Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSynchroniciteit - Deel je ervaring(en)

Synchroniciteit - Deel je ervaring(en)

109 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had vandaag ook een mooie:

Ik keek op de klok op exact de seconde dat 13:36 overging naar 13:37 haha.


Wat er zo bijzonder is aan synchronistische gebeurtenissen? Het zijn (voor mij) de momenten wanneer de geest en de wereld van materie elkaar ontmoeten. Momenten waarop de fysieke materiële wereld redenen geeft dat het misschien niet van 'matter', maar van 'mind' gemaakt is. Je denken (en dat van anderen) heeft direct (in real-time) invloed op de wereld om je heen. Of je de stap neemt en die mogelijkheid in acht neemt of dat je je geloof in de materiële wereld in stand houdt is dan aan jou. Wanneer materie in één keer veranderd in min of meer gedachten, wordt alles in potentie mogelijk. Dan is verwondering niet zo moeilijk.

Misschien was je niet bewust bezig dit voorval rationeel te verklaren, maar we zijn (op de achtergrond) constant bezig onze ervaring rationeel te verklaren. Nu ik hier zit dit te typen ben ik bezig dit rationeel te verklaren door te denken dat ik hier zit dit te typen. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik keek op de klok op exact de seconde dat 13:36 overging naar 13:37 haha.
Klik om te vergroten...

Dit heb ik elke dag wel een keer. Kijk waarschijnlijk teveel op de klok. :wink:

Trouwens. Heb achteraf nog wel even over je topic na zitten denken. Nog steeds vind ik persoonlijk synchronistische gebeurtenissen zoals die van hierboven niet echt bijzonder. Maar wat ik wél heel bijzonder vond is dat ik tijdens mijn LSD-trip die 'telepathie' (vage term maar ik kan het niet anders verwoorden dan dat) heb ervaren met Sanne. Ik had het idee dat we dezelfde gedachten hadden. En die ook van elkaar wisten zonder uit te spreken. Had het gevoel dat zij al las wat ik typte voor ik het had verstuurd. Achteraf bleek zij hetzelfde te hebben gehad, terwijl we het allebei tijdens de trip niet bewust uitgesproken hebben. Het werd nog maffer toen ik haar ervaringen zelf ook begon te zien. Dus dan zei zij bijvoorbeeld 'mijn shag smaakt naar een man met een snor die staat te roken op de vluchtstrook naast zijn auto', en dan zag ik dat. En hoewel ik van haar geen informatie had gekregen over hoe dat 'plaatje' er verder uitzag (bijvoorbeeld welke kleur de auto had, of de man links of rechts in het plaatje stond, op welk stripfiguur hij leek, hoe de omgeving eruit zag, in welk land/werelddeel het leek te zijn, etc.) kon ik dat achteraf toch vrijwel exact zeggen. En alles klopte, het was bijna creepy.

Ik wijd het nog altijd gewoon aan het effect van de LSD, en wat ik hier beschrijf is natuurlijk ook niet het type synchroniciteit waar jij op doelt in dit topic, maar ik vond het gewoon heel bizar dat het erop leek dat we synchroon lopende gedachtenpatronen hadden op dat moment. Hoe zie jij dit dan, als ik vragen mag?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is wel heel apart ja!

Hehe, je zegt 'Ik wijd het nog altijd gewoon aan het effect van de LSD". Alsof het dan in één keer te verklaren valt, in één keer 'gewoon' maakt.:tonguewink: Mensen zeggen weleens: het zit maar tussen je oren. Ja... inderdaad... de hele wereld zit tussen je oren, heb je daar weleens over nagedacht denk ik dan.:tonguewink: Dat het "gewoon" aan de LSD lag verklaart nog steeds niet dat jullie ervaringen overeenkwamen.:wink: Ook al was het allemaal voorstelling, hoe kunnen jullie dezelfde voorstelling hebben als er niet meer aan de hand is dan een drug nemen die je voorstellingsvermogen oplaait.

Roze olifant zei:
Hoe zie jij dit dan, als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...

Nou, volgens mij heb ik mijn mening daarover hierboven al uitvoerig beschreven, maar om het even kort te zeggen:

Wat als op het frequentie niveau van onze normale wereld (de wereld van tijd waarin we als personen door het leven gaan of anders gezegd: het ego-bewustzijn) alles min of meer chaotisch verloopt. Maar wanneer we naar een hogere "dimensie" gaan, (zoals bijvoorbeeld met mediteren, een hoge mate van mindfulness of tijdens trippen) de synchroniciteit van gebeurtenissen toeneemt. Dan verandert de chaotische aard van gebeurtenissen letterlijk naar die van synchroniciteit/orde. Dingen gebeuren niet zomaar willekeurig meer, maar volgens een hogere orde en connectiviteit. En jouw eigen mate van bewustzijn speelt hier een centrale rol in. Wanneer je dergelijke synchroniciteit allemaal niet zo heel bijzonder vind, zegt dat imo dat je vooral in de frequentie zit waarbij alles chaotisch verloopt (of lijkt te verlopen) met uitzondering van dergelijke 'toevalligheden'. Dat is geen kritiek of oordeel van mijn kant, want ik zit zelf zó vaak in die modus. Echter, stap ik uit die modus, dan verdwijnt de willekeur direct en worden gebeurtenissen meer en meer synchronistisch.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haha. Ja, je hebt stiekem wel een beetje gelijk. De LSD verklaart het nog steeds niet. xD Ik ben dan toch geneigd om te denken dat er een soort onbewust gedrag heeft plaatsvonden waardoor we elkaar 'geframed' hebben om hetzelfde te denken. Een soort cold reading bij wijze van spreken, waar mediums/zogenaamde helderzienden ook graag gebruik van maken. Zoiets. Maar ik moet zeggen dat ik het ook niet precies weet. Het voelde erg apart. Misschien wil ik het ook wel niet kunnen verklaren maar liever gewoon echt geloven dat drugs poorten kunnen openen naar werelden die niet altijd stroken met rationaliteit.

Thanks voor je mening hierover. Ik dacht dat je dit misschien anders zou zien dan het type synchroniciteit dat je zelf beschreef, omdat het hier over gedachtenpatronen gaat.

Het is gewoon zo dat ik dit in eerste instantie een beetje een zweverig topic vond (wel boeiend hoor daar niet van, maar zweverig/niet zo aan mij besteed), maar toen ging ik nog eens nadenken over dat telepathie-gevoel en toen zette het me toch ineens wat meer aan het denken. Vandaar dat ik er even op terugkwam.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee, ik zie dat soort synchroniciteit hetzelfde als andere vormen van synchroniciteit. Ik zie het allemaal als gebeurtenissen/ervaringen. Maakt niet uit welke vorm het aanneemt.

Ik ben ook wel een zweefteef hè? :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweefteef of zweefkees? :innocent:

Maar dat ben je wel een beetje ja, maar is niet erg, ik kan daar nog wat van leren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zweefkees dan. :tonguewink:

Tja, ik kan wel wat leren van meer nuchtere personen zoals jij i guess.:wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Misschien was je niet bewust bezig dit voorval rationeel te verklaren, maar we zijn (op de achtergrond) constant bezig onze ervaring rationeel te verklaren. Nu ik hier zit dit te typen ben ik bezig dit rationeel te verklaren door te denken dat ik hier zit dit te typen. :wink:
Klik om te vergroten...
Of jij bent (on)bewust bezig er iets bijzonders van te maken. Persoonlijk heb ik het idee dat ik het gewoon observeerde en that's it.

Edit Dit klinkt misschien een beetje bot zoals ik het hierboven zei. Maar wat ik probeer te zeggen is dat omdat ik het niet als bijzonder interpreteer dat nog niet wilt zeggen dat ik het probeer te rationaliseren. Er is ook nog een tussenweg mogelijk waarin je gewoon observeert, zonder het te verbijzonderen of te rationaliseren. Iets is gewoon, zonder er een label of oordeel aan te hangen.

Zelf heb ik nu achteraf meer het idee dat ik door het mediteren meer in die tussenweg zat, het was gewoon. Is misschien een wat nihilistische kijk op mediteren hoor, maar mijn ervaringen met mediteren komen meestal meer in die hoek uit. Dat jouw ervaringen meer in de betekenisvolle hoek uitkomen is net zo legitiem, maar dat wilt niet zeggen dat dit dan bij anderen ook zo zou moeten zijn. Of dat wanneer anderen het niet betekenisvol ervaren dat ze het dan automatisch zitten te rationaliseren.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn bevindingen van een aantal dagen bewuster en meer mindfull door het leven gaan, met als insteek wellicht meer gevallen van synchroniteit waar te nemen: helaas, ik kijk nog altijd op saaie momenten op de klok :tongueout: En niemand belt me als ik aan ze denk, stom... Maar vond wel ineens twee mooie klavertjes vier recht naast elkaar, toen ik wandelde op een plek die me gelukkig maakt, samen met een persoon die me dierbaar is. Geen synchroniteit I guess, wel een mooie bijkomstigheid van het bewuster in het moment proberen te leven mede dankzij dit topic :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Of jij bent (on)bewust bezig er iets bijzonders van te maken. Persoonlijk heb ik het idee dat ik het gewoon observeerde en that's it.
Klik om te vergroten...
Dat mag je denken, maar dat denk ik niet. :wink: Maar dan heb ik het over de echt bijzondere momenten alleen hè. Je hebt wel gelijk dat er ook weleens van die momenten bij zitten die ook makkelijk 'toeval' zouden kunnen zijn. Maar in het algemeen: hoe bewuster, hoe bijzonderder/magischer de wereld wordt gezien. We zijn een magisch wezen, dus als we daar bewust van worden, moet de wereld dat wel gaan weerspiegelen

Psychedelibee zei:
Edit Dit klinkt misschien een beetje bot zoals ik het hierboven zei. Maar wat ik probeer te zeggen is dat omdat ik het niet als bijzonder interpreteer dat nog niet wilt zeggen dat ik het probeer te rationaliseren. Er is ook nog een tussenweg mogelijk waarin je gewoon observeert, zonder het te verbijzonderen of te rationaliseren. Iets is gewoon, zonder er een label of oordeel aan te hangen.

Zelf heb ik nu achteraf meer het idee dat ik door het mediteren meer in die tussenweg zat, het was gewoon. Is misschien een wat nihilistische kijk op mediteren hoor, maar mijn ervaringen met mediteren komen meestal meer in die hoek uit. Dat jouw ervaringen meer in de betekenisvolle hoek uitkomen is net zo legitiem, maar dat wilt niet zeggen dat dit dan bij anderen ook zo zou moeten zijn. Of dat wanneer anderen het niet betekenisvol ervaren dat ze het dan automatisch zitten te rationaliseren.
Klik om te vergroten...
Nee ik begrijp het wel en vind het niet bot. En ik bedoel ook zeker niet dat dit bij anderen ook zo móet zijn. Maar ik denk wel dat de 'wonderlijkheid' van de wereld meer is dan alleen interpretatie. De inwaartse (transcendentale) beweging van bewustzijn is best nihilistisch te noemen. De uitwaartse terugkomende beweging (de wereld weer in) is zeker niet nihilistisch. Het universum is magisch. Als dat niet op wat voor moment dan ook ervaren wordt, dan zit daar enig rationaliseren tussen (in mijn ogen dus hè, ik wil niet weer teveel preken :wink: ).

Ik denk ook niet dat je (we eigenlijk) zoveel probéren te rationaliseren, maar dat dit vooral onbewust gebeurd en vaak heel erg subtiel.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Maar in het algemeen: hoe bewuster, hoe bijzonderder/magischer de wereld wordt gezien.
Klik om te vergroten...
Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Ik bedoelde meer die voorbeelden die je hier noemde zoals de klok die een bepaalde tijd aangeeft wanneer je erop kijkt. Of mijn voorbeeld dat toen ik mijn ogen opende met mediteren dat de timer af ging. Daar vind ik persoonlijk weinig magisch aan, ondanks dat ik er van overtuigd ben dat ik het niet onbewust rationaliseerde op dat moment.

Dat jij dat soort dingen wel magisch vind is hartstikke mooi, maar ik vind het een beetje kortzichtig en makkelijk om dan tegen mij te zeggen dat ik het dan onbewust rationaliseer omdat ik dit niet hetzelfde als jij ervaar. Ervaring en realiteit zijn subjectief en je kunt dus niet zomaar je eigen ervaring op die van een ander projecteren. Daarmee zeg je indirect dat jij de waarheid in pacht hebt en de ander niet. Dan doe je precies hetzelfde als bijvoorbeeld een christen of moslim.

Voor mijn zijn andere dingen magisch, zoals mindful door de natuur lopen ofzo en daar dus helemaal in opgaan. Of telepathie zoals hier eerder in het topic genoemd werd. Ik denk dat iedereen gewoon zijn of haar eigen invulling van magie heeft en dat is ook alleen maar mooi en goed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren uiteraard, daar wil ik niet tegenin gaan. Ik zie dat ik het inderdaad nogal cru neer heb gezet, excuses. Op dat niveau is er nou eenmaal diversiteit. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren. Opdelen van ervaring: dit vind ik leuk, dat vind ik niet leuk. Iedereen heeft deze, maar dat is niet echt waar ik op doel.

Psychedelibee zei:
Dat jij dat soort dingen wel magisch vind is hartstikke mooi, maar ik vind het een beetje kortzichtig en makkelijk om dan tegen mij te zeggen dat ik het dan onbewust rationaliseer omdat ik dit niet hetzelfde als jij ervaar.
Klik om te vergroten...
Maar ik wil helemaal niet beweren dat ik dat altijd zo ervaar. Mijn kritiek dat mensen magie negeren is net zo goed aan mezelf gericht. Ik zie slechts in dat ik mezelf (en anderen zichzelf) voor de gek houdt wanneer magie niet aanwezig lijkt te zijn in élk moment. De momenten waar magie ervaren wordt zijn volgens mij een indicatie dat realiteit dichtbij is. Momenten waar alles kil, mechanisch, en magie-loos is zijn daarentegen een indicatie dat men de realiteit aan het negeren is en meer in het verstand is. Ik deel hier de mening van Terence McKenna: schoonheid (nauw verwant aan wonderlijkheid/magie/liefde) is het hoogste, hoger dan "waarheid" en "goedheid". Er is imo wel degelijk een soort universele schoonheid.

Ik ben het ook eens met jou dat ervaring/realiteit subjectief zijn, maar aan de andere kant denk ik dat er in realiteit ook maar 1 subject is ( :wink: ), die meer en meer ervaren wordt naarmate magie/schoonheid/liefde meer ervaren wordt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij denken we dan gewoon hetzelfde over magie inderdaad, maar zien die beide in andere dingen terug.
F
FundamenteelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant, dat je hier niet zo'n bijzondere dingen leest is wellicht te wijten aan het feit dat meesten er gewoon over zwijgen. Ik bedoel, how weird can it get?
ALLES is mogelijk! Maar echt alles wordt mogelijk. Via mijn trips werd ik onderworpen aan een vorm van "leerschool" en ik boekte resultaten die ik jullie voor nu even schuldig blijf. De synchroniciteit heeft hier een serieuze indruk nagelaten. Ik spreek dan niet over het samenvallen van cijfers. Maar over het samenvallen van incidentjes die elkaar zo snel opvolgde (in mijn nuchtere leven) dat ik het niet langer meer kon ontkennen. Ik zette de radio aan en het kwam op me af, via de mainstream media, via de social media, via mijn dierbaren, via alles. Ik heb "iets" te zien gekregen dat mij zo persoonlijk aangaat waarmee ik nu een heel leven zoet ben. Er is geen terugweg meer. Eerst toonde het mij iets, dan regelde het mijn nuchtere leven als een sneltrein aan een rotvaart terwijl het mij gedurig signalen gaf. Al mijn skeletten kwamen uit de kast en ik kon er niet meer van vluchten. Ik heb een leven van schijt gekend, maar toen ik om verlossing vroeg en me door de paddo liet leiden is het ook gekomen. Door het niet te aanvaarden en me er van af te keren heb ik nog lang nagesparteld in het leven. Maar ik aanvaard het nu en ik word er weer klaar voor.
Ik kan maar getuigen, er is "iets". En als je het mij vraagt was dat "iets" al hier voor de mens. De mens is misschien een product van dat "iets" wat het ook mag zijn. Of zoiets...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat mooi Fundamenteel!

Met leerschool bedoel je dat je lessen in je leven krijgt die precies afgestemd zijn op de dingen die je moeilijk vindt of niet? Maar je weet dat je ze moet leren. Ik maak nu ook zulke dingen mee. Heel moeilijk, maar ook heel mooi!
F
FundamenteelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verscheidene lessen. Seksueel, relationeel, over mezelf, mijn partner, wat er achter de gordijnen te vinden is buiten onze eigen "cultuursbelevenis". Rationaliteit had daar geen thuishaven.

Ik zat heel mijn leven te "mokken" met waaroms en een onrechtvaardigheidsgevoel. Tot ik eens een ruimere blik op de zaken mocht werpen. Systematisch steeg ik op de trap. Via synchroniciteit belandde mijn levenspartner in mijn leven. Ik ken haar van vroeger toen we op de middelbare school zaten. Ik danste mijn eerste slow met haar op een liedje dat zo'n 18 jaar later op mijn werk op de radio te horen was. Ik dacht aan haar en kort erna kreeg ik na 18 jaar een SMS van haar. Ze had hemel en aarde bewogen aan mijn nummer te geraken. Ik ben anti facebook en andere sociale media. Dus ik was onzichtbaar.
Bon, bij haar begon ik terug te trippen. Maar mijn trips vielen plots in een ander perspectief, ik was nu volmaakt door haar en onderging wat je een seksueel ritueel mag noemen. "Doe dit, doe dat" kreeg ik van iets hogeraf door en mensenlief, ze reageerde daar wonderwel goed op. Het was alsof ik en zij opnieuw ontmaagd werden. Het was alsof ik voor de eerste keer echt seks had. Nu was het echt één worden.

Ik tripte om de twee weken op een deftige portie en dat was "ons" moment. En ja het was een leerschool op persoonlijk vlak. Maar ik voelde mij bekeken, ik kon niet geloven dat dit inzicht van mijzelf kon komen. Iets was erbij, vraag me niet wat. Ik vermoed iets inter- extradimensioneel. Iets zeer bewust. Het was alsof ik daar op "ingetapt" was en ik werd ingeleid in een wereld zonder grenzen. Alles werd nu mogelijk. Ik wou zeker weten of ik met "iets" bewust bezig was of ik nu met "niets" bezig was behalve een mindfart. Het is vanaf het moment dat ik het begon uit te dagen zich kenbaar te maken dat de synchroniciteit waanzinnig versnelde in mijn dagdagelijks leven. Je kan enkele keren zeggen "jup dat is toeval" maar je kan maar zolang de olifant in de kamer negeren.

Maar wederom, ik ben het nog allemaal aan het plaatsen. Jaren later. Het was het meest vreemde dat me ooit overkomen is. Ik geloof toch dat er "iets" is dat even nieuwsgierig en geïnteresseerd in ons is. In het begin werd me dat niet zichtbaar, ik was nog te verbaasd. Tot ik me echt liet leiden door de trip waarna ik later zelf begon te leiden. Maar dan toch het hoofdstuk afsloot om terug die rationaliteit aan te grijpen. Want hoe vreemd kan het erop worden he?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Fundamenteel, ik had het inderdaad enkel over de voorvallen die hier beschreven stonden (op bepaalde momenten op de klok kijken, een bepaald nummer op een specifiek moment horen, etc.). Ik heb me nooit verdiept in synchroniteit dus ik heb me puur gebaseerd op wat ik hier las.

Bedankt voor het delen van jouw ervaring, vind het interessant om te lezen. Ik hoop zoiets bijzonders ook nog ooit mee te kunnen maken (al dan niet middels psychedelica). Het is misschien ook makkelijker om te geloven dat er 'iets' is zoals jij het beschrijft, als je dat zelf zo hebt meegemaakt. Ik heb die ervaring simpelweg niet. Zo herken ik het onrechtvaardigheidsgevoel waar je over schrijft (heb de nodige pech gekend in m'n leven) maar bij mij is dat omkeerpunt er nog niet geweest en de perfecte levenspartner heb ik ook nog niet gevonden. Dat het leven niet verloopt zoals je dat zelf wil terwijl je wél je best doet maakt het ook moeilijk te geloven dat er 'iets' is dat geïnteresseerd in ons is, snap je? En dergelijke dingen zoals jij beschrijft heb ik in mijn trips ook nooit meegemaakt. De vraag is dan een beetje welke kant het op werkt: je maakt deze dingen mee omdat je ervoor openstaat/gelooft dat er iets is, of je gelooft dat er iets is omdat je dit zelf hebt meegemaakt. Of misschien beide kanten? Hoe dan ook. Wel mooi, dat wat je beschrijft. Dat kan ik zeker niet ontkennen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet niet of zo'n perfecte levenspartner nou een zegen of een vloek is. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou, ik teken voor die perfecte levenspartner hoor. Maar dan niet in de letterlijke zin van perfectie, dat lijkt me nogal creepy en daar zou ik mezelf dan nogal schraal bij voelen afsteken. :wink:
F
FundamenteelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als het bestaat, een perfecte levenspartner, zou het op den duur toch ook maar gaan vervelen he? Er dienen imperfecties te zijn, dat is perfect menselijk! Perfectie is een norm leggen, we spreken hier over een wereld zonder grenzen. Zonder verwachtingen, zonder aannames, zonder oordeel, .. Het is gewoon wat het is puur zoals het altijd geweest is.
Maar als ik een "soulmate" zou hebben? Dan is zij het! Want toen ik haar voor het eerst zag op mijn 14-15 jaar was ik aan de vloer genageld. Love at first sight. Ik had toen een 4jarige relatie die ik meteen opgaf. Ik wist niet eens of mijn soulmate hetzelfde voor mij voelde. Maar op auto pilot maakte ik het gedaan met mijn huidig lief en deed ik er alles aan om mijn soulmate haar naam, adres, alles te weten te komen. Ik vroeg meteen verkering en we kusten, ik was nooit meer zo verliefd in mijn leven als toen die dag wij kusten.
Wij zeiden toen tegen elkaar: wij trouwen later. Maar onze wegen scheidden en ik kreeg dus bijna twintig jaar later een sms van haar, kort nadat ik aan haar gedacht had. Toeval?
En ook sluit de moment van haar komst perfect aan bij mijn -persoonlijke- gebeden.

Ik denk inderdaad ook wel dat de mindset er veel mee te maken heeft gehad. Ik stond heel open voor de ervaring. En ik ben dan ook diep gegaan. Ik heb rare gedachten en ben raar ontwikkeld, anders dan de meeste rond mij heen. Maar toch denk ik dat dat "iets" toegankelijk is voor iedereen. En dat iedereen die op dat "iets" intapt quasi met hetzelfde verhaal zal terugkomen. Ik vraag mij alleen af, kan iedereen dat "iets" wel aan? Ik was er niet klaar voor. En het heeft zich niet eens voluit getoond he. Het heeft maar een speldenkopje in mijn realiteitsbubbel geprikt en ik ben bang gaan lopen. Ik kan mij best inbeelden dat er mensen in de wereld zijn die niet bang zijn voor de ervaring en zich er voluit door laten opnemen, maar ik denk dan ook op keer dat die mensen zich niet snel gaan laten horen.
Want "iets" komt niet zoals je het verwacht. En mensen trekken niet graag aandacht of worden niet graag geridiculiseerd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."