Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
122 weergaven
18-5-2026
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Purplext zei:
Meer Mind(less)les nemen...
Klik om te vergroten...
Nou ja hoeft niet!
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een ongelooflijk mooi en boeiende thread, echt fantastisch om lezen al die inzichten!

Het belangrijkste wat ik tot nu toe heb ingezien is dat de tijd snel gaat. Dat kwam er plotseling en kwam flink binnen. De stem in mijn hoofd die ik hoor zeggen : 'Je zit al in de helft, Beady'.
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#3
dingen die niet onthult mogen worden
J
Jesuswalksurviv0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Daten met een vrouw uit klasse pentagon, terwijl ik ben van klasse driehoek, is alsof je reist door nieuwe werelden.
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Chr0nic zei:
In de kern/essentie zijn we allemaal al liefdevol en in vrede.

De zoektocht naar "innerlijke vrede" is gebaseerd op een begeerte, een wens van het ego. Het verwijst/impliceert naar iets wat je moet doen of vinden buiten jezelf. Een plek waar je moet komen of een bepaalde progressie die je gemaakt moet hebben zodat je ergens in de toekomst (verwijzing naar een moment in tijd) een bepaalde vorm van vrede hebt met jezelf en alles. Dat is juist de illusie.

Stoppen met proberen, bewust het huidige moment ervaren zonder enige oordeel naar wat is. Dat is pas innerlijke rust en vrede ervaren. Je zelf niet meer identificeren met hetgeen wat zich manifesteert in de eindeloze ruimte van je bewustzijn. Just be and observe
Klik om te vergroten...

Exact. Jij bent er, of weet op ze minst de weg naar het nu.

Sierlijk verwoord btw!
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Laatste Rohikaan zei:
Exact. Jij bent er, of weet op ze minst de weg naar het nu.

Sierlijk verwoord btw!
Klik om te vergroten...

Mijn dank is groot, bedankt voor de humbling words.
Ik ben er, jij bent er. Wij allemaal zijn er altijd al geweest. Ik geloof niet in een 'weg' of 'pad' er naartoe. Daar start je het lijden al mee in mijn optiek. Alle weerstand die je hebt tegen hetgeen wat is, loslaten, en vrede hebben met wat is! Het verleden en toekomst zijn puur constructen van de mind, de ego om ergens aan vast te houden. Observeer het allemaal, zie het spelletje en hoe het zichzelf uitspeelt in de grote circus. Weerstand = suffering, overgave en acceptatie = peace.

Tip: Lees je even in over Advaita Vedanta. Kan voor sommigen wel interessant zijn denk ik.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Chr0nic zei:
Mijn dank is groot, bedankt voor de humbling words.
Ik ben er, jij bent er. Wij allemaal zijn er altijd al geweest. Ik geloof niet in een 'weg' of 'pad' er naartoe. Daar start je het lijden al mee in mijn optiek. Alle weerstand die je hebt tegen hetgeen wat is, loslaten, en vrede hebben met wat is! Het verleden en toekomst zijn puur constructen van de mind, de ego om ergens aan vast te houden. Observeer het allemaal, zie het spelletje en hoe het zichzelf uitspeelt in de grote circus. Weerstand = suffering, overgave en acceptatie = peace.

Tip: Lees je even in over Advaita Vedanta. Kan voor sommigen wel interessant zijn denk ik.
Klik om te vergroten...
Advaita vedanta voelde voor mij als thuiskomen!
Leuk om het hier ook tegen te komen.

Ik luister graag naar swami sarvapriyananda.


🙏🏻
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aaaahhh wat een genot om dit allemaal te lezen @Chr0nic. Je lijkt wel een schrijver! Ik ga het straks nog een keertje lezen en ook het filmpje van @N3K0 bekijken. Advaita Vedanta staat nu op mijn lijstje :).

Dankjullie voor de mooie bijdrage!
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Reminder voor mezelf! :wink:
Ben benieuwd.

ps. @Chr0nic , er is idd geen weg, alleen het eeuwige nu waaruit alles voortkomt.
Het was een simplificatie omdat ik het gevoel heb dat, "de weg", begrijpelijker is als concept voor de meeste mensen met wie ik hierover filosofeer. 🤔
Echter had ik de mensen hier onderschat zie ik hehe :)
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Laatste Rohikaan zei:
Reminder voor mezelf! :wink:
Ben benieuwd.

ps. @Chr0nic , er is idd geen weg, alleen het eeuwige nu waaruit alles voortkomt.
Het was een simplificatie omdat ik het gevoel heb dat, "de weg", begrijpelijker is als concept voor de meeste mensen met wie ik hierover filosofeer. 🤔
Echter had ik de mensen hier onderschat zie ik hehe :)
Klik om te vergroten...
Ik vind het juist fijn eigenlijk! Daardoor wordt het nóg duidelijker of bevestigd wat je al wist. Er is niets mis met herhaling en verduidelijking van waardevolle info :grin:.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik lees zojuist dit:

"Het eerste wat je eenvoudig kunt zien, is dat wij niet verantwoordelijk zijn over onze gedachten. Wat is deze banaan toch bruin en drapperig. Hela! Dacht je soms net aan een overrijpe banaan? Was dat wel je eigen keuze? Of was het dit boek dat die gedachte opwekte? We zijn niet verantwoordelijk voor onze gedachten. Wel zijn we verantwoordelijkheid voor de manier waarop we op onze gedachten reageren."

De auteur bekrachtigt dit met een psychologisch onderzoek.

en

"Het doorzien van je negatieve geloof over jezelf is niet voldoende. Doorzien dat je een automatisch zelfafwijzend reactiepatroon hebt en dit accepteren, is de tweede voorwaarde om erkennen dat je goed bent."

De auteur vergelijkt gedachten met sprinkhanen en het is zoooo hilarisch allemaal!

Eerst is er een gedachten. Als er verzet tegen de gedachte is (door ons negatieve geloof) komt er ook een gevoel bij en dat heeft invloed op gedrag (bv vluchtgedrag/drugs). Oftewel: door veroordeling over gedachte ontstaat verzet, krijgt de gedachte energie, en wordt behalve de gedachte ook het gevoel sterker.

Wat een helderheid! Waarom heb ik dit nooit op school geleerd!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wij zijn niet het lichaam, gedachten en gevoelens, verleden enof het ego.

Wij zijn de observeerder daarvan 🥰

Gedachten zijn als bubbels in een glas met prik.

Het ego is geneigd om daar vanalles vante vinden ente oordelen. (Ook zo over emoties)

Terwijl alles er gewoon is. Gewoon aant zijn is.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gemberthee zei:
Ik lees zojuist dit:

"Het eerste wat je eenvoudig kunt zien, is dat wij niet verantwoordelijk zijn over onze gedachten. Wat is deze banaan toch bruin en drapperig. Hela! Dacht je soms net aan een overrijpe banaan? Was dat wel je eigen keuze? Of was het dit boek dat die gedachte opwekte? We zijn niet verantwoordelijk voor onze gedachten. Wel zijn we verantwoordelijkheid voor de manier waarop we op onze gedachten reageren."

De auteur bekrachtigt dit met een psychologisch onderzoek.

en

"Het doorzien van je negatieve geloof over jezelf is niet voldoende. Doorzien dat je een automatisch zelfafwijzend reactiepatroon hebt en dit accepteren, is de tweede voorwaarde om erkennen dat je goed bent."

De auteur vergelijkt gedachten met sprinkhanen en het is zoooo hilarisch allemaal!

Eerst is er een gedachten. Als er verzet tegen de gedachte is (door ons negatieve geloof) komt er ook een gevoel bij en dat heeft invloed op gedrag (bv vluchtgedrag/drugs). Oftewel: door veroordeling over gedachte ontstaat verzet, krijgt de gedachte energie, en wordt behalve de gedachte ook het gevoel sterker.

Wat een helderheid! Waarom heb ik dit nooit op school geleerd!
Klik om te vergroten...

"De verslaving voorbij" van Jan Geurtz aan het lezen toevallig? :laughing:
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chr0nic zei:
"De verslaving voorbij" van Jan Geurtz aan het lezen toevallig? :laughing:
Klik om te vergroten...
Hahaha! Je hebt me door! :wink: Ja sorry hoor. Ik ben hem continu aan het overschrijven. Maar ik raak er zo door geïnspireerd! :grin:
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb het boek verslaafd aan denken van hem. Ook zeker een aanrader 🙏🏻
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Even een random onderwerp switch:
Men zegt dat het universum oneindig is, maar we denken ook dat het uitzet. Oftewel de afstanden groter worden.

Hoe kan iets wat oneindig is groter worden? Simpele wiskunde laat al zien dat het niet klopt ∞ + 1 = ?
🙃 Mooi brein brekertje op de maandag middag hehe
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Ik heb het boek verslaafd aan denken van hem. Ook zeker een aanrader 🙏🏻
Klik om te vergroten...
Klopt! Het non-dualisme wordt daarin ook regelmatig beschreven zover ik me nog kan herinneren. Was een beetje mijn introductie in non-dualisme
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Chr0nic zei:
Klopt! Het non-dualisme wordt daarin ook regelmatig beschreven zover ik me nog kan herinneren. Was een beetje mijn introductie in non-dualisme
Klik om te vergroten...
Ja en uitleg over wat is nou realiteit enzo. Heel interessant. Is alleen al wel ff een tijdje gelden dat ik uhm gelezen heb.

Misschien weer eens overnieuw lezen.

Het boek de symbiotische planeet heeft mij heel veel geleerd/inzicht gegeven dat wij het lichaam niet zijn. 🥰
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Laatste Rohikaan zei:
Even een random onderwerp switch:
Men zegt dat het universum oneindig is, maar we denken ook dat het uitzet. Oftewel de afstanden groter worden.

Hoe kan iets wat oneindig is groter worden? Simpele wiskunde laat al zien dat het niet klopt ∞ + 1 = ?
🙃 Mooi brein brekertje op de maandag middag hehe
Klik om te vergroten...
We are eternal 😋🤣
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#20
7A9FBAE6-DF65-49BE-9E2D-42365455B758.jpeg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3031323334...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."