Ik moet wel van mijn zusje, anders leren mijn kleine nichtjes verkeerde woorden aan.
Wat heeft het eigenlijk voor zin om het te ontkennen, ik snap dat je van je familie houdt en niet wilt dat ze lelijke woorden gebruiken, maar het heeft geen zin om te ontkennen dat het bestaat. Ik ben geen pedagoog, maar als je iets niet wilt dat jonge kinderen doen gaan ze het juist wel doen. Gewoon om te laten zien dat ze een individu zijn. Eens lekker niet doen wat mamma, papa, oom, etc zegt.
"Niet met de deur spelen".
Twee seconden later: "weeeeeeeeeh". Kusje erop, klaar. Ga je dan de andere vinger ook tussen de deur breken?
"ZO, DAT ZAL JE LEREN! NOU ZAL JE HET ONTHOUDEN!" Nee, het was al de straf en de les was meteen duidelijk.
Daarbij, "shit" is het meest onkwetsende wat je kunt bedenken. Ziektes, bedreigingen, godslastering, verdoemenissen, racisme etc, dat zou je misschien uit kunnen leggen dat het heel kwetsend of beledigend is. En als je wilt dat ze iets niet gaan doen? (werkte bij mij perfect haha) Dan moet je het zo in weten te pakken dat ze het associeren met groepen waar kinderen en jeugd zich tegen afzet.... ouders, scouting, dat soort mensen
Dit klinkt belerend maar ik bedoel het niet zo haha