#1
Addicts gonna addictWeet van één counselor die zelf verslaafd was maar haar werkgever geheel om haar vinger wond.
OT: seks...
Addicts gonna addictWeet van één counselor die zelf verslaafd was maar haar werkgever geheel om haar vinger wond.
OT: seks...
Nu overdenk je het een beetje.Ik vind ‘clean’ zo’n breed begrip.. als je alle stoffen uit moet bannen die invloed hebben op je mentale gesteldheid wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal.
suiker, koffie en sporten dan? Sport zorgt ook voor een dopamine boost. En wat als je medicatie gebruikt die is voorgeschreven door een arts.
ik denk wel dat je in balans moet zijn en denk dat harddrugs wel een no go is als counselor. Maar again: wat is clean
Ik bedoelde meer: kan je mensen 'counselen' als je zelf ook nog gebruikt?Ik vind ‘clean’ zo’n breed begrip.. als je alle stoffen uit moet bannen die invloed hebben op je mentale gesteldheid wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal.
suiker, koffie en sporten dan? Sport zorgt ook voor een dopamine boost. En wat als je medicatie gebruikt die is voorgeschreven door een arts.
ik denk wel dat je in balans moet zijn en denk dat harddrugs wel een no go is als counselor. Maar again: wat is clean
Je mag geen prijzen noemen op dit forumVoor mij is dat coke, ik heb 2 keer 1 gram gekocht, 1 keer voor €xx en 1 keer voor €xx dat is meer dan genoeg geld om er nooit iets van gevoeld te hebben, bij mijn eerste paar keer pakte ik te weinig want ik was nog bang en voorzichtig, maar daarna begon ik veel meer te nemen om toch maar iets proberen te voelen. Heb een avond zoveel gepakt in 1 keer dat ik in mijn vingers verschrikkelijke pijn kreeg. Hier ook pijnstillers voor gepakt. Dat nooit meer.
Dat is wel de bedoeling, veel instanties hebben zelfs als regel dat je eerst een bepaalde tijd clean moet zijn voor je mag werken als ervaringsdeskundigeMoet je zelf helemaal clean zijn als counselor/ervaringsdeskundige? Heb er ook weleens over nagedacht.
Overdenken is mijn probleem, maar daar doelde ik niet op. Natuurlijk is daar geen probleem mee.Nu overdenk je het een beetje.
Wat maakt het nu uit of een counselor vaak sport en koffie drinkt?
Of verslaafd is aan cola.
Lees de forumregels even die levensgroot in je beeld staan. Het noemen van prijzen is niet toegestaan, hier staat een permanente ban op. Voor deze keer krijg je een waarschuwing, maar dat is eenmalig.Voor mij is dat coke, ik heb 2 keer 1 gram gekocht, 1 *modknip* dat is meer dan genoeg geld om er nooit iets van gevoeld te hebben, bij mijn eerste paar keer pakte ik te weinig want ik was nog bang en voorzichtig, maar daarna begon ik veel meer te nemen om toch maar iets proberen te voelen. Heb een avond zoveel gepakt in 1 keer dat ik in mijn vingers verschrikkelijke pijn kreeg. Hier ook pijnstillers voor gepakt. Dat nooit meer.
Dat is wel de bedoeling, veel instanties hebben zelfs als regel dat je eerst een bepaalde tijd clean moet zijn voor je mag werken als ervaringsdeskundige
En terecht als je het mij vraagt. Je zal mensen die net herstellen maar de worst voorhangen dat ze wel weer gecontroleerd kunnen gebruiken. Dat klinkt natuurlijk als muziek in de oren voor elke verslaafde.
Maar als je dat aan een verslaafde voorlegt die dat ècht niet kan, dan zou je diegene weer terug de ellende in sturen.
Wat mij betreft risky business hoor.
Al zijn er hier genoeg instanties hier in de buurt die wèl zo werken. Die een aantal weken in de behandeling de cliënt vertellen dat ze wel weer een biertje kunnen drinken op het terras. Al werken deze instanties vaak dan weer niet met ervaringsdeskundigen.
Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.Noot:
Ongelooflijk eigenlijk dit verhaal.
In die zin, dat juist counselors het ( weer) gecontroleerd gebruik van drank of middelen juist iets is wat aan ex verslaafden absoluut moet worden afgeraden.
En toch, idd, het gebeurt dat gezegd wordt dat "sociaal drinken" of "met mate gebruiken" later in het traject misschien weer mogelijk is.
Hoe dom kan je dan als counselor notabene zijn!
Wellicht denken zij aan het hun portefeuille gevuld te kunnen houden door het aantrekken van klandizie door mensen die weer teruggevallen zijn?
-Ik denk dat het te maken heeft met dat alcohol een drug is die niet al te geestverruimend werkt op mensen.( eerder geestvernauwend gok ik)Noot:
Hetgeen tot de vraagstelling brengt:
Waarom wordt het gebruik van alcohol maatschappelijk geaccepteerd?
Helemaal mee eensHet is een harddrug die tot onnoemelijke ellende leidt, er zijn in Nederland ongeveer een miljoen mensen die grotere problemen met deze stof hebben....
En het is overal te koop, voor relatief weinig geld.
In de supermarkt wordt op strategische plaatsen alcohol geplaatst, je zou haast zeggen dat de mensen ertoe worden aangezet om die alcohol te kopen, mind you.
We kennen een leeftijdsgrens, maar deze is vrij eenvoudig te omzeilen.
Het kan anders als het systeem omgegooid word en weer opgebouwd zou kunnen worden denk ik.Waarom liggen de zaken zoals ze heden ten dage zijn? Kan dat niet anders, en zo ja, hoe dan?
Ik merk dat met name het gebruik van alcohol door meerdere instanties wordt gebagatelliseerd en genormaliseerd.
Als iemand met alcoholproblemen durft aan te geven dat er wel dagen zijn dat er drie flessen wijn soldaat worden gemaakt zonder daardoor bewusteloos te raken en graag het alcoholprobleem wil aanpakken, kan er twee weken later doodleuk worden gezegd: "maar af en toe een glaasje wijn voor de gezelligheid moet wel kunnen hoor."
Dat is eigenlijk een absurde boodschap aan iemand die na een periode van innerlijke strijd eindelijk met een alcoholprobleem bij een hulpverlener komt.
Alcohol wordt als zo'n normaal genotmiddel beschouwd door velen. Ik gun overigens iedereen het 'vergif' van eigen keuze en ben zelf niet roomser dan de paus. Ik heb mijn portie alcohol meer dan gehad.
Maar als je een beetje objectief verschillende genotmiddelen of drugs met elkaar vergelijkt, dan is de keuze voor alcohol best opmerkelijk.
Ik vind ‘clean’ zo’n breed begrip.. als je alle stoffen uit moet bannen die invloed hebben op je mentale gesteldheid wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal.Moet je zelf helemaal clean zijn als counselor/ervaringsdeskundige? Heb er ook weleens over nagedacht.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."