Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
119 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil niet begeleid wonen. Ik heb zo’n hekel aan alles overleggen. Als ik de medicijnverslaving onder controle krijg, en al die rommel niet meer in huis heb, zie ik ook niet de noodzaak. Ik heb al recht op een dagdeel WMO, ik denk dat dat genoeg zou moeten zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je tech als Alexa uit de not-listen mode kunt halen middels voice command, dan was het dus wél aan het luisteren. 🧐
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je een Puch Maxi plugt, dan wil die niet starten.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik dacht dat ik altijd de zenuwachtige autist was met sociale angsten. Maar anderen zijn dat ook. Er zijn er zelfs twee die vinden dat ik “juist” zo goed ben in mezelf uit te drukken en het lijkt alsof ik nergens last van heb (deels aangeleerd).

Een jongen die kan niet langer dan een half uur tot een uurtje chillen op mijn kamer. “Niets aan de hand, het is veilig, ik ben ook ontzettend gespannen waarschijnlijk meer dan jij”.

En toen kwam ik erachter hoeveel ik gegroeid ben. De realisatie dat wanneer het slecht gaat ik me niet uit het veld laat slaan. Iedereen heeft slechte periodes, en ze gaan voorbij sneller dan ik denk.

En nu zit ik weer in een goede periode. Mijn broer chagrijnig, heb hem bewezen dat het niet erg is en ik hem begrijp. Excuus gekregen na afloop. Hoorde hem zeggen: “je ziet er goed uit, ik wist niet dat jij en oma (waar we waren) het zo goed kunnen vinden. Morgen helpen samen zijn huis opruimen, vroeg hij omdat hij wist dat ik koning organiseren a la autist ben en durfde hij niet zo goed te vragen.

Sure, happy to help.

In growing, I’m learning, I’m self-adapting-and-improving like an AI-human-robot.

Ik vind mezelf oké, en ik maak fouten. In de spiegel zie ik een Dirk die ik niet meer haat maar die ik kan laten groeien en accepteren.

I like myself and I learned my mistakes.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkdirk zei:
Ik vind mezelf oké, en ik maak fouten. In de spiegel zie ik een Dirk die ik niet meer haat maar die ik kan laten groeien en accepteren.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk ben je oké. Fouten maken & leren van je fouten. Heel fijn te lezen dat je niet meer haat. Haten is soooo 2022....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
StraffeNeel zei:
Heel fijn te lezen dat je niet meer haat.
Klik om te vergroten...
Oh ik haat nog steeds hoor. Maar niet meer mezelf. Ik haat bijvoorbeeld mensen die “chips” zeggen ipv shit. Of je scheld of je doet het niet maar dit is onzin. En ik haat boterhammen die altijd op de besmeerde kant vallen.

Haat is een normale emotie mits goed gebruikt. Ik haat frituren, daarom kocht ik een Airfryer. ☝️
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkdirk zei:
Ik haat bijvoorbeeld mensen die “chips” zeggen ipv shit.
Klik om te vergroten...
Ik moet wel van mijn zusje, anders leren mijn kleine nichtjes verkeerde woorden aan.

Maar mijn nichtje van 5 lacht me uit als ik "chips" of "shampoo" zeg. En gelijk heeft ze.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ik moet wel van mijn zusje, anders leren mijn kleine nichtjes verkeerde woorden aan.

Maar mijn nichtje van 5 lacht me uit als ik "chips" of "shampoo" zeg. En gelijk heeft ze.
Klik om te vergroten...

Ergens is dit wel komisch, want een woord heeft de waarde die je eraan geeft. Dus eigenlijk maakt het woord niet zoveel uit toch? Het is meer de context en de manier waarop het woord gebracht wordt. Uiteindelijk heeft 'chips' of 'shit' voor een kind dezelfde waarde denk ik dan.

Nu is het goed gebruik om kinderen geen foute woorden te leren. Maar nu ik er zo naar kijk, is het best komisch omdat de handeling 'schelden' nog steeds in stand blijft.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Meditatie is imo niet niks doen, maar het opmerken van dat wat al stil is, al de hele tijd. Tijdens dat mag alles er zijn: gedachten/gevoelens/activiteiten. Maar temidden van dat ken je jezelf als die stilte in die storm van activiteit.

Het lastige is de gewoonte om te grijpen naar alles wat om je heen vliegt in de storm. Dat geeft ook het gevoel dat je de stilte/vrede kwijtraakt, maar het is alleen maar de focus op al die beweging die dat zo laat lijken. In werkelijkheid ben je de hele tijd alleen maar de stilte in het midden van de storm. En kun je elk moment ook "terugkeren" naar dat, ongeacht hoe hard de storm om je heen woedt.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens maar o zo moeilijk om dit in de praktijk uit te voeren en ik mediteer al vele jaren. Ik laat me mezelf bij erg stressvolle momenten en tijden nog steeds helemaal meesleuren in een maalstroom van gevoelens en gedachtes. Op die momenten is het besef van die stilte in de storm ver te zoeken.

Ik ben me tijdens mediteren soms heel bewust van die stilte. Gedachtes zijn vrijwel verdwenen en er is alleen het "ik" dat waarneemt. Een hele enkele keer overkomt me dat enorme rustige gevoel overdag wel eens. Vooral als ik in de natuur wandel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Ergens is dit wel komisch, want een woord heeft de waarde die je eraan geeft. Dus eigenlijk maakt het woord niet zoveel uit toch? Het is meer de context en de manier waarop het woord gebracht wordt. Uiteindelijk heeft 'chips' of 'shit' voor een kind dezelfde waarde denk ik dan.

Nu is het goed gebruik om kinderen geen foute woorden te leren. Maar nu ik er zo naar kijk, is het best komisch omdat de handeling 'schelden' nog steeds in stand blijft.
Klik om te vergroten...
Haha ja, zo is het wel.

Ik zeg toch net iets anders "shit!" dan "chips!". En kinderen zijn observatieve wezentjes, die pikken dat meteen op. En dan heb je dus zo'n kleuter de hele dag "shit!" of "o my god!" te roepen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ik moet wel van mijn zusje, anders leren mijn kleine nichtjes verkeerde woorden aan.
Klik om te vergroten...
Wat heeft het eigenlijk voor zin om het te ontkennen, ik snap dat je van je familie houdt en niet wilt dat ze lelijke woorden gebruiken, maar het heeft geen zin om te ontkennen dat het bestaat. Ik ben geen pedagoog, maar als je iets niet wilt dat jonge kinderen doen gaan ze het juist wel doen. Gewoon om te laten zien dat ze een individu zijn. Eens lekker niet doen wat mamma, papa, oom, etc zegt.

"Niet met de deur spelen".

Twee seconden later: "weeeeeeeeeh". Kusje erop, klaar. Ga je dan de andere vinger ook tussen de deur breken?

"ZO, DAT ZAL JE LEREN! NOU ZAL JE HET ONTHOUDEN!" Nee, het was al de straf en de les was meteen duidelijk.

Daarbij, "shit" is het meest onkwetsende wat je kunt bedenken. Ziektes, bedreigingen, godslastering, verdoemenissen, racisme etc, dat zou je misschien uit kunnen leggen dat het heel kwetsend of beledigend is. En als je wilt dat ze iets niet gaan doen? (werkte bij mij perfect haha) Dan moet je het zo in weten te pakken dat ze het associeren met groepen waar kinderen en jeugd zich tegen afzet.... ouders, scouting, dat soort mensen

Dit klinkt belerend maar ik bedoel het niet zo haha
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
American Psycho gekeken. Briljante film. Onvermogen tot liefhebben is de grootste karaktervloek die je kunt treffen. Patrick Bateman is een walgelijke seriemoordenaar in een capitalistische onverschillige en mysogonistische nep wereld die draait op consumeren consumeren en consumeren.

"There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp, and I do not hope for a better world for anyone. In fact, I want my pain to be inflicted on others. I want no one to escape. But even after admitting this, there is no catharsis; my punishment continues to elude me, and I gain no deeper knowledge of myself. No new knowledge can be extracted from my telling. This confession has meant nothing".

1717368278302.png
Naamloos.png
1717368368731.png


Samen met Michael Fassbender als de medogenloze slavenhouder Edwin Epps in de film 12 years a slave:

1717368800808.png

en onze gruwelijke martelaar uit Game of Thrones, Ramsay Bolton,

1717369013984.png

is dit toch wel de meest realistisch geportreteerde versie van een totale psychopaat. We willen onszelf herkennenin de zwaktes en menselijke tekortkomingen van personages, maar als die zo tegenover je eigen waardes staat wordt het moeilijk om te kijken, en moeilijk om als acteur zo te spelen dat men alsnog wel blijft kijken.

Want zeg nou zelf: wie zien we liever op het doek? De held die alles en iedereen verslaat, of de realistische maar soms gruwelijke personificaties van mensen die helaas functies bekleden die ze niet verdienen en die ze niet zouden moeten hebben? Sauron, Rick Sanchez, Hannibal Lecter, Amon Goeth, de Terminator, Alien etc...
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voel geen angst en geloof niet in je angstgevende gedachten. Je leeft in het nu, waar moet je bang voor zijn? Denkbeeldige toekomstscenario's die ook totaal anders kunnen uitpakken want de toekomst voorspellen kunnen we niet
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Bij het afnemen van het effect van bijvoorbeeld een entactogeen als mdma, 6-apb is er niets dat zegt dat we die liefde moeten loslaten. Er is alleen de teruggekeerde samentrekking in het lichaam. Die samentrekking bepaald niet dat wij niet meer in liefde kunnen zijn. De liefde komt niet uit de drug, de liefde komt uit ons. De drug zorgt ervoor dat de samentrekking/spanning weg lijkt. Maar wanneer de samentrekking terug komt heeft deze juist jou liefde nodig, om in op te kunnen lossen.
Klik om te vergroten...
Amen to that! Well said
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Dat is inderdaad keihard op de feiten van dit vergankelijke bestaan gedrukt worden.

Doet me denken aan Gautama's blootstelling aan ziekte, ouderdom en de dood, toen hij de wereld buiten de paleis muren ontdekte.
Klik om te vergroten...
Het enige positieve (al klinkt dat erg raar vind ik) is dat elke keer als je zoiets meemaakt je met beide voeten terug in de realiteit staat en dat je je eigen levensomstandigheden weer onder de loep moet nemen. Pluk de dag (want het kan je laatste zijn), dankbaar zijn dat je gezond bent, enz, enz. Door vijf weken gedwongen thuiszitten waren de muren al op me af gekomen en dan komt zelfmedelijden (wat ik altijd probeer te vermijden) snel om de hoek kijken. Terwijl mijn situatie natuurlijk in het niet valt bij iemand die nog maar een paar maanden te leven heeft..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Had vanmiddag rond half 4 geloof ik wat 4F-MPH genomen. Heb daar nu een uurtje of zo een heel klein mini "dipje" van. In de zin van: het niet helemaal meer kunnen vinden: beetje onrustig en ja eigenlijk toch: wat terugverlangen naar die kleine buzz die het middel eerst gaf. Niks heel vervelends ofzo, maar ook niet dat fijne gevoel.

Maar als je dan gaat kijken hè: het effect van dat middel (4F-MPH dus) is al subtiel: dat vredige gelukkige gevoel. Maar er is een nog subtielere vredigheid daarónder, die van jezelf komt. En dat kan zo lastig te herkennen zijn, omdat het zo stil is. Zeker met gedachten eroverheen van: "goh ik zou wel graag weer dat gevoel van net willen hebben!". Maar ondertussen is die diepere vredigheid er de héle tijd. Je kunt er als het ware in "terugzakken" en vanaf daar zien: hé, dit is helemaal oké. Het voelt misschien niet zo goed als dat eerdere gevoel, maar het is hier de hele tijd beschikbaar voor me. Ik kan erin rusten, zelfs mét eventuele opdringerige gedachten en gevoelens. En dat geeft een ander soort van vredigheid die niet afhankelijk is van je gevoel. Want zelfs die gedachten en gevoelens zijn er compleet van doordrongen. Je ziet dat alleen soms (of eerder: vaak) niet, omdat het zo stil is. In tegenstelling tot een gedachte of gevoel schreeuwt het niet naar je: "hé! hier ben ik!"

Het is er slechts: compleet stil en vredig en beschikbaar voor jou om erin terug te vallen om te rusten. En vanaf dáár bekeken lijken dingen heel anders. Want nu is je vredigheid niet meer afhankelijk van je gevoel en kan je denken vrij worden.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Wat ik van jouw moeder heb gezien is ze echt wel cool. Dat ze jou die vraag stelt = 👍🙏😄
Klik om te vergroten...

Ik heb een hele coole moeder 😎

Destijds kon ik haar wel wurgen hoor, dat ze zo'n directe en rake vraag stelde. Maar gelijk had ze wel...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Uiteindelijk is de zoektocht naar geluk in dingen buiten mijzelf eigenlijk altijd kansloos, of hooguit van korte duur. Ik denk dat het daar op neer komt. Voor mij :wink:
Klik om te vergroten...
Ik snap dat je het zo zegt en zeg het zelf vaak ook zo, maar eigenlijk geloof ik dat het universeel zo werkt: uiteindelijk moeten we het in onszelf vinden. Want: alles wat gewonnen kan worden, kan (en zal) verloren worden. Het is een universele wet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Ik heb een hele coole moeder 😎

Destijds kon ik haar wel wurgen hoor, dat ze zo'n directe en rake vraag stelde. Maar gelijk had ze wel...
Klik om te vergroten...
Soms moeten we even zo iemand hebben die straight to the point is. :wink:

Niet wat je wilt horen maar moet horen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Ik snap dat je het zo zegt en zeg het zelf vaak ook zo, maar eigenlijk geloof ik dat het universeel zo werkt: uiteindelijk moeten we het in onszelf vinden. Want: alles wat gewonnen kan worden, kan (en zal) verloren worden. Het is een universele wet.
Klik om te vergroten...
Ja, mee eens. Wat ik uit mezelf kan halen, heb ik altijd bij me. Net als de tafel van 7 :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3334353637
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."