#1
Ik denk meer dat het het stigma is wat om "verslaafd" heen hangt dat vervelend kan zijn.
Immers, is zen niet een gecultiveerde verslaving aan het leven zelf?
Toch zijn er weinig mensen die denken "kijk die junk nou!" Als ze iemand zien mediteren oid.
Iets is alleen een probleem als je dat zo ervaart, met wat oefening wordt het uiteindelijk een koud kunstje om van problemen mogelijkheden te maken tot bijvoorbeeld groei.
Het meest van belang is hoe de persoon in kwestie omgaat met de "lading" die gekoppeld zit aan zo"n label. Uiteindelijk kun je er ook juist trots uithalen inderdaad, of het gebruiken om jezelf niet te serieus te laten worden. Ik noem mezelf wel is Hatsjie-unit (als in niezen ipv G) als ik te stoer aant worden ben 😉
Immers, is zen niet een gecultiveerde verslaving aan het leven zelf?
Toch zijn er weinig mensen die denken "kijk die junk nou!" Als ze iemand zien mediteren oid.
Iets is alleen een probleem als je dat zo ervaart, met wat oefening wordt het uiteindelijk een koud kunstje om van problemen mogelijkheden te maken tot bijvoorbeeld groei.
Het meest van belang is hoe de persoon in kwestie omgaat met de "lading" die gekoppeld zit aan zo"n label. Uiteindelijk kun je er ook juist trots uithalen inderdaad, of het gebruiken om jezelf niet te serieus te laten worden. Ik noem mezelf wel is Hatsjie-unit (als in niezen ipv G) als ik te stoer aant worden ben 😉