nemen. Voor zover ik weet is dat niet het geval.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuifcabine zei:
Wim Hof geeft dan ook aan dat je het beter liggend kan doen, absoluut niet staand.
Klik om te vergroten...
Ja, absoluut gaan liggen inderdaad. En je kan er de eerste keren ook mee experimenteren samen met iemand die je kan ā€œsittenā€. En goed naar je lichaam luisteren natuurlijk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zinnentuimel zei:
Wat maakt dat het niet wenselijk zou zijn?
Klik om te vergroten...
Om maar iets te noemen: piekervaringen gaan over het algemeen niet goed samen met dagelijkse verplichtingen. Soms raken mensen zo geobsedeerd door piekervaringen dat ze dagelijkse verplichtingen/relaties met naasten verwaarlozen. Ik heb het helaas maar al te vaak zien gebeuren.
Snuifcabine zei:
als er inderdaad meer mensen aan zijn overleden dan bij psychedelica, dan zou je kunnen beargumenteren dat je beter psychedelica kan nemen.
Klik om te vergroten...
De dood is wel een hele extreme maatstaf, vind je niet?
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Om maar iets te noemen: piekervaringen gaan over het algemeen niet goed samen met dagelijkse verplichtingen. Soms raken mensen zo geobsedeerd door piekervaringen dat ze dagelijkse verplichtingen/relaties met naasten verwaarlozen. Ik heb het helaas maar al te vaak zien gebeuren.
Klik om te vergroten...
Fair enough. In mijn geval gaat het niet om een piekmoment, maar juist een rustmoment. Ademhalingsoefeningen of meditatie kunnen erg helpen om in het hier en nu te komen/zijn en vormen daarmee juist een goede balans in mijn drukke leven. Maar dit zal per persoon verschillen. Als je het doet puur om die rush, moet je je inderdaad afvragen of je de juiste intenties hebt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zinnentuimel zei:
Fair enough. In mijn geval gaat het niet om een piekmoment, maar juist een rustmoment. Ademhalingsoefeningen of meditatie kunnen erg helpen om in het hier en nu te komen/zijn en vormen daarmee juist een goede balans in mijn drukke leven. Maar dit zal per persoon verschillen. Als je het doet puur om die rush, moet je je inderdaad afvragen of je de juiste intenties hebt.
Klik om te vergroten...
Dit klinkt op zich gezond hoor 😊 Hierboven zei je:
Zinnentuimel zei:
Ik zag allemaal kleuren en had een out of body experience.
Klik om te vergroten...
Dat klonk wat extremer. Ik kan me voorstellen dat zoiets je ook uit balans kan brengen. Maar dat was bij jou gelukkig niet het geval.

Edit: Met ā€œpiekervaringā€ doel ik niet zozeer op een ā€œrushā€ maar op een uitzonderlijk goede of mooie ervaring.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuifcabine zei:
Goed punt, ik denk dat bij dit soort ademhalingsoefeningen harm reduction ook essentieel is. Wim Hof geeft dan ook aan dat je het beter liggend kan doen, absoluut niet staand. Maar als er inderdaad meer mensen aan zijn overleden dan bij psychedelica, dan zou je kunnen beargumenteren dat je beter psychedelica kan nemen. Voor zover ik weet is dat niet het geval.
Klik om te vergroten...
Probleem is dat er mensen dit zijn gaan doen in bad, wat absoluut niet aan te raden is. Sommige mensen doen dit net te intensief en vallen kort flauw. Dat is iets waar hij zelf ook voor waarschuwt.
Ik heb nochtans geen gevallen gehoord van mensen die door de ademhalingsoefening zelf zijn overleden.
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#17
1 ding wat wim heeft is gedaan...... en dat is het belangrijkste van alles, hij heeft duizend jaar oude geheimzinnge mystieke spirituele technieken simpel en toepasbaar gemaakt voor iedere simpel mens die er intresse in heeft, en ook al hebben mensen het argument van dat zijn technieken al generaties oud zijn, I don't care" wim heeft het uit geheimzinnige mystery gehaald en voor iedereen toepasbaar gemaakt.
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lezen en leren zei:
Wim Hof ging regelmatig in het Vondelpark met z'n anus op een fontein zitten 'om z'n darmen schoon te spoelen'. Totdat ze de fontein hadden vervangen en er veel (VEEL) meer waterdruk op stond en hij zijn darmen helemaal openscheurde, in het ziekenhuis weer dicht genaaid moest worden, en op het randje van de dood heeft gestaan. Het is een aandachttrekker/charlatan/malloot.
Klik om te vergroten...
Deels mee eens, natuurlijk is hij een malloot door zo iets gestoords te doen. Echter is er wel bewijs dat koud douchen een positief effect heeft op de gezondheid. Imo is hij gewoon een goede businessman geweest door het in een mooi jasje te verpakken, "Zijn" methode bestond natuurlijk al sinds de oertijd.
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zweef zei:
1 ding wat wim heeft is gedaan...... en dat is het belangrijkste van alles, hij heeft duizend jaar oude geheimzinnge mystieke spirituele technieken simpel en toepasbaar gemaakt voor iedere simpel mens die er intresse in heeft, en ook al hebben mensen het argument van dat zijn technieken al generaties oud zijn, I don't care" wim heeft het uit geheimzinnige mystery gehaald en voor iedereen toepasbaar gemaakt.
Klik om te vergroten...
Welke mystieke methodes bedoel je dan precies?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
inExtase zei:
Deels mee eens, natuurlijk is hij een malloot door zo iets gestoords te doen. Echter is er wel bewijs dat koud douchen een positief effect heeft op de gezondheid. Imo is hij gewoon een goede businessman geweest door het in een mooi jasje te verpakken, "Zijn" methode bestond natuurlijk al sinds de oertijd.
Klik om te vergroten...

Jerommeke deed het ook om zijn kloeke borst kogelafstotend te maken.

inExtase zei:
Welke mystieke methodes bedoel je dan precies?
Klik om te vergroten...

De eeuwenoude mystieke wauwelmethodes natuurlijk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."