Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

Van welke drug die je genomen hebt heb je het meeste spijt?

171 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
Weet van één counselor die zelf verslaafd was maar haar werkgever geheel om haar vinger wond.

OT: seks...
Klik om te vergroten...
Addicts gonna addict

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ghbeetje zei:
Ik vind ‘clean’ zo’n breed begrip.. als je alle stoffen uit moet bannen die invloed hebben op je mentale gesteldheid wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal.

suiker, koffie en sporten dan? Sport zorgt ook voor een dopamine boost. En wat als je medicatie gebruikt die is voorgeschreven door een arts.

ik denk wel dat je in balans moet zijn en denk dat harddrugs wel een no go is als counselor. Maar again: wat is clean
Klik om te vergroten...
Nu overdenk je het een beetje.


Wat maakt het nu uit of een counselor vaak sport en koffie drinkt?

Of verslaafd is aan cola.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ghbeetje zei:
Ik vind ‘clean’ zo’n breed begrip.. als je alle stoffen uit moet bannen die invloed hebben op je mentale gesteldheid wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal.

suiker, koffie en sporten dan? Sport zorgt ook voor een dopamine boost. En wat als je medicatie gebruikt die is voorgeschreven door een arts.

ik denk wel dat je in balans moet zijn en denk dat harddrugs wel een no go is als counselor. Maar again: wat is clean
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde meer: kan je mensen 'counselen' als je zelf ook nog gebruikt?

Suiker, koffie en sporten zijn over het algemeen niet zo van impact op je gezondheid (tenzij je echt suiker verslaafd bent) als bijvoorbeeld speed of ghb.

Ben wel met je eens dat een clean een breed begrip is. Laten we in deze context vast zetten op geen harddrugs.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sowieso alcohol en bromazolam, ben nooit echt diep in de put beland maar wel veel ste vaak kantje boord. Benzo's neem ik nu niet echt meer zo veel, alleen 1/2x per maand hooguit. En alcohol laat je gewoon domme dingen doen waar je later spijt van krijgt (en het sluipt ook nog eens behoorlijk in)
n
ngl_imblxckLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor mij is dat coke, ik heb 2 keer 1 gram gekocht, 1 *modknip* dat is meer dan genoeg geld om er nooit iets van gevoeld te hebben, bij mijn eerste paar keer pakte ik te weinig want ik was nog bang en voorzichtig, maar daarna begon ik veel meer te nemen om toch maar iets proberen te voelen. Heb een avond zoveel gepakt in 1 keer dat ik in mijn vingers verschrikkelijke pijn kreeg. Hier ook pijnstillers voor gepakt. Dat nooit meer.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#6
ngl_imblxck zei:
Voor mij is dat coke, ik heb 2 keer 1 gram gekocht, 1 keer voor €xx en 1 keer voor €xx dat is meer dan genoeg geld om er nooit iets van gevoeld te hebben, bij mijn eerste paar keer pakte ik te weinig want ik was nog bang en voorzichtig, maar daarna begon ik veel meer te nemen om toch maar iets proberen te voelen. Heb een avond zoveel gepakt in 1 keer dat ik in mijn vingers verschrikkelijke pijn kreeg. Hier ook pijnstillers voor gepakt. Dat nooit meer.
Klik om te vergroten...
Je mag geen prijzen noemen op dit forum
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Moet je zelf helemaal clean zijn als counselor/ervaringsdeskundige? Heb er ook weleens over nagedacht.
Klik om te vergroten...
Dat is wel de bedoeling, veel instanties hebben zelfs als regel dat je eerst een bepaalde tijd clean moet zijn voor je mag werken als ervaringsdeskundige
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Nu overdenk je het een beetje.


Wat maakt het nu uit of een counselor vaak sport en koffie drinkt?

Of verslaafd is aan cola.
Klik om te vergroten...
Overdenken is mijn probleem, maar daar doelde ik niet op. Natuurlijk is daar geen probleem mee.

ik ben er zelfs van overtuigd dat bv psychedelica helend kan werken ook voor verslavingen etc.

de mens is nou eenmaal gevoelig voor verslavingen/rituelen. Het is aan jezelf hoe je daar mee omgaat

ot ghb en benzos
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
ngl_imblxck zei:
Voor mij is dat coke, ik heb 2 keer 1 gram gekocht, 1 *modknip* dat is meer dan genoeg geld om er nooit iets van gevoeld te hebben, bij mijn eerste paar keer pakte ik te weinig want ik was nog bang en voorzichtig, maar daarna begon ik veel meer te nemen om toch maar iets proberen te voelen. Heb een avond zoveel gepakt in 1 keer dat ik in mijn vingers verschrikkelijke pijn kreeg. Hier ook pijnstillers voor gepakt. Dat nooit meer.
Klik om te vergroten...
Lees de forumregels even die levensgroot in je beeld staan. Het noemen van prijzen is niet toegestaan, hier staat een permanente ban op. Voor deze keer krijg je een waarschuwing, maar dat is eenmalig.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jane Margolis zei:
Dat is wel de bedoeling, veel instanties hebben zelfs als regel dat je eerst een bepaalde tijd clean moet zijn voor je mag werken als ervaringsdeskundige
Klik om te vergroten...

En terecht als je het mij vraagt. Je zal mensen die net herstellen maar de worst voorhangen dat ze wel weer gecontroleerd kunnen gebruiken. Dat klinkt natuurlijk als muziek in de oren voor elke verslaafde.

Maar als je dat aan een verslaafde voorlegt die dat ècht niet kan, dan zou je diegene weer terug de ellende in sturen.

Wat mij betreft risky business hoor.

Al zijn er hier genoeg instanties hier in de buurt die wèl zo werken. Die een aantal weken in de behandeling de cliënt vertellen dat ze wel weer een biertje kunnen drinken op het terras. Al werken deze instanties vaak dan weer niet met ervaringsdeskundigen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
En terecht als je het mij vraagt. Je zal mensen die net herstellen maar de worst voorhangen dat ze wel weer gecontroleerd kunnen gebruiken. Dat klinkt natuurlijk als muziek in de oren voor elke verslaafde.

Maar als je dat aan een verslaafde voorlegt die dat ècht niet kan, dan zou je diegene weer terug de ellende in sturen.

Wat mij betreft risky business hoor.

Al zijn er hier genoeg instanties hier in de buurt die wèl zo werken. Die een aantal weken in de behandeling de cliënt vertellen dat ze wel weer een biertje kunnen drinken op het terras. Al werken deze instanties vaak dan weer niet met ervaringsdeskundigen.
Klik om te vergroten...

Noot:
Ongelooflijk eigenlijk dit verhaal.
In die zin, dat juist counselors het ( weer) gecontroleerd gebruik van drank of middelen juist iets is wat aan ex verslaafden absoluut moet worden afgeraden.
En toch, idd, het gebeurt dat gezegd wordt dat "sociaal drinken" of "met mate gebruiken" later in het traject misschien weer mogelijk is.
Hoe dom kan je dan als counselor notabene zijn!
Wellicht denken zij aan het hun portefeuille gevuld te kunnen houden door het aantrekken van klandizie door mensen die weer teruggevallen zijn?
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#12
α-PHiP.

Al 2 jaar ON & OFF met die troep bezig. Als ervaring zelf was het niet altijd 100% negatief, ik heb hier veel van geleerd, over mijn grenzen, mijn zelfbeheersing en de redenen waarom dit middel zo fascinerend voor me lijkt, ondanks zijn ongetwijfeld negatieve effecten over mijn mentale toestand.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Noot:
Ongelooflijk eigenlijk dit verhaal.
In die zin, dat juist counselors het ( weer) gecontroleerd gebruik van drank of middelen juist iets is wat aan ex verslaafden absoluut moet worden afgeraden.
En toch, idd, het gebeurt dat gezegd wordt dat "sociaal drinken" of "met mate gebruiken" later in het traject misschien weer mogelijk is.
Hoe dom kan je dan als counselor notabene zijn!
Wellicht denken zij aan het hun portefeuille gevuld te kunnen houden door het aantrekken van klandizie door mensen die weer teruggevallen zijn?
Klik om te vergroten...
Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.

Als iemand met alcoholproblemen durft aan te geven dat er wel dagen zijn dat er drie flessen wijn soldaat worden gemaakt zonder daardoor bewusteloos te raken en graag het alcoholprobleem wil aanpakken, kan er twee weken later doodleuk worden gezegd: "maar af en toe een glaasje wijn voor de gezelligheid moet wel kunnen hoor."

Dat is eigenlijk een absurde boodschap aan iemand die na een periode van innerlijke strijd eindelijk met een alcoholprobleem bij een hulpverlener komt.

Alcohol wordt als zo'n normaal genotmiddel beschouwd door velen. Ik gun overigens iedereen het 'vergif' van eigen keuze en ben zelf niet roomser dan de paus. Ik heb mijn portie alcohol meer dan gehad.

Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
[QUOTE="Hippie Langwaus, post: 190682

Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk.
[/QUOTE]

Noot:
Hetgeen tot de vraagstelling brengt:
Waarom wordt het gebruik van alcohol maatschappelijk geaccepteerd?
Het is een harddrug die tot onnoemelijke ellende leidt, er zijn in Nederland ongeveer een miljoen mensen die grotere problemen met deze stof hebben....
En het is overal te koop, voor relatief weinig geld.
In de supermarkt wordt op strategische plaatsen alcohol geplaatst, je zou haast zeggen dat de mensen ertoe worden aangezet om die alcohol te kopen, mind you.
We kennen een leeftijdsgrens, maar deze is vrij eenvoudig te omzeilen.
Waarom liggen de zaken zoals ze heden ten dage zijn? Kan dat niet anders, en zo ja, hoe dan?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Noot:
Hetgeen tot de vraagstelling brengt:
Waarom wordt het gebruik van alcohol maatschappelijk geaccepteerd?
Klik om te vergroten...
-Ik denk dat het te maken heeft met dat alcohol een drug is die niet al te geestverruimend werkt op mensen.( eerder geestvernauwend gok ik)
Want geestverruimende drugs zouden kunnen zorgen dat mensen niet zo volgzaam meer zijn in de visie en de werking van het controlerende systeem waar we inzitten.
-het zal ook best een flinke duit in staatskas gooien.
-kijk wat er in de jaren 60 is gebeurd, een te grote massa gaat aan de bevrijdende geestverruimende middelen... dat is nu net iets waar het systeem bang van is, de macht en de controle te verliezen aan een te grote groep mensen die anders beginnen te denken.
Het is een harddrug die tot onnoemelijke ellende leidt, er zijn in Nederland ongeveer een miljoen mensen die grotere problemen met deze stof hebben....
En het is overal te koop, voor relatief weinig geld.
In de supermarkt wordt op strategische plaatsen alcohol geplaatst, je zou haast zeggen dat de mensen ertoe worden aangezet om die alcohol te kopen, mind you.
We kennen een leeftijdsgrens, maar deze is vrij eenvoudig te omzeilen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens
Waarom liggen de zaken zoals ze heden ten dage zijn? Kan dat niet anders, en zo ja, hoe dan?
Klik om te vergroten...
Het kan anders als het systeem omgegooid word en weer opgebouwd zou kunnen worden denk ik.
Hoevaak je een vreemde blik krijgt als je zegt dat je geen glaasje meedrinkt is opmerkelijk, inderdaad iets om je vragen bij te stellen.
Mijn bericht is enorm kort door de bocht er zijn onnoemelijk veel nuances nodig die ik er niet inzet en die ik ook niet allemaal kan bedenken.
Maar ik stel mezelf soms ook de vraag waarom lichamelijk onschadelijke geestverruimende drugs ipv alcohol dan niet legaal kunnen zijn.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#16
SOS (1x) en 3MMC (2x), wat een troep! Ik ben er niet voor gemaakt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.

Als iemand met alcoholproblemen durft aan te geven dat er wel dagen zijn dat er drie flessen wijn soldaat worden gemaakt zonder daardoor bewusteloos te raken en graag het alcoholprobleem wil aanpakken, kan er twee weken later doodleuk worden gezegd: "maar af en toe een glaasje wijn voor de gezelligheid moet wel kunnen hoor."

Dat is eigenlijk een absurde boodschap aan iemand die na een periode van innerlijke strijd eindelijk met een alcoholprobleem bij een hulpverlener komt.

Alcohol wordt als zo'n normaal genotmiddel beschouwd door velen. Ik gun overigens iedereen het 'vergif' van eigen keuze en ben zelf niet roomser dan de paus. Ik heb mijn portie alcohol meer dan gehad.

Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk.
Klik om te vergroten...

Ik merk dit vaak ook wel hoor. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik dit nooit heb gehoord van hulpverleners in mijn eigen trajecten. Wel van trajecten die mensen om me heen gevolgd hebben.

Persoonlijk heb ik het ook wel een keer andersom meegemaakt met mijn POH GGZ. Ik kon er zelf eerlijk gezegd wel een beetje om lachen. Maar dat is misschien ook omdat ik er zelf vrij zelfverzekerd in stond.

Ik had haar wat toegelicht over mijn verslaving en dat ik nu dus ook abstinent blijf en ook weet dat gebruik voor mij geen optie meer is.

Kwam zij met de opmerking: "Oooh maar eigenlijk is het dus net zoiets als alcoholisme?"

Lol, ja precies zoals alcoholisme 😂
Het is precies dezelfde ziekte: een obsessie naar het gebruiken van (drugs of alcohol) en daar in gedachten dus constant mee bezig zijn. Wat uiteindelijk ook resulteert in het handelen ernaar.

De overeenkomst tussen deze situaties is dan wel dat ook hulpverleners alcohol vaak nog als iets aparts zien. Dat het anders is dan drugs. Terwijl eigenlijk alcohol net zo goed gewoon een drug is, alleen maatschappelijk geaccepteerd. Verder is het gewoon een geestveranderend middel (ja ik mijd hier bewust het woord geestverruimend en geestvernauwend; dat doet er eigenlijk niet toe als het aankomt op verslaving)

En die achterliggende ziekte, dat obsessief bezig zijn met drank of drugs, het niet kunnen stoppen, geen maat kunnen houden, meer gebruiken of drinken dan je van tevoren van plan was. Dat is toch wel heel erg hetzelfde haha

Al met al zijn er denk ik nog best wat misverstanden over alcoholisme en verslaving, ook in de hulpverlening. Daarom is het ook zo fijn als er gewerkt wordt met ervaringsdeskundigen. Die zijn er in elk geval zelf geweest en dat blijft toch beter hangen dan wanneer je een theorie leert uit een boek. (Zeker als je dan bedenkt dat een theorie slechts altijd maar een benadering is van de werkelijkheid, het is nooit de werkelijkheid zelf.)
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb ooit een paar pillen genomen die ontzettend slap waren. Ja, dat was zonde van de avond.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alcohol

*Trekt biertje open*
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Moet je zelf helemaal clean zijn als counselor/ervaringsdeskundige? Heb er ook weleens over nagedacht.
Klik om te vergroten...
Ik vind ‘clean’ zo’n breed begrip.. als je alle stoffen uit moet bannen die invloed hebben op je mentale gesteldheid wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal.

suiker, koffie en sporten dan? Sport zorgt ook voor een dopamine boost. En wat als je medicatie gebruikt die is voorgeschreven door een arts.

ik denk wel dat je in balans moet zijn en denk dat harddrugs wel een no go is als counselor. Maar again: wat is clean
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."