#1
Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Ik bedoelde meer die voorbeelden die je hier noemde zoals de klok die een bepaalde tijd aangeeft wanneer je erop kijkt. Of mijn voorbeeld dat toen ik mijn ogen opende met mediteren dat de timer af ging. Daar vind ik persoonlijk weinig magisch aan, ondanks dat ik er van overtuigd ben dat ik het niet onbewust rationaliseerde op dat moment.Maar in het algemeen: hoe bewuster, hoe bijzonderder/magischer de wereld wordt gezien.
Dat jij dat soort dingen wel magisch vind is hartstikke mooi, maar ik vind het een beetje kortzichtig en makkelijk om dan tegen mij te zeggen dat ik het dan onbewust rationaliseer omdat ik dit niet hetzelfde als jij ervaar. Ervaring en realiteit zijn subjectief en je kunt dus niet zomaar je eigen ervaring op die van een ander projecteren. Daarmee zeg je indirect dat jij de waarheid in pacht hebt en de ander niet. Dan doe je precies hetzelfde als bijvoorbeeld een christen of moslim.
Voor mijn zijn andere dingen magisch, zoals mindful door de natuur lopen ofzo en daar dus helemaal in opgaan. Of telepathie zoals hier eerder in het topic genoemd werd. Ik denk dat iedereen gewoon zijn of haar eigen invulling van magie heeft en dat is ook alleen maar mooi en goed.